siemens75

Schemat instalacji elektrycznej C360 wersja na alternator.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
siemens75    1

Wrzucam jakby ktoś szukał. :)

 

 

Pozdrawiam

post-4134-0-14890200-1458826944_thumb.gif

Edytowano przez siemens75
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co za różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Różnica jest zasadnicza, gdyż schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z zewnętrznym regulatorem podłączenie jest takie same. Nawet w przypadku regulatora mechanicznego, których raczej już się nie stosuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przedstawiony schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia. Dla alternatora z zewnętrznym regulatorem taki regulator musi znaleść się na schemacie - w przeciwnym przypadku taka instalacja nie będzie działać prawidłowo.

 

Jeśli dla kogoś brak regulatora napięcia na schemacie nie wpływa na jakość i wartość napięcia to nie mam pytań! Dalsze rady takich osób skończą się zniszczeniem akumulatora lub nawet części instalacji.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz pokazać gdzie napisałem, że brak regulatora na jakimś schemacie nie wpływa na wartość napięcia? Bo ja nie widzę. Jak dla mnie to na tym schemacie może nie być nawet alternatora, nawet sam schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeszcze raz powtórzę to, co napisałem w poprzednim poście i potwierdzam:

Przedstawiony schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia. Dla alternatora z zewnętrznym regulatorem taki regulator musi znaleźć się na schemacie - w przeciwnym przypadku taka instalacja nie będzie działać prawidłowo, zaś upieranie się i udowadnianie, że jest inaczej jest pozbawione jakichkolwiek podstaw.

 

Napisałeś, czy nie napisałeś jest nieistotne, gdyż tu nie o to chodzi lecz o uporczywe trwanie w przekonaniu, że schemat jest poprawny bez regulatora napięcia a to nieprawda, co postaram się udowodnić, ale po kolei, że tak powiem ad rem.

 

Nie napisałeś, bo nie mogłeś, albowiem nie rozumiesz tego, że brak regulatora dla alternatora z zewnętrznym regulatorem wpływa na zmianę napięcia. Napięcie bez regulatora będzie zbyt wysokie i co gorsze będzie ciągle rosło, ponieważ nie ma elementu, który będzie je regulował, właśnie tego regulatora napięcia. Ja to napisałem, nie Ty. Ja to napisałem, dlatego że Twoje twierdzenie o braku regulatora na schemacie nic nie zmienia jest błędne i tożsame z powiedzeniem, że napięcie także nie ulegnie zmianie – jeśli tego nie rozumiesz to już nie wiem, jak mam to napisać prościej, abyś zrozumiał. Nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć.

 

Bez regulatora instalacja jest niekompletna i błędna! Schemat niepoprawny! Praca z taką instalacją elektryczną doprowadzi do zniszczenia akumulatora – a dalsze upieranie się, że schemat jest dobry nie ma sensu.

 

Napisałeś poprzednio cytuję: „A co za różnica?” – skoro dla Ciebie nie ma różnicy, czy w instalacji znajduje się alternator z wbudowanym regulatorem, czy alternator z zewnętrznym regulatorem, którego na schemacie nie ma a powinien – to jasno wskazuje, że dla Ciebie nie wpływa to na wartość napięcia, albowiem gdybyś wiedział, że wpływa to nie wprowadzałbyś w błąd innych uczestników forum i nie napisał tego zdania.

Dalej. W odpowiedzi na mój post: „Różnica jest zasadnicza, gdyż schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia.” napisałeś nadal trzymając się swojej wersji cytuję: „Z zewnętrznym regulatorem podłączenie jest takie same. Nawet w przypadku regulatora mechanicznego, których raczej już się nie stosuje.”  – dla Ciebie podłączenie jest takie samo dla dwóch różnych a nawet trzech alternatorów w domyśle poprawne, czyli znów brak regulatora napięcia na schemacie nic nie zmienia. Wyjaśniam dla nie wtajemniczonych regulator napięcia utrzymuje bez mała na stałym poziomie napięcie wytwarzane przez alternator (reguluje napięcie ładowania akumulatora w granicach ok. 13.8-14,4V mimo zmian obrotów silnika i obciążenia alternatora). Brak regulatora napięcia doprowadzi do przeładowania akumulatora. Skoro dla Ciebie brak tego regulatora nie ma znaczenia to jednoznacznie suponuje, że także napięcie nie zmieni się, bo gdybyś wiedział, że się zmienia (i to diametralnie), nigdy byś tego zdania nie napisał.

Z innej strony. Skonstruowanie instalacji elektrycznej dla alternatora z zewnętrznym regulatorem wg tego schematu skończy się tragicznie dla akumulatora i dla wszystkich żarówek, jak również wszelkich innych odbiorników, które będą używane a Ty twierdzisz, że schemat jest poprawny – gratuluję wiedzy. Widzę, że dla Ciebie brak tego elementu nic nie znaczy.

Nawet w tym poście napisałeś cytuję: „…Jak dla mnie to na tym schemacie może nie być nawet alternatora, nawet sam schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie.” Zarówno brak w tym schemacie regulatora, a tym bardziej alternatora sprawia, że ten schemat jest niepoprawny i co więcej układ elektryczny oparty na takim schemacie (pozbawiony regulatora, czy alternatora) nie będzie działał poprawnie, zaś napięcie na zaciskach akumulatora bez regulatora będzie za wysokie i będzie rosło aż doprowadzi do zniszczenia akumulatora (w skrajnym przypadku nastąpi jego wybuch, spowodowany nagromadzeniem się gazów przy zatkanych odpowietrznikach). Bez alternatora zaś napięcie w układzie będzie zbyt niskie (brak ładowania), bez mała równe napięciu na zaciskach akumulatora i będzie spadać zależnie od stanu naładowania akumulatora proporcjonalnie do poboru prądu przez odbiorniki (tj. kontrolki, żarówki a szczególnie świece żarowe i rozrusznik podczas każdorazowego odpalania silnika) co będzie prowadzi ć rozładowywania akumulatora, aż do całkowitego jego wyczerpania.

 

Nadal brniesz w ślepą uliczkę upierając się, że schemat jest poprawny, co gorsza wyrzucasz ze schematu alternator (cytuję: "... może nie być nawet alternatora..."). Co więcej kolega @siemens75 zamieścił ten schemat zapewne po to, aby ktoś z niego skorzystał, ale Tobie on przeszkadza skoro twierdzisz, że jest niepotrzebny (cytuję: "...nawet schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie"). Ja zaś twierdzę, że jest potrzebny, gdyż nie wykluczone, że komuś się przyda lub nawet już się przydał.

 

Żeby było jasne. Tu nie chodzi o to: Czy napisałeś , czy nie napisałeś, że brak regulatora na schemacie nie wpływa na wartość napięcia? – tylko o to, że ten schemat jest poprawny tylko dla jednego rodzaju alternatora a mianowicie z regulatorem wewnętrznym i nie chcesz się przyznać, że popełniasz błąd pragnąc zmienić główny nurt myślowy; takie rzeczy ze mną nie przejdą. I nie pisz teraz, że wiesz jak zmienia się napięcie, bo gdybyś to wiedział, nie napisałbyś takich rzeczy, jak w poprzednich postach. I nie próbuj uciekać się do wykrętów. Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, ale uporczywe trwanie w nim już szatańską.

 

Z każdym kolejnym postem coraz bardziej pogrążasz się, tylko nie wiem po co?!

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzy rzeczy:

Napięcie bez regulatora będzie zbyt wysokie i co gorsze będzie ciągle rosło, ponieważ nie ma elementu, który będzie je regulował,

Akurat jest dokładnie odwrotnie, alternator nie będzie ładował wcale, magnetyzm szczątkowy wirnika nie wystarczy.
 

Brak regulatora napięcia doprowadzi do przeładowania akumulatora.

Jak wyżej. Doprowadzi najwyżej do rozładownia akumulatora.
 

Widzę, że dla Ciebie brak tego elementu nic nie znaczy.

Dla mnie nic nie znaczy brak dwóch elementów, trzech, a nawet całego schematu. Bo to co powinno być w instalacji to mam w głowie. To są absolutne podstawy, a jak ktoś tego nie wie, że alternator musi współpracować z regulatorem, to nawet milion schematów mu nie pomoże. Ale ok, skoro masz większą wiedzę (co pokazałeś w powyższych cytatach) możesz dalej pisać wywody pokroju powyższego postu. A użytkownicy ocenią czy będzie to dla nich przydatne czy nie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

  tu nie ma co oceniać bo to jest radosna twórczość i tyle  

  koleś robi to i w innych tematach , kopiuje teksty z instrukcji itp.  a nie rozumie co z czym się je 

 

 

PS.  zgadzam się z ostatnim zdaniem tu chyba jakieś szatan ma wpływ na to co on wypisuje  :D  :D  :D

        zaraz dostane elaborat o poprawnej pisowni i niskim wykształceniu  ;)

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    1

Na schemacie najważniejsza jest stacyjka, aby nie stać z miernikiem i nie zastanawiać się co do czego :)

 

Reszta to zależy od umiejętności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hajto1982    0

Cześć, nie widzę tego schematu, podeśle ktoś może albo wstawi gdzieś.
Mam rozkopany cały ciągnik potrzebuje pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
Dnia 18.12.2017 o 17:25, hajto1982 napisał:

Cześć, nie widzę tego schematu, podeśle ktoś może albo wstawi gdzieś.
Mam rozkopany cały ciągnik potrzebuje pomocy

Schemat instalki c360  pod alternator( z wbuwanym regulatorem napięcia) oraz schemat podłączenia altka zamiast prądnicy.

schemat przerobiony pod altka.jpg

C-360_schemat-alternator.jpg

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1946
Jeżeli do F (field) podłączysz zasilanie alternator będzie pompował prąd. Napięcie na aku jak i na wzbudzeniu będzie rosło i tak się to napędzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
14 godzin temu, DTaras napisał:

Jeżeli do F (field) podłączysz zasilanie alternator będzie pompował prąd. Napięcie na aku jak i na wzbudzeniu będzie rosło i tak się to napędzi.

Zgadzam się w stu procentach 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agi
      Witam
      jak w temacie: 
      co sądzicie o tym zetorku zamiast c 360 do ok 30 ha na ciężkich glinach, chodzi o stosunek masy  ciągnika (mniej niż 3 tony) do udźwigu wiecej niż 1500 kg.. wiadomo
      do tego koszty i komfort żeby się dało wytrzymać,naped 4x4
      https://www.olx.pl/oferta/zetor-4x4-zetor5748-oryginal-CID757-IDyXOkx.html#1eb0c561ee
      zetor 5748
      Alternatywy
      ciągnik fiat jak 666 czy inne podobne parametry jednak droższe części np. sprzęgło wom z 5 tys, a zetor z 2 tys..
      ten zetor https://www.agrospis.pl/ciagniki/zetor-5711/opinie
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/7/6/1763-zetor-5711.html
      ps szoda że nie ma  4-ro cylindrowy silnik perkinsa w zetorach https://www.agrofoto.pl/forum/topic/33045-zetor-z-silnikiem-perkinsa/ :-( 
      chyba że zetor 7048A 
      lub ten zetor http://www.tractordata.com/farm-tractors/009/9/2/9928-zetor-major-ht-55.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/006/4/8/6480-new-holland-boomer-4055.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/7/771-massey-ferguson-275.html
       
      koszt 20-30 tys
    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj