Skocz do zawartości
siemens75

Schemat instalacji elektrycznej C360 wersja na alternator.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co za różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Różnica jest zasadnicza, gdyż schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z zewnętrznym regulatorem podłączenie jest takie same. Nawet w przypadku regulatora mechanicznego, których raczej już się nie stosuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przedstawiony schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia. Dla alternatora z zewnętrznym regulatorem taki regulator musi znaleść się na schemacie - w przeciwnym przypadku taka instalacja nie będzie działać prawidłowo.

 

Jeśli dla kogoś brak regulatora napięcia na schemacie nie wpływa na jakość i wartość napięcia to nie mam pytań! Dalsze rady takich osób skończą się zniszczeniem akumulatora lub nawet części instalacji.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz pokazać gdzie napisałem, że brak regulatora na jakimś schemacie nie wpływa na wartość napięcia? Bo ja nie widzę. Jak dla mnie to na tym schemacie może nie być nawet alternatora, nawet sam schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jeszcze raz powtórzę to, co napisałem w poprzednim poście i potwierdzam:

Przedstawiony schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia. Dla alternatora z zewnętrznym regulatorem taki regulator musi znaleźć się na schemacie - w przeciwnym przypadku taka instalacja nie będzie działać prawidłowo, zaś upieranie się i udowadnianie, że jest inaczej jest pozbawione jakichkolwiek podstaw.

 

Napisałeś, czy nie napisałeś jest nieistotne, gdyż tu nie o to chodzi lecz o uporczywe trwanie w przekonaniu, że schemat jest poprawny bez regulatora napięcia a to nieprawda, co postaram się udowodnić, ale po kolei, że tak powiem ad rem.

 

Nie napisałeś, bo nie mogłeś, albowiem nie rozumiesz tego, że brak regulatora dla alternatora z zewnętrznym regulatorem wpływa na zmianę napięcia. Napięcie bez regulatora będzie zbyt wysokie i co gorsze będzie ciągle rosło, ponieważ nie ma elementu, który będzie je regulował, właśnie tego regulatora napięcia. Ja to napisałem, nie Ty. Ja to napisałem, dlatego że Twoje twierdzenie o braku regulatora na schemacie nic nie zmienia jest błędne i tożsame z powiedzeniem, że napięcie także nie ulegnie zmianie – jeśli tego nie rozumiesz to już nie wiem, jak mam to napisać prościej, abyś zrozumiał. Nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć.

 

Bez regulatora instalacja jest niekompletna i błędna! Schemat niepoprawny! Praca z taką instalacją elektryczną doprowadzi do zniszczenia akumulatora – a dalsze upieranie się, że schemat jest dobry nie ma sensu.

 

Napisałeś poprzednio cytuję: „A co za różnica?” – skoro dla Ciebie nie ma różnicy, czy w instalacji znajduje się alternator z wbudowanym regulatorem, czy alternator z zewnętrznym regulatorem, którego na schemacie nie ma a powinien – to jasno wskazuje, że dla Ciebie nie wpływa to na wartość napięcia, albowiem gdybyś wiedział, że wpływa to nie wprowadzałbyś w błąd innych uczestników forum i nie napisał tego zdania.

Dalej. W odpowiedzi na mój post: „Różnica jest zasadnicza, gdyż schemat jest poprawny tylko dla alternatora z wewnętrznym regulatorem napięcia.” napisałeś nadal trzymając się swojej wersji cytuję: „Z zewnętrznym regulatorem podłączenie jest takie same. Nawet w przypadku regulatora mechanicznego, których raczej już się nie stosuje.”  – dla Ciebie podłączenie jest takie samo dla dwóch różnych a nawet trzech alternatorów w domyśle poprawne, czyli znów brak regulatora napięcia na schemacie nic nie zmienia. Wyjaśniam dla nie wtajemniczonych regulator napięcia utrzymuje bez mała na stałym poziomie napięcie wytwarzane przez alternator (reguluje napięcie ładowania akumulatora w granicach ok. 13.8-14,4V mimo zmian obrotów silnika i obciążenia alternatora). Brak regulatora napięcia doprowadzi do przeładowania akumulatora. Skoro dla Ciebie brak tego regulatora nie ma znaczenia to jednoznacznie suponuje, że także napięcie nie zmieni się, bo gdybyś wiedział, że się zmienia (i to diametralnie), nigdy byś tego zdania nie napisał.

Z innej strony. Skonstruowanie instalacji elektrycznej dla alternatora z zewnętrznym regulatorem wg tego schematu skończy się tragicznie dla akumulatora i dla wszystkich żarówek, jak również wszelkich innych odbiorników, które będą używane a Ty twierdzisz, że schemat jest poprawny – gratuluję wiedzy. Widzę, że dla Ciebie brak tego elementu nic nie znaczy.

Nawet w tym poście napisałeś cytuję: „…Jak dla mnie to na tym schemacie może nie być nawet alternatora, nawet sam schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie.” Zarówno brak w tym schemacie regulatora, a tym bardziej alternatora sprawia, że ten schemat jest niepoprawny i co więcej układ elektryczny oparty na takim schemacie (pozbawiony regulatora, czy alternatora) nie będzie działał poprawnie, zaś napięcie na zaciskach akumulatora bez regulatora będzie za wysokie i będzie rosło aż doprowadzi do zniszczenia akumulatora (w skrajnym przypadku nastąpi jego wybuch, spowodowany nagromadzeniem się gazów przy zatkanych odpowietrznikach). Bez alternatora zaś napięcie w układzie będzie zbyt niskie (brak ładowania), bez mała równe napięciu na zaciskach akumulatora i będzie spadać zależnie od stanu naładowania akumulatora proporcjonalnie do poboru prądu przez odbiorniki (tj. kontrolki, żarówki a szczególnie świece żarowe i rozrusznik podczas każdorazowego odpalania silnika) co będzie prowadzi ć rozładowywania akumulatora, aż do całkowitego jego wyczerpania.

 

Nadal brniesz w ślepą uliczkę upierając się, że schemat jest poprawny, co gorsza wyrzucasz ze schematu alternator (cytuję: "... może nie być nawet alternatora..."). Co więcej kolega @siemens75 zamieścił ten schemat zapewne po to, aby ktoś z niego skorzystał, ale Tobie on przeszkadza skoro twierdzisz, że jest niepotrzebny (cytuję: "...nawet schemat jest potrzebny tyle co drzwi w lesie"). Ja zaś twierdzę, że jest potrzebny, gdyż nie wykluczone, że komuś się przyda lub nawet już się przydał.

 

Żeby było jasne. Tu nie chodzi o to: Czy napisałeś , czy nie napisałeś, że brak regulatora na schemacie nie wpływa na wartość napięcia? – tylko o to, że ten schemat jest poprawny tylko dla jednego rodzaju alternatora a mianowicie z regulatorem wewnętrznym i nie chcesz się przyznać, że popełniasz błąd pragnąc zmienić główny nurt myślowy; takie rzeczy ze mną nie przejdą. I nie pisz teraz, że wiesz jak zmienia się napięcie, bo gdybyś to wiedział, nie napisałbyś takich rzeczy, jak w poprzednich postach. I nie próbuj uciekać się do wykrętów. Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, ale uporczywe trwanie w nim już szatańską.

 

Z każdym kolejnym postem coraz bardziej pogrążasz się, tylko nie wiem po co?!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzy rzeczy:

Napięcie bez regulatora będzie zbyt wysokie i co gorsze będzie ciągle rosło, ponieważ nie ma elementu, który będzie je regulował,

Akurat jest dokładnie odwrotnie, alternator nie będzie ładował wcale, magnetyzm szczątkowy wirnika nie wystarczy.
 

Brak regulatora napięcia doprowadzi do przeładowania akumulatora.

Jak wyżej. Doprowadzi najwyżej do rozładownia akumulatora.
 

Widzę, że dla Ciebie brak tego elementu nic nie znaczy.

Dla mnie nic nie znaczy brak dwóch elementów, trzech, a nawet całego schematu. Bo to co powinno być w instalacji to mam w głowie. To są absolutne podstawy, a jak ktoś tego nie wie, że alternator musi współpracować z regulatorem, to nawet milion schematów mu nie pomoże. Ale ok, skoro masz większą wiedzę (co pokazałeś w powyższych cytatach) możesz dalej pisać wywody pokroju powyższego postu. A użytkownicy ocenią czy będzie to dla nich przydatne czy nie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    507

  tu nie ma co oceniać bo to jest radosna twórczość i tyle  

  koleś robi to i w innych tematach , kopiuje teksty z instrukcji itp.  a nie rozumie co z czym się je 

 

 

PS.  zgadzam się z ostatnim zdaniem tu chyba jakieś szatan ma wpływ na to co on wypisuje  :D  :D  :D

        zaraz dostane elaborat o poprawnej pisowni i niskim wykształceniu  ;)

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemens75    0

Na schemacie najważniejsza jest stacyjka, aby nie stać z miernikiem i nie zastanawiać się co do czego :)

 

Reszta to zależy od umiejętności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hajto1982    0

Cześć, nie widzę tego schematu, podeśle ktoś może albo wstawi gdzieś.
Mam rozkopany cały ciągnik potrzebuje pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    19
Napisano (edytowany)
Dnia 18.12.2017 o 17:25, hajto1982 napisał:

Cześć, nie widzę tego schematu, podeśle ktoś może albo wstawi gdzieś.
Mam rozkopany cały ciągnik potrzebuje pomocy

Schemat instalki c360  pod alternator( z wbuwanym regulatorem napięcia) oraz schemat podłączenia altka zamiast prądnicy.

schemat przerobiony pod altka.jpg

C-360_schemat-alternator.jpg

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
Jeżeli do F (field) podłączysz zasilanie alternator będzie pompował prąd. Napięcie na aku jak i na wzbudzeniu będzie rosło i tak się to napędzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    19
14 godzin temu, DTaras napisał:

Jeżeli do F (field) podłączysz zasilanie alternator będzie pompował prąd. Napięcie na aku jak i na wzbudzeniu będzie rosło i tak się to napędzi.

Zgadzam się w stu procentach 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez wojtek123
      Witam
       
      dzisiaj założyłem nowe siedzenie ze sklepu i mam mały problem bo za wysoko się siedzi i trochę się nie wygodnie jeździ..
       
      Może ktoś zakładał nowe siedzenie i jak u was ono pasuje??
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez Boveer
      Sprzedam panewki do C-360 BIMET Nominał. Korbowodowe i główne.
      Główne 120 zł, korbowodowe 70 zł - NOWE
    • Przez MarcinKa
      Witam,idzie na sprzedaż nasza zmodyfikowana 60-tka.
      Poprzedniego roku w sumie dobrze ,że jeszcze była bo park maszynowy nie do końca pasował do nowego ciągnika,jeszcze trochę popracowała.Teraz już są maszyny do nowego a pielęgnację zrobi najmniejszy na podwórku.Czas sprzedać.
      Tak więc:
      -silnik zetor 4 cyl 7011,powiedziałbym żyleta,ma moc bardzo dobrze pali ,olej mu nie smakuje  i co najważniejsze ,naprawdę nie wiem dlaczego wszyscy psioczą ,że dużo palą ,ja byłem mile zaskoczony spalaniem a chodził i w obrotowym pługu jak i a aktywnym agregacie.Oliwa 15W40.
      -napęd przedni na oponach 11.5-15.3 Mitas(tak chcieliśmy,przód nie "wyrczy" do góry tylko ładnie opada maska na dół)Opony nie starte nic,oczywiście nie popękane itp.Aha tylne też można powiedzieć nowe.
      Napęd załączany dźwignią z boku.Napędy są zgrane bardzo dobrze,wg wyliczeń przód ok 5% jak dobrze pamiętam szybciej idzie Po pracy w polu z napędem kilka wysprzęgleń bądź przejazd do tyłu i lekko się odłącza.Zero wycieków. Oczywiście wspomaganie jest. Dla wymagających jest orbitrol Danfossa nie turcja czy china.Kupowałem nowy.Siłownik też nowy brałem.
      -biegi są "w podłodze" ja tak wolałem niż wajcha w desce.Sprzęgło zakładane było podczas montażu silnika nowe i jest zetorowskie.
      -mała modyfikacja blokady mostu,już nie trzeba deptać na ten "pedalik" piętą jak głupi aż oczy wyłażą
      -podnośnik jest na "tip-top" maszyna podniesiona nie opada nic,a za sprawą mocniejszej(wydajniejszej) pompy na wolnych obrotach podnosi bardzo szybko,haki cbm są.W skrzyni Hipol 6 tak więc nie ma bidy jak już.
      Elektryka działa,wskaźniki chodzą mtg się nabijają choć już któryś tam zegar jest z kolei....taki urok ich chyba.
      Aha ,jedyne co pasowałoby zrobić to odświeżenie lakieru trochę maska przyblakła a na błotnikach zrobiłem zaprawki bo w paru miejscach lakier odszedł.Ale spokojnie nie ma tragedii ani bąbli rdzy.
      Ciągnik jest u nas dobre kilkanaście lat ,nie jest miną. 
      Ogłoszenie póki co jest tylko tutaj,nie wystawiłem jeszcze na znanych portalach.Zdjęcia wysyłam na mail ale muszę zrobić aktualne.Decyzyjną osobą jest mój ojciec i to do Niego dam tel.
      Mała uwaga,nie jesteśmy serwisem i nie udzielamy informacji 24h jak dobrać przedni napęd żeby było dobrze robić ,więc proszę o telef konkretnie w sprawie a nie infolinia.
      W miarę możliwości i czasu odpowiem na PW jakby ktoś pisał.
      Aha,najważniejsze cena myślę że okolice 25tyś.  Handlarzykom za 1/4 ceny dziękuję.  Nabijaczom postów w temacie również.
      Tel : 601 892 pięć dwa siedem. Smsów ojciec nie odbiera
       
                            
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.