Junkers

Belarus 952.4 zmiana rozruchu na 12V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    44

Witam, jak w temacie, chce przejsc tylko na 12V, wiecznie byly problemy z niedoladowanym jednym aku, zamiana miejscami na niewiele sie zdawala... Spalila mi sie juz drugi raz przetwornica ladowania drugiego aku i laduje tylko jeden a to nie maly wydatek ta przetwornica.. dlatego planuje kupic rozrusznik 12Voltowy (mam na oku niedaleko uzywke za 200zl), jak nie da rady to pewnie jakis przekladniowy.
Mam juz akumulator taki od tira 225Ah i jak wiadomo ma on bardzo duzy prad rozruchu.
Warto zrobic taka przerobke? Chce miec w koncu swiety spokoj...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Powinno się udać tylko do alternatora należy założyć odpowiedni regulator napięcia, albo sprawdzić czy ten oryginalny może ma taki już w sobie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A po co odpowiedni regulator skoro to normalny alternator?

Na twoim miejscu wywalił bym przetwornice i założył przełącznik 12/24. Najtańsze i najlepsze rozwiązanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dawno nie zagladalem na Agrofoto... was pamietam ;)

Ten altek ma juz w sobie regulator? Wystarczy odrazu kabel do aku doprowadzic z zacisku pradowego altka?

Myslalem o przelaczniku 24/12 ale narazie sprobowal bym tylko 12V (mniej pieprzenia), tak duzy aku a chyba nie widzialem wiekszego powinien zrekompensowac mniejsze napiecie i nie bedzie takich spadkow napiecia jak na mniejszym.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

jeśli aku nie doladowany to albo zepsuty albo alternator coś szwankuje zmiana na 12v może nie rozwiązać problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie chodzi mi o to co zepsute a co nie, bo wiem co jest a co nie jest. Przetwornica jest zepsuta.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

To jak to jest jak zapytalem w swoim przedostatnim poscie?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Alternator ma wbudowany regulator napięcia. Zmierz jakim napięciem ładuje ale na bank 14 V. Wystarczy podłączyć kabel do rozrusznika gdy będzie zasilany z jednego aku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ok bedziemy kombinowac, szukam rozrusznika i bede pisal jak jest ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..
Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Witam, wrocilem po dluzszej przerwie, kupilem rozrusznik Jubane IIgeneracji 2.8kW 12v, wyjalem jeden aku, palaczylem z masa i heblem i zalozylem ten rozrusznik. Nic nie dziala!!! nawet hebel, tylko moge go reka wlaczyc ale guzikiem z kabiny nie dziala..

Martwi mnie ze 24volty nie byly tylko na rozruszniku, bo od styku 24v na cewce rozrusznika odchodza jeszcze 2kable na instalacje ciagnika... Co zrobic? ogarnia ktos ta instalacje? jestem gotow nawet zaplacic byle juz miec spokoj.. :)

Podjedź do Bielaw i zaproś p Łuczaka elektryka i naprawi ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie takie proste. Stacyjka załącza przełącznik 12/24 a nie rozrusznik i to musisz zmienić. 

Instalacja ciągnika jest zasilana z przełącznika 12/24 i jeśli wywalisz go całkiem najlepiej było by zasilanie instalacji wziąć z rozrusznika.

Elektryka szukaj to proste ale ciężko wytłumaczyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

-Janczak mieszkam bardzo blisko Bielaw :) czy ten Łuczak mieszka przed remiza moze? jakis numer mozna?

-Seweryn ten uklad nie ma przelacznika 24/12, jest tam przekaznik ladowania i jest stale polaczenie szeregowe akumulatorow a instalacja ma 12v lecz od rozrusznika odchodza 2 kable czerpiace 24v na instalacje i to mnie martwi..
Przy przelaczniku 24/12 instalacje bym ogarnal w minute :) tutaj jest to zagmatwane..

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A......... Czyli masz przetwornicę.... To powiem ci że nie wiem jak jest rozwiązane załączanie rozrusznika.  Teoretycznie  rozrusznik 24 woltowy powinien być załączany takim samym napięciem. W ruskich jest przekaźnik załączający rozrusznik. Przypuszczam ze sam przekaźnik jest na 12 V a dopiero on załączał rozrusznik napięciem 24.  Trzeba by przelecieć jak idzie instalacja od stacyjki na przekaźnik dla pewności i od aku przez przekaźnik do rozrusznika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Przy rozruszniku 24V  napięcie 24V jest cały czasna rozruszniku , instalacja ma 12V  za taki układ podpowiada tylko włącznik masy on ma dodatkowy styk. 

alternator daje prąd na przetwornicę ,ta przez włącznik masy ładuje aku . 

W moim 820 mam taki na 24V i daje radę ,co prawda ten układ ładowania jest prymitywny,ale da się przeżyć 

[galleryimg=256311]


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tak ale rozrusznik ma cewkę na 24V i tam w czasie odpalania takie napięcie powinno trafiać. Cała instalacja na pewno ma na pewno 12V poza małym kawałkiem odpowiedzialnym za włączanie rozrusznika. Przypuszczam że 24 V idą tylko na przekaźnik i z niego wracają do elektromagnesu rozrusznika. 

Nie wiem jak to kolega podłączył  ale teoretycznie podłączając  do masy i do rozrusznika  12 V , tak samo zasilanie instalacji powinien rozrusznik kręcić. Na pewno będzie musiał ominąć przetwornice żeby aku ładować odpowiednim napięciem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Może tak jest jak piszesz nie sprawdzałem. Ale jak na razie nic nie zmieniam , chodź mam wszystkie potrzebne części aby , rozruch był na styczniku między bateryjnym,a ładowanie bez tej przetwornicy. 


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tak przetwornica idzie do wywalenia zreszta i tak jest zepsuta. Tylko pytanie czy altek ma wbudowany regulator napiecia..?
Bo ta przetwornica moze miec go w sobie


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A wątpię. Raczej specjalnie dla przetwornicy alternatora nie robili jedno a druga sprawa alternator w czasie pracy zasila instalację ciągnika która jest 12-voltowa. Gdyby nie miał regulatora skakało by ci napięcie w instalacji  dużo ponad 14 V. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ma regulator coś na 9 diodach ,nie potrzebuje zewnętrznego regulatora (jak w c360).

Przy przerobieniu rozruchu z 24 na 12 V należy popatrzeć na włącznik masy,i jego dodatkowy styk.

Poczytaj w tym temacie , było też opisywane jak to jest.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25161-jak-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-prostownik-12v-w-instalacji-24v/

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Patrzę na przekrój tego włącznika, na jego fotki i prócz dwóch pinów do cewki nie widzę tam nic innego. 

Teoretycznie nie jest potrzebny żaden dodatkowy styk z tego co wiem 12 V jest po prostu wyciągnięte z jednego akumulatora, 24 V idą z obu tylko na rozrusznik, a masa jest wspólna siłą rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jest chyba tak jak mowisz. Do wl. elektromagnetycznego ida 4kable - glowny zasilajacy z aku, 2 jakies z instalacji i 1 do sterowania wl. ektromagn.

Poza tym jest tutaj alternator 5fazowy. 15diodowy bezszczotkowy,
im wiecej faz tym mniejsze pulsowanie pradu.
I wlasnie nie wiadomo na sto procent czy ta przetwornica nie jest potrzebna.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2437475.html


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej nie. Zmierz napięcie w czasie pracy alternatora i tyle. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44
Napisano (edytowany)

Gra muzyka, tancza laski ;) Altek ma wbudowany regulator a przetwornica jest do przerzucania czesci pradu na drugi aku ;)
Teraz mam juz w pelni instalacje 12V i tylko zmieniam rozrusznik z Jubany 2.8kW na 3.2kW (koszt 700zl) bo jednak oryginal mial 4kW.
Wbrew obawom kreci dobrze, i to na 88Ah aku!! :)

Jedynie hebel musze wlaczac recznie nie wiem czemu.. wylaczac mozna guzikiem.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj