News
Slawek0

Deutz Fahr Agrotron 120 mk3 - olej hydrauliczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
Slawek0    3

Witam!

 

Kupiłem Deutz Fahra sprowadzonego z Belgii. Oczywiście zakup został dokonany przez pośrednika...

Więc mam problem, ponieważ pośrednik nie wiedział jaki olej jest wlany do przekładni hydraulicznej.

 

Olej jest klarowny, ale mam go na miarce minimum, więc chciałbym trochę dolać.

Nie chciał bym wymieniać całych 80 litrów.

 

Więc moje pytanie:

Czy można jakoś zweryfikować jaki jest to olej w moim cięgniku? Czy mogę gdzieś oddać próbkę do zbadania?

Czy ktoś wgl będzie mi mógł pomóc w weryfikacji nazwy oleju, czy jednak będę musiał wymienić wszystko?

 

Pozdrawiam,

Sławek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    732

jaki ma kolor ? pewnie tam jest 10w30 albo 10w40 gl4 przekladniowo hydrauliczny i taki możesz dolać .ale i tak lepiej jakbyś go wym.bo ten olej powinno się wymieniać co 1000mtg lub góra dwa lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5006

Jest możliwość sprawdzenia, ale odradzam ze względu na koszty.

Jeśli jest klarowny i dość jasny możesz go pozostawić dolewając markowy olej o klasie jakości GL-4 i lepkości 10W40.

 

Dla pewności możesz przeprowadzić test. Mieszasz ze sobą oleje w proporcji 1:1 i podgrzej go do temp. 800C pozostaw do ostygnięcia a następnie schłodź do -200C. Po wyjęciu próbki i doprowadzeniu jej do temp pokojowej sprawdź jej jakość, szczególnie zwróć uwagę, czy nie uległa zmętnieniu.

Nawet jeśli test będzie pozytywny należałoby wymienić tenże obecny olej max po roku użytkowania.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek11
      Witam wszystkich.
      Mam zamiar kupić agrofarma 85, czy ktoś może mi coś o nim napisać? Jak ze spalaniem, jaką ma moc (do czego porównywalną), ile miejsca w kabinie, jak widoczność?
      Czekam na te i inne informacje, z góry dzięki wszystkim.
    • Przez JaniszChrobak
      Witam panowie mam problem z deutz fahr 4.68 . Mianowicie problem polega na tym. Ze strasznie wolno dziala.mi hydraulika w turze wspomaganie tez ciezko . Nie mam pojecia co jest oleju juz dolalem 20l . Pompe zalozylem nowa ..i dalej kiepsko nawet 1.5t nie podnsie. Moze ktos mi cos doradzi
    • Przez AGEPOWER
      Witam,
      jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
      Zapraszam do zadawania pytań.

       
    • Przez szymczak
      Witam.
      Proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam problem z przednim napędem przy ciągniku SAME SILVER 110 2006r. Nie mogę wyłączyć przedniego napędu. Podobne tematy były już zakładane o Deutzach, ale nie mam pewności, że działanie układu jest takie samo. Opiszę po kolei "historię" awarii. Podczas jazdy bez przedniego napędu zaczęła mrugać kontrolka na włączniku (który nie był wciśnięty). Do tego co chwilę było słychać charakterystyczny dźwięk rozłączania przedniego napędu (takie trzaśnięcie). Po powrocie do domu kontrolka świeciła już światłem ciągłym, a przedni napęd od tego czasu jest już ciągle uruchomiony. Sam włącznik sprawdziłem przy pomocy probówki i prostownika i moim zdaniem działa prawidłowo. Podejrzane jest tylko napięcie na pinach dochodzących do włącznika (1 pin ma około 12V a pozostałe 0,5-1,5V). Według mojej wiedzy cewka/elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przedniego napędu jest z lewej strony ciągnika koło filtrów hydraulicznych. Ten układ działa w tej chwili w sposób następujący:
      1. przy odpalonym ciągniku tłoczek jest schowany
      2. podczas gaszenia ciągnika tłoczek wychodzi z cylindra
      3. przy ponownym uruchomieniu samego zapłonu (przekręceniu kluczyka) tłoczek znowu się chowa
      4. odpalenie ciągnika nie powoduje żadnej reakcji dopiero ponowne jego zgaszenie powoduje ruch tłoczka
      Zachowanie tej cewki/elektrozaworu jest takie samo bez znaczenia czy włącznik jest wciśnięty czy też nie. Domyślam się, że żeby przedni napęd został rozłączony tłoczek musi wyjść z cylindra. A skoro u mnie przy odpalonym ciągniku tak nie jest, jest to pewnie przyczyna nieprawidłowości w działaniu. Nie wiem oczywiście czy dobrze myślę, jeśli jestem w błędzie proszę o podpowiedź. Jakie są przyczyny takiej usterki? Czy ktoś miał coś podobnego?  Z góry dziękuję za odpowiedź:)
    • Przez NABUCH
      Witajcie od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna używanego ciągnika. Waham  się pomiędzy kilkoma modelami. Zauważyłem że dosyć sporo trafia się 2-5 letnich Df 310 /410. Na agrofoto brak jakichs większych opini o tym sprzęcie. Ktos moze cos podpowiedzieć? Interesuje mnie także niezawodność i ceny części w stosunku do starszych modeli do których części były jednymi z droższych na rynku. Pozdrawiam W. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.