News
ravcio

Jak zdemontować siłownik wspomagania Ceres 85x

Polecane posty

ravcio    0

Witam,

Nie dawno zakupiłem Ceresa 85x z 1994r i usuwam w nim usterki. Likwidując wycieki zauważyłem, ze cieknie z siłownika wspomagania. Z tego co widać przepuszczają uszczelniacze. Pytanie jest jak wymontować siłownik aby wymienić uszczelniacze bo chyba bez demontażu się nie da? Jak na razie odkręciłem końcówki drążków i 3 śruby z dekla po lewej stronie ale siłownik nie drgnie w żadną stronę. Będę wdzięczny za pomoc.

Dodatkowo czy łożyska zwrotnic są smarowane? Ewentualnie jak? Żadnych smarowniczek tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    688

z tego co widzę w katalogu siłownik jest przykręcony na 4 śruby, łożyska zwrotnic możesz posmarować po zdjęciu dekielka, jeśli chcesz to przewierć dekielki i wstaw smarowniczki, szczególnie przydatne w ciągniku z ładowaczem czy przednim TUZem, gdzie oś jest bardziej obciążona

FD001909_______UN20MAY98.gif


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ravcio    0

Dzięki za podpowiedź. Dobre rysunki. U mnie siłownik wygląda trochę inaczej znalazłem tylko 3 śruby i na mój gust to są one przykręcone bezpośrednio do obudowy mostu. Nie miałem jednak czasu bardziej się przyjrzeć. Przy okazji zrobię zdjęcia.

Dekielki zwrotnic są przykręcane na 3 śruby i są w nich otwory zaślepione jakby korkiem gwint na oko 10mm ale zwykły tak że smarowniczka nie pasuje. Rozpracuje jakoś smarowanie bo mam  tura więc nie zaszkodzi dać trochę poślizgu. Przy okazji jakie tam jest łożysko stożkowe bo ślizgowe to by chyba długo nie wytrzymało bez smarowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ravcio    0

Dla szukających odpowiedzi: siłownik wyjąłem, nie było większych problemów.

Opis działania:

- zdemontować końcówki drążków,

- odkręcić przewody hydrauliczne, trzeba też wykręcić kolanka bo prawe nie przejdzie przez obudowę a lewe czepia o półramę, przewód łatwiej odkręcić po obróceniu kolanka, można podnosić i opuszczać koniec osi aby złapać więcej miejsca do działania,

- przy użyciu rozpieraka hydraulicznego (może być dobry lewarek hydrauliczny) zaprzeć jeden koniec o zwrotnicę a drugi przy użyciu kawałka rurki oprzeć o obudowę tłoka i wypychać, wypchnąłem bez większych oporów w lewą stronę.

 

Inna kwestia po rozebraniu dopatrzyłem się wycieku z uszczelniacza półosi. Po zdemontowaniu zobaczyłem, że w osi gdzie wchodzi dolny sworzeń zwrotnicy jest niemal dziura na wylot a otwór jest rozbity. (Zapytacie jak przegapiłem? - smar i brak luzów, ktoś niedawno wymienił łożysko wraz z sworzniem, było na tyle sztywne, że nic nie było luzu). Sprawa jest taka: dolny otwór jest mocno rozbity jajowaty i jest dziura na wylot osi dodatkowo koniec osi jest starty o połowę. W załączeniu zdjęcia uszkodzenia.

Pytanie:

Jakieś pomysły co z tym zrobić? jak naprawić?

post-115917-0-14965600-1458687382_thumb.jpg

post-115917-0-58552900-1458687387_thumb.jpg

Edytowano przez ravcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafa5
      Witam, mam problem w MF 520. A mianowicie w tamte żniwa na koniec zaczął grzać mi się olej hydrauliczny(gotować). Zimą wymieniłem olej hydrauliczny i filtr oleju i nic to nie pomogło. Po ok. pół godzinie koszenia olej w zbiorniku zaczyna się gotować, hydraulika przestaje działać (nie podnosi heder) no i jest problem. Może ktoś coś podpowie w temacie, pozdrawiam
    • Przez uycjhARES
      Witam
      Posiadam Claas ares z 2006r
      Z wałka WOM jest wyciek oleju i chciałbym sie dowiedzieć jak się zabrać za jego uszczelnienie. Czy można tak po prostu go wyjąć wymienić uszczelniacz i wsadzić z powrotem na miejsce?  
      Skrzynia biegów to 16x16, prędkości wałka 1000 i 540.

    • Przez MF3090
      Witam. Jakiś czas temu w moim MF 3090 nastąpiła awaria układu chłodzenia oleju silnikowego. W dużym skrócie olej silnikowy dostawał się do chłodnicy cieczy. jeżeli ktoś wie co mogę  z tym zrobić, czy da się to rozebrać w ogóle,  można to jakoś uszczelnić ?  dodam jeszcze że na czas pracy miałem ja odłączoną z obiegu oleju. dołączam fotkę tej chłodnicy. z góry dziękuję. 
    • Przez Hulaj_
      Witam ,
      pacjent to mf 6180 rok 95 skrzynia dynashift 4 półbiegi revers elektro-hydrauliczny, planuje wymienić olej oraz filtry w skrzyni  i tutaj pojawia się kilka pytań:
      Jaka jest pojemność skrzyni, chodzi oczywiście ile oleju należy dolać przy wymianie?
      Gdzie znajdują się korek spustowy, uzupełniający oraz filtry ?
      Jaki jest zalecany olej do tej skrzyni?
      Ciągnik to nowy nabytek i duży przeskok z ruskiego i 60tki stąd brak wiedzy.
      Pozdrawiam
       
    • Przez kangur95
      Panowie jest wyciek z małej dziurki na pompie tuż przy wejściu w blok co to może być
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.