Skocz do zawartości
PolRol112

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
PolRol112    0

Witam a więc tak chciał bym usłyszeć od was opinie ciągnika Deutz-Fahr Dx 4.50 (2wd, 1989rok) 80km z turbo. Chodzi mi głównie jak to jest z turbiną w tych ciągnikach bo większość Deutz jest bez czy te z się bardziej psują, więcej palą i są droższe części ? Bardzo będę wdzięczny za pomoc ponieważ nie znam się na silnikach Deutz a zwłaszcza z turbo. Dzięki i pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

ja mam deutza dx4.30 i on jest bez turbiny a 4.50 jest z turbo dzięki czemu ma parę km więcej
spalanie będzie odrobinę większe bo moc większą, bez wiadomo że dłużej pochodzi a różnica w częściach jest praktycznie żadna nie licząc regeneracji turbiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PolRol112    0

ja mam deutza dx4.30 i on jest bez turbiny a 4.50 jest z turbo dzięki czemu ma parę km więcej

spalanie będzie odrobinę większe bo moc większą, bez wiadomo że dłużej pochodzi a różnica w częściach jest praktycznie żadna nie licząc regeneracji turbiny

Ogólnie polecasz ten model ? I jakie masz spalanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    840

Wszystkie starsze silniki Deutza chłodzone powietrzem to bardzo ekonomiczne i trwałe silniki. Generalnie chyba ciężko o przypadek, żeby taki silnik potrzebował remontu szybciej niż po 20 tyś. motogodzinach. Oczywiście nie ma się co podniecać stanem licznika bo jeśli nie był wymieniony a raczej nie bo też wytrzymują długo to kręci już drugi lub trzeci raz...więc jak masz powiedzmy 6 tyś, na liczniku to znaczy, że jest 16 lub 26 tyś... :D

Żywotność tych silników z turbo i bez jest taka sama. Turbo samo w sobie jak wiadomo potrzebuje trochę kultury technicznej od właściciela czy operatora...to znaczy odpalasz na małym gazie i dajesz w zależności o temperatury trochę czasu by turbina się nagrzała i dostałe pełne smarowanie. Przed zgaszeniem to samo. schodzisz na wolne obroty i dajesz jej trochę ostygnąć i zwolnić obroty. Z tych powodów ciągniki z turbo najlepiej się nadają do pracy pod dużym obciążeniem "od skowronka do żaby" a nie drobnych prac podwórzowych gdzie często się odpala i gasi. Jeśli jednak i do takich prac to lepiej niech chodzi parę minut na wolnych obrotach bo pali tyle co nic a turbina nie jest męczona przerwami w smarowaniu i szokiem termicznym.

Jeśli jednak padnie Ci turbo to nie tragedia bo jest sporo warsztatów, gdzie robią remonty turbin i jak popytasz to znajdziesz ten dobry.

Przy silnikach z turbo ważny jest też olej więc żaden Superol tylko Turdus lub coś lepszego no i wymiany częściej niż w silniku bez turbo. Kiedyś zalecano wymiany co 250 godzin bez turbo i 200 z turbo. Osobiście uważam to za jedyny słuszny sposób na długowieczność silnika. Jeśli którymś ciągnikiem nie wyrabiam tylu godzin w roku to i tak wymieniam olej bo koszt oleju i filtra to grosze w porównaniu z kosztami remontu i stratami z powodu przestoju sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PolRol112    0

Wielkie dzięki za pomoc trochę mi pomogliście i mnie oświeciło chyba pomyślę na Deutz bo widać że dobre ciągnik i najważniejsze spalanie nie jest takie duże. Jeszcze raz dzięki jeśli ktoś coś wie lub chce się wypowiedzieć na ten temat to proszę bo każda opinia się przyda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    840

Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to bierz a "będzie pan zadowolony" :D  a tak serio to bardzo porządne ciągniki. Wersja bez napędu przeważnie mniej zajechana bo nie służył do ciężkich prac. Do tego dużo tańsza przy zakupie bo za napęd minimum 10 tyś. musisz dorzucić no i tańsza w eksploatacji bo nawet mała awaria napędu kosztuje słono a oś bez napędu praktycznie bezobsługowa a jak już to jakieś tulejki i łożyska a to cenowo do przełknięcia i dalej hulasz latami.

Co do spalania w silnikach Deutza (chłodzonych powietrzem) to taki przykład z mojego podwórka MF 135, 3 cylindry, 2.500 cm.3 i 45 KM średnio w zeszłym roku 2,2 L/Mtg. Deutz 6006, 4 cylindry, 3.770 cm.3 i 62 KM 2,1 L/Mtg. Dodam,że oba ciągniki z racji wieku i mocy do prac pomocniczych z tym, że Deutz z "turem" ciąga też lawetę z sianem (18 bel) po sporych górkach więc bardziej dostaje po garach i mimo tego i tego,że ma moc większą niż oszczędny 3 cylindrowy Perkins to i tak pali minimalnie mniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Części do silnika doładowanego znacznie droższe. Trwałość natomiast ta sam. Producent podaje 13tyś h a nie 20. Olej ten sam interwał wymiany również i nie jest to 250/200h patrz instrukcja. Jednostkowe żużycie paliwa silnika doładowanego jest mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    840

Części do silnika doładowanego znacznie droższe. Trwałość natomiast ta sam. Producent podaje 13tyś h a nie 20. Olej ten sam interwał wymiany również i nie jest to 250/200h patrz instrukcja. Jednostkowe żużycie paliwa silnika doładowanego jest mniejsze.

Jeśli masz instrukcję do DX 4.50 to może się podziel informacją jaki interwał wymiany oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Mam instrukcję do silnika i tabelę wymian. Na każdej maszynie jest naklejka serwisową, która podaje ogólne interwały serwisowe. W instrukcji silnika masz więcej szczegółów. W dodatku roszerzonym masz opisane wszystkie przypadki wymiany oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1306    4

Ja z tatą i bratem kupiliśmy dx 3.70 bez turbo, 2wd. Silnik super, pługi 3 ciągnie bez problemu, spalenie bardzo dobre, silnik naprawdę trwały i nic się nie grzeje. Części są dostępne od reki lub po zamówieniu w sklepie kurier przywozi je w przeciągu dwóch dni. Jeśli stan egzemplarza jest dobry to bierz tego deutza. Będziesz zadowolony. 

Edytowano przez kamil1306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

Mam instrukcję do silnika i tabelę wymian. Na każdej maszynie jest naklejka serwisową, która podaje ogólne interwały serwisowe. W instrukcji silnika masz więcej szczegółów. W dodatku roszerzonym masz opisane wszystkie przypadki wymiany oleju.

 No to nas oświeciłeś. Ogólnie piszesz ciekawe rzeczy, ale bez podania szczegółów i źródła są tyle warte co papier toaletowy, a nawet mniej. Po co w ogóle się odzywasz jak nie masz nic do powiedzenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

No to nas oświeciłeś. Ogólnie piszesz ciekawe rzeczy, ale bez podania szczegółów i źródła są tyle warte co papier toaletowy, a nawet mniej. Po co w ogóle się odzywasz jak nie masz nic do powiedzenia?

W sumie to doskonałe się opisałaś " jak nie masz nic do powiedzenia?"

A co do oświecenia to jak widać na wszystkich nie działa. Ach gdzie ta praca u podstaw opisana przez Bolesława Prusa w "lalce" przeczytaj raz jeszcze mój post, LALKA ci też nie zaszkodzi, nawet wiele razy. Może zrozumiesz jak nie to napisz postaram się zejść tak nisko do twojego poziomu jak tylko się da i opisać to innymi słowami. Bo źródła podałem, czytaj....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

W sumie to doskonałe się opisałaś " jak nie masz nic do powiedzenia?"

A co do oświecenia to jak widać na wszystkich nie działa. Ach gdzie ta praca u podstaw opisana przez Bolesława Prusa w "lalce" przeczytaj raz jeszcze mój post, LALKA ci też nie zaszkodzi, nawet wiele razy. Może zrozumiesz jak nie to napisz postaram się zejść tak nisko do twojego poziomu jak tylko się da i opisać to innymi słowami. Bo źródła podałem, czytaj....

Nie obrażaj mojej inteligencji. Lalkę czytałem i nie musisz mnie pouczać. Jakie źródło podałeś? Może jestem ślepy, ale żadnego odnośnika do instrukcji nie widzę i nic konkretnego nie napisałeś. To co piszesz to same gówno warte ogólniki nic nie wnoszące do tematu, bo kto z nas ma instrukcję do ciągnika? Tylko ktoś kto kupował nowego z salonu, czyli praktycznie nikt.. Jak chcesz mnie obrażać to w cztery oczy możemy sobie wyjaśnić sporne kwestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Widzisz nie czytasz co więcej nie rozumiesz co czytasz. Więc sam dałeś pokaż swojej inteligencji. Powtórzę instrukcja obsługi silnika to nie instrukcja obsługi ciągnika. Bez żadnego problemu dostaniesz instrukcję obsługi silnika u przedstawiciela Deutza za darmo w formie elektronicznej i odpłatnie w papierowej. Instrukcję do ciągnika też dostaniesz. Więc ci co rozumieją przekaz czytany niech piszą do BTH Fast a dostaną. Można też napisać PW do mnie z emailem zwrotnym i wyślę instrukcję PL co więcej na stronie domowej Deutza instrukcję ale nie w Pl tylko w EN i DE też są dostępne.
Więc jak widzisz znowu się po pisałeś jak inteligentny inaczej. Więc zrozumienia Lalki raczej nie widzę innych rzeczy też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

Widzisz nie czytasz co więcej nie rozumiesz co czytasz. Więc sam dałeś pokaż swojej inteligencji. Powtórzę instrukcja obsługi silnika to nie instrukcja obsługi ciągnika. Bez żadnego problemu dostaniesz instrukcję obsługi silnika u przedstawiciela Deutza za darmo w formie elektronicznej i odpłatnie w papierowej. Instrukcję do ciągnika też dostaniesz. Więc ci co rozumieją przekaz czytany niech piszą do BTH Fast a dostaną. Można też napisać PW do mnie z emailem zwrotnym i wyślę instrukcję PL co więcej na stronie domowej Deutza instrukcję ale nie w Pl tylko w EN i DE też są dostępne.

Więc jak widzisz znowu się po pisałeś jak inteligentny inaczej. Więc zrozumienia Lalki raczej nie widzę innych rzeczy też.

 

Gdybyś taki był inteligentny to byś ludzi na każdym kroku nie obrażał. Następnym razem pisz konkrety, albo idź na spacer zamiast siedzieć przed komputerem. Trochę mózg dotlenisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Widzisz wszystko opisałem 26 marca. Tylko ty tego nie zrozumiałeś i masz o to pretensje. Wszystko podałem prawie na tacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×