gotha121

po właczeniu biegów nie rusza

Polecane posty

gotha121    0

witam

mam problem

 

jezdziłem na polu i w pewnej chwili właczyłem sprzęgło i cos szarpnął

i dalej nie chciał juz ruszyc

silnik jest ok

po włozenu biegu nie reaguje

co moze byc

skrzynia , sprzegło albo cos innego

proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Sprzegło skrzynia  a sprawdzałes delikatnie na blokadzie  bo to moze być os koła

 

sprzegło łupkowe

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

tak wogule dałosie holowac

 

sprzegło łupkowe moedzy skrzynia a sprzegłrm  dojscie po  demontażu pompy podnosnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

oberwał sie "klin" Łacznik łupkowy na wałku miedzy sprzegłem a skrzynią


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    2

Niekoniecznie, należy sprawdzić czy działają biegi zwalniające(pełzające) jeśli tak, to może to oznaczać awarie przekładni kątowej w skrzyni biegów a nie sprzęgła łupkowego. Skoro go zaholowałeś i koło nie odpadło(he :) ) to raczej nie peknięta półoś, bo też daje podobne objawy. A może to w mechanizmie różnicowym cos strzeliło? Trzeba posprawdzać, najlepiej zacząć od małych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Jak koledzy piszą sprzegielko za pompą, wybierasz dekielek i masz... Zależy co poszło może odkrec dekiel od sprzęgła a tam jak będzie gromadka nitów to wiadomo ;) ale tak jak będzie oś wyrobiona od strony sprzęgła to można wymienić a jak od strony skrzyni to trzeba rozbierać w mak ciagniczek żeby do tego się dobrać. Jedynym wyjściem jest skręcenie do kupy i obspawać nie rozbierajac... A co Ty zrobisz twój wybór :)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    2

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

panowie po odkręceniu pompy i włączeniu silnika

sprzęgło lupkowe obraca się  z wałkami

to ma tak być

czy inny powod ze ciągnik nie ryusza po włozeniu biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pęknięte podkładki rewersu, ukręcony wałek itp.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamekx    2

Tak jak juz pisałem i kolega wyżej też, sprawdź czy jedzie na biegach zwalniających(tych tylko do przodu, mają oddzielnie przeniesienie napędu, na nich jedzie nawet z uszkodzonym rewersem) ewentualnie zdejmij dekiel(lub w starszych typach wystającą osłonę) wałka rewersu(przekładni kątowej) odpal i zobacz czy się obraca na pozycji w przód lub w tył, jesli nie, to znaczy, że z rewersem coś nie tak, jesli się obraca oznacza to, ze dalej z przekazaniem napędu jest coś nie tak, co wiąże sie z jednym, rozbieraniem skrzyni biegów. Sprawdź lepiej dokładnie, aby nie rozbierać za wiele na darmo. Chociaż wydaje mi się, że skoro napęd do skrzyni dochodzi, półosie w porządku to w skrzyni musi być cos nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

panowie dziekuje za pomoc

jednak sprzegło lupkowe kręciło sie ale poszedł klin

rozebrałem wymieniłem klin i jest ok

dziekuje raz jeszcze za pomoc

i jeszcze jedno pytanko

na rewersie mamy przełączanie na polowe i szosowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Na rewersie przełączasz przód - tył


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

jest to rocznik 75

z dwoma wajchami

jedna od biegów

a droga od tył przod tylko jak wrzucić polowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotha121    0

a jak włanczac na polowe

bo w dól i prwo to wsteczny

luz to jedzie do przodu

a jak polowe i szosowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Terror    0
Dnia 15.03.2016 o 10:18, adamekx napisał:

Od strony skrzyni wałek wyjmuje się nie rozbierając skrzyni, wychodzi on przez te okienko gdzie jest sprzęgło łupkowe wraz z obudową z łożyskami, wyciągałem kiedyś jak robiłem skrzynie(pod obudowę łożysk są dystanse którymi można regulować wysunięcie wałka w kierunku skrzyni), nie powiem, zabawy z tym sporo bo dojscie kiepskie, ale traskotką na długim patyku jakoś można do tego dojść, chyba 6 śrub tam jest. Co do sprzęgła, wydaje mi się, że lepiej nic tam nie spawać, wymienić kliny i łupki na nowe i powinno chodzić, no chyba, że wałki mocno porozbijane, o ile to te sprzęgiełko jest do naprawy.

A jak dałeś rady przy wyciąganiu tego wałka ominąć łożyskiem od strony skrzyni tą zębatkę która się znajduje w środku poniżej. Bo właśnie jestem na etapie wymiany tego wałka ponieważ ukręciło mi  końcówkę w sprzęgle łupkowym a nie za bardzo mi się chce kabinę demontować i włazić tam przez skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj