Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zakupiłem Zetora 16245 i chciałbym przerobić układ hamulców jednoobwodowych na dwuobwodowe. Wiem że były takie tematy ale nie ma dokładnej odpowiedzi jak to zrobić. Prosił bym o wykaz części do kupienia i jakiś schemat poglądowy jak to zrobić. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Opublikowano

ale koszt niewielki więc jak trzeba taką przyczepą zrobić 3-4 kursy w roku ze zbożem a jeszcze ją pożyczasz to jest to najlepsze rozwiązanie.

Zawsze można wstawić nowy zawór 2 obwodowy + 1 obwodowy, koszt spory ale jak ciągle ciąga się różne przyczepy to może i warte uwagi.

Opublikowano

Więc tak:
Jeśli chcesz mieć na stałe
1.załóż trojnik przy złączu wyjścia przyczepy.
2. Do trojnika łączysz zawór przyczepy który ma słóżyć jako zawór sterowanie rejonowego hamulca. Przyłącze tego zaworu połącz tym przewodem który zawsze łączyłes do ciągnika (gdy były hamulce jednoobwodowe)
Podłącz to do trójnika
3. Wąz który szedł do zbiornika w przyczepie. Podłącz pod nowe gniazdo (chyba žółte)
4. Wąż który dawał powietrze na siłowniki podłącz pod gniazdo (chyba czerwone)

Tym sposobem możesz mieć hamulce dwuobwodowe i jedno obwodowe bez kombinacji przy zmianie przyczep. Jak coś nie wiesz to pisz
Jeśli masz zawór to koszt wyjdzie około 60 zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam.
      Jak odpowietrzyć hamulce w tym masseyu? Dodam że na ręcznym hamuej ostro a na nożnym na prawe w miare a na lewe wogóle. I dodam jeszcze że posiada on pneumatyke dwuobwodową. 
    • Przez lukaszfolusz
      witam wszystkich 
      szukam schematow budowy ciagnika renault 981-4 lub moze ktos cos wie na temat ciagnika. ponieważ jest teraz troche czasu bo zima wiec chcialbym go troche wyremontować a mianowicie czasami wyskakuje rewers na dłuższych odcinkach i najczęściej jak zdejmuje noge z gazu, ktorys wtrysk juz leje i zaczyna brac olej no i lewa strona juz slabo hamuje poza tym kilka wyciekow ktore trzeba bedzie uszczelnic a no i musze wymienic walek przekazu mocy bo jest na wiekszej srednicy i musze dostac sie po lacznik ktory znajduje sie w sktzyni 
      bardzo prosze o pomoc jak ktos cos wie z gory dziekuje
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez MateuszCiurysek
      Witam mam problem z Zetorem 5340 z przejściem powietrza do układu hamulcowego przyczepy 
      Włączyłem sprężarkę w ciągniku i napompował na 6 atmosfer po podczepieniu węża przyczepy ciśnienie spało do 0,5 i nie chce iść wyżej brak jakichkolwiek nieszczelności i nie wiem co może być w zetorze od nowości nie była podpięta żadna przyczepa z hamulcami więc może coś się zastało dodam że ostatnio zmieniłem gniazdo w ciągniku które jest dobre a co do przyczepy to do innego ciągnika podpinałem hamulce i działały i nigdzie nie uciekało powietrze co może być przyczyną tego 
    • Przez seat1Leon
      Witam ,mam pytanie jaka jest zasada działania hamowania przedniej osi w zetorze Proxima przy skrzyni 40
    • Przez Piotrekk9540
      witam. mam problem z hamulcami w kubocie m9540. otóż ciągnik nie hamuje na przednią oś. dodam że kontrolka od włączonego przedniego napędu która powinna się świecić podczas naciskania pedalu hamulca nie zapala się. tym samym ciągnik hamuje tylko tylną osią. miał ktoś podobny problem ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v