MichaBonin

Przedni napęd do Ursusa 3512

Polecane posty

MichaBonin    0

Witam!

 

Moje pytanie dotyczy przedniego napędu do 3514. Dokładniej czy jest to zamienne z napędem osi przedniej z innego ursusa np 4514. Chodzi o to czy dałoby radę założyć przedni napęd do niego, jakie części należałoby wymienić, ewntualnie od czego pasują? Ile by kosztowała taka modernizacja? Jeśli w C-360 można to czemu nie w takim ciągniku? :)

 

Jeśli miałbym sprzedać ciągnik pewny (w 100% sprawny, zadbany, ze znaną przeszłością ), dołożyć trochę i kupić coś z napędem ( o nieznanej przeszłości, a potem wkładać w niego pieniądze w naprawy ) to nie uśmiecha mi się to. Wolę jeździć ciągnikiem bez napędu jeśli taka modernizacja nie jest możliwa.

 

P.S. nie pytam "czy warto, czy się opłaca bądź nie albo czy sens jest czy go nie ma" - za takie odpowiedzi / rady z góry dziękuję.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

kolego czy pasuje od 4514 to ci nie powiem. ale 35 fabrycznie wychodziły z napędem choć w swoim życiu widziałem może dwa takie. a skoro wychodziły to raczej przeróbek dużych nie ma tylko pewnie ciężko będzie znaleźć oryginał. od 45 nie wiem jak z szerokością osi ale koła ma większe z tyłu wiec z 35 trzeba byłoby kombinować z dobraniem przednich by się zgralo. Ale niech się wypowiedzą Ci co mają większe doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

skrzynie masz te samą co 4514... dokładasz między skrzynie a tylny most przystawkę od napędu i powinno grać... nie wiem czy sam przedni most ci spasuja z 4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

Dobrać przełożenie to żaden problem. Rozstaw kół też by pasował. Trochę poszukałem i znalazłem kilka ofert samego korpusu mostu właśnie do 3514, 4514, 5314 itd wygląda na to że jest taki sam
czyli mam rozumieć zamiast obudowy redaktora planetarnego mam być z wyjściem na napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi3312    137

Też by mnie to interesowało żeby z mojego 3512 zrobić 3514. ;) jak zaczniesz coś modzić to pochwal się. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Nie interesuje Cię opinia że nie opłaca się bo tu nie ma dyskusji:)

Potrzebujesz:

- Całą oś, z kołami i wspornikiem ( ok 10 tyś )

- Układ kierownicy - wspomaganie najlepiej na orbitrol ( ok 2 tyś )

- Przystawka do skrzyni oraz wał napędowy ( nie wiem ile )

 

W C360 to nie modernizacja a partactwo w większości przypadków. Też tak możesz zrobić w MF 255 czy Ursus 3512 ale jak chcesz mieć wszystko ładnie i oryginalnie to trochę będzie kosztów.

 

W zasadzie to wiele nie zyskasz, a jak masz w ładnym stanie takiego ursusa to sprzedasz drożej i mniej dołożysz do 4514 lub zdecydowanie lepiej wykonanego MF 362, 365, 375.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

uciąg byłby napewno lepszy. na piachu mniej by się zarzynał przodem. niestety zauważyłem kilka drobnych mankamentów, tzn. inny "grill", przód maski nie wiem czy chłodnica też musi być nieco niższa ( inny wspornik osi, wyżej osadzona chłodnica) no i kabina. jest nisko podłoga i uchwyty kolidowac będą z wałem. więc faktycznie może i zmienić na inny ciągnik z przodem.
przykładowo za napęd dałbym np 12000, a za wspomaganie, inna kabinę i inne pierdoły? prawda, gra nie warta świeczki. od strony technicznej możliwe :-) co do opłacalności to nie bardzo. jak trafi się naprawdę okazja do nabycia części to ewentualnie można pomyśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterxxx    3

W zeszłym roku dokonałem takiej przeróbki tj. do U3512 dołożyłem przedni napęd, koszt sięgnął bez mała 9000 zł. nie licząc mojej robocizny i kaski za elementy które zostały i są do sprzedania ponieważ są w idealnym stanie. Może to i dużo ale warto było z conajmniej  dwóch powodów. Pierwszy to taki ,że chyba jako jedyny tego dokonałem a drugi to taki iż całkowicie odmieniło to ten ciągnik zarówno pod względem funkcjonowania jak i wyglądu.

Kabiny w żadnym razie nie trzeba ani zmieniać ani przerabiać, wszystko pasuje no chyba że masz jakiś wynalazek a nie dedykowaną do tego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Piterxxx . więcej szczegółów prosimy jaki most jakie koła co trzeba zmienić co pozostanie bez zmian 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterxxx    3

Pisałem już na ten temat tylko zdaję się że pod tematem  "MF 255 przedni napęd" są tam też fotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj