Zaloguj się, aby obserwować  
Pawet

Fendt 714 VARIO czy Valtra T140

Polecane posty

Pawet    0

Musimy to wyjasnic Fendt 714 VARIO czy Valtra T140 co jest lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Lepsze w czym? :P Porównujemy ciągnik z bezstopniówką do ciągnika ze stopniową skrzynią, troche niesprawiedliwe.

 

Jak dla mnie w ciężkiej robocie spalą podobną ilośc paliwa, natomiast w lekkiej pracy Valtra zadowoli się mniejszymi ilościami paliwka. I tu nie ma się co oszukiwać :P

 

Jeśli możecie to podajecie ceny wyjściowe, co valtra ma w standardzie itd :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal83    0

jeśli ciągnik ma dużo latać w transporcje to fendt skrzynia vario super sprawa,jeśli pole to valtra mniej spsli. W polu skrzynia vario jest nie potrzebna. Takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0
Skąd ta pewność, że Valtra spali mniej?

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_T_140.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...t_714_Vario.pdf

Fendt ma dużo mniejsze spalanie jednostkowe(o 18 g) przy pomiarze w 6 punktach.

nie patrz na spalanie jednostkowe bo ono jest przeliczane potem inaczej i wychodza z tego caLKIEM INNE LICZBY POTEM !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Liczby nie kłamią <_<, jednostkowe spalanie jest wyrażone w g/kwh i można z tego w przybliżeniu obliczyć ile spali silnik pracując np. przy 70 % obciążeniu. W porównaniu tych 2 ciągników spalanie nie jest aż tak istotne, obydwa są czołówką jeśli chodzi o zużycie paliwa i różnice będą minimalne. Co innego jak sobie poradzą w polu, Vario ma bardzo dużą przewagę. Tutaj zwycięzca jest tylko jeden i pochodzi on z Niemiec <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
Skąd ta pewność, że Valtra spali mniej?

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_T_140.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...t_714_Vario.pdf

Fendt ma dużo mniejsze spalanie jednostkowe(o 18 g) przy pomiarze w 6 punktach.

 

Przy 1200 obr. Valtra spala mniej <_< jednak średnia będzie taka sama :lol:

Vario ma dużą przewagę, tylko że ma większe straty mocy od stopniowej

 

Valtra jest cięższa w stosunku do mocy: 66 kg/kW, Fendt 61 kg/kW, Fendt jest mocnejszy ale lżejszy, na kołach moc bedzie podobna bo Vario bedzie miało wieksze straty, dlatego można przyjąć moc obu na poziomie tych 100 kW, wtedy valtra ma przewagę 500 kg. No cóż Fendty słyną z lekkości <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Fendt ma silnik mocniejszy o 3 KW, na kołach jest mocniejszy , przy prędkości 7,3 km/h Vario ma wyższą sprawność od powershifta Valtry... Czy jest taki lekki? Waży 250 kg mniej, ale bez problemu można go dociążyć.

Stosunek kg/KW jest obliczany dla mocy maksymalnej, dla mocy na kołach byłyby to zupełnie inne wartości, także nie ma mowy o przewadze 500 kg. W John Deere podobnej mocy (6910) na 1 kw przypada 62 kg, także nie jest znacznie cięższy.Klasą sam dla siebie pod tym względem jest Ursus 934, 101kg/KW <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Moim zdaniem kazdy z tych ciagnikow ma swoje plusy i minusy i to jest fakt. Jedna osoba moze mowic ze Fendt jest lepszy a druga ze Valtra. To juz zalezy jaka role ma pelnic w gospodarstwie. Moze robic za ciagnik pomocniczy albo za glowny. Wiadomo ze pomocniczy bedzie mial nizsze spalanie niz glowny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Ja bym wziął Fendta bo ma bezstopniówkę ktora przydaje sie nie tylko w transporcie ale też w polu bo nie ma problemu z dobraniem odpowiedniej prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Jasne że można dociążyć, tylko w wiekszym stopniu Fendta, może dlatego mają w standardzie przedni TUZ

 

No skoro parametry mają zbliżone to porównajmy ceny zakupu, serwisu itd <_<

 

Zna ktoś ceny w/w ciągników? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz każdy ciągnik tej mocy powinien mieć TUZ, takie czasy. Z parametrami technicznymi się jednak nie zgodzę, hydraulika, skrzynia są lepsze w 714. Nie można powiedzie, że te dwa ciągniki są porównywalne(skrzynia biegów nie jest jedynym powodem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Wcale że nie każdy powinien mieć TUZ przedni. Jeśli ktoś go nie będzie używał to po jakiego grzyba mu to, np. ciągnik ma na stałe założone obciążniki bo pracuje w większości lub całkowicie w polu.

Tak samo można by pomyśłeć ż każdy powinien mieć bezstopniówkę. Jednak wszystko kosztuje i nie każdy może sobie na to pozwolić <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wg mnie właśnie w pracach polowych TUZ jest najbardziej przydatny. Coraz więcej jest przystosowanych maszyn (kosiarki, agregaty, wały itp). Dodatkowo można na nim wozić obciążenie a gdy ciągnik będzie potrzebny do transportu to w 2 minuty zdjąć zbędny balast, czego nie da się zrobić z obciążnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

No ale trzeba mieć takie maszyny, które można na ten przodek założyć <_<

 

Gdybym kupował ciagnik tej mocy to bardziej przychyliłbym się do bezstopniowej skrzyni niż do przedniego TUZ-a. Przedni TUZ możesz zawsze dołożyć, a skrzyni raczej nie wymienisz <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Do Fendta raczej już później nie da sie dołożyć przedniego TUZ-u bo by trzeba było całą ramę wymienić.

Nigdy nie wiadomo jakie maszyny sie będzie maiło w przyszłości więc brak przedniego TUZ-u jest zawsze sporym ograniczeniem dla ciągnika.

Jeśli Fendty z serii 700 Vario są dla kogoś zbyt lekkie to można założyć na tylne koła obciążniki po 300kg każdy i na przedni TUZ 1800kg (razem 2400kg) i to wystarczy do każdej pracy.

Fendt zawsze może być tak ciężki jak Valtra ale Valtra nigdy nie będzie tak lekka jak Fendt <_<

Moim zdaniem Fendt wygrywa z Valtrą pod każdym względem (oprócz ceny) <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Wszystko można sobie zamówić. Wśród używanych Fendtów 700 Vario zdarzają sie egzemplarze bez przedniego TUZ.

Widocznie jak ktoś kupuje Fendta to chce mieć porządny ciągnik i bierze z przednim TUZ-em chociaż za granicą zdarzają sie wyjątki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Tak się składa, że od 2008 roku Fendty serii 400, 700, 800 i 900 mają w standardzie przedni TUZ <_<

Ale już 300 można wziąć bez przedniego TUZa.

 

Z tego co wiem, dowolna specyfikacja ciągnika u korbanka też jest możliwa, tylko oczywiście trzeba dłużej poczekać bo niema go na placu <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

nie wszyscy ten TUZ w standardzie wykorzystają wiec troche dziwna polityka fendta.chociaz jak kupuje sie taki ciągnik to i maszyny muszą byc konkretne


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Tak się składa, że od 2008 roku Fendty serii 400, 700, 800 i 900 mają w standardzie przedni TUZ <_<

Ale już 300 można wziąć bez przedniego TUZa.

 

Z tego co wiem, dowolna specyfikacja ciągnika u korbanka też jest możliwa, tylko oczywiście trzeba dłużej poczekać bo niema go na placu <_<

co do 1 czesci sie zgodze w 100%, co do 2 w zasadzie tez (jesli chodzi o teorie), a w rzeczywistosci raczej byloby ciezko zamowic bez TUZa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj