Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pawet

Fendt 714 VARIO czy Valtra T140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
robertbara    60

Lepsze w czym? :P Porównujemy ciągnik z bezstopniówką do ciągnika ze stopniową skrzynią, troche niesprawiedliwe.

 

Jak dla mnie w ciężkiej robocie spalą podobną ilośc paliwa, natomiast w lekkiej pracy Valtra zadowoli się mniejszymi ilościami paliwka. I tu nie ma się co oszukiwać :P

 

Jeśli możecie to podajecie ceny wyjściowe, co valtra ma w standardzie itd :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michal83    0

jeśli ciągnik ma dużo latać w transporcje to fendt skrzynia vario super sprawa,jeśli pole to valtra mniej spsli. W polu skrzynia vario jest nie potrzebna. Takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0
Skąd ta pewność, że Valtra spali mniej?

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_T_140.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...t_714_Vario.pdf

Fendt ma dużo mniejsze spalanie jednostkowe(o 18 g) przy pomiarze w 6 punktach.

nie patrz na spalanie jednostkowe bo ono jest przeliczane potem inaczej i wychodza z tego caLKIEM INNE LICZBY POTEM !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Liczby nie kłamią <_<, jednostkowe spalanie jest wyrażone w g/kwh i można z tego w przybliżeniu obliczyć ile spali silnik pracując np. przy 70 % obciążeniu. W porównaniu tych 2 ciągników spalanie nie jest aż tak istotne, obydwa są czołówką jeśli chodzi o zużycie paliwa i różnice będą minimalne. Co innego jak sobie poradzą w polu, Vario ma bardzo dużą przewagę. Tutaj zwycięzca jest tylko jeden i pochodzi on z Niemiec <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60
Skąd ta pewność, że Valtra spali mniej?

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_T_140.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...t_714_Vario.pdf

Fendt ma dużo mniejsze spalanie jednostkowe(o 18 g) przy pomiarze w 6 punktach.

 

Przy 1200 obr. Valtra spala mniej <_< jednak średnia będzie taka sama :lol:

Vario ma dużą przewagę, tylko że ma większe straty mocy od stopniowej

 

Valtra jest cięższa w stosunku do mocy: 66 kg/kW, Fendt 61 kg/kW, Fendt jest mocnejszy ale lżejszy, na kołach moc bedzie podobna bo Vario bedzie miało wieksze straty, dlatego można przyjąć moc obu na poziomie tych 100 kW, wtedy valtra ma przewagę 500 kg. No cóż Fendty słyną z lekkości <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Fendt ma silnik mocniejszy o 3 KW, na kołach jest mocniejszy , przy prędkości 7,3 km/h Vario ma wyższą sprawność od powershifta Valtry... Czy jest taki lekki? Waży 250 kg mniej, ale bez problemu można go dociążyć.

Stosunek kg/KW jest obliczany dla mocy maksymalnej, dla mocy na kołach byłyby to zupełnie inne wartości, także nie ma mowy o przewadze 500 kg. W John Deere podobnej mocy (6910) na 1 kw przypada 62 kg, także nie jest znacznie cięższy.Klasą sam dla siebie pod tym względem jest Ursus 934, 101kg/KW <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Moim zdaniem kazdy z tych ciagnikow ma swoje plusy i minusy i to jest fakt. Jedna osoba moze mowic ze Fendt jest lepszy a druga ze Valtra. To juz zalezy jaka role ma pelnic w gospodarstwie. Moze robic za ciagnik pomocniczy albo za glowny. Wiadomo ze pomocniczy bedzie mial nizsze spalanie niz glowny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Ja bym wziął Fendta bo ma bezstopniówkę ktora przydaje sie nie tylko w transporcie ale też w polu bo nie ma problemu z dobraniem odpowiedniej prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

Jasne że można dociążyć, tylko w wiekszym stopniu Fendta, może dlatego mają w standardzie przedni TUZ

 

No skoro parametry mają zbliżone to porównajmy ceny zakupu, serwisu itd <_<

 

Zna ktoś ceny w/w ciągników? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz każdy ciągnik tej mocy powinien mieć TUZ, takie czasy. Z parametrami technicznymi się jednak nie zgodzę, hydraulika, skrzynia są lepsze w 714. Nie można powiedzie, że te dwa ciągniki są porównywalne(skrzynia biegów nie jest jedynym powodem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

Wcale że nie każdy powinien mieć TUZ przedni. Jeśli ktoś go nie będzie używał to po jakiego grzyba mu to, np. ciągnik ma na stałe założone obciążniki bo pracuje w większości lub całkowicie w polu.

Tak samo można by pomyśłeć ż każdy powinien mieć bezstopniówkę. Jednak wszystko kosztuje i nie każdy może sobie na to pozwolić <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wg mnie właśnie w pracach polowych TUZ jest najbardziej przydatny. Coraz więcej jest przystosowanych maszyn (kosiarki, agregaty, wały itp). Dodatkowo można na nim wozić obciążenie a gdy ciągnik będzie potrzebny do transportu to w 2 minuty zdjąć zbędny balast, czego nie da się zrobić z obciążnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

No ale trzeba mieć takie maszyny, które można na ten przodek założyć <_<

 

Gdybym kupował ciagnik tej mocy to bardziej przychyliłbym się do bezstopniowej skrzyni niż do przedniego TUZ-a. Przedni TUZ możesz zawsze dołożyć, a skrzyni raczej nie wymienisz <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Do Fendta raczej już później nie da sie dołożyć przedniego TUZ-u bo by trzeba było całą ramę wymienić.

Nigdy nie wiadomo jakie maszyny sie będzie maiło w przyszłości więc brak przedniego TUZ-u jest zawsze sporym ograniczeniem dla ciągnika.

Jeśli Fendty z serii 700 Vario są dla kogoś zbyt lekkie to można założyć na tylne koła obciążniki po 300kg każdy i na przedni TUZ 1800kg (razem 2400kg) i to wystarczy do każdej pracy.

Fendt zawsze może być tak ciężki jak Valtra ale Valtra nigdy nie będzie tak lekka jak Fendt <_<

Moim zdaniem Fendt wygrywa z Valtrą pod każdym względem (oprócz ceny) <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Wszystko można sobie zamówić. Wśród używanych Fendtów 700 Vario zdarzają sie egzemplarze bez przedniego TUZ.

Widocznie jak ktoś kupuje Fendta to chce mieć porządny ciągnik i bierze z przednim TUZ-em chociaż za granicą zdarzają sie wyjątki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

u korbanka nie dostaniesz bez przedniego TUZa


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Tak się składa, że od 2008 roku Fendty serii 400, 700, 800 i 900 mają w standardzie przedni TUZ <_<

Ale już 300 można wziąć bez przedniego TUZa.

 

Z tego co wiem, dowolna specyfikacja ciągnika u korbanka też jest możliwa, tylko oczywiście trzeba dłużej poczekać bo niema go na placu <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

nie wszyscy ten TUZ w standardzie wykorzystają wiec troche dziwna polityka fendta.chociaz jak kupuje sie taki ciągnik to i maszyny muszą byc konkretne


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237
Tak się składa, że od 2008 roku Fendty serii 400, 700, 800 i 900 mają w standardzie przedni TUZ <_<

Ale już 300 można wziąć bez przedniego TUZa.

 

Z tego co wiem, dowolna specyfikacja ciągnika u korbanka też jest możliwa, tylko oczywiście trzeba dłużej poczekać bo niema go na placu <_<

co do 1 czesci sie zgodze w 100%, co do 2 w zasadzie tez (jesli chodzi o teorie), a w rzeczywistosci raczej byloby ciezko zamowic bez TUZa


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.