Ssebuss87

Zetor Proxima Forterra gwiżdźący silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Ssebuss87    0

Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    620

magia taniego w eksploatacji zetor właśnie prysła... w Perkins za 1500 mam cały kompletny mechanizm wyważający z pompą oleju... myślałem że to drogo
Nie dało się regenerować tej bieżni? wyszlifowac, wstawić hartowana tuleje tak jak robiłem w skrzyni biegów gdzie też łożyska igiełkowe rozwalił bieżnie trybu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szmergiel    313

koszt lozyska 30zl. X 6 szt i to caly koszt .jak ten mechanik kazal wymienic walki to raczej powinien nazywac sie wymieniaczem czesci a nie mechanikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

Niestety na wałkach było wyraźnie widać zużycie bieżni - regeneracja w cenie nowego ponieważ wałki kręcą się szybciej niż silnik- blisko 5 tys obrotów.  Byłem w firmie która zajmuje się takimi rzeczami. Ciągnik ma 3800 Mtg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    201

Przy jakim przebiegu pojawiły się objawy tj. gwizd? Poziom oleju zawsze był w normie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    620

no wałek zapewne kręci się 4x szybciej od wału silnika aby z każdym tłokiem zrównowazyć... a nie ma tam jakiś rowków smarujących? może coś źle zmontowane było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Zetor to porażka mam to wiem.

Post bez argumentacji. +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

wałki są smarowane rozbryzgowo od wału korbowego, po prostu się przytarły i już nikt się nie dowie czemu. Objaw pojawił sie późną jesienią- zrobiłem tak może ze 100 mth 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

stoję przed tym samym problemem w 7441 no i teraz takie pytanie a co jakby je wyrzucić wcale, wiem że jeden gość tak zrobił w 6441 wiosną tego roku ale jak to się ma do dłuższej eksploatacji silnika? na pewno kultura pracy inna bo jechałem po tym zabiegu tym traktorem no ale już nie o to tak bardzo mi chodzi tylko czy to sie coś może spitolić więcej po jakimś czasie takiej jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka1234    0

mam ten sam problem w zetorze proxima 8541 plus typ silnika 1204 proszę o kontakt osobę która wymontowała wałki mój kom(697-500-302) z góry dzienkóje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
witam mam zetora od nowosci. ma 3000mg dzis przy orce w pewnym momecie zaczelo cos gwizdac dosyc mocno niewiem skąd ten gwizd. wyglada to ze z turbiny czyzby zaczol sie jej koniec? ciagnik ma moc i nic poza tym gwizdem sie nie dzieje. i tylko na wysokich obrotach to slychac im ma ciezej tym bardziej gwizda ktos cos poradzi? czy to turbina czy cos innego?
zapomnialem dodac ze niedawno zatkalem egr. ale to chyba niema nic wspolnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    8
Napisano (edytowany)

kolektor cały ?

jeżeli tak to jest możliwość uszkodzenia(nawet delikatnego) łopatki -łopatek i wtedy będzie słychać gwizdy

 

Edytowano przez ralf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
na oko wyglada wszystko w porzadku. gwizd pojawia sie na wysokich obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    8

a ten egr zaślepiony jest szczelny na 100%??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
tak szczelny na 99% zaoralem juz tak 15 h i bylo ok. jutro wszystko dokladnie posprawdzam bo dziwny ten gwizd jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    2

Sprawdź opaski którymi dokręcone są węże doprowadzające i odprowadzające powietrze z turbiny. U mnie dwa razy pękła opaska i przez tę nieszczelność powstawał ten gwizd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
wszystko posprawdzalem i nic nie pękło wszystko ok. ale zauwazylem ze na zimnym silniku nie gwizda. tylko jak sie zagrzeje to jest taki wibrujacy swist i na 99 % będą to te walki. wyrównujące czy jakos tak. slyszalem ze to czesta przypadłość zwrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
juz wiadomo skad ten swist jednak walki lub łożyska na walkach wyrownujacych. mam prozbe do tych co jiz to rozbierali moze ktos napisac jak sie tam dostac zeby niepotrzebnie czegos nie rozkrecic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    118
witam jestem w trakcie rozbierania zetora i mam prozbe czy ma ktos jakis schemat jak ma byc poskladany rozrząd? jakoes znaki na kolach są ale jak by byl schemat bylbym wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    620

jak tobie znaki nie wystarczą do ustawienia rozrządu to czego tam szukasz????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adamek1942
      Witam jak tam wasze dpf-y w zetorkach?? ??znalazłem sporo tańszy od oryginała niby ma być dobry tylko ciekawi mnie czy z tej puchy nie będzie szło echo wiadomo zetory głośnawo pracują.
      https://www.olx.pl/oferta/wklad-obudowa-filtra-czastek-stalych-dpf-zetor-proxima-i-inne-CID757-IDrkXmx.html
      czy ten oryginał tutaj wygląda jakby jeszcze na ściankach było coś do tłumienia.
      https://imged.pl/wklad-serwisowy-dpf-zetor-93-5165-31150882.html
       
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kuba42877
      Witam co może być przyczyną niedziałającej blokady w Zetorze 9540.
      Dodam, że kiedy jest wciśnięta nie włącza przedniego napędu.
      Z góry dzięki.
    • Przez patryk165
      Witam Zetor Forterra 10641 2003r 
      Jakie macie opinie o tym ciągniku, jego eksploatacja jak z awaryjnością ogóle jego sprawowanie, ?  
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam okazję kupić traktor zetor proxima 100 power z roku 2012 i 2010. Jakie opinie macie na temat tego traktora (jazda, awarie)? Naprawiał ktoś sprzęgło elektrohydrauliczne? Jakie są częste awarie w tych traktorach? Na co patrzyć przy kupnie traktora? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.