Ssebuss87

Zetor Proxima Forterra gwiżdźący silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Ssebuss87    0

Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    747

magia taniego w eksploatacji zetor właśnie prysła... w Perkins za 1500 mam cały kompletny mechanizm wyważający z pompą oleju... myślałem że to drogo
Nie dało się regenerować tej bieżni? wyszlifowac, wstawić hartowana tuleje tak jak robiłem w skrzyni biegów gdzie też łożyska igiełkowe rozwalił bieżnie trybu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szmergiel    355

koszt lozyska 30zl. X 6 szt i to caly koszt .jak ten mechanik kazal wymienic walki to raczej powinien nazywac sie wymieniaczem czesci a nie mechanikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

Niestety na wałkach było wyraźnie widać zużycie bieżni - regeneracja w cenie nowego ponieważ wałki kręcą się szybciej niż silnik- blisko 5 tys obrotów.  Byłem w firmie która zajmuje się takimi rzeczami. Ciągnik ma 3800 Mtg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    214

Przy jakim przebiegu pojawiły się objawy tj. gwizd? Poziom oleju zawsze był w normie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    747

no wałek zapewne kręci się 4x szybciej od wału silnika aby z każdym tłokiem zrównowazyć... a nie ma tam jakiś rowków smarujących? może coś źle zmontowane było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Zetor to porażka mam to wiem.

Post bez argumentacji. +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

wałki są smarowane rozbryzgowo od wału korbowego, po prostu się przytarły i już nikt się nie dowie czemu. Objaw pojawił sie późną jesienią- zrobiłem tak może ze 100 mth 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

stoję przed tym samym problemem w 7441 no i teraz takie pytanie a co jakby je wyrzucić wcale, wiem że jeden gość tak zrobił w 6441 wiosną tego roku ale jak to się ma do dłuższej eksploatacji silnika? na pewno kultura pracy inna bo jechałem po tym zabiegu tym traktorem no ale już nie o to tak bardzo mi chodzi tylko czy to sie coś może spitolić więcej po jakimś czasie takiej jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka1234    0

mam ten sam problem w zetorze proxima 8541 plus typ silnika 1204 proszę o kontakt osobę która wymontowała wałki mój kom(697-500-302) z góry dzienkóje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    154
witam mam zetora od nowosci. ma 3000mg dzis przy orce w pewnym momecie zaczelo cos gwizdac dosyc mocno niewiem skąd ten gwizd. wyglada to ze z turbiny czyzby zaczol sie jej koniec? ciagnik ma moc i nic poza tym gwizdem sie nie dzieje. i tylko na wysokich obrotach to slychac im ma ciezej tym bardziej gwizda ktos cos poradzi? czy to turbina czy cos innego?
zapomnialem dodac ze niedawno zatkalem egr. ale to chyba niema nic wspolnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    10

kolektor cały ?

jeżeli tak to jest możliwość uszkodzenia(nawet delikatnego) łopatki -łopatek i wtedy będzie słychać gwizdy

 

Edytowano przez ralf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    154
tak szczelny na 99% zaoralem juz tak 15 h i bylo ok. jutro wszystko dokladnie posprawdzam bo dziwny ten gwizd jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    2

Sprawdź opaski którymi dokręcone są węże doprowadzające i odprowadzające powietrze z turbiny. U mnie dwa razy pękła opaska i przez tę nieszczelność powstawał ten gwizd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    154
wszystko posprawdzalem i nic nie pękło wszystko ok. ale zauwazylem ze na zimnym silniku nie gwizda. tylko jak sie zagrzeje to jest taki wibrujacy swist i na 99 % będą to te walki. wyrównujące czy jakos tak. slyszalem ze to czesta przypadłość zwrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    154
juz wiadomo skad ten swist jednak walki lub łożyska na walkach wyrownujacych. mam prozbe do tych co jiz to rozbierali moze ktos napisac jak sie tam dostac zeby niepotrzebnie czegos nie rozkrecic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    154
witam jestem w trakcie rozbierania zetora i mam prozbe czy ma ktos jakis schemat jak ma byc poskladany rozrząd? jakoes znaki na kolach są ale jak by byl schemat bylbym wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez darecki99
      Chcem poruszyć temat przedniego mostu w proximie power . Ciągnik jest z 2015r  ostatnio moja uwaga przykulo rozłączanie przedniego napędu a mianowicie mocno wyczuwalne szarpniecie   w trakcie wyłaczania . Czasami wyłaczy sie delikatnie w szczegolnosci kiedy w momencie przełączania lekko przygazuje i ujme gazu a czasem jest taki mocny stukot jakby młotkim stuknoł. Jak to u was wyglada .? Czynność tą wykonujecie na postoju czy w trakcie jazdy . Jakoś wczesniej nie zwracałem na to uwagi , ale teraz troszkę mnie to niepokoi . Dodam ze mam zetora 5340 z mostem carraro i tam tez wyczuwalny jest moment rozłaczania napedu  ale nie słychac takiego walniecia .
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Przez michal009
      Proszę o uwagę na co zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupem Zetora 8441? 
       
      Planuję zakup tego ciągnika i w najbliższym czasie wybieram się obejrzeć kilka modeli. Z racji, że nie miałem takiego, ani podobnego modelu, zdjęcia ze wskazanymi miejscami do sprawdzenia mile widziane. Pytam co mogę sprawdzić samemu, bo jak już wytypuję konkretny egzemplarz, to zabiorę ze sobą mechanika i niech jeszcze zerknie fachowym okiem. 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.