Skocz do zawartości
Ssebuss87

Zetor Proxima Forterra gwiżdźący silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Ssebuss87    0

Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

magia taniego w eksploatacji zetor właśnie prysła... w Perkins za 1500 mam cały kompletny mechanizm wyważający z pompą oleju... myślałem że to drogo
Nie dało się regenerować tej bieżni? wyszlifowac, wstawić hartowana tuleje tak jak robiłem w skrzyni biegów gdzie też łożyska igiełkowe rozwalił bieżnie trybu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szmergiel    195

koszt lozyska 30zl. X 6 szt i to caly koszt .jak ten mechanik kazal wymienic walki to raczej powinien nazywac sie wymieniaczem czesci a nie mechanikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

Niestety na wałkach było wyraźnie widać zużycie bieżni - regeneracja w cenie nowego ponieważ wałki kręcą się szybciej niż silnik- blisko 5 tys obrotów.  Byłem w firmie która zajmuje się takimi rzeczami. Ciągnik ma 3800 Mtg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Przy jakim przebiegu pojawiły się objawy tj. gwizd? Poziom oleju zawsze był w normie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

no wałek zapewne kręci się 4x szybciej od wału silnika aby z każdym tłokiem zrównowazyć... a nie ma tam jakiś rowków smarujących? może coś źle zmontowane było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Zetor to porażka mam to wiem.

Post bez argumentacji. +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

wałki są smarowane rozbryzgowo od wału korbowego, po prostu się przytarły i już nikt się nie dowie czemu. Objaw pojawił sie późną jesienią- zrobiłem tak może ze 100 mth 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    4

stoję przed tym samym problemem w 7441 no i teraz takie pytanie a co jakby je wyrzucić wcale, wiem że jeden gość tak zrobił w 6441 wiosną tego roku ale jak to się ma do dłuższej eksploatacji silnika? na pewno kultura pracy inna bo jechałem po tym zabiegu tym traktorem no ale już nie o to tak bardzo mi chodzi tylko czy to sie coś może spitolić więcej po jakimś czasie takiej jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka1234    0

mam ten sam problem w zetorze proxima 8541 plus typ silnika 1204 proszę o kontakt osobę która wymontowała wałki mój kom(697-500-302) z góry dzienkóje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×