daanny

Jak wybić łożyska zwrotnicy w 95.14

Polecane posty

pawel885    2279

Po co wyciągać te sworznie jak tylko łożysko do wymiany? Robiłem to w kilku ciągnikach - dobry przecinak, spawarka i moment zrobione 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Smarowniczki są z boku dekli ,nie kolidują z niczym.Może seria XX.54 ma inaczej.

 

Też spawałem,nie wiedziałem ,że sworzeń się da wyciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Macie polot :D Od góry pospawać to jeszcze ale do dołu , już wole rozebrać przekładnie i \tłuc sworzeń niż spawarką i przecinakiem od dołu . U mnie w 75-14 nie ma smarowniczek , gdyby były to te łożyska by były wieczne w ciągniku bez tura a tak mało kto mam zagląda albo jak zajży jest juz za poźno korozja zrobi swoje 

W dolnej pokryce po ponad 30 latach smar zmienił sie w skałe musiałem tłuc przecinakiem żeby to wydłubać 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Nie tylko ty jeden tłuczesz młotkiem w ten smar który nazwałeś skałą :D każdy kto będzie to robił ma identycznie. 

A wracając do smarowniczek o u mnie też nie ma montowanych oryginalnie i ile ja już widziałem renówek w swoim życiu i mniejsze i większe i też nie było chyba tylko w jednej się spotkałem ale nie wiem czy to oryginał czy ktoś dorobił. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Kładziesz spaw, lejesz na to zimną wodą i łożysko pęka samo w większości przypadków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

równie dobrze można przywalić w bieżnię przecinakiem, też pęknie  :P


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tak, jak obiecałem dziś, po powrocie z Niemiec zamieszczam zdjęcia zwrotnic Renault.

Zapraszam do mojej galerii, aby przekonać się, że oryginalnie Renault montował smarowniczki zarówno na dole, jak i górze zwrotnicy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

po czym wnioskujesz że to oryginał i w jakim modelu i roku to masz ?

którędy wychodzi nadmiar smaru ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Az sam z ciekawości zobaczę w Reni czy jest jakieś wejście na kalamitke bo ogólnie to ich u mnie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Moje też wyglądają jak oryginalne :D , a sam montowałem. (zdjęcia w galerii czekają na zatwierdzenie) W sumie to one tam mało potrzebne ,jak się tam naładuje smaru przy montażu to wystarczy na następne 30 lat :)  . Tam łożysko nie pracuje nawet w zakresie 90 stopni.

Edytowano przez akowicz111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

po czym wnioskujesz że to oryginał i w jakim modelu i roku to masz ?

którędy wychodzi nadmiar smaru ?

 

Ciągniki Renault kupuję nie w Polsce, bo to proszenie się o kłopoty lecz w Niemczech, czy Francji, zawsze od rolnika.

Ten ze zdjęcia, pochodzi od Niemca a dokładnie od pierwszego właściciela, który nic przy nim nie wymieniał oprócz linki obrotomierza.

Ty poważnie pytasz, którędy wychodzi nadmiar smaru?

 

Moje też wyglądają jak oryginalne :D , a sam montowałem. (zdjęcia w galerii czekają na zatwierdzenie) W sumie to one tam mało potrzebne ,jak się tam naładuje smaru przy montażu to wystarczy na następne 30 lat :)  . Tam łożysko nie pracuje nawet w zakresie 90 stopni.

 

Tu nie chodzi, czy wygląda, tylko czy jest oryginalnie montowane.

Jesteś w błędzie i wprowadzasz po raz kolejny w błąd czytających jeśli chodzi o smarowanie. Punkty smarownicze zwrotnicy należy kontrolować co 50 mth.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

,,Punkty smarownicze zwrotnicy należy kontrolować co 50 mth".  Teoria i praktyka nie zawsze idą w parze. A kogo ja wprowadzam w błąd? Każdy niech robi jak uważa za stosowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

Ciągniki Renault kupuję nie w Polsce, bo to proszenie się o kłopoty lecz w Niemczech, czy Francji, zawsze od rolnika.

Ten ze zdjęcia, pochodzi od Niemca a dokładnie od pierwszego właściciela, który nic przy nim nie wymieniał oprócz linki obrotomierza.

Ty poważnie pytasz, którędy wychodzi nadmiar smaru?

 

 

Tu nie chodzi, czy wygląda, tylko czy jest oryginalnie montowane.

Jesteś w błędzie i wprowadzasz po raz kolejny w błąd czytających jeśli chodzi o smarowanie. Punkty smarownicze zwrotnicy należy kontrolować co 50 mth.

 

czyli swoją teorię opierasz na zasłyszanej historii z cyklu znajomy znajomego....

 

 

w katalogu nie występuje dekielek z miejscem na smarowniczkę

0_0_productGfx_702023877dddcc9c51efe7058

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Na czym opierasz swoją tezę, że to jest "zasłyszana historia"? W którym miejscu napisałem, że słyszałem od znajomego "to lub owo"? - tylko konkretnie cytat.

 

Wielokrotnie w katalogach są błędy - to po pierwsze. Po drugie producent zastrzega sobie prawo do modyfikacji, których nie zamieszcza w katalogach. Zaś po trzecie w oryginalnym katalogu występuje. W oryginalnym, czyli tym w które wyposażone są ASO.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

napisałeś że wiesz to od pierwszego właściciela, dla mnie żaden argument, bo ludzie piszą/mówią różne bajki, a pamięć ludzka jest zawodna, opieram się na faktach, czyli po katalogu czy większości ciągników jakie widziałem czy są w naszym pięknym kraju, możesz zapytać pod każdym zdjęciem w galerii, myślę że większość napisze to samo co ja czy kolega wyżej, czyli nie było czegoś takiego

nie podałeś ani dokładnego modelu, ani roku produkcji czy wyposażenia dodatkowego, bo w przypadku ładowacza czy przedniego podnośnika mógłbym uwierzyć że była takowa opcja


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

AlaCapone ma rację, że kalamitki występowały w ciągnikach Renault. Sam widziałem w 110.14, że posiadały je. W starszych modelach wyglądało to trochę inaczej a mianowicie górna kalamitka była w takiej samej pozycji, jak dolna.

Wg zdjęcia zamieszczonego przez kolegę AlaCapone kalamitka w górnej części z niczym nie koliduje, jak pisałeś poprzednio kolego izydor6280 w poście nr 25.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

w tej chwili sam sobie zaprzeczasz, najpierw twierdzisz że nie koliduje z mocowaniem a po chwili piszesz że smarowniczki były na środku, więc w takim przypadku nie ma możliwości przykręcenia mocowania błotnika  :huh:

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Wszystko, co napisałem jest zgodne z prawdą.

Cytuję: "...Wg zdjęcia zamieszczonego przez kolegę AlaCapone kalamitka w górnej części z niczym nie koliduje..."

Te ze zdjęcia smarowniczki, które zamieścił AlaCapone (bo o to zdjęcie nam chodzi) nie kolidują z niczym a już na pewno nie z mocowaniem błotników (jak pisałeś poprzednio w poście nr 25).

Natomiast czy w starszych modelach kolidowało, czy też nie nic nie wspominam. Napisałem jedynie, że było inaczej niż na wspomnianym zdjęciu - tyle i tylko tyle nic więcej. Ty znowu dopatrujesz się jakiegoś "kolidowania" - nie mam pojęcia w jakim celu.

 

Tylko nie wiem, czy zrozumiesz różnicę.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

czy ja pisałem coś o zdjęciach @Ala, gdybyś nie zauważył napisałem tamten post kilka dni wcześniej niż dodał foto, więc jak mogłem się do niego odnosić :blink: 

 swoją drogą nadal nie podał żadnego źródła z którego jednoznacznie wynika w jakich modelach i latach było to montowane, bo z pewnością nie w każdym, co potwierdzi większość użytkowników tych ciągników

druga sprawa to gadka o lince obrotomierza, którą rzekomo wymieniał niemiec, szukałem i nigdzie nie znalazłem ani linki ani obrotomierza pod linkę, choć sama przekładnia jest dostępna, co jest raczej oczywiste bo silniki te same co w favoricie

 

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Super, że to Ty napisałeś. Czekałem na taką odpowiedź.

Teraz odpowiedz na pytanie: Czy kiedykolwiek wcześniej (przed zamieszczeniem zdjęcia przez AlaCapone) widziałeś kalamitki na zwrotnicach w Renault? (Jeśli tak to w jakim modelu i gdzie były umiejscowione?)


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Możemy dojść do wniosku że może były w oryginale (nieliczne) ale większość nie miała . Nie  wiem kto co komu chce udowodnić . Skoro upieramy się mają być to gdzie są otwory u mnie czy nawet pozostałości po nich ??

A co do ciągników na zachodzie to rolnik to żaden argument tylko stan , bo najczęściej pracuje na nich sflustrowany pracownik typu Polak który za kare pojechał na zachód i swój żal wylewa na sprzęcie ( jakież to smutne ). Ja to się stało że w 80 % renault z zachodu wielmożny unijny rolnik nie smarował zwrotnic ?? On ma to d*pie jego stać na nowy .

A nagle Polaczek typu ja po kupnie stwierdził że tam sie smaruje ale było za poźno chociaż i tak 4 lata wytrzymało u mnie łożyska kiepskie ale są

Ciągniki , auta kupowałem w Polsce które kilka lat były używane u nas  i jakos nie trafiłem na trupa wymagającego wkładu dziesiątków tyś , a znajomi pojechali na szybko sami do UE jaki ladny jaki zadbany i już 30 tyś wpakowane , co prawda ciągnik w innych pieniądzach niż male Reanult ale jednak 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

Super, że to Ty napisałeś. Czekałem na taką odpowiedź.

Teraz odpowiedz na pytanie: Czy kiedykolwiek wcześniej (przed zamieszczeniem zdjęcia przez AlaCapone) widziałeś kalamitki na zwrotnicach w Renault? (Jeśli tak to w jakim modelu i gdzie były umiejscowione?)

 

tak widziałem, tylko skąd mam mieć pewność że sobie tego ktoś nie dorobił montując ładowacz czy tuz, były właśnie na środku dekielka

 

faktem jest że większość z serii 14, 34 i 54 tego nie miała, czy były ze smarowniczkami to pozostaje zagadką, bo nikt nie podał żadnego wiarygodnego źródła


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Dzięki za odpowiedź. Wszystko się wyjaśniło po tej twojej wypowiedzi, a mianowicie: skąd wzięło się stwierdzenie, że będzie kolidować z mocowaniem błotnika (pod warunkiem, że napisałeś prawdę).

Szkoda, że nie napisałeś, w jakich modelach je widziałeś. A widziałeś w jakimś modelu od serii 14?

 

A propos pewności – nigdy nie będziesz jej miał jeśli nie masz dostępu do dokumentacji technicznej.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Naprawiłem te łożyska zwrotnicy , nie sądziłem że będzie to łatwiejsze niż zetorze :) . W renault 75-14 TS potrzebujemy śruby 14 koniecznie twardość min 10.9 a najlepiej 12.9 . Solidny płaskownik i myślę że każdemu pójdzie bez użycia młotka , kluczowe są tu wysokiej twardości śruby i nakrętki do wyciągnięcia sworzni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Najważniejsze jest myślenie. Zanim za coś bierzemy się trzeba przemyśleć.

Potem zdolności i narzędzia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj