daanny

Jak wybić łożyska zwrotnicy w 95.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
daanny    33

Witam mam popsute dolne łożysko na zwrotnicy, zdjąłem zwolnice odkręciłam górną i dolną obudowę łożysk tę na 4 śruby  i nie wiem co dalej robić by mi te łożyska zeszły, jest jakiś sposób by je wybić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

górę możesz skręcić jeśli dobra,

w sworzniu masz gwint, chyba m16, od góry jest zaślepka, powinieneś ją wydłubać po przekręceniu zwrotnicy, najlepiej odkręć jeszcze siłownik skrętu, wtedy będziesz mógł swobodnie obracać i do momentu oparcia o oś  ;)

 

sworzen-zwrotnicy-massey-3426523m2.jpg

 

jeśli nie uda Ci się wyciągnąć przez śrubę w ostateczności można walić od góry, czyli środka osi

w obu przypadkach polecam zalanie środkiem penetrującym

 

0_0_productGfx_702023877dddcc9c51efe7058

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Dzięki kolego, dobrze rozumiem że w ten gwint mam dopasować śrubę i wkręcać i ona będzie wypychać ten sworzeń? a ten gwint jest od dołu czyli od strony obudowy czy od środka od strony krzyżaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

dobierz sobie kawałek rury i płaskownik aby zrobić ściągacz

gwint na pewno jest od góry, być może nawet przez całość, niestety pamięć ludzka jest zawodna  :mellow:

 

jeśli nie pójdzie po dobroci to zakręć śrubę i wal od góry, jak już wcześniej pisałem, do połowy zapewne będzie szło bardzo opornie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Wielkie dzięki za porady zalałem wd i jutro będę próbował  :) kolego a jak zrobię ten ściągacz to próbować to ściągać ku górze w stronę krzyżaka czy ku dołowi pamiętasz jak łatwiej pójdzie? myślę że pójdzie ciężko i szybko mogę taką śrubę ukręcić i raczej bez młotka się nie obędzie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

wychodzi tylko w stronę dekielka, czyli w przypadku dolnego w dół, nie ma innej możliwości bo się opiera na tym szerokim kołnierzu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolega @izydor6280 wyjaśnił co trzeba. Od siebie skromnie dodam, że nie ma takiej możliwości, żeby wybić do środka. Tylko i wyłącznie na zewnątrz.

 

Nie będzie łatwo, jeśli ciągnik był parkowany „pod chmurką”. Opcji wyciągania jest tyle ile głów. Przyspawaj do śruby o twardości 8.8 ucho i wkręć ją przez całą długość elementu. Wyciągaj na zasadzie „dźwigni” tylko tak, aby zapewnić osiowość. Dodatkowo można w tym samym czasie podczas naprężenia uderzyć młotkiem od środka. Powinno puścić. Udanej zabawy.

 

Jak wygląda to w realu, przedstawiają poniższe zdjęcia:

1. przed demontażem:

post-81345-0-28416300-1457272665.jpg

 

2. po wyjęciu:

post-81345-0-99815400-1457272270.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Jutro działam, mi jeszcze chodzi pomysł by wyciągnąć półoś i śrubę tak wkręcić by wystawała trochę do środka i włożyć w zwrotnicę mały lewarek zaprze o górę i myślę że powinno wyjść, na szczęście nie stał pod chmurką więc nie powinno być tak źle, widzę że u kolegi @AlaCapone łożysko jeszcze w całości u mnie już niestety zostały tylko pierścienie, piasek zrobił swoje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak sobie myśle bo mam do wymiany dolne łożyska że w teorii to nie trzeba zdejmować przekładni .

Wystarczy dorobić jakiś płaskownik i sróba która będzie sie wkręcać w sworzeń i powinno wyprasować sworzeń razem z zewnętrzną bieżnią łożyska , potem anologicznie złożyć . Czy komuś sie to udało ?? Bo po co rozbierać przekładnie jak może tak wyjdzie. Wiem korozja i zapieczenie ale może warto spróbować

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli posiadasz śrubę z odpowiednim gwintem i twardości 10.9 to bez problemu*, tylko płaskownik musi być gruby (80/20 mm). Zamiast płaskownika może być ceownik.

Montaż jest dużo łatwiejszy, ale trzeba pamiętać o założeniu zabezpieczenia gwintu w postaci plastikowego kapturka (na pierwszym zdjęciu zaznaczone strzałką w poście #7).

 

*Jeśli śruba będzie nieodpowiednia (za słaba) narobisz sobie dużych kłopotów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Po zastanowieniu , jednak lepiej rozebrać w końcu żadnej trudności nie ma w  wyjęciu przekładni , I dać sróbę na przestał bo jest nie jestem pewny czy jak łożysko jest prawie tak że go nie ma to wyprasuje mi jego zewnętrzną obudowę . Mam jeszcze obawy czy koniczny będzie palnik gazowy czy raczej podda się na zimno 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Jak zdejmiesz przekładnię to już nie potrzebne żadne śruby , tylko młotek i coś do nastawienia. Te zdjęcia AlaCapone to są akurat z mojej rozbiórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja preferuje sobie dorobić ściągacz . Poszło bez grzania ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

da się bez rozwalania zwolnicy  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie w 75-14 jednak nie . Nie mam gwintu sprawdzałem.  trzeba włożyć śróbe i od drugiej strony dać nakrętkę i można wyciągać

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Przerabiałem to na jesieni i powiem tyle jeśli nikt tego jeszcze nie ruszał to będziesz miał problemy żeby wybić to łożysko. U mnie najtwardsze śruby się rwały i nie szło wyciągnąć. Dwie puszki WD poszły, grzanie i walnie młotkami i nie szło tego zbić. Na rozebranie i złożenie kompletne jednego koła to cały dzien roboty. Ale musiałem zwalać zwolnicę bo inaczej by  nie dał rady rozebrać. 

Film który jest bardzo pomocny https://www.youtube.com/watch?v=bsYgyMozDuQ


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Tez to przerabiałem w renówce 8514 i fergusonie w reni poszło w miarę choć było mocno zapieczone ale w fergusonie to masakra bez palnika ani rusz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na filmie poszło bardzo ładnie sciągaczem mam nadzieje że u mnie tez tak pójdzie :)


A a wystarczy taki palnik na LPG czy musi być techniczny ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Techniczny tylko trzeba uważać na uszczelniacz bo można stopić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czy pójdzie bez palnika trudno powiedzieć. Jeśli zwrotnice są regularnie smarowane i ciągnik nie stoi większość roku pod chmurką schodzi samym ściągaczem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Tam zwrotnic nie posmarujesz bo fabrycznie nie ma kalamitek ,ja jak robiłem to kalamitki zamontowałem. A tego sworznia się nie smaruje , bo w obudowie mostu ma siedzieć na sztywno, a pracować na łożysku.  Kolega teraz robił w 65 34 bez rozbierania całej zwrotnicy, pobił łożyska ,pierścienie zostały. Pyta co robić :( ? Jak to co  spawarka i pojechał. :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oryginalnie są smarowniczki.

Dziś musisz uwierzyć na słowo, zaś jak wrócę z Niemiec zrobię zdjęcia zwrotnic i zamieszczę w swojej galerii. Zarówno w górnej, jak w dolnej są smarowniczki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Tu nie chodzi o wierzę czy nie, tylko stwierdzam fakt że u mnie nie było i w innych nie widziałem tam smarowniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Nie wiem dlaczego nie miałeś tam tych kalamitek ale raczej są na 100% w końcu łożysko jest otwarte i musi być smarowane.Ja to też robiłem i są smarowniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

nie ma smarowniczek,nawet by kolidowały z mocowaniem błotnika, oczywiście na górze

przy montażu wciskasz obfitą porcję smaru


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj