News
daanny

Jak wybić łożyska zwrotnicy w 95.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
daanny    17

Witam mam popsute dolne łożysko na zwrotnicy, zdjąłem zwolnice odkręciłam górną i dolną obudowę łożysk tę na 4 śruby  i nie wiem co dalej robić by mi te łożyska zeszły, jest jakiś sposób by je wybić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

górę możesz skręcić jeśli dobra,

w sworzniu masz gwint, chyba m16, od góry jest zaślepka, powinieneś ją wydłubać po przekręceniu zwrotnicy, najlepiej odkręć jeszcze siłownik skrętu, wtedy będziesz mógł swobodnie obracać i do momentu oparcia o oś  ;)

 

sworzen-zwrotnicy-massey-3426523m2.jpg

 

jeśli nie uda Ci się wyciągnąć przez śrubę w ostateczności można walić od góry, czyli środka osi

w obu przypadkach polecam zalanie środkiem penetrującym

 

0_0_productGfx_702023877dddcc9c51efe7058

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    17

Dzięki kolego, dobrze rozumiem że w ten gwint mam dopasować śrubę i wkręcać i ona będzie wypychać ten sworzeń? a ten gwint jest od dołu czyli od strony obudowy czy od środka od strony krzyżaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    718

dobierz sobie kawałek rury i płaskownik aby zrobić ściągacz

gwint na pewno jest od góry, być może nawet przez całość, niestety pamięć ludzka jest zawodna  :mellow:

 

jeśli nie pójdzie po dobroci to zakręć śrubę i wal od góry, jak już wcześniej pisałem, do połowy zapewne będzie szło bardzo opornie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    17

Wielkie dzięki za porady zalałem wd i jutro będę próbował  :) kolego a jak zrobię ten ściągacz to próbować to ściągać ku górze w stronę krzyżaka czy ku dołowi pamiętasz jak łatwiej pójdzie? myślę że pójdzie ciężko i szybko mogę taką śrubę ukręcić i raczej bez młotka się nie obędzie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

wychodzi tylko w stronę dekielka, czyli w przypadku dolnego w dół, nie ma innej możliwości bo się opiera na tym szerokim kołnierzu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Kolega @izydor6280 wyjaśnił co trzeba. Od siebie skromnie dodam, że nie ma takiej możliwości, żeby wybić do środka. Tylko i wyłącznie na zewnątrz.

 

Nie będzie łatwo, jeśli ciągnik był parkowany „pod chmurką”. Opcji wyciągania jest tyle ile głów. Przyspawaj do śruby o twardości 8.8 ucho i wkręć ją przez całą długość elementu. Wyciągaj na zasadzie „dźwigni” tylko tak, aby zapewnić osiowość. Dodatkowo można w tym samym czasie podczas naprężenia uderzyć młotkiem od środka. Powinno puścić. Udanej zabawy.

 

Jak wygląda to w realu, przedstawiają poniższe zdjęcia:

1. przed demontażem:

post-81345-0-28416300-1457272665.jpg

 

2. po wyjęciu:

post-81345-0-99815400-1457272270.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    17

Jutro działam, mi jeszcze chodzi pomysł by wyciągnąć półoś i śrubę tak wkręcić by wystawała trochę do środka i włożyć w zwrotnicę mały lewarek zaprze o górę i myślę że powinno wyjść, na szczęście nie stał pod chmurką więc nie powinno być tak źle, widzę że u kolegi @AlaCapone łożysko jeszcze w całości u mnie już niestety zostały tylko pierścienie, piasek zrobił swoje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Tak sobie myśle bo mam do wymiany dolne łożyska że w teorii to nie trzeba zdejmować przekładni .

Wystarczy dorobić jakiś płaskownik i sróba która będzie sie wkręcać w sworzeń i powinno wyprasować sworzeń razem z zewnętrzną bieżnią łożyska , potem anologicznie złożyć . Czy komuś sie to udało ?? Bo po co rozbierać przekładnie jak może tak wyjdzie. Wiem korozja i zapieczenie ale może warto spróbować

Pozdr


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Jeśli posiadasz śrubę z odpowiednim gwintem i twardości 10.9 to bez problemu*, tylko płaskownik musi być gruby (80/20 mm). Zamiast płaskownika może być ceownik.

Montaż jest dużo łatwiejszy, ale trzeba pamiętać o założeniu zabezpieczenia gwintu w postaci plastikowego kapturka (na pierwszym zdjęciu zaznaczone strzałką w poście #7).

 

*Jeśli śruba będzie nieodpowiednia (za słaba) narobisz sobie dużych kłopotów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Po zastanowieniu , jednak lepiej rozebrać w końcu żadnej trudności nie ma w  wyjęciu przekładni , I dać sróbę na przestał bo jest nie jestem pewny czy jak łożysko jest prawie tak że go nie ma to wyprasuje mi jego zewnętrzną obudowę . Mam jeszcze obawy czy koniczny będzie palnik gazowy czy raczej podda się na zimno 


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    156

Jak zdejmiesz przekładnię to już nie potrzebne żadne śruby , tylko młotek i coś do nastawienia. Te zdjęcia AlaCapone to są akurat z mojej rozbiórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Ja preferuje sobie dorobić ściągacz . Poszło bez grzania ?? 


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

U mnie w 75-14 jednak nie . Nie mam gwintu sprawdzałem.  trzeba włożyć śróbe i od drugiej strony dać nakrętkę i można wyciągać

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    182

Przerabiałem to na jesieni i powiem tyle jeśli nikt tego jeszcze nie ruszał to będziesz miał problemy żeby wybić to łożysko. U mnie najtwardsze śruby się rwały i nie szło wyciągnąć. Dwie puszki WD poszły, grzanie i walnie młotkami i nie szło tego zbić. Na rozebranie i złożenie kompletne jednego koła to cały dzien roboty. Ale musiałem zwalać zwolnicę bo inaczej by  nie dał rady rozebrać. 

Film który jest bardzo pomocny https://www.youtube.com/watch?v=bsYgyMozDuQ


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    10

Tez to przerabiałem w renówce 8514 i fergusonie w reni poszło w miarę choć było mocno zapieczone ale w fergusonie to masakra bez palnika ani rusz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Na filmie poszło bardzo ładnie sciągaczem mam nadzieje że u mnie tez tak pójdzie :)


A a wystarczy taki palnik na LPG czy musi być techniczny ???


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Czy pójdzie bez palnika trudno powiedzieć. Jeśli zwrotnice są regularnie smarowane i ciągnik nie stoi większość roku pod chmurką schodzi samym ściągaczem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    156

Tam zwrotnic nie posmarujesz bo fabrycznie nie ma kalamitek ,ja jak robiłem to kalamitki zamontowałem. A tego sworznia się nie smaruje , bo w obudowie mostu ma siedzieć na sztywno, a pracować na łożysku.  Kolega teraz robił w 65 34 bez rozbierania całej zwrotnicy, pobił łożyska ,pierścienie zostały. Pyta co robić :( ? Jak to co  spawarka i pojechał. :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Oryginalnie są smarowniczki.

Dziś musisz uwierzyć na słowo, zaś jak wrócę z Niemiec zrobię zdjęcia zwrotnic i zamieszczę w swojej galerii. Zarówno w górnej, jak w dolnej są smarowniczki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    156

Tu nie chodzi o wierzę czy nie, tylko stwierdzam fakt że u mnie nie było i w innych nie widziałem tam smarowniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    23

Nie wiem dlaczego nie miałeś tam tych kalamitek ale raczej są na 100% w końcu łożysko jest otwarte i musi być smarowane.Ja to też robiłem i są smarowniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

nie ma smarowniczek,nawet by kolidowały z mocowaniem błotnika, oczywiście na górze

przy montażu wciskasz obfitą porcję smaru


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
    • Przez matimariusz
      Witam. Rozebrałem sprzęgło w renault 113.14 i nie zwróciłem uwagi jaki jest kierunek tarczy sprzęgła. Tą dłuższą częścią flanszy do koła zamachowego czy do skrzyni biegów?
    • Przez Partyzant85
      Witam. Pytanie do użytkowników Renault z lat 80 - czy przy dwupinowym czujniku temperatury macie podpięty jakiś brzęczyk pod ten drugi pin ?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez mario17_1989
      Witam!! mam maly problem z ogrzewaniem,mianowicie  nie dziala  mi wentylator.
      Do tej pory sprawdzone bezpieczniki i nic.Kumpel cos mowil o jakis przekaznikach,ze to one sa uszkodzone.Przed demontazem wszystkiego chcialem sie zapytac gdzie one sie znajduja.I czy faktycznie za brak nawiewu one sa odpowiedzialne. Nawiewu nie mialem mozliwosci przetestowac bo zawsze obywalo sie bez i bylo ok,ale teraz przy niskich temp w dwie osoby to szyby zaraz sa zaszronione.Z gory dzieki za pomoc.
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.