Skocz do zawartości
News
daanny

Jak wybić łożyska zwrotnicy w 95.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
daanny    12

Witam mam popsute dolne łożysko na zwrotnicy, zdjąłem zwolnice odkręciłam górną i dolną obudowę łożysk tę na 4 śruby  i nie wiem co dalej robić by mi te łożyska zeszły, jest jakiś sposób by je wybić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

górę możesz skręcić jeśli dobra,

w sworzniu masz gwint, chyba m16, od góry jest zaślepka, powinieneś ją wydłubać po przekręceniu zwrotnicy, najlepiej odkręć jeszcze siłownik skrętu, wtedy będziesz mógł swobodnie obracać i do momentu oparcia o oś  ;)

 

sworzen-zwrotnicy-massey-3426523m2.jpg

 

jeśli nie uda Ci się wyciągnąć przez śrubę w ostateczności można walić od góry, czyli środka osi

w obu przypadkach polecam zalanie środkiem penetrującym

 

0_0_productGfx_702023877dddcc9c51efe7058

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    12

Dzięki kolego, dobrze rozumiem że w ten gwint mam dopasować śrubę i wkręcać i ona będzie wypychać ten sworzeń? a ten gwint jest od dołu czyli od strony obudowy czy od środka od strony krzyżaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    637

dobierz sobie kawałek rury i płaskownik aby zrobić ściągacz

gwint na pewno jest od góry, być może nawet przez całość, niestety pamięć ludzka jest zawodna  :mellow:

 

jeśli nie pójdzie po dobroci to zakręć śrubę i wal od góry, jak już wcześniej pisałem, do połowy zapewne będzie szło bardzo opornie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    12

Wielkie dzięki za porady zalałem wd i jutro będę próbował  :) kolego a jak zrobię ten ściągacz to próbować to ściągać ku górze w stronę krzyżaka czy ku dołowi pamiętasz jak łatwiej pójdzie? myślę że pójdzie ciężko i szybko mogę taką śrubę ukręcić i raczej bez młotka się nie obędzie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

wychodzi tylko w stronę dekielka, czyli w przypadku dolnego w dół, nie ma innej możliwości bo się opiera na tym szerokim kołnierzu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Kolega @izydor6280 wyjaśnił co trzeba. Od siebie skromnie dodam, że nie ma takiej możliwości, żeby wybić do środka. Tylko i wyłącznie na zewnątrz.

 

Nie będzie łatwo, jeśli ciągnik był parkowany „pod chmurką”. Opcji wyciągania jest tyle ile głów. Przyspawaj do śruby o twardości 8.8 ucho i wkręć ją przez całą długość elementu. Wyciągaj na zasadzie „dźwigni” tylko tak, aby zapewnić osiowość. Dodatkowo można w tym samym czasie podczas naprężenia uderzyć młotkiem od środka. Powinno puścić. Udanej zabawy.

 

Jak wygląda to w realu, przedstawiają poniższe zdjęcia:

1. przed demontażem:

post-81345-0-28416300-1457272665.jpg

 

2. po wyjęciu:

post-81345-0-99815400-1457272270.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    12

Jutro działam, mi jeszcze chodzi pomysł by wyciągnąć półoś i śrubę tak wkręcić by wystawała trochę do środka i włożyć w zwrotnicę mały lewarek zaprze o górę i myślę że powinno wyjść, na szczęście nie stał pod chmurką więc nie powinno być tak źle, widzę że u kolegi @AlaCapone łożysko jeszcze w całości u mnie już niestety zostały tylko pierścienie, piasek zrobił swoje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Tak sobie myśle bo mam do wymiany dolne łożyska że w teorii to nie trzeba zdejmować przekładni .

Wystarczy dorobić jakiś płaskownik i sróba która będzie sie wkręcać w sworzeń i powinno wyprasować sworzeń razem z zewnętrzną bieżnią łożyska , potem anologicznie złożyć . Czy komuś sie to udało ?? Bo po co rozbierać przekładnie jak może tak wyjdzie. Wiem korozja i zapieczenie ale może warto spróbować

Pozdr


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jeśli posiadasz śrubę z odpowiednim gwintem i twardości 10.9 to bez problemu*, tylko płaskownik musi być gruby (80/20 mm). Zamiast płaskownika może być ceownik.

Montaż jest dużo łatwiejszy, ale trzeba pamiętać o założeniu zabezpieczenia gwintu w postaci plastikowego kapturka (na pierwszym zdjęciu zaznaczone strzałką w poście #7).

 

*Jeśli śruba będzie nieodpowiednia (za słaba) narobisz sobie dużych kłopotów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Po zastanowieniu , jednak lepiej rozebrać w końcu żadnej trudności nie ma w  wyjęciu przekładni , I dać sróbę na przestał bo jest nie jestem pewny czy jak łożysko jest prawie tak że go nie ma to wyprasuje mi jego zewnętrzną obudowę . Mam jeszcze obawy czy koniczny będzie palnik gazowy czy raczej podda się na zimno 


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    145

Jak zdejmiesz przekładnię to już nie potrzebne żadne śruby , tylko młotek i coś do nastawienia. Te zdjęcia AlaCapone to są akurat z mojej rozbiórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Ja preferuje sobie dorobić ściągacz . Poszło bez grzania ?? 


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

U mnie w 75-14 jednak nie . Nie mam gwintu sprawdzałem.  trzeba włożyć śróbe i od drugiej strony dać nakrętkę i można wyciągać

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    176

Przerabiałem to na jesieni i powiem tyle jeśli nikt tego jeszcze nie ruszał to będziesz miał problemy żeby wybić to łożysko. U mnie najtwardsze śruby się rwały i nie szło wyciągnąć. Dwie puszki WD poszły, grzanie i walnie młotkami i nie szło tego zbić. Na rozebranie i złożenie kompletne jednego koła to cały dzien roboty. Ale musiałem zwalać zwolnicę bo inaczej by  nie dał rady rozebrać. 

Film który jest bardzo pomocny https://www.youtube.com/watch?v=bsYgyMozDuQ


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    6

Tez to przerabiałem w renówce 8514 i fergusonie w reni poszło w miarę choć było mocno zapieczone ale w fergusonie to masakra bez palnika ani rusz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Na filmie poszło bardzo ładnie sciągaczem mam nadzieje że u mnie tez tak pójdzie :)


A a wystarczy taki palnik na LPG czy musi być techniczny ???


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Czy pójdzie bez palnika trudno powiedzieć. Jeśli zwrotnice są regularnie smarowane i ciągnik nie stoi większość roku pod chmurką schodzi samym ściągaczem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    145

Tam zwrotnic nie posmarujesz bo fabrycznie nie ma kalamitek ,ja jak robiłem to kalamitki zamontowałem. A tego sworznia się nie smaruje , bo w obudowie mostu ma siedzieć na sztywno, a pracować na łożysku.  Kolega teraz robił w 65 34 bez rozbierania całej zwrotnicy, pobił łożyska ,pierścienie zostały. Pyta co robić :( ? Jak to co  spawarka i pojechał. :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Oryginalnie są smarowniczki.

Dziś musisz uwierzyć na słowo, zaś jak wrócę z Niemiec zrobię zdjęcia zwrotnic i zamieszczę w swojej galerii. Zarówno w górnej, jak w dolnej są smarowniczki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    145

Tu nie chodzi o wierzę czy nie, tylko stwierdzam fakt że u mnie nie było i w innych nie widziałem tam smarowniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    15

Nie wiem dlaczego nie miałeś tam tych kalamitek ale raczej są na 100% w końcu łożysko jest otwarte i musi być smarowane.Ja to też robiłem i są smarowniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

nie ma smarowniczek,nawet by kolidowały z mocowaniem błotnika, oczywiście na górze

przy montażu wciskasz obfitą porcję smaru


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Skorsky
      Witam. Posiadam ciągnik Renault 103.54 1993r. Zakupiłem go niestety od typowego handlarza, a będąc raczej małowiedzącym w tym temacie okazało się że ciągnik nie jest w pełni sprawny.Rzeczy mechaniczne udało mi się doprowadzić do ładu. Jednak z tego co wiem ciągnik posiada nieodpowiednie koła. Przednie są 13.6 rozmiar 28, a tylne 16.9 rozmiar 34. Z tego co sprawdzałem na stronach które podają zalecane rozmiary to powinny być 14.6 r28 i 16.9 r38. Tutaj pojawia sie moje pytanie w związku z tym że wymiana 4 kół może byc dosyć kapitałochłonna. Skoro przednie są w odpowiednim rozmiarze znaczy wysokośc felgi wynosi 28. Czy musze zmieniać przednie opony? Czy wystarczy że wymienię tylko tylne koła? Jesli tak to domyślam się że powinny być tam felgi o rozmiarze 38, w związku z tym jak dowiedzieć się/obliczyc jakie powinny byc tam opony aby obie osie się zgrywały i nie wpływało to niekorzystnie na układ napędowy?
    • Przez 1ariel
      Cześć posiadam ciągnik Renault 155.54 i mam w nim problem ze smarowaniem klawiatury na szóstym cylindrze. Jest bardzo słabe a nawet zanikające. Co mógłbym zrobić aby było wyższe ? 
      Proszę o radę lub dobrą wskazówkę.
    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
    • Przez BartekCiszek
      Witam mam problem a mianowice mam renault 103.54 i licznik elektryczny nie dziala sprawdzalem kostke i okazuje sie ze nie ma pradu w wszystkich stykach  prosze o pomoc z gory dziekuje 
    • Przez pieniu2506
      Witam . Mam problem z ehr przy renault Ares 626 rz . Chodzi o to że podnośnik na blotnikach podnosi natomiast nie działa funkcja opuszczania. Sprawdzałem przyciski przekładając wtyczki i są dobre. Ma ktoś jakiś pomysł? Podnośnik sterowany z kabiny działa ok
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.