Skocz do zawartości
kiernoz

Zetor Forterra 8641 problem z wzmacniaczem momentu

Polecane posty


kiernoz    0

Witam. Mam problem z wyżej wymienionym traktorem. Podczas jazdy, gdy używam wzmacniacza momentu, pierwszy zakres czasem nie chce się włączyć, rozłączyć albo działa z opóźnieniem. Natomiast drugi zakres nie działa w zasadzie w ogóle, lecz gdy czasem się załączy to sam się rozłącza i ciągnik się zatrzymuje, po chwili ciągnik "szarpnie" gwałtownie do przodu. Proszę o pomoc. Z góry bardzo serdecznie dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor6045    22

filtry czyste ? stan oleju odpowiedni? Ciśnienie na mikro sprawdzałeś ? Sorry że się udzielam nie mam fortery ale w ciężkiej seri ursusa szarpanie opóżnione załączanie spowodowane jest przeważnie słabym ciśnieniem/zapowietrzeniem pompy (niski stan oleju ) lub tak jak wyżej filtry ,lub co gorsza tarczki albo nieszczelność układu .zacznij od najprostrzych rzeczy bo raczej to nie wina elektryki bo w tym razie nie działało by wcale  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

trzeba sprawdzić ciśnienie na mikropomce ,może zawór bezpieczeństwa szwankuje i stąd takie nietypowe objawy .

Jak z WOM-em ? Sprawdź czy działa dobrze pod obciążeniem - jak działa bez zarzutu to nie jest wina pompy czy zaworu  !!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez Karasio
      Witam! Mam pytanie do czego służy wzmacniacz momentu obrotowego w zetorze 7711?
    • Przez rafal4610
      miałem antene za 15zł i do tego wzmacniacz i było wszystko w porządku. Ale jakie pieniądze taka antena, więc jej żywot sie skończył Kupiłem drugą za 30zł i tu pojawia sie problem. Gdy podłącze ją bez wzmacniacza to odbiór jest ok, ale zdarzają sie zakłócenia więc założyłem wzmacniacz. Ku mojemu zdziwieniu radio zaczęło trzeszczeć. Gdy chwyce ręką za jaką kolwiek część anteny to trzeszczenie znika, a radio odbiera bardzo ładnie. Czym to może być spowodowane ? Moge chwycić za gumową, plastikową część anteny i problem znika.
    • Przez Kamil0012
      Witam. Tak jak w temace niedawno kupilem mf 698 turbo z hydraulicznym zalaczanem pólbiegu ( czy przyspieszacza, roznie to nazywaja). Problem polega na tym ze jak mam ta dzwignie pod kierownica zalaczona na + to czuje jak ciagnik najpierw ladnie przyspiesza a za jakies 5sekund sam zwalnia i tak w kolko, nie zaleznie czy jade rowno na wysokich czy rowno na niskich obrotach. Dodam ze jak przerzuce na polowe to wszystko jest ok. Tylko na szosowych mam takie objawy.Mam przedni naped zalaczany elektycznie przy kierownicy. Jest sprawny załacza sie dobrze i rozlacza tez, wom tez jest sprawny ( tzn jak olej jest zimny to ciezko go zatrzymac, ale jak juz sie rozgrzeje nie kreci sie). Hydrauliki jeszcze nie mialem okazji sprawdzic ale jak pociagne za dzwignie t slychac jak przydusza silnik. Pomóżcie Panowie gdzie lezy przyczyna? Z gory dzieki
    • Przez MichaBonin
      witam!
      jaka może być przyczyna że drugi półbieg się ślizga a pierwszy normalnie działa ? Ciągnik to forterra 135 z 2012 roku . Elektrozawór czy cos poważniejszego? Rozebrałem podłogę żeby dostać się do zaworów , sprawdziłem napięcia na złączach i jest ok. Olej też jest w normie. podejrzewałem że może sprzęgło ale jest w porządku. 
       
      P.S. nie wiem czy jest taki temat już bo nie mam czasu na szukanie . 
×