Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam spory problem dotyczący MF . A dokładniej pękły widełki biegu 3,4 , widać na widełkach że z jednej strony było stare pęknięcie i aż wkońcu nie wytrzymało. Moje pytanie to czy jest możliwość wyciągniećia tego wałka co trzymają się wodziki i wymiany , ponieważ nie mam ochoty go rozpoławiać. Prosżę o Odpowiedż jak to zrobić post-97102-0-22110500-1457096902_thumb.jpg :) Dodaje fotki:

post-97102-0-03751600-1457096951_thumb.jpg

post-97102-0-27435800-1457096974_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

wykręć te kwadratowa śrube ze zdjęcia i zobacz na ile uda się cofnąć tego pręta... może akurat wystarczy aby spadły te widełki które Cie interesują. U mnie jakiś magik miske olejową silnika przyciął aby prawdopodobnie wyszarpać widełki reduktora... obawiam się, że dla Ciebie to bedzie za mało aby spadły widełki 3-4. musiałbym sprawdzić bo jutro wkładam ów widełki ;)

 

Co trzeba robić, jak szarpać za dźwignie żeby widełki pekły? synchronizatory to Ty masz sprawne?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Wałek wychodzi bez rozpoławiania. Trzeba wykręcić kwadratową śrubkę z pierwszego zdjęcia i odkręcic zatrzaski na widełkach, jest jeszcze zaślepka w otworze przy śrubce ale powinna wyskoczyć. 

Opublikowano

Wałek wychodzi bez rozpoławiania. Trzeba wykręcić kwadratową śrubkę z pierwszego zdjęcia i odkręcic zatrzaski na widełkach, jest jeszcze zaślepka w otworze przy śrubce ale powinna wyskoczyć. 

Opublikowano

Ten  wałek wysuwa się całkowicie do tyłu czyli do obudowy mostu ale żeby zrobić należy zdjąć dekiel z pompą hydrauliczną. nic nie rozpoławiać.

Opublikowano (edytowane)

wyjdzie do przodu ale takiego garba na misce olejowej musisz zeszlifować... wbij 2 bieg i wystarczy miejsca... właśnie sprawdziłem.

Do tyłu też pójdzie ale trzeba pompe wyjąć bo haczy o rure zasysająca olej

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Kwadratowa srubq odkrecona zabezpieczenia wodzikow odkrecone tylko teraz nie chce ta zaslepka wyskoczyc , a raczej srubokretem tego nie wyciagne , rozumiem ze musze do tego punktu wypchac walek zeby wyciagnac widelki 1.2 biegu bo inaczej chyba nie dostane sie do widrlek 3.4 ;) ja mysle aby ta zaslepka wyskoczyla to musze odkrecic zabezpieczenie widelek 1,2 i zakrecic zsbezpieczenie 3.4 i lekko pukac mlotkiem az wyskoczy zaslepka i przeskocza widelki 1,2 a potem poluzowac 3.4 i wyciagnac ;) dobrze mysle?

Opublikowano

ja bym radził włączyć myślenie i zacząć kombinować bo wiosna Cie zastanie jak o każdą pierdołe będziesz pytał. Chyba logiczne, że trzeba wyjąć obie widełki jeśli jedne zasłaniają drugie. Ja tam korka nie miał tylko jakiegoś grubego gluta z silikonu ale domniemywam, że starczy pare razy stuknąć tym prętem od widełek i korek wyskoczy

Opublikowano

I tak próbowałem i tak i za chiny ludowe nie wychodzi siedzi tam i nie ma ochoty wychodzić ktoś mądry ją dolozyl do samego walka i przy ruszaniu walkiem nawed lekko mlotkiem probowalem i nawed nie drgnie, myslalem zrobic z trzy male otworki w tej zzaslepce moze wtedy pusci i wyskoczy :)

Opublikowano

to odkręć któryś dekiel w tylnym moście i pierdykniesz w ten pręt młotkiem. Jeśli odkręcisz dekiel z pompą to bedziesz mógł pręt cofnąć do tyłu nie ruszając zaślepki

Opublikowano

Dalo rady wyciagnac tak jak kolego mówiłeś; ) teraz tylko jakos te wodziki z tych zatrzaskow wyciagnac *.* Ten mechanizm co zalacza widelki 1,2 a 3,4 to to tylko na walku luzem zalozony czy nie? A i zalaczone drugie foto tam jest taka jakby blokada na widelkach pierwszych od tylnego mostu , trzeba to wyciagnac . Ten urwany bez problemu cofne a znowu drugi albo blokuje juz na zebatkach lub na tym mechsnizmie moze mi ktos po kolei powiedziec co mam pierw cofnac czy tam na jakim biegu ?

post-97102-0-60712900-1457281874_thumb.jpg

post-97102-0-53543900-1457281895_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

odkręć zatrzaski, wyjmij pręt, wszystko spadnie. widełek reduktora się nawet nie tykaj bo znając życie ich nie ustwisz

 

Wyczytałem że jeszcze trzeba poluzować nakrętke koronkową 21, która utrzymuje element 22 na swoim miejscu a potem wbic 3 lub 4 bieg choc nie wiem po co i wtedy wyjmowac preta

post-120-0-01939800-1457285701_thumb.jpg

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Wlasnie to chyba jakies zabezpieczenie iz poniewaz wlasnie widelki w miare ladnie przeskakuja a ten element 22 nie idzir nim ruszyć takze trzeba to odkrecic i probowac cofnąć:)
To ten walek konczy sie na widelkach reduktora? Dosyć on długi a na tym schemacie na koncu walka od strony mostu jest zaznaczone to jakis wpust?

Opublikowano

U to rzeczywiscie trzeba bedzie chyba podszlifowac ta miske bo tyle to nie wyjdzie az chyba aby wyciagnac widelki ;)
U to rzeczywiscie trzeba bedzie chyba podszlifowac ta miske bo tyle to nie wyjdzie az chyba aby wyciagnac widelki ;)

Opublikowano

Odkrecone i widelki już ściągnięte , dobrze kolega mówił zeby to wszystko wyciagnac trzeba odkrecic tą nakretke poniewaz nawed jak nam walek idzie to nam yo nie ruszy a i że trzeba podszlifowac miske trochę i tak zrobiłem i walek wyszedł na styk ze szło wyciągnąć widełki 1,2 ;) dam znać jak to zloze wiem ze bedzie napewno problem z zalozeniem pokrywy ale jakos powoli sie powinno udać .

Opublikowano

Tak dla pokoleń ; Ciagnik zlozony i dziala wszystko .Dzięki kolegom za info dotyczące wyciągnięcia widelek , mały problem mialem z zalozeniem pokrywy ale udalo się , najlepiej jest ustawić luz na A/B oraz wrzucić pierwszy bieg i wtedy sobie elegancko wejdzie :) aby wyciagnac walek musimy po pierwsze spuscic olej nastepnie odkrecic pokrywe (wyciagnac zaslepke walka) odkrecic zatrzaski na widelkach 1,2-3,4 , odkręcić zabezpieczenie walka ( z przodu taka kwadratowa sruba M6, następnie wrzucamy drugi bieg i sciagamy mechanizm przełączania pomiedzy biegami 1-4 i wypychamy wałek do przodu ciągnika (trzeba podszlifowac miske olejowa aby walek doszedł do momentu kiedy bedzie mozna ściągnąć widełki 1'2 i 3*4 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v