Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam spory problem dotyczący MF . A dokładniej pękły widełki biegu 3,4 , widać na widełkach że z jednej strony było stare pęknięcie i aż wkońcu nie wytrzymało. Moje pytanie to czy jest możliwość wyciągniećia tego wałka co trzymają się wodziki i wymiany , ponieważ nie mam ochoty go rozpoławiać. Prosżę o Odpowiedż jak to zrobić post-97102-0-22110500-1457096902_thumb.jpg :) Dodaje fotki:

post-97102-0-03751600-1457096951_thumb.jpg

post-97102-0-27435800-1457096974_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    414

wykręć te kwadratowa śrube ze zdjęcia i zobacz na ile uda się cofnąć tego pręta... może akurat wystarczy aby spadły te widełki które Cie interesują. U mnie jakiś magik miske olejową silnika przyciął aby prawdopodobnie wyszarpać widełki reduktora... obawiam się, że dla Ciebie to bedzie za mało aby spadły widełki 3-4. musiałbym sprawdzić bo jutro wkładam ów widełki ;)

 

Co trzeba robić, jak szarpać za dźwignie żeby widełki pekły? synchronizatory to Ty masz sprawne?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Wałek wychodzi bez rozpoławiania. Trzeba wykręcić kwadratową śrubkę z pierwszego zdjęcia i odkręcic zatrzaski na widełkach, jest jeszcze zaślepka w otworze przy śrubce ale powinna wyskoczyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Wałek wychodzi bez rozpoławiania. Trzeba wykręcić kwadratową śrubkę z pierwszego zdjęcia i odkręcic zatrzaski na widełkach, jest jeszcze zaślepka w otworze przy śrubce ale powinna wyskoczyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajsm10    0

Jeśli zabraknie kilkunastu milimetrów to można podszlifować nieco misę olejową żeby dalej wysunąć pręt. U mnie jak kupiłem to już tak było zrobione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz dam znac co i jak;) czyli odkrecic kwadratowa srube oraz popuscic zaciski na wodzikach i cofnac walek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

Ten  wałek wysuwa się całkowicie do tyłu czyli do obudowy mostu ale żeby zrobić należy zdjąć dekiel z pompą hydrauliczną. nic nie rozpoławiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    414

wyjdzie do przodu ale takiego garba na misce olejowej musisz zeszlifować... wbij 2 bieg i wystarczy miejsca... właśnie sprawdziłem.

Do tyłu też pójdzie ale trzeba pompe wyjąć bo haczy o rure zasysająca olej

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

No to weź nastawny jaki problem. Ja zdejmowałem ten wodzik wysuwając wałek do przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kwadratowa srubq odkrecona zabezpieczenia wodzikow odkrecone tylko teraz nie chce ta zaslepka wyskoczyc , a raczej srubokretem tego nie wyciagne , rozumiem ze musze do tego punktu wypchac walek zeby wyciagnac widelki 1.2 biegu bo inaczej chyba nie dostane sie do widrlek 3.4 ;) ja mysle aby ta zaslepka wyskoczyla to musze odkrecic zabezpieczenie widelek 1,2 i zakrecic zsbezpieczenie 3.4 i lekko pukac mlotkiem az wyskoczy zaslepka i przeskocza widelki 1,2 a potem poluzowac 3.4 i wyciagnac ;) dobrze mysle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    414

ja bym radził włączyć myślenie i zacząć kombinować bo wiosna Cie zastanie jak o każdą pierdołe będziesz pytał. Chyba logiczne, że trzeba wyjąć obie widełki jeśli jedne zasłaniają drugie. Ja tam korka nie miał tylko jakiegoś grubego gluta z silikonu ale domniemywam, że starczy pare razy stuknąć tym prętem od widełek i korek wyskoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapytać nie mozna młody jestem i się uczę a po drugie po to jest forum aby pytać niż madz cos uszkodzić; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak próbowałem i tak i za chiny ludowe nie wychodzi siedzi tam i nie ma ochoty wychodzić ktoś mądry ją dolozyl do samego walka i przy ruszaniu walkiem nawed lekko mlotkiem probowalem i nawed nie drgnie, myslalem zrobic z trzy male otworki w tej zzaslepce moze wtedy pusci i wyskoczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    414

to odkręć któryś dekiel w tylnym moście i pierdykniesz w ten pręt młotkiem. Jeśli odkręcisz dekiel z pompą to bedziesz mógł pręt cofnąć do tyłu nie ruszając zaślepki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wolalbym go do przodu wyciagnac jakby ta pierd***** zaslepka chciala wyjsc :) nawed zebym mial ja uszkodzic to trudno dorobie sobie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Wywierć w niej mały otworek, potem włożysz podgiętego pręcika i wyrwiesz. Przy składaniu zakleisz silikonem i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalo rady wyciagnac tak jak kolego mówiłeś; ) teraz tylko jakos te wodziki z tych zatrzaskow wyciagnac *.* Ten mechanizm co zalacza widelki 1,2 a 3,4 to to tylko na walku luzem zalozony czy nie? A i zalaczone drugie foto tam jest taka jakby blokada na widelkach pierwszych od tylnego mostu , trzeba to wyciagnac . Ten urwany bez problemu cofne a znowu drugi albo blokuje juz na zebatkach lub na tym mechsnizmie moze mi ktos po kolei powiedziec co mam pierw cofnac czy tam na jakim biegu ?

post-97102-0-60712900-1457281874_thumb.jpg

post-97102-0-53543900-1457281895_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    414

odkręć zatrzaski, wyjmij pręt, wszystko spadnie. widełek reduktora się nawet nie tykaj bo znając życie ich nie ustwisz

 

Wyczytałem że jeszcze trzeba poluzować nakrętke koronkową 21, która utrzymuje element 22 na swoim miejscu a potem wbic 3 lub 4 bieg choc nie wiem po co i wtedy wyjmowac preta

post-120-0-01939800-1457285701_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to chyba jakies zabezpieczenie iz poniewaz wlasnie widelki w miare ladnie przeskakuja a ten element 22 nie idzir nim ruszyć takze trzeba to odkrecic i probowac cofnąć:)
To ten walek konczy sie na widelkach reduktora? Dosyć on długi a na tym schemacie na koncu walka od strony mostu jest zaznaczone to jakis wpust?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U to rzeczywiscie trzeba bedzie chyba podszlifowac ta miske bo tyle to nie wyjdzie az chyba aby wyciagnac widelki ;)
U to rzeczywiscie trzeba bedzie chyba podszlifowac ta miske bo tyle to nie wyjdzie az chyba aby wyciagnac widelki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkrecone i widelki już ściągnięte , dobrze kolega mówił zeby to wszystko wyciagnac trzeba odkrecic tą nakretke poniewaz nawed jak nam walek idzie to nam yo nie ruszy a i że trzeba podszlifowac miske trochę i tak zrobiłem i walek wyszedł na styk ze szło wyciągnąć widełki 1,2 ;) dam znać jak to zloze wiem ze bedzie napewno problem z zalozeniem pokrywy ale jakos powoli sie powinno udać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak dla pokoleń ; Ciagnik zlozony i dziala wszystko .Dzięki kolegom za info dotyczące wyciągnięcia widelek , mały problem mialem z zalozeniem pokrywy ale udalo się , najlepiej jest ustawić luz na A/B oraz wrzucić pierwszy bieg i wtedy sobie elegancko wejdzie :) aby wyciagnac walek musimy po pierwsze spuscic olej nastepnie odkrecic pokrywe (wyciagnac zaslepke walka) odkrecic zatrzaski na widelkach 1,2-3,4 , odkręcić zabezpieczenie walka ( z przodu taka kwadratowa sruba M6, następnie wrzucamy drugi bieg i sciagamy mechanizm przełączania pomiedzy biegami 1-4 i wypychamy wałek do przodu ciągnika (trzeba podszlifowac miske olejowa aby walek doszedł do momentu kiedy bedzie mozna ściągnąć widełki 1'2 i 3*4 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×