Skocz do zawartości
BlarAndi

Zetor 5340 olej w tłumiku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
BlarAndi    0

Witam.
Po wymianie oleju w silniku ciągnik po jakimś czasie jak złapał obciążenie wywalił olej przy kolektorze wydechowym.
Ciągnik ma 2500mth 
Wie może ktoś czego jest to wina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroKolo    1

Zbyt rzadki olej ktory dostaje sie do komory spalania a pozniej do tłumnika ze spalinami.

 

CHYBA

Edytowano przez AgroKolo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Od kiedy masz ten ciągnik? Wygląda na uszkodzone/zużyte pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BlarAndi    0

Dosłownie kilka dni, mtg ma prawdziwe więc troszkę dziwne, że przy takich mtg takie coś się stało ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

no dlaczego nie np:  jak ciągnik był przegrzany to już kapitalka potrzebna....  Spotkałem się z  takimi sytuacjami że nowe ciągniki z zaledwie 50 mth miały awarie i wymagały remontu kapitalnego  więc wymiana oleju nowy = rzadki pokazuje po części co może być. Sąsiad w C-330 ma pełno wody w oleju i jezdzi już tak z 10 lat mniej więcej co 2 mth dolewa 5 litrów bo gotuje i ciapek smiga :) głównie sadzenie i opryskiwacz a no i pielnik jeszcze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koloas    3

luźne prowadnice zaworów mi naciekało na tłoki w c 360
ściągnij kolektor i zobacz na którym wyrzuca olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Masz ciągnik kilka dni i jesteś pewien przebiegu - OK. W takim razie może długo stał i są zapieczone pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikostys    1

podstawowe pytanie... czy z odmy leci dym? jeśli tak to pierścienie do wymiany i prawdopodobnie tuleje, jeśli z odmy nie idzie dym, to na 60% uszczelka pod głowicą, na 30% zużyte prowadnice, a pozostałe to inne możliwe usterki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Ja stawiam ze pierścienie zapieczone ,wykręć wtrysk i nalej nafty zostaw na dwa dni i w pole ,jak nie pomoze to faktycznie albo zawory albo pierscienie ,choć ta druga wersja bardziej prawdopodobna ,uszczelke bym wyeliminował ,bo to raczej dmucha w drugą strone ,w razie naprawy i tak trzeba bedzie głowicę zdjąć i planować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    47

tak jak pisze mikostys jeśli z odmy wydobywa sie dym i lub olej to bedzie wina pierścieni. Albo popekane albo zapieczone. Przynajmniej u mnie tak było jak kupiłem traktor. okazało się po rozebraniu że był przegrzany i złapał na słupkach i tak mi go sprzedali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    47

tak jak pisze mikostys jeśli z odmy wydobywa sie dym i lub olej to bedzie wina pierścieni. Albo popekane albo zapieczone. Przynajmniej u mnie tak było jak kupiłem traktor. okazało się po rozebraniu że był przegrzany i złapał na słupkach i tak mi go sprzedali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Z odmy leci dym taki średni, silnik pobiera trochę oleju.
Ile tak mniej więcej kosztuje wymiana pierścieni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    47

kiepski pomysł z wymianą tylko pierścieni co to da jak tuleja pewnie też dziabnięta, całe słupki trzeba wymienić koszt lepszych tzn zetorowskie ok 200zł szt +- a kolbenschmidta chyba okoła 230 zł sztuka. przynajmniej wtedy były takie ceny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

przed rozebraniem to tylko dumanie co tam może być. Ja obstawiam że do wymiany będą tuleje tłoki pierścienie szlif wału i planowanie głowicy oraz szlif lub wymiana zaworów. Gdzieś czytałem artykuł .w którym pisało że jeżeli kupujemy używany ciągnik to należy zawsze do ceny doliczyć sobie od 3-5 tyś  na konieczny po zakupie remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

ze swego doświadczenia wiem,że przeciek oleju na prowadnicach zaworów objawia się widocznym  wyciekiem oleju na kolektorze tylko wtedy jak silnik pracuje z małym obciążeniem . Jak pójdzie w duże obciążenie to olej jest w całości spalany .  Miałem tak po wymianie kompletów naprawczych ( tłok +tuleja +pierścienie)  bez rusznia zaworów .

Kolego jaki olej wlałeś ? Może jest zbyt rzadki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Dowiedziałem się że silnik wcześniej chodził na Turdus 10w 40 a teraz został zalany Superol cc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeszcze większy kit. To nie wina oleju. Zdejmuj kolektor wydechowy i określ z którego cylindra zapyla, z tego zdejmij głowicę i sprawdź pierścienie na tłoku.

Nic więcej rozsądnego nie usłyszysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt1992    0

a nie jest czasem swiezo po remoncie ten silnik?? moze sprzedajacy cie o tym nie poinformował??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Okazało się że konieczny był remont silnika 
pierścienie tuleje tłoki regeneracje głowic korbowodów pompy wtryskowej wtryskiwacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Witam mam pytanko silnik po remoncie ma jakieś 80+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej ustawienie zaworów.
Problem polega na tym że pierwsze co jak się go zapala rano pali na 1 cylinder po 1min wkręca się na wszystkie dodatkowo daje takim ostrym dymem (siwy), czasem potrafi jeszcze troszkę oleju wywalić przy kolektorze.
Dym znika gdy idzie w robotę lecz gdy stoi na "luzie" po 3 min doda się gazu wali dymem.
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za odp. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

U mnie takie same objawy miał silnik perkinsa 6 garów w kombajnie, i okazało się że uszczelniacze na prowadnicach zaworów były do wymiany ,olej ciągnął zaworami i pluł tłumikiem też tak kopcił jak podajesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

w tym modelu nie ma uszczelniaczy na trzonkach zaworów .

Jakie wstawiłeś zestawy naprawcze ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

jeżeli jest to rzeczywiście olej a nie ropa to albo źle pozakładałeś pierścienie albo zawory mają już luz na trzonkach - czytaj głowice do zrobienia .

Jest też możliwa wada  fabryczna zestawów albo przy zakładaniu złamałeś pierścień . Jaki przebieg ciągnika ?

Co do odpalania to jak nie zapowietrzony to tak już będzie ,że poniżej albo w okolicy 0* C  nie łapie  na wszystkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×