BlarAndi

Zetor 5340 olej w tłumiku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
BlarAndi    0

Witam.
Po wymianie oleju w silniku ciągnik po jakimś czasie jak złapał obciążenie wywalił olej przy kolektorze wydechowym.
Ciągnik ma 2500mth 
Wie może ktoś czego jest to wina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroKolo    3

Zbyt rzadki olej ktory dostaje sie do komory spalania a pozniej do tłumnika ze spalinami.

 

CHYBA

Edytowano przez AgroKolo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Od kiedy masz ten ciągnik? Wygląda na uszkodzone/zużyte pierścienie.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BlarAndi    0

Dosłownie kilka dni, mtg ma prawdziwe więc troszkę dziwne, że przy takich mtg takie coś się stało ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

no dlaczego nie np:  jak ciągnik był przegrzany to już kapitalka potrzebna....  Spotkałem się z  takimi sytuacjami że nowe ciągniki z zaledwie 50 mth miały awarie i wymagały remontu kapitalnego  więc wymiana oleju nowy = rzadki pokazuje po części co może być. Sąsiad w C-330 ma pełno wody w oleju i jezdzi już tak z 10 lat mniej więcej co 2 mth dolewa 5 litrów bo gotuje i ciapek smiga :) głównie sadzenie i opryskiwacz a no i pielnik jeszcze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koloas    3

luźne prowadnice zaworów mi naciekało na tłoki w c 360
ściągnij kolektor i zobacz na którym wyrzuca olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Masz ciągnik kilka dni i jesteś pewien przebiegu - OK. W takim razie może długo stał i są zapieczone pierścienie.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikostys    1

podstawowe pytanie... czy z odmy leci dym? jeśli tak to pierścienie do wymiany i prawdopodobnie tuleje, jeśli z odmy nie idzie dym, to na 60% uszczelka pod głowicą, na 30% zużyte prowadnice, a pozostałe to inne możliwe usterki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    994

Ja stawiam ze pierścienie zapieczone ,wykręć wtrysk i nalej nafty zostaw na dwa dni i w pole ,jak nie pomoze to faktycznie albo zawory albo pierscienie ,choć ta druga wersja bardziej prawdopodobna ,uszczelke bym wyeliminował ,bo to raczej dmucha w drugą strone ,w razie naprawy i tak trzeba bedzie głowicę zdjąć i planować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    95

tak jak pisze mikostys jeśli z odmy wydobywa sie dym i lub olej to bedzie wina pierścieni. Albo popekane albo zapieczone. Przynajmniej u mnie tak było jak kupiłem traktor. okazało się po rozebraniu że był przegrzany i złapał na słupkach i tak mi go sprzedali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    95

tak jak pisze mikostys jeśli z odmy wydobywa sie dym i lub olej to bedzie wina pierścieni. Albo popekane albo zapieczone. Przynajmniej u mnie tak było jak kupiłem traktor. okazało się po rozebraniu że był przegrzany i złapał na słupkach i tak mi go sprzedali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Z odmy leci dym taki średni, silnik pobiera trochę oleju.
Ile tak mniej więcej kosztuje wymiana pierścieni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    95

kiepski pomysł z wymianą tylko pierścieni co to da jak tuleja pewnie też dziabnięta, całe słupki trzeba wymienić koszt lepszych tzn zetorowskie ok 200zł szt +- a kolbenschmidta chyba okoła 230 zł sztuka. przynajmniej wtedy były takie ceny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

przed rozebraniem to tylko dumanie co tam może być. Ja obstawiam że do wymiany będą tuleje tłoki pierścienie szlif wału i planowanie głowicy oraz szlif lub wymiana zaworów. Gdzieś czytałem artykuł .w którym pisało że jeżeli kupujemy używany ciągnik to należy zawsze do ceny doliczyć sobie od 3-5 tyś  na konieczny po zakupie remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

ze swego doświadczenia wiem,że przeciek oleju na prowadnicach zaworów objawia się widocznym  wyciekiem oleju na kolektorze tylko wtedy jak silnik pracuje z małym obciążeniem . Jak pójdzie w duże obciążenie to olej jest w całości spalany .  Miałem tak po wymianie kompletów naprawczych ( tłok +tuleja +pierścienie)  bez rusznia zaworów .

Kolego jaki olej wlałeś ? Może jest zbyt rzadki ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Dowiedziałem się że silnik wcześniej chodził na Turdus 10w 40 a teraz został zalany Superol cc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Jeszcze większy kit. To nie wina oleju. Zdejmuj kolektor wydechowy i określ z którego cylindra zapyla, z tego zdejmij głowicę i sprawdź pierścienie na tłoku.

Nic więcej rozsądnego nie usłyszysz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt1992    0

a nie jest czasem swiezo po remoncie ten silnik?? moze sprzedajacy cie o tym nie poinformował??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Okazało się że konieczny był remont silnika 
pierścienie tuleje tłoki regeneracje głowic korbowodów pompy wtryskowej wtryskiwacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlarAndi    0

Witam mam pytanko silnik po remoncie ma jakieś 80+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej ustawienie zaworów.
Problem polega na tym że pierwsze co jak się go zapala rano pali na 1 cylinder po 1min wkręca się na wszystkie dodatkowo daje takim ostrym dymem (siwy), czasem potrafi jeszcze troszkę oleju wywalić przy kolektorze.
Dym znika gdy idzie w robotę lecz gdy stoi na "luzie" po 3 min doda się gazu wali dymem.
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za odp. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

U mnie takie same objawy miał silnik perkinsa 6 garów w kombajnie, i okazało się że uszczelniacze na prowadnicach zaworów były do wymiany ,olej ciągnął zaworami i pluł tłumikiem też tak kopcił jak podajesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

w tym modelu nie ma uszczelniaczy na trzonkach zaworów .

Jakie wstawiłeś zestawy naprawcze ???


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

jeżeli jest to rzeczywiście olej a nie ropa to albo źle pozakładałeś pierścienie albo zawory mają już luz na trzonkach - czytaj głowice do zrobienia .

Jest też możliwa wada  fabryczna zestawów albo przy zakładaniu złamałeś pierścień . Jaki przebieg ciągnika ?

Co do odpalania to jak nie zapowietrzony to tak już będzie ,że poniżej albo w okolicy 0* C  nie łapie  na wszystkie


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.