Polecane posty

SZKOPSSON    41

Witam użytkowników, od niedawna stałem się właścicielem ciągnika wyposażonego w filtr dpf, w związku z tym mam do was kilka pytań:

1. jak problematyczne jest wypalanie filtra dpf w waszych traktorach?

2. czy już ktoś się tego pozbywał ?

3. Co sądzicie o tego typu uszlachetniaczach do paliwa wspomagających wypalania filtra http://k2.com.pl/mycie-wstepne/product/2693-k2-dpf-50-ml lub http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/dpf-cleaner-regenerator/

Jeśli chodzi o mnie to uważam takie dodatki za bardziej bezpieczne niż np. http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/2711-k2-dpf-cleaner-500-ml którego to używa się bezpośrednio w filtrze.

No i ostatnie pytanie czy w związku z faktem posiadania ciągnika z dpf, aby ułatwić wypalanie/lub minimalizować ryzyko zapchania używacie paliw premium, a jeśli tak to czy później nie macie problemów ze zwrotem akcyzy, bo dajmy na to na fakturze będzie pisać ON premium/power a nie samo ON, a ustawodawca nie przewidział takiego zapisu w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

co prawda nie mam ciągnika ale mam samochód z dpf i leje zwykle paliwo i zadanych dodatków a wypalanie trwa podczas osiagnietej przez silnik optymalnej temperatury i przy wyższych obrotach w samochodzie występuje to podczas dłuższych tras a w ciagniku będzie się wypalac jak w polu będziesz robił z dpf nie ma takich problemów jak niektórzy piszą jeżeli ciągnik będzie chodził cały czas na małych obrotach to jest możliwe zapchanie ale na pewno poinformuje Cię ciągnik ze filtr się zapycha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

DPF na szczęście jeszcze nie mam w żadnym sprzęcie ani samochodzie ale paliwa "premium" kupuję od momentu gdy zaczęli zwracać część akcyzy i nie miałem problemów. Na fakturze jest ON i to ich obchodzi a nie to gdzie i za ile kupię. Wychodzi trochę drożej przy zakupie ale po pierwsze jest mniejsze zużycie paliwa a zimą nie ma problemów z mrozem bo paliwa "premium" to tak naprawdę 100% ON z ropy naftowej a cała reszta ma mniejszy lub większy dodatek olei roślinnych różnego pochodzenia i nawet nie da się z takiego "diesla" zrobić paliwa zimowego żadnym dodatkiem bo to inna chemia i nic nie działa.

Reasumując powiem tak...przepalam rocznie trochę ponad 3 tyś. litrów ON i nie żałuję wydać na to więcej 800-1.000 zł. bo BIO spalają sprzęty ok. 10 % więcej (zależy od obciążenia silnika) więc finansowo wychodzi na to samo a mam święty spokój a silniki a zwłaszcza aparatura paliwowa na pewno pochodzi dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ja mam samochód osobowy od 3-lat z dpf i użytkuje go normalnie jak każdy inny na zwykłym paliwie.Jedynie pilnuje aby go nie gasić w momencie jak następuje wpalanie filtra.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2470

ja też jak kolega wyżej pisze i się nic nie dzieje kiedyś mi jakiś mechanik polecił ten specyfik dałem 60zl i pomogło chyba tylko na kieszeń i m echanikowi ze sprzedał i zarobił na tym


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

ważniejszy olej niż jakiś dodatek do on.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuje ciągnik z dpf już od 3 lat i nigdy nie miałem z nim problemów.
Użytkuje go jak każdy inny ciągnik.
Filtr najczęściej wypala się podczas prac na wysokich obrotach takich jak orka transport itd.

A i bym zapomniał podczas wypalania filtra ciągnik ma podwyższone obroty z 850 obr/min na 1000-1100 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ja do ciągnika z DPF kupuję paliwo B0 o niskiej zawartości siarki.

Dodatkowo daję uszlachetniacz do paliwa, ale to bardziej ze względu na wtryski niż na DPF.

Mi filtr czyści się średnio co 100 godzin, praca mieszana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    41

@up możesz powiedzieć na jakiej stacji jest dostępne to paliwo o niskiej zwartości siarki (w necie znalazłem statoil, niestety w okolicy nie mam stacji tego koncernu) oraz co za uszlachetniacze dodajesz ? w necie znalazłem http://chemiasamochodowa24.pl/dodatki-do-diesla/29-środek-do-oleju-napedowego-o-niskiej-zawartości-siarki-1l-60733009633.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zamiast wydawać niepotrzebnie pieniądze w jakieś wynalazki lepiej zainwestuj w porządny olej silnikowy z niską zawartością popiołu.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    41

Masz na myśli któryś z tych: http://www.sunoco.be/po/heavydutyoils_sub.html Poza tym w procesie wypalania filtra jest dostrzykiwane paliwo celem podniesienia temperatury spalania i jeśli proces ten nie przebiegnie prawidłowo to to niespalone paliwo znajdzie się właśnie w oleju silnikowym a chyba wszyscy wiemy co to oznacza.

Edytowano przez SZKOPSSON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Co do tego, że warto kupować paliwo dobrej klasy i od pewnego dostawcy to się zgodzę w 100% ale ten dodatek fucha to chyba trochę lipa a może i nawet szkodzi silnikom skoro sami zaprzestali produkcji...

Może się mylę ale silnik jako taki nie może mieć właściwości trakcyjnych. Takie właściwości ma ogólnie traktor lub inny pojazd silnikowy posiadający własny napęd...i takie właściwości może poprawić skrzynia biegów, zawieszenie oraz oczywiście opony a w opisie produktu o jakim piszesz jest napisane "poprawiają właściwości trakcyjne silnika" co według mojej wiedzy jest błędnym wykorzystaniem znaczenia słowa trakcja....ale taki "bełkot" to bardzo często widać w opisach różnych "cudownych" preparatach, dodatkach i o zgrozo nawet lekach co ma na celu zdobycie nabywców za wszelką cenę mino iż sam oferowany produkt nic nie daje poza nabijaniem kasy producentowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Teraz mają w ofercie coś innego, bardziej do czyszczenia wtrysków.

Na początku wlałem to do starego ciągnika, nic się nie stało, nawet przestał przydymiać (ale robiłem to od razu ze zmianą paliwa, więc nie wiem co było bezpośrednią przyczyną poprawy). Szukałem informacji na forach samochodowych o tym specyfiku, ludzie byli zadowoleni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr291179    2

Panowie a jakie dodatki proponujecie do ciągnika na CR i systemem SCR?dolewacie coś czy tylko dobrej jakości ON?

Edytowano przez Piotr291179

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    41

Po przeanalizowaniu odpowiedzi sądzę iż tylko dobre jakościowo paliwo i olej silnikowy bez żadnych udziwnień, z tym że np. u mnie Paliwo V-Power nitro diesel kosztuje 4,34 za litr czyli jest droższe od zwykłego o 54 grosze, w instrukcji obsługi mam iż producent zaleca paliwo o zawartości siarki do 5% a jak dotąd w specfikacji paliw znalazłem iż ma ono zawartość siarki do 10 % także zastawiam się czy warto przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Poszukaj dostawcę hurtowego który przywozi paliwo z Niemiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam Mam problem z case mx 135. Od roku co jakiś czas nie działał rewers po odpaleniu ciągnika, wystarczyło popukac wajche od skrzyni biegów i zaczął działać. Problem znikał. Dzisiaj po całym dniu pracy, koszenie trawy chciałem wjechać na podwórko i nagle przestał całkiem działać. Cechy podejrzane - dzisiaj co jakiś czas mrugala kontrolka od walka - gdy przełącze rewers w tył to kontrolka się zapala ale nie rusza - no i gdy włączę czwarty bieg i w tył, mruga N Ogólnie wyłączyłem i włączyłem prąd i nic nie dało. Sprawdzałem różne kostki itp no nic nie widać podejrzanego
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez rolkam72
      Witam. Otóż sprawa wygląda tak ciągnik zetor 10245 ma słabe ciśnienie na wale a mianowicie 1.8 wolne obroty zimny 5 wysokie. 0,5 wolne obroty rozgrzany 3 wysokie rozgrzany. Obawiam się że będzie wał do szlifu i nowe panewki jednakże na czas żniw chcielibyśmy odkręcić misę w razie co założyć nowa pompę oleju i jeśli się da to wymienić panewki od bez odjezdzania silnikiem. I tu moje pytanie czy da się wymienić panewki bez odkręcania silnika bo korbowodowe to ok ale główne? Z góry dziękuję za wszelakie sugestie i podpowiedzi
    • Przez rolkam72
      Witam .
      Otóż mam takie zapytanie .
      Posiadam w swoim zetorze 10245 pompę oleju silnika z mechanizmem wywazajacym tzn z walkami wywazajacymi i jest mały problem.
      Ciśnienie oleju po odpaleniu wynosi około 7bar po chwili pracy silnika tzn około 5 min spada do granic  5,5i tak się utrzymuje do prawie pełnego rozgrzania . 
      Po złapaniu temperatury spada do granic 3 
      Wszystkie wyniki na poziomie 800 obr silnika 
      Po rozgrzaniu w polu w pracy tzn około 1800obr w granicach 2.5bara na wolnych obrotach przy 800 około 0.5 
      Temperatura wody 80stopni cały czas podczas pracy 
      Chciałbym się zabrac za przejrzenie  wału panewek jednak co z tą pompa zrobić .
      Pobliski zakład od silników nie regeneruje ani nie sprawdza tych pomp a jak dokładnie przerobić na zwykłą nie chcą do końca powiedzieć .
      I tu pytanie odnośnie konkretnej firmy ,zakładu który sprawdza ewentualnie regeneruje te pompy aby wykluczyć że to nie ona jest przyczyną złego ciśnienia .
      Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj