kubakuba678

Ursus 4514 Agro-Bis & Zetor Proxima 6441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
darecki99    2

No tylko teraz skoda okazuje sie byc lepsza od vw. :) ja do tej pory nie rozumiem dlaczego ludzie placa tyle za golfa czy passata . Mialem i jedno i drugie i auta bez polotu w środku to porażka . Kupiłem jak to mówią ford gowno wart . I co o niebo lepszy wygoda zero awari super wyposażenie i wygląd no i najważniejsze o niebo lepsze właściwości jezdne . Tak samo jest w maszynach ludzie posądzali zetora o duże spalanie . No nie bylo Male ale bez przesady a teraz mam silnik 16v i z pełnym sumieniem spala mniej od perki nsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ursus 4514 czy MF 365 to praktycznie ten sam koszt części oprócz skrzyni ( 12+12 ursus nie miał w opcji, standard to 8+2 a opcja to zsynchronizowana 12+4)

Myślisz że do tego zetora są tańsze części? Kup co Ci się podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Zgadzam się ale taka stara proxa powinna kosztować max 40tys a nie 70, i tu śmiech na sali że ktoś jest gotów tyle zapłacić...

 

Rynek ustala ceny. Skoro jest popyt, to i jest podaż. Najwyraźniej Zetor jest wart tych pieniędzy, skoro kupujący używki są w stanie tyle zapłacić. Gdyby Zetory były awaryjne, słabe, niedopracowane, rynek szybko by to zweryfikował. Jak na razie nie widzę żeby kupujący odwrócili się od marki.

 

Porównywanie Zetora do JD czy Fendt'a jest bez sensu, bo to inna klasa ciągników. Ceny też są nieporównywalne. Pomimo tego, Zetor pozbawiony wszelkich "wodotrysków" spotykanych w wyższej klasie, doskonale spełnia swoja funkcję. Nabywca Zetora jest raczej świadomy że kupuje ekonomiczny ciągnik bez bajerów, ale trwały.

 

Co do dużego spalania, to już nawet tego czytać się nie chce.

 

Ceny części do Zetora. Można kupić tanie zamienniki lub droższe (i tak dużo tańsze niż do innych ciągników) oryginały. Do Ursusa oryginalnych części nie kupi, a zamiennik to najczęściej szmelc. 

 

Wracając jeszcze do jakości, to John Deere dał swoje barwy i oznaczenia nie na Ursusa, MTZa czy co tam jeszcze jest, ale własnie na Zetora. Chyba o czymś to jednak świadczy.

 

Osobiście wolałbym żeby to Ursus był oczywistym wyborem w tym pojedynku, ale obydwie firmy miały takie same szanse i produkowały praktycznie te same maszyny, tylko niestety jedna przyłożyła się do roboty.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubakuba678    0

@bartek1992 nie opłaci się z tego względu że to już jest ruina ciągnika silnik ledwo żyje skrzynia tak samo puszki trzeba podstawiać pod niego wizualnie masakra jak by był kondycja robocza dobra bym oko przymknął ale jak jest to jest

 

byłem 2 sztuki Proximy obejrzeć to powiem że nawet ujdzie ale jeszcze trzeba się zastanwić gdzieś padła sugestia 4512 ja mam większość górek to 4x4 potrzebny bardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Będziesz tego 6011 w całości sprzedawał czy na części? Masz jakieś fotki?


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Rynek ustala ceny. Skoro jest popyt, to i jest podaż. Najwyraźniej Zetor jest wart tych pieniędzy, skoro kupujący używki są w stanie tyle zapłacić. Gdyby Zetory były awaryjne, słabe, niedopracowane, rynek szybko by to zweryfikował. Jak na razie nie widzę żeby kupujący odwrócili się od marki.

 

Porównywanie Zetora do JD czy Fendt'a jest bez sensu, bo to inna klasa ciągników. Ceny też są nieporównywalne. Pomimo tego, Zetor pozbawiony wszelkich "wodotrysków" spotykanych w wyższej klasie, doskonale spełnia swoja funkcję. Nabywca Zetora jest raczej świadomy że kupuje ekonomiczny ciągnik bez bajerów, ale trwały.

 

Co do dużego spalania, to już nawet tego czytać się nie chce.

 

Ceny części do Zetora. Można kupić tanie zamienniki lub droższe (i tak dużo tańsze niż do innych ciągników) oryginały. Do Ursusa oryginalnych części nie kupi, a zamiennik to najczęściej szmelc. 

 

Wracając jeszcze do jakości, to John Deere dał swoje barwy i oznaczenia nie na Ursusa, MTZa czy co tam jeszcze jest, ale własnie na Zetora. Chyba o czymś to jednak świadczy.

 

Osobiście wolałbym żeby to Ursus był oczywistym wyborem w tym pojedynku, ale obydwie firmy miały takie same szanse i produkowały praktycznie te same maszyny, tylko niestety jedna przyłożyła się do roboty.

Tak, rynek, a w szczególności handlarze ustalają cenę :) , przeczytaj mój wcześniejszy post odnośnie skody felicji - powiew zachodu w kabinie i stara prosta technologia, ludzie zacofani bali się zachodniej technologii jak ognia, a prawda jest taka że kto kupił wtedy audi czy golfa jeździ do dziś.... JD szukał taniego ciągnika na biedniejsze rynki więc wybrał zetora, dziś też robią dla niego tanie ciągniki w indach no i co w związku z tym?  Także jak jesteś bogaty to płać 70tys za starego zetora, właściciel się ucieszy że wziął ile dał za nowego a ty staniesz się szczęśliwym posiadaczem 60-tki po tuningu. W tej proxie nadal wom i napęd są wajchą ze sprzęgłem?  Za tą kasę masz wybór ogromny, a jak się boisz awarii  to kup sobie konia... http://olx.pl/oferta/renault-pales-220-CID757-IDdurCN.html#1c83c10f7d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Handlarze ustalają ceny? Przecięcie krzywej popytu i podaży ustala cenę. 

 

 

Nawet jeżeli WOM i napęd jest uruchamiany wajchą, to przy zakupie 20 letniego sprzętu pracującego w kurzu będzie to zaletą. Druga sprawa to taka, ze nawet w serii 72xx wom tak naprawdę uruchamiał impuls z krańcówki.

 

 

Co do Felicji i Audi, to chyba nietrafione porównanie. W 1994 roku koszt eksploatacji Audi był znacznie wyższy w przeliczeniu na zarobki niż ma to miejsce dziś. Ci którzy kupili Felicję, chcieli nowe tanie w utrzymaniu auto, a nie takie gdzie ktoś wcześniej pierdział w fotel. Dla niektórych auto to środek do przemieszczania się, a nie chwalenia się przed innymi.

 

Awaria wystąpi wcześniej czy później w każdym sprzęcie, ale lepiej mieć możliwość taniej naprawy a nie wartości połowy ciągnika.

 

Wg ciebie lepiej wydać 70 tys na jeszcze starsze Renault i to od handlarza?


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Prawa rynku są takie że jak maszyna czy samochód nowy kosztował 70tys to 10 letni powinien kosztować mniej i trzeba mieć nierówno pod kopułą żeby tego nie rozumieć... Handlarze zetorami stawiają sobie wille i się tylko śmieją ale to już wasza sprawa.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

impuls z krańcówki włączał WOM w zetorze... a to dobreeeee. i co elektrozawór to może włączał? Takich prymitywnych rozwiązań nawet w starym U5314 nie mam... przełaczam wajche roździelacza i wałek włączony. Nie każdy to miał. A Ty miałeś jakiś inny niż PRL traktor? Każdy te bajki o mega drogich naprawach powtarza... napraw sam to nikt Cie na kase nie naciągnie.Właśnie kończe najbardziej awaryjną skrzynie MFa robić, Żadnej zaawansowanej technologii tam nie ma.... kilku się licytowało ile to będzei kosztować... 10-15tys bo wkońcu 25 lat już ma to musi byc drogo. Skrzynia prosta jak budowa cepa. Regeneracja bieżnik łożyskowej kilku tryb i gwarancja na nastepne 20 lat a koszt.... jednego opasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    2

ludzie zrozumcie jedno ze to ze u jednego cos  sie sprawuje to nie znaczy ze wszystkie modele beda udane . kolega  gani zetora bo ma renault  i fergusona . gosciu od ktorego kupilem opryskiwacz  mial forterre i renault celtis . pytajac o opinie o forterze  mowi ze ok natomiast co do renault to brakowalo mu slow  oczywiscie  o negatywnej ocenie tego traktora.   z fergusonami tez ruznie bywalo  nie jeden plakal ze szklak go trafil i z czesciami problem. wiec niech niektorzy przestana pierdzielic jak potluczeni na inne marki uwazajac swoje za super bo staje sie to zenujace .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

impuls z krańcówki włączał WOM w zetorze... a to dobreeeee. i co elektrozawór to może włączał?

 

 

Siłownik pneumatyczny sterowany elektrozaworem.

 

 

Traktor nie z PRL tak, dokładnie to USA, zielony. Jak już kupować to porządny, tylko że też przepłacony, wg niektórych.

 

 

Osobiście to ja traktora nie mam żadnego (brat prowadzi gospodarstwo) ,ale prowadzę hurtownię z częściami i wiem jakie części, po ile i w jakich ilościach się sprzedają.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

darecki99 - też musisz zrozumieć jedno, nie porównuj Zetora do porządnych marek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Oczywiście że tak. Pisałem już wcześniej. Zetor to inna klasa ciągników. Nie zmienia to faktu, ze używki mogą być bardziej cenione niż produkty uznanych marek. tak samo jest z autami. Mercedesy z tych samych roczników są tańsze niż choćby wieśwageny, mimo że jako nowe były sporo droższe.


Prawa rynku są takie że jak maszyna czy samochód nowy kosztował 70tys to 10 letni powinien kosztować mniej i trzeba mieć nierówno pod kopułą żeby tego nie rozumieć... Handlarze zetorami stawiają sobie wille i się tylko śmieją ale to już wasza sprawa.... 

 

 

To co tu napisać o c330 które przykładowo w 90roku kosztowało ok 50mln starych złotych (czyli 5 tys zł), a dziś ceny są ok 20 tys zł? A takie U1014 w 1994 roku ok. 300mln, a teraz ok. 40 tys zł? 


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    2

Kolego akmaly ja o tym o tym dobrze wiem i ztym nie dyskutuje . Pisałem ze poza swoim gospodarstwem pracuje na sprzecie z najwyższej półki i ta sa maszyny po 500-600 km i wiem dobrze jaka to technologia . Porównując powiedzmy forterre do Johna choćby 5r wiadomo ze johny jest bardziej komfortowy ma ogólnie wyzsza technologie. Probuje tylko niektórym wytłumaczyć ze te naj naj maszynki da tak samo awaryjne a praktyka mi pokazuje ze nawet często bardziej niż ten bidny zetorek . Ktos posiada starego jd Case itp i jest zadowolony - i ma się z czego cieszyć bo jak kupi nowego to ma duza szanse żeby się niemilo zaskoczyć. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Z używkami z zachodu jest tak - jak rolnik widzi fendta 95r 5000h w super stanie za 70tys to puka się w czoło że dołoży trochę kasy i ma nowego majora czy farmtracka, ale jak widzi takiego fendta odmalowanego, z licznikiem cofniętym o 15000h i ogarniętym po taniości za 30tys zł to wpada na pomysł że sprzeda zdezelowaną 385, dołoży trochę i ma Fendta pełnego bajerów! A potem rozczarowanie że coś się posypało... Zachodni ciągnik kosztuje i to nie mało, handlarze sprowadzają szroty z krzaków najczęściej bo na nich zarabiają a na starego mimo super stanu nie sprzedadzą za duże pieniądze. Ale jak trafisz dobry i popracujesz takim kilkaset godzin to zobaczysz co to niezawodność, niskie spalanie, mocna hydraulika czy komfort - nie chodzi tu o super kabinę a o dobre wspomaganie, widoczność, załączanie biegów, napędu czy wom-u paluszkiem, szybką skrzynią, dużą ilością biegów itp i wtedy jak wsiądziesz do zetora powiesz - co za toporny paliwożerny  ciągnik. I nie pisz o nowych sprzętach bo dziś wszystko to szajs co ma się rozpaść po X godzinach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    2

Kończę udział w rozmowie bo widzę ze trafiłem na profesora :) któremu tlumacze ze wiem co to niezawodność na swoim przykładzie 6tys mtg i naprawy za 300zl ale widzę ze nic nie dociera .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

 Ale jak trafisz dobry

 

I na tym zakończmy dyskusję. 


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Trafisz czyli zlecisz zaufanemu handlarzowi żeby sprowadził konkretny model w konkretnych pieniądzach. Jedzie, ogląda kilkanaście sztuk, sprawdza stan, wysyła zdjęcia.... Jak szkoda kasy można to samemu zrobić. Zetora na pewno łatwiej znaleźć w dobrym stanie bo sporo ludzi kupowało nowe w kraju na kilkanaście ha . Darecki wstydu oszczędź, co to jest 6 tys mth dla ciągnika w jednych rękach od nowości, chociaż wg instrukcji obsługi silnik ma prawo Ci się skończyć przy tym przebiegu więc widać że dbałeś... Masz produkcję zwierzęcą?

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

To pozostają Ci stare Ursusy ( jedyne polskie ) i za wschodniej granicy oraz południe czyli Zetor.

Śmieszni jesteście - sprawdź sobie cenę części do nowego Zetora. Nie ma już tanich w częściach ciągników bo w Polsce nie produkuje się głównych podzespołów tylko montuje sprowadzane ze świata. Nawet jeśli jest w Polsce firma co robi np. zestawy ( Mahle Krotoszyn ) to nie są to Polskie firmy, co za tym idzie i ceny nie są Polskie.

Co do ceny używanych ciągników to jasne że ceny używanych ustala rynek. 

Handlarz ma swoją marżę i tyle. Cena rynkowa to zachodni sąsiedzi, tam jak coś jest dobre (np. MF 365:)) to zakup używanego ciągnika podnosi włosy na głowie. Oni już dawno zrozumieli że dobre jakościowo maszyny przechodzą do lamusa i jak ma taki prosty, niezawodny ciągnik to go trzyma no ale zawsze ktoś chce mieć taki sam więc cena w górę :)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

trzeba obserować rynek i póki za mojego 5314 są ciołki skłonne wywalić tyle ile dałem za niego 18lat temu to go trzymam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Tylko pomyśl co za niego możesz kupić. Kupisz inny nowy ciągnik tej mocy w podobnej cenie? Jeśli nie to jednak nie kosztuje już tak dużo tylko 30% nowego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no dołożyc kilkanaście tys i MF 98rok typu 6120-6130 byłby już zacnym nastepca Ursusa z takiego samego rocznika ;) tylko daj mi takiego który faktycznie ma te 6-7tys najechane tak jak mój 5314 i w którym jako tako zużycia brak a to tylko ursus....

Ciekawe ile ten MF nowy kosztował jesli ursus był za 55tys bo to chyba było już po denominacji piniądza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

W 89/90 r MF 3050 kosztował 30500 dolarów a zetor 7245 17000 dolarów na TractorData znalazłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki99    2

kolego pawel 855 czego tu sie wstydzic nie rozumiem zrobilem 6 tys praktycznie bezawaryjnie i zrobie spokojn ie drugie tyle . przyjezdza po zboze gosciu zetorkiem ktory ma 11 tys i bez remontu sinika takze potencjal jest , . moj tyle nie nabije bo byc moze wymienie na jesien tylko z tego wzgledu ze potrzebuje wiekszy . no oku jest claas arion640

Edytowano przez darecki99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj