Skocz do zawartości
darkoe

Dobry mechanik lub warsztat zajmujący się pompami wtryskowymi i ogólnie całym układem paliwowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

darkoe    10

Witam poszukuję dobrego mechanika  od pompy wtryskowych, Dobrze by było żeby był z okolic:

Kalisz

Konin

Turek

Koło

ponieważ z tych okolic pochodzę...

 

 

Pytam o to ponieważ przy moim Zetorze od pewnego czasu z tłumnika wydobywa się paliwo.

Wtryski sprawdziłem miały wszystkie jednakowe ciśnienie 19 Mpa

W dodatku kopci jak parowóz

A z silnika słychać dziwny metaliczny stukot

 

Wydaje mi się że to sprawka układu paliwowego.

Za pomoc i dobre rady z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szeik812    25

kąt wtrysku masz dobrze ustawiony? wyjmowałeś pompę może? od kiedy Ci się tak dzieje? u mnie było tak samo w zetorze 7245 bo przy zakładaniu pompy paliwowej bardzo trzeba uważać na wycięcia w pompie i wałku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


darkoe    10

kątu nie sprawdzałem jak wyjmowałem wtryski (głupota). Zamiast sprawdzić od razu jak wyciągałem

pompy nie wyjmowałem

dzieje się to od kiedy go mam czyli od listopada 2015

z początku był to delikatny wyciek paliwa ale teraz wydaje mi się że się nasiliło.

zaraz jak go kupiłem kopcił mocno po zapaleniu do momentu aż sie nie rozgrzał 

teraz jak go zapale to świata nie widać tak kopci... a rozgrzać go nie mogę bo roboty w polu nie ma narazie. używam go do przywożenia belek przez ten czas nie zdąży się nagrzać 


jedną głowicę wymieniałem po ułamanej końcówce wtryskiwacza i od tamtej pory słychać ten dziwny stukot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


darkoe    10

co się działo?

chyba co się stało

do wymiany była głowica i tłok

(zobacz w mojej galerii)

a czemu się ułamała kto to wie

prawdopodobnie przez zgięte szpilki trzymające wtryskiwacz w głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odkąd go masz to pierwsze do sprawdzenia kompresja .

na jaki kolor dymi?

czy dymi z wszystkich cylindrów ?

czy wtryski czyli końcówki są wszystkie jednakowe?

czy nie są pod innym katem obsadzone?

czy nie ma np. dwie podkładki pod wtryskiem, lub jej brak żeby nie urwało  znów końcówki wtryskiwacza .

luz zaworów.

ustawienie rozrządu z katem wtrysku.

i czy przy wymianie głowicy był zmieniany tłok i czy na taki sam.

a dopiero wtedy naprawa pompy wtryskowej.

 

 

Edytowano przez autoostrowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

raczej brak kompresji mówiąc inaczej musiałaby być skrajnie niska . Jak wstawiałeś końcówkę do wtryskiwacza to ustawiłeś w odpowiedniej pozycji-kreska na kreskę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darkoe    10

Tak. Udało mi się idealnie ustawić kreska w kreske.

Ale jak by miał brak kompresji to by falował na obrotach... Tak mi się wydaje. Bo pamiętam jak mojego ojca C-330 była już tak dojechana i falowała na obrotach. Zaprowadziliśmy ją do remontu to mechanik powiedział że to falowanie może być przyczyną braku kompresji. Po remoncie było wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


darkoe    10

Jutro nagram filmik.

Zawory były regulowane...

Teraz mam pytanie
Czy zawory powinno się regulować na zimny czy na ciepłym silniku?
Bo teori i zdań jest bardzo wiele na ten temat.
Ja regulowałem na zimnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


darkoe    10

Dość mocno kopci na biało siwo
Zaraz po zapaleniu pojawia się niebieski dymek ale mówią ze to normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pierwsza normalna diagnostyka , jeśli jest kompresja ok .

a jeśli nie sprawdzasz kompresji to ustaw zawory

ssący 0.3  

wydech 0.4

na zimnym

sprawdzić pompkę zasilająca bo rzeczywiście kolor dymu odpowiada za zapowietrzanie lub za kat wtrysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


darkoe    10

Szybki kąt wtrysku? Z takim czymś się nie spotkałem... Zły kąt to tak.
Sprawdzenie kompresji nie mam możliwości bo nie mam do tego przyżądów.

I co mi takie ustawienie zaworów da jak kolega wyżej zaproponował? W intrukcji jest chyba jednakowa na oba zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia większego czy dyszkę w tą czy w tą odnośnie zaworów

kompresja to podstawa

kolega z szybkim kątem ja go rozumie a kolega nie bo kolega tylko instrukcję czyta i tu mamy problem z porozumieniem się a gdy by to było po angielsku to ilu cwaniaczków do tłumaczenia by było a po polsku ciężko zrozumieć ,kolega z szybkim katem ma rację i dym siwy za to odpowiada ,,tyż,, specjalnie tak napisałem bo pawlaków większość z naz rozumie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



darkoe    10

No dobra ustawiam tak zawory i potem sprawdzam popkę.
A jak się to sprawdza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


darkoe    10

Ja coś czuje że muszę poszukać dobrego majstra co mi to ogarnie i będzie ok. Bo jak ja się za to wezmę to mogę bałaganu narobić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tombien
      Podnośnik w moim Zetorze od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Gdy zaczepię coś cięższego to po rozgrzaniu na podniesionych ramionach opuszcza trochę i podnosi z powrotem do góry. Po prostu "faluje" maszyną na podnośniku. Po opuszczeniu ramion słychać w środku obudowy podnośnika specyficzne brzęczenie-syczenie. Po wyłączeniu pompy dźwięk ustaje. Gdy zostawię podniesione ramiona w górze i zgaszę silnik to powoli się opuszczają. Szukałem informacji na ten temat ale zdania się różne: rodzielacz lub oringi w nim, zespół tłoka z cylindrem lub zawór przeciążeniowowy lub filtr oleju. Czy ktoś zna 100% procentową przyczynę tego zachowania?
       
      Drugie pytanie: Żeby dotrzeć do rozdzielacza trzeba kabinę ściągać?
    • Przez milosz320
      Witam zdecydowałem się na zakup zetora 7245 i zaczeliśmy poszukiwania w internecie pełno jest ogłoszeń głównie są to sprowadzane odmalowane i odpicowane na sprzedaż ciągniki.
      Chciałbym dowiedzieć się jak sprawdzić taki ciągnik przed kupnem wiadomo że silnika nie da się prześwietlić ale chodzi mi o taki podstawowe rzeczy jakie macie sposoby i chciałbym się
      dowiedzieć jeszcze jak sprawdzić przedni napęd po włączeniu że rzeczywiście działa?. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez farmer200011
      Piszę ten temat poniweaż nie moge znalesć podobnego jeśli przeoczyłem przepraszam
      a więć mam zamiar kupić zetora 7245 lub 6245 posiadam 15 h mam już ursusa 360 i 330
      chodzi mi o dostępnosć częsci , spalanie i wytrzymałosć z dóry dzięki
    • Przez Michaerek
      Chce wymienić zębatke bez rozpołowiania ciągnika myślę że jest jakiś sposób żeby ją wyjąć proszę o rady.
    • Przez Sławek123
      Witam,
      Mam problem dotyczący wspomagania w zetorze 7245. Na zimę wjechałem traktorem do garażu. Wszystko sprawnie działało. Niestety gdy tydzień temu wyprowadziłem traktor na zewnątrz zorientowałem się, że wspomaganie kierownicy przestało działać. Nie wiem co może być tego przyczyną. Co mogło ulec awarii?
×