Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę po ściance tam leci z tej pompki...ale staram się znaleźć przyczynę tego że orbitrol chodzi troszkę ciężko w dalszym ciągu.

Po remoncie ciągnika ani stary ani nowy orbitrol nie chodzi tak lekko jak chodził. Da się jeździć ale to nie jest to co było.

 

A ten remont to na czym polegał?

Sporo wcześniej pisałeś że zrobisz pomiar ciśnień, jakie wyniki?

Jak dwa orbitrole reagują tak samo to raczej wina słabego ciśnienia na pompie, pomiar wiele wyjaśni.

Opublikowano

króćce zostały dorobione bo w nowym orbitrolu był inny gwint.

Remont polegał na założeniu nowego koła talerzowego i wałka ataku. łożysko się rozleciało i wałek dosłownie stał się ostry opiłki poszły w olej.

Łożyska, kupa oringów, ręczny przy okazji zrobiony bo tarcza leżała na dnie.

Przed awarią chodził orbi dobrze.

Mechanik nie był mi obcy zupełnie zbadał temat i ewidentnie wskazał że orbitrol winny całej akcji (mierzył ciśnienia)

Stary orbitrol dałem do uszczelnienia i nie wiadomo czy mi go źle nie złożono miałem takie wątpliwości.

A więc zakpiony nowy śmigał do momentu awarii. Zauważyłem że chyba na zimnym oleju chodził lepiej niż na rozgrzanym.

Owszem da się kierować ale to nie jest ten luz jaki był ;)

Zastawiam się czy samemu nie pomierzyć dokładnie tego ciśnienia. Powiedzcie gdzie najlepiej się wpiąć żeby ewentualnie potwierdzić bądź wykluczyć ten

orbitrol? Dodam tylko że wszystkie pozostałe funkcje śmigają bez zarzutu...

Opublikowano (edytowane)

Na pokrywie pompy są dwa króćce diagnostyczne od dwóch sekcji pompy. na jednym powinno być 180 bar ( przy obciążeniu, czyli włączona dzwignia hydrauliki) a na drugim 160 przy skręconych kołach na max w którąś stronę i przytrzymaniu tak kierownicy.

 

Warto zmierzyć na rozgrzanym oleju i na różnych obrotach silnika od jałowych zaczynając.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Ostatnio mierzyłam z tyłu na wyjściu hydraulicznym było 180.
A jak na drugim nie będzie 160 to o czym świadczy?
Dodam że jak się rozgrzeje to czasem świeci kontrolka od zapchania filtra?

Opublikowano

w okolicach 100 kończy się wspomaganie a więc pompa nadaje się na złom z racji walniętej sekcji niskiej wydajności... a jeśli świeci kontrolka filtra to.... pewno czujnik jest walnięty bo przecież nie filtr...

Opublikowano

A na wyprostowanych kołach u korbanka mówił że ma być 17,18.
Ewentualnie gdzie ten czujnik się znajduje ? Bo jeżeli to ten obok tego dużego filtra to go wymieniałam bo był uszkodzony.
Dwa krócce są na deklu i ten jeden do mierzenia na skrzyni.
Zmierzę te dwa na deklu i zobaczymy.
Aż się wierzyć nie chce ze to sekcja pompy mogła paść tak nagle a druga śmiga jak należy.

Opublikowano

17-18bar to idzie na elektrozawory..  być może na wyprostowanych kołach tyle zmierzysz tylko Ciebie w tym momencie nie powinno to interesować... temu kręcisz koła do oporu i ciągniesz te kierownice w czasie pomiaru aby widzieć ile pompa faktycznie jest w stanie wytworzyć ciśnienia bo 17-18 to ta pompa zawsze da rade zrobić choćby już w rozsypce była

Opublikowano

lukaslukas dzięki mimo wszystko za cenne rady.

Wszystko mam w tym sprzęcie ogarnięte nawet klima lata;)

To cholerne wspomaganie pozostało do szczęścia.

Cały czas chodzi mi też po głowie ten trój dział z tego

względu że przed wymianą oleju po jego przeczyszczeniu

jak by lepiej było...Mechanik od razu wskazał na orbitrol i

w głowie mi namieszali.

A czy jest możliwość jakoś sprawdzić ten trój dział?

Mam wrażenie że jak by był zacięty.

Tak czy siak zrobię na dniach pomiary tak jak pisane było i

podzielę się wnioskami.

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie na trójdział idzie w drugiej kolejności. Najpierw idzie na orbitrol, później na trójdział, który je dławi do 17 bar i przekazuje dalej. Nie ma on żadnego wpływu na wspomaganie ale próbuj, może Ci pomoże jak znam życie :lol:

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Ciśnienie zmierzone na skręconych kołach 100. Czyli druga sekcja pompy kaput.

Druga sprawa podpięty został wąż od kipunku do orbitrola chodzi jak ta lala.

To chyba potwierdziłem już sobie to że pompa do wymiany.

Jeszcze jakiś gość mi gadał że to może nie pompa tylko "bok pompy" że ten dekiel

co ona jest przykręcona...

Wydaje mi się ze po informacjach które mi tu udzielono to jednak ta sekcja padła.

Pompa do wyjęcia teraz.

Polecacie jakiejś dobrej firmy pompy?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co oszczędzać. http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-massey-ferguson-bosch-oryginal-i6135973227.html

http://olx.pl/oferta/pompa-hydrauliczna-do-massey-ferguson-renault-oryginal-bosch-CID757-IDd6a1R.html#6037c9a7ce troche podejrzanie tani ten bosch

Mi wcisli w sklepie jakiś turecki Hydropack i na starcie ledwie 120 atm wyciska... przed końcem gwarancji im to oddam tylk starego Boscha wyremontuje bo znalazłem zakład

http://bima.pl/pl/p/POMPA-HYDRAULICZNA-MASSEY-FERGUSON-3050%2C3060%2C3070%2C3080%2C3090/228 niemiecka.... zapytać o producenta i mozna zaryzykować

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Biorę Boscha.

Poczytałem troszkę i faktycznie nie ma co oszczędzać.

Jak zmienić to z myślą że posłuży jak najdłużej.

 

Jest zakład co regeneruje takie pompy? Ciekawe jak się to ma do trwałości.

 

 

Edytowane przez Henryk85
Opublikowano (edytowane)

http://olx.pl/oferta/pompa-hydrauliczna-bosch-renault-massey-ferguson-CID757-IDdvWI9.html#855e4cc430 z tym pisałem w sprawie regeneracji ale właśnie zauważyłem że na te pompe w ofercie daje aż gwarancje rozruchową więc chyba się jeszcze zastanowie czy mi warto się tym babrać bo już raz niby ją regenerowałem bez skutku

 

A i możesz napisać do Agrotech1111 bo swego czasu miał dobre ceny czesci

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku jeszcze zapytam z czego są zrobione orgi. obciążniki na przód?

Chciałem dospawać dwa ucha do jednego obciążnika i nie bardzo się to spawa.

Jakby nie stal ani żeliwo ?

Opublikowano

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem, że w tych zachodnich obciążnikach jest domieszka ołowiu, pewnie by zmiejszyć gabaryt względem masy no i cenę bo ołów to tani minerał.

Opublikowano

Pompa wymieniona na Boschowską panowie i wszystko chodzi jak ta lala wspomaganie miodzio :)

Fakt troszkę czasu mi zeszło ale grunt że ciągnik chodzi i wszystko jest sprawne.

Wymieniałem też właśnie uszczelniacz jednej pompki hamulcowej i po chwili jak by hamulce wróciły ale nie wiem

w końcu czy się odpowietrza je czy nie ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v