Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych forumowiczów. Sprawa wygląda następująco mianowicie chciałbym uzyskać odpowiedz czy możliwe jest użytkowanie Masseya który posiada sprawnego zółwia i zająca, biegi 1-4 oraz zakres A-B przód tył ? Przycisk na boku to tzw półbieg ? tak rozumiem ? nie ma możliwości jego wciśnięcia i nie wiem czy to może być wina przycisku bo nie "idzie go ruszyć" czy coś jest nie sprawne. Czy można normalnie użytkować ciągnik bez tych półbiegów ? Upatrzyłem ciągnik od rolnika nie handlarza który robił go pod siebie, zmienił pompę hydrauliki, zrobił przedni napęd, zmienił sprzęgło, synchronizator od biegów, założył cztery nowe opony. Niestety właściciel jest za granicą bo musi go szybko sprzedać(kredyt). Mówił że normalnie nim pracował w polu i chciałbym uzyskać od was odpowiedź czy warto było by go kupić bo jest naprawde utrzymany i wszystko jest w jak najlepszym porządku tylko niepokoi mnie ten przycisk :( Sprzedawaca powiedział że ostatecznie może go puścić za 30 tyś zł. Proszę was o radę forumowicze ;)

Jeżeli to coś może pomóc to widziałem jakie maszyny ciągał i była to 4 obrotowa KRONE i agregat talerzowy 3m i siewnik na redlicach talerzowych.

Edytowane przez Bartek66
Opublikowano

jak nie kupisz to daj namiary bo w tej cenie dobry egzemplarz jest i warty napewno. Jeśli chodzi o półbieg to możesz wyciągnąć ten przycisk cały i zobaczyć jak tam w środku jest lub plastik z góry zielony lub żółty zdjąć. nie może tam być coś spawane bo to sam plastik-możliwe że jak się nie wciska to jest od środka czymś podparty żeby się nie dał.Jeżeli pompa zmieniona i reszta tak jak piszesz to ja bym brał bez wahania.Możesz też sprawdzić czy elektozawór od półbiegu jest sprawny i czy są przy nim jakieś kable-znajduje się pod stopką z prawej strony ciągnika. Powinna być cewka i jeden kabel doprowadzony do niej. Jeżeli elektrozawór jest sprawny to trzeba przebadać problem z włącznikiem i półbieg gotowy. Oczywiście można pracować bez niego- w skrzyni 32x32 masz tyle przełożeń że półbieg praktycznie nie potrzebny.

Opublikowano

Ten półbieg przyspiesza, u mnie w 3050 on nie działa, ale nie spieszymy się z naprawą bo jak to ktoś mądrze powiedział "nie jest konieczny do życia". Ciągnik funkcjonuje bez niego normalnie.

Opublikowano (edytowane)

Jak można tarcze zaspawać? te małe można po prostu wywalić, byle ta duża tarcza na zewnątrz kosza miała dobrą sprężyne talerzową i bedzie działac bez problemów...

Autor przycisku nie daje rady wcisnąć? tam coś musi nie grać, bo jak rolnik tyle sobie wyremontował (nawet syncho w skrzyni) to głupiego przycisku nie naprawił? Podaj prąd bezpośrednio na elektrozawór i awarie przycisku wykluczysz.

A czy przyśpiesza czy zwalnia to nieistotne bo zależy od ustawienia samego koszta speedshift

U mnie jakiś matoł złe uszczelnienia włożył w speedshift i nie miało prawa działać. Zdjął cewke z elektrozaworu i wcisnał bajke że tu półbiega nie ma.

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Według mnie to też podejrzana sprawa może mechanicznie nie działa i popsuł przycisk dla picu ja tam w takie szybkie okazje nie wierzę radzę obejrzeć z jakimś użytkownikiem takiego sprzętu bo tak czy inaczej wydasz 30 kola a nie wiadomo czy na pewno będziesz nim robił czy pogonisz na części bo jednak PROMOCJA nie wypał

Opublikowano

U mnie się pojawił taki problem że wyjechałem z garażu i nagle brak biegów na odpalonym silniku przez chwilę była kontrolka od ciśnienia oleju ster ciężej zaczął chodzić, coś z hydrauliką ? czy może elektrozawor?

 

Opublikowano

Dziś pomierzę ciśnienie ale pewnie się nie obędzie bez wymiany filtrów hydrauliki i oleju.

Czytałem że lepiej wlać 10W40.

Czy pompa hydrauliczna znajduje się za kołem tylnym prawym?

Opublikowano

od ciśnienia zgasła kontrolka przy filtrze 25 bar pokazuje.

Druga sprawa nie ma sprzęgła i pali się kontrolka od zapchania filtra.

Filtry wymienione i dalej pali się kontrolka sprzęgła nie ma...

Podejrzewam jeszcze pierwszy od góry elektrozawór? czy to możliwe?

Opublikowano

Wspomaganie chodzi ciężko sprzęgło niby odpowietrzone ciężko chodzi ale bieg włączam i nie jedzie.

Pali się kontrolka od zapchania filtra hydrauliki....nie dam rady tego ogarnać

Opublikowano

Mechanik ogarnął awarie.

Ciągnik zalany świeżym olejem po wypłukaniu układu, filtry itd.

Jeszcze mam pytanie czy np. lekko jak się poci pompka hamulcowa to

ma wpływ na orbitrol ? ogólnie na spadek ciśnienia ? Ktoś wcześniej pisał

ale nie ma konkretnej odpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.06.2016 o 18:48, Henryk85 napisał(a):

Mechanik ogarnął awarie.

Ciągnik zalany świeżym olejem po wypłukaniu układu, filtry itd.

Jeszcze mam pytanie czy np. lekko jak się poci pompka hamulcowa to

ma wpływ na orbitrol ? ogólnie na spadek ciśnienia ? Ktoś wcześniej pisał

ale nie ma konkretnej odpowiedzi.

 

spytaj ogarniętego mechanika

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

a jaki to problem zmierzyć ciśnienie na magistrali 17bar? sprzegła mają 100x większe przecieki niż jakaś tam pocąca się pompka więc szkoda sobie głowy zaprzątać chyba że się leje ale to tylko kwestia strat oleju i możliwości zapowietrzenia hamulców

Opublikowano

Trochę po ściance tam leci z tej pompki...ale staram się znaleźć przyczynę tego że orbitrol chodzi troszkę ciężko w dalszym ciągu.

Po remoncie ciągnika ani stary ani nowy orbitrol nie chodzi tak lekko jak chodził. Da się jeździć ale to nie jest to co było.

Nowy orbitrol przed remontem chodził jak należy. Mechanik twierdzi że orbitrol jednak winny.

Nie mam koncepcji.Ten stary był w porządnej regenracji sprawdzany i uszczelniany i jest według tej firmy sprawny.

Dodam tylko że wszystko chodzi jak należy oprócz kierownicy.

Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak porządny remont orbitrola tak jak n ie ma remontu gerotora. Wymiana uszczelek to jedyna rzecz jaka można zrobić. Nikt nie bawi się w napylanie materiału na zużyte miejsca i obróbkę części do wymiarów nominalnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v