Skocz do zawartości

Polecane posty

mistal44    0

Witam, mam problem ze zdjęciem pokrywy rozrządu w Forterce 125 2009r, wszystkie śruby odkręcone koło pasowe zdjęte a pokrywa odeszła od silnika górą a dołem coś ją trzyma. wiecie  może czy jest coś jeszcze do odkręcenia np. po zdjęciu miski olejowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mistal44    0

sam znalazłem rozwiązanie, po odkręceniu miski olejowej zobaczyłem że do pokrywy rozrządu jest przymocowany ssak oleju z siateczką, 3 śruby trzeb odkręcić i pokrywa zdjęta, pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
omnibus    0

witam!!!

W tych modelach silnika jest zastosowana pompa olejowa osadzona bezpośrednio na wale korbowym.Fizycznie mieści się w pokrywie rozrządu za uszczelniaczem wału.

Aby wyjąć pokrywę należy ,zdemontować miskę olejową i odkręcić smok oraz rurkę pompa-korpus silnika (5 śrub M8).Wypadało by popuścić 4 śruby powyżej miski olejowej  silnik - wspornik ,aby miska wyszła lekko(uważać na podkładki dystansowe na dolnych śrubach ,które powinny wrócić przy montażu tam gdzie były.

Jeśli chodzi o rozrząd to ustawiamy tłok 1 w GMP sprężanie(wpust na wale  godzina 12)blokujemy z lewej strony koło zamachowe kołkiem fi 8.

Na pewno ujrzymy niezgodność znaków ,gdyż  koło pośrednie ma więcej ząbków  od kół wałka rozrządu i pompy wtryskowej(te mają tyle samo) .Znaki zbiegają się co kilkanaście obrotów.Proponuje odkręcić koło pośrednie i ustawić od podstaw tak aby cechy nabite na poszczególnych zębach się zgrywały.Koło pompy wtryskowej  ma wybite na  zębach(w głębieniach) cyfry ;3 -ustawiamy gdy mamy silnik trzycylindrowy oraz 4  dla czterocylindrowego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W silniku D65 są wyszczerbione koła rozrządu.
      Czy można odkręcić przedni wspornik przykrywający koła rozrządu i mocujący przód silnika bez podpierania go? Utrzyma się spokojnie na obudowie sprzęgła?
      Chodzi o mocowanie przodu silnika do ramy z linku (trzeci rysunek, oznaczone liczbą 13):
      http://mtz-umz.ru/4-...mehanizm_1.html
    • Przez modelarz
      Witam, mam takie pytanie po ilu obrotach wału korbowego znaki na kołach zębatych rozrządu powinny się zgrywać ? ustawiłem rozrząd na znakach i zrobiłem kilka obrotów wałem (kręce w prawo stojąc od koła pasowego) i znaki się nie zgrywają, gdy zgrywa się się wałek rozrządu z wałem korbowym to mijają się znaki napędu pompy wtryskowej i przeciwagi. Prosiłbym o odpowiedz i z góry dziekuje
×