Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawlak7

wałek przekażnika mocy zetora 7211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wałek
pawlak7    0

Witam

Mam problem z wałkiem przekażnika mocy w zetorze 7211 chciał bym opisać problem i zwrócić się o ewentualną pomoc do osób majacych wiedzę w temacie. Zgóry dzięki bardzo.

 

Właściwie chodzi oto że wałek nie jest załanczany przez dzwignię ręczną, pompa zalancza się ale wałek hrubocze i niechce się załonczyć, oczywiście załanczany jest z wysprzęgleniem, biegi wchodzą bardzo dobrze, ten typ zetora posiada chydrauliczne sprzęgło, moje prace polegaly na tym że regulowalem 3-ema lapkami od wałka, no i raz chyba przeregulowałem ponieważ pompa nie chciała się załonczyc mimo że dżwignia poszla do gory ani wałek nie działal, więc wrocilem do pierwotnych nastaw i ponownie pompa załancza się bez problemu a wałek dalej nie wchodzi tylko trzeszczy, ciekawe jest to ze zalancza się walek przy bardzo niskich obrotach, ciągnik praktycznie gaśnie wówczas, gdy jest zgaszony też wejdzie, ale jak zapalony jest to ni chu chu>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

walek tak specyficznie brzeczy? ma luzy?

 

u mnie w zetorze takze jest problem z walkiem odbioru mocy- pompa chodzi a walek albo sie kreci i brzeczy albo sie nie kreci ale takze brzeczy :( dodam ze jest luz ale na jednym przelozeniu na drugim juz nie ma. kompletnie nie wiem o co chodzi ale podejrzewam ze jest jakies lozysko wysypane i tryb, trzeba bedzie kiedys moze myslec o robocie tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Może być to wina wodzika włączającego,a konkretnie jego połączenia z listwą przy którym pojawia się luz.Cięzko jest ten luz skasować bez wymiany części na nowe(odradzam przychewtowanie na stałe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlak7    0

<_Właściwie wałek nie posiada żadnych luzów a hrubocze tylko przy próbie załanczania, spróbuje jeszcze z tym wodzikiem coś mi się przypomniało że kiedys jakas dobra dusza tam już zagladala celem regulacji:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

No to będziesz miał trochę roboty, bo trzeba podnieść kabinę od tyłu, zdjąć podnośnik itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlak7    0

To znaczy się z tego, co jest mi wiadomo to sprzęgło ręczne służy raczej, do wyłanczania wałka na krótki okres czasu do 5min , ale nie nie korzystam. wlasciwie kiedys w trakcie pracy probowalem, w kazdym badz razie juz z przyzwyczajenia, zalanczam i wylanczam dzwignia reczna z noznym wysprzęgleniem, ale jak na razie ni chu chu nie moge zalonczyc walka w trakcie pracy silnika, mam nadzieje ze mysle o tym samym recznym sprzegle chyba ze posiada on jeszcze jakies ukryte opcje?:() tak sie zastanawiam czy jak jest wodzik przesuniety czy to nie bedzie prosta przyczyna w koncu dibel tkwi w szczegolach. dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemmek    0

Właśnie wielu użytkowników zetora nie używa sprzęgła ręcznego które służy do wysprzęglania WOM. Sprzęgło nożne działa tylko wysprzęglając biegi - nie wysprzęgla wom-u!. U mnie był problem z wałkiem do momentu regulacji łapek przy tarczy sprzęgłowej. Można było go włączyc na b. niskich obrotach silnika lub na zgaszonym. Dżwignia włączania wom ma cztery pozycje, pierwsza od góry to obroty wałka zależne, druga- wałek wyłączony, trzecia- włączony wałek i pompa, a na samym dole- włączona tylko pompa bez wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Wydaje mi sie ze tak jak kolega wyżej powiedzial żeby wlączyć wom musisz zaciągnąć reczne sprzęglo czyli tą dzwignię obok ręcznego i dopiero wałączyć wom dzwignią na środku obok biegów polowych i szosowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73
Właśnie wielu użytkowników zetora nie używa sprzęgła ręcznego które służy do wysprzęglania WOM. Sprzęgło nożne działa tylko wysprzęglając biegi - nie wysprzęgla wom-u!. U mnie był problem z wałkiem do momentu regulacji łapek przy tarczy sprzęgłowej. Można było go włączyc na b. niskich obrotach silnika lub na zgaszonym. Dżwignia włączania wom ma cztery pozycje, pierwsza od góry to obroty wałka zależne, druga- wałek wyłączony, trzecia- włączony wałek i pompa, a na samym dole- włączona tylko pompa bez wałka.

no właśnie sprzęgło womu w zetorze włącza się za pomocą dźwigni ręcznej.więc jak jej nie używasz (pawlak)to nie dziwne że zgrzyta i nie da się załączyć. sprzęgło nożne służy tylko do biegów ,chyba że masz sprawny włącznik elektropneumatyczny , i wtedy przy łlączonej sprężarce działa sprzęgło nożne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlak7    0

Dzieki wielkie zaraz jade to sprawdzić, odezwie się czy to wlasnie bylo to:)>)milego dnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73

jeżeli ręczne nie rozłancza to sprawdź linkę czy nie ma za dużego luzu. a dopiero na końcu pozostaje regulacja samego sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlak7    0

No jednak jak ktorys z kolegow pisał bez sciagania kabiny sie nie obejdzie :( no niestety pomimo wielu prób lacznie z naciaganiem linki od recznego sprzegla oraz regulacji lapek nadal bez zmian ale zauwazylem ze mnialem kiepsko wkrecony wodzik, wkrecilem go na maxa i lipa nadal zalancza sie ze zgrzytem przerazliwym:) ale na wolnych obrotach prawie ze ciagnik gasnie to wskoczy, zauwazylem ze brak mi opcji pracy samego walka mam tylko, z pompa, wylaczenie, i sama pompę, nie wiem czy cholercia podciagac te linke czy jeszcze lapki czy tarcze wyminienić, chyba wezme miske i bede opsiewal recznie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumun    0

sprubuj włanczać wałek na wolnych obrotach i wrzuć wsteczny mi to zawsze pomaga i niema takiego zgrzytu i lepiej wchodzi :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

O tej kabinie to ja pisałem, z tym że nie potrzeba jej całej zdejmować. Wystarczy zdemontować podłogę od kabiny i cały tył z szybką a samą kabinę trochę podnieść od tyłu do góry. Potem tylko zrzucić podnośnik i stawiać diagnozę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0

Kolego (Pawlak) mój przedmówca ma rację!!! U mnie też tak było wałka nie można było zapiąć przy włączonym silniku, no i problem rozwiązany w momencie kiedy uruchomiłem dźwignię od ręcznego wlączania/wyłączania wom-u TO JEST CAŁA PRZYCZYNA w Zetorach tak jest przynajmniej ja się tak orientuję ;) JEŻELI MASZ DOBRZE USTAWIONE SPRZĘGŁO TZN. PRZY WŁĄCZANIU BIEGÓW WCHODZĄ DORZE, TO MUSISZ URUCHOMIĆ TĄ DŹWIGNIĘ OD WOM-U!!!. PS. TO JEST SWOJĄ DROGĄ SUPER SPAWA, NP NA ZAKRĘTACH, CZY PRZERWCH (NIE DŁUŻSZYCH NIŻ 5 MIN.) ZACIĄGASZ I ŚWIĘTO, BASTA!!! Reasumując- uruchom tą dźwignię i wszystko będzie działać-GWARANTUJĘ (W RAZIE CZEGO PISZ, ALE MOIM ZDANIEM MA NA100% DZIAŁAĆ!!!) POWODZENIA

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

A ja bym radził tak: podjedź pod jakieś narzędzie pracujące z WOM, włącz WOM ( nawet przy zgaszonym silniku żeby nie zgrzytał ) odpal zetorka i jak się będzie przekaźnik kręcił zaciąg sprzęgło WOM-u. To pozwoli Ci sprawdzić czy sprzęgło działa i czy wysprzęgla napęd WOM-u. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego (Pawlak) mój przedmówca ma rację!!! U mnie też tak było wałka nie można było zapiąć przy włączonym silniku, no i problem rozwiązany w momencie kiedy uruchomiłem dźwignię od ręcznego wlączania/wyłączania wom-u TO JEST CAŁA PRZYCZYNA w Zetorach tak jest przynajmniej ja się tak orientuję ;) JEŻELI MASZ DOBRZE USTAWIONE SPRZĘGŁO TZN. PRZY WŁĄCZANIU BIEGÓW WCHODZĄ DORZE, TO MUSISZ URUCHOMIĆ TĄ DŹWIGNIĘ OD WOM-U!!!. PS. TO JEST SWOJĄ DROGĄ SUPER SPAWA, NP NA ZAKRĘTACH, CZY PRZERWCH (NIE DŁUŻSZYCH NIŻ 5 MIN.) ZACIĄGASZ I ŚWIĘTO, BASTA!!! Reasumując- uruchom tą dźwignię i wszystko będzie działać-GWARANTUJĘ (W RAZIE CZEGO PISZ, ALE MOIM ZDANIEM MA NA100% DZIAŁAĆ!!!) POWODZENIA

 

 

Przeciez pisal ze probowal zalaczac sprzeglo (5 minutówke). Regulowal naciag linki i nic mu to nie pomoglo. Wiec czytaj uważniej temat i nie pisz wielkimi literami. I zapamietaj sobie ze sprzeglo od biegow to nie te same sprzeglo co od wlaczania WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

U mnie były podobne objawy i po wymianie tarczy i regulacji jest OK.W instrukcji piszę że luz między dźwigniami i łóżyskiem powinien wtnosić 4 mm.Ja przy tej okazi wymieniłem te dźwignie (łapki) wraz z kołkami oporowymi i wkłdkami oporowymi.

Znajomemu pękło jedno z ramion od widełek które napierają na łożysko i na dodatek od strony baku czego ponoć nie było widać przes to okienko służące do regulacji dopiero po rozpołowieniu okazało się co jest.

Jeżeli linka jest ok i regulacja nie pomogła to chyba czeka cię rozjechanie na pół.

Sprzęgło WOM można obsługiwać za pomocą pedału sprzęgła wciskając go do oporu ale skraca to żywotność tego zespołu i dlatego sugerują żeby bez potrzeby nie wciskać do dechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

sterowanie WOM za pomocą pedału sprzęgła I-stopnia (od biegów) jest we wszystkich tylko że przy włączonej sprężarce i przy pedale jest taki włącznik (jak przy hamulcach od świateł stopu) i on steruje siłownikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    25

U nas też kiedyś był problem z załączaniem WOM ...Próbowaliśmy regulować linkę "łapki " i nic nie pomagało.... Mechanik stwierdził że tarcza "przykleiła " sie do docisku,podpieliśmy rorzutnik obornika ,trochę obornika na łapy , "przypaliliśmy trochę tarcze i pomogło.

Ale to co pisze farmer7745 jest też wielce prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bears
      Cześć,
       
      Potrzebuje informacji na temat rozmiarów lub różnić w rozmiarze konsoli zaczepowej zetora 5211-7211. Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy to występują w dwóch typach, szerszych i węższych ale nic więcej na ten temat nie wiedział. Ktoś ma może informację o różnicach w tych zaczepach?
    • Przez olozag
      Witam, mam pytanie jaką długość ma wskaźnik oleju skrzyni biegów do zetora 7711 bo w moim brak pręcika?
    • Przez petzi
      niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;
       
      przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku
       
      drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie
       
       
      czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc
       
      wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to
    • Przez Sylwek2009
      Witam kolejny mały problem. Czy przy naciśnięciu sprzęgła wałek przekaźnika mocy powinien sie rozłączyć ??? Niedawno zrobiłem wyciągarkę podczepiłem do zetora i podczas wciśnięcia sprzęgła wałek dalej ciągnie. Zetora mam od nie dawna i jeszcze nie zdążyłem go poznać.
    • Przez Mechamaniak
      Witam!
      Mam takie szybkie pytanie do użytkowników zetorów UR1. Czy ktoś próbował zwiększyć prześwit z tyłu poprzez przekręcenie zwolnic? Jeśli tak, to czy uda się przestawić zwolnice o jeden otwór przy wielkości kół 16,9/14-30 ? Czy będą tego jakieś negatywne skutki (poza tym, że łatwiej będzie przód do góry stawiać)? Chodzi mi po prostu o to, aby tak łatwo nie czepiać o nic przystawką i dolnym zaczepem, zetorem tym pracuję w lesie.
      Pozdrawiam.
×