wasil10

Regulacja rozdzielacza MTZ belarus 820

Polecane posty

wasil10    0

Witam forumowiczów. otóż mam problem ze swoim Belarusem 820. otóż  nie ma siły podnosić. dziś przywieźli  mi kostkę i gdy chciałem ją przewieźć masztem to nie miał siły podnieść ramion z paletą o wadze 1500 kg ale coś się ruszało na hydraulice... czy da się wyregulować rozdzielacz by podnosił cięższe rzeczy ? i jak to zrobić? w sumie w czasie orki gdy olej się rozgrzeje też jest problem z podniesieniem. ciągnik z 2011 roku z przebiegiem 500 motogodzin :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

pierwsze to sprawdz ciśnienie w hydraulice .jaką masz hydraulike ruska czy bosha? W starszych wersjach jest regulacja ciśnienia a w tych nowszych nie wiem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Trochę za mało danych , żeby na to odpowiedzieć. Jaką masz hydraulikę wschodnią czy zachodnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

chyba to samo co w moim rozdzielacz z regulatorem

wasil ,coś mało tych mtg ,nudzi się ten ciągnik u Ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeśli wschodnia to najpierw spróbować czy dźwignia regulatora nie jest źle wyregulowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

która dźwignia? ;)


właśńie nie wiem jaka hydraulika 2011 rocznik;) a mało mth bo zmieniłem kierunek produkcji na sadowniczy i teraz ma mało pracy;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Witaj wasil :) ,ja w swoim regulowałem tą od zderzaka co idzie do tyłu i tę co jest połączona z dzwignią ta którą regulujesz pozycje góra doł ,wedlug wskazan Seweryna  ,trochę to pomogło ,ale przyczyna jest w tym regulatorze mi terz zaczoł szwankowac po ok,500set mtg przestal mi podnosić na rozgrzanym oleju ,do diś wspomagam podnośnik dzwignia z przodu przy kierownicy i jakos kulam do przodu lecz w tym roku robię to bo szlag mnie trafia ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

to jest regulator pod siedzeniem


no ale co zrobić by można podnosić cięższe rzeczy zarówno na TUZ jak i hydrauliką

post-59572-0-68938600-1455803811_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ty sprawdź pierwsze ciśnienie nie kombinuj. Manometr załóż na wyjście zewnętrzne. jeśli jest ok szukaj w regulatorze, siłowniku. Jeśli małe w zaworze przelewowym,pompie. Mi na wolnych obrotach podnosi przód do góry. Tyle że mam bółgarski rozdzielacz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Seweryn ile powinno mieć na wyjściach? bo może problem w pompie skoro ma problem z podnoszeniem zarówno TUZ jak i na hydraulice zewnętrznej. bo przecież ma niiby 3 t udźwigu:D

a manometr mam tylko w prasie rolującej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spokojnie poszukaj i kup sobie manometr glicerynowy, nakręć końcówkę szybkozłącza koszt niewielki a przydaje się.

Ciśnienie  180  bar ma być na bank wiem ze mają i 200.Jesli u ciebie hydraulika ogólnie jest słaba to szukaj w zaworze przelewowym, pompie.

Chyba że ten w prasie ma taki zakres ciśnienia to go po prostu pożycz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

a gdzie się mieści ten zawór przelewowy? mam instrukcję obsługi a le tam nic o tym nie ma :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

słuchajcie w prasie mam manometr do 25 mpa. może na nim sprawdze na wyjsciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

możesz na prasie 25 mpa to 250 bar więc w zupełności wystarczy .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W rozdzielaczu starego typu kopułka pa jego lewej stronie od góry, w nowego zdaje się od góry po prawej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj