wasil10

Regulacja rozdzielacza MTZ belarus 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wasil10    0

Witam forumowiczów. otóż mam problem ze swoim Belarusem 820. otóż  nie ma siły podnosić. dziś przywieźli  mi kostkę i gdy chciałem ją przewieźć masztem to nie miał siły podnieść ramion z paletą o wadze 1500 kg ale coś się ruszało na hydraulice... czy da się wyregulować rozdzielacz by podnosił cięższe rzeczy ? i jak to zrobić? w sumie w czasie orki gdy olej się rozgrzeje też jest problem z podniesieniem. ciągnik z 2011 roku z przebiegiem 500 motogodzin :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    253

pierwsze to sprawdz ciśnienie w hydraulice .jaką masz hydraulike ruska czy bosha? W starszych wersjach jest regulacja ciśnienia a w tych nowszych nie wiem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawek80    16

Trochę za mało danych , żeby na to odpowiedzieć. Jaką masz hydraulikę wschodnią czy zachodnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    798

chyba to samo co w moim rozdzielacz z regulatorem

wasil ,coś mało tych mtg ,nudzi się ten ciągnik u Ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Jeśli wschodnia to najpierw spróbować czy dźwignia regulatora nie jest źle wyregulowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

która dźwignia? ;)


właśńie nie wiem jaka hydraulika 2011 rocznik;) a mało mth bo zmieniłem kierunek produkcji na sadowniczy i teraz ma mało pracy;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    798

Witaj wasil :) ,ja w swoim regulowałem tą od zderzaka co idzie do tyłu i tę co jest połączona z dzwignią ta którą regulujesz pozycje góra doł ,wedlug wskazan Seweryna  ,trochę to pomogło ,ale przyczyna jest w tym regulatorze mi terz zaczoł szwankowac po ok,500set mtg przestal mi podnosić na rozgrzanym oleju ,do diś wspomagam podnośnik dzwignia z przodu przy kierownicy i jakos kulam do przodu lecz w tym roku robię to bo szlag mnie trafia ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

to jest regulator pod siedzeniem


no ale co zrobić by można podnosić cięższe rzeczy zarówno na TUZ jak i hydrauliką

post-59572-0-68938600-1455803811_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Ty sprawdź pierwsze ciśnienie nie kombinuj. Manometr załóż na wyjście zewnętrzne. jeśli jest ok szukaj w regulatorze, siłowniku. Jeśli małe w zaworze przelewowym,pompie. Mi na wolnych obrotach podnosi przód do góry. Tyle że mam bółgarski rozdzielacz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Seweryn ile powinno mieć na wyjściach? bo może problem w pompie skoro ma problem z podnoszeniem zarówno TUZ jak i na hydraulice zewnętrznej. bo przecież ma niiby 3 t udźwigu:D

a manometr mam tylko w prasie rolującej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Spokojnie poszukaj i kup sobie manometr glicerynowy, nakręć końcówkę szybkozłącza koszt niewielki a przydaje się.

Ciśnienie  180  bar ma być na bank wiem ze mają i 200.Jesli u ciebie hydraulika ogólnie jest słaba to szukaj w zaworze przelewowym, pompie.

Chyba że ten w prasie ma taki zakres ciśnienia to go po prostu pożycz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

a gdzie się mieści ten zawór przelewowy? mam instrukcję obsługi a le tam nic o tym nie ma :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    253

możesz na prasie 25 mpa to 250 bar więc w zupełności wystarczy .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

W rozdzielaczu starego typu kopułka pa jego lewej stronie od góry, w nowego zdaje się od góry po prawej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.