Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Dodatkowe gniazdo przyczepy 12V Star 1142.

Polecane posty

jktuning    18

Cześć chłopaki szłyszeliście kiedyś o tym że u stara są dwa gniazda świateł na przyczepę w których jodno gniazdo ma napięcie 12v a drugie 24v. więc problem polega na tym czy można to zrobić żeby tak było i jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Podobnie było w pierwszych Kamazach i na pewno nie jest to napięcie wzięte z pomiędzy akumulatorów, bo przy pozycyjnych by działało, a co z kierunkami, stopem. W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia. Jestem pewien, że nie była zdublowana instalacja 12V do zasilania przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia.

czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

model stara 1142 nie ma nic na 12v wszystko na 24v ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie wiem jak to było rozwiazane w oryginale, ale ja bym zaproponował tak(teraz trochę zagaję) :(

Aby żarówka 12V mogła świecić w instalacji 24V trzeba jej do towarzystwa zapodać druga żarówkę 12V połączoną szeregowo. No tak ale w przyczepie z instalacja 12V nie bedziemy dokładać żarówek bo mija sie to z celem, łatwiej było by juz założyć żarówki 24V. Więc te żarówki trzeba założyc przed gniazdem przyczepy od strony samochodu. Czyli wpiać szeregowo żarówkę w przewód idący do gniazda.

To taka moja skromna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smiarek    0

@jktuning niewiem jak to w starze zrobione jest ale w najprostszym rozwiązaniu wystarczy źródło napięcia 24v (akumulator, przetwornica) i przekaźnik (ważne aby napięcie znamionowe cewki było takie jak napięcie sterujące).

 

@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Więc zajrzyj jak połączone są silniki wentylatora w modelu 5320 i jak uzyskano dwie prędkości. Miałem takiego i wiem co piszę, miał też gniazdo przyczepy na 12V. Cytuję z instrukcji, str.249 - "zakres pracy na zmniejszonej częstotliwości obrotów uzyskuje się przez zasilanie podawane przez dodatkowe oporniki typu ..." Chyba wiadomym jest, że moc silnika wentylatora jest znacznie wyższa niż pojedynczej żarówki. Znalazłem informację o gnieździe 12V w innej książce, że jest to zespół przekaźnikowy, który zapewnia doprowadzenie napięcia 12V do instalacji przyczepy przy równomiernym wyładowaniu obu akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Wiem o tym ale to była tylko propozycja i dośc prosty sposób bez przerabiania instlacji w samochodzie. I skoro ma to byc urzywane nie za czesto to szkoda inwestowac w droższe przetwrnice. A ryzyko przepalenia sie żarówki jest zasze, czy to bedzie żarówka połaczona w szerg czy to pojeyńcza żarówka. A ryzyko moim zdaniem do przyjęcia. Ale decyzja nie należy do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

coś mi się wydaje że pomysł z przekażnikami by się sprawdził w stu procentach pytanie czy jak podłączę się pod jeden aku to w momencie kiedy odpalę silnik to napięcia 24v nie wejdzie także na ten przewód 12 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Masę bierzesz z ramy ,a +12V z przewodu łączącego oba akumulatory i nie ma szansy aby pojawiło się tam 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Chłopaki już dużo wiem. więc teraz wystarczy wziąść się do roboty i to poskładać Jest to do zrobienia i nie jest aż tak kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
No już działa ten wasz pomysł jast tak jak chcieliśmy. dzięki chłopaki! <_<

Gatulacje za szybkie wcielenie racjonalizacji z naszego kącika. Smacznego jajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj