Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Dodatkowe gniazdo przyczepy 12V Star 1142.

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy

jktuning    18

Cześć chłopaki szłyszeliście kiedyś o tym że u stara są dwa gniazda świateł na przyczepę w których jodno gniazdo ma napięcie 12v a drugie 24v. więc problem polega na tym czy można to zrobić żeby tak było i jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Podobnie było w pierwszych Kamazach i na pewno nie jest to napięcie wzięte z pomiędzy akumulatorów, bo przy pozycyjnych by działało, a co z kierunkami, stopem. W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia. Jestem pewien, że nie była zdublowana instalacja 12V do zasilania przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia.

czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18
poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

model stara 1142 nie ma nic na 12v wszystko na 24v ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Nie wiem jak to było rozwiazane w oryginale, ale ja bym zaproponował tak(teraz trochę zagaję) :(

Aby żarówka 12V mogła świecić w instalacji 24V trzeba jej do towarzystwa zapodać druga żarówkę 12V połączoną szeregowo. No tak ale w przyczepie z instalacja 12V nie bedziemy dokładać żarówek bo mija sie to z celem, łatwiej było by juz założyć żarówki 24V. Więc te żarówki trzeba założyc przed gniazdem przyczepy od strony samochodu. Czyli wpiać szeregowo żarówkę w przewód idący do gniazda.

To taka moja skromna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

smiarek    0

@jktuning niewiem jak to w starze zrobione jest ale w najprostszym rozwiązaniu wystarczy źródło napięcia 24v (akumulator, przetwornica) i przekaźnik (ważne aby napięcie znamionowe cewki było takie jak napięcie sterujące).

 

@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Więc zajrzyj jak połączone są silniki wentylatora w modelu 5320 i jak uzyskano dwie prędkości. Miałem takiego i wiem co piszę, miał też gniazdo przyczepy na 12V. Cytuję z instrukcji, str.249 - "zakres pracy na zmniejszonej częstotliwości obrotów uzyskuje się przez zasilanie podawane przez dodatkowe oporniki typu ..." Chyba wiadomym jest, że moc silnika wentylatora jest znacznie wyższa niż pojedynczej żarówki. Znalazłem informację o gnieździe 12V w innej książce, że jest to zespół przekaźnikowy, który zapewnia doprowadzenie napięcia 12V do instalacji przyczepy przy równomiernym wyładowaniu obu akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18

więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71
@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Wiem o tym ale to była tylko propozycja i dośc prosty sposób bez przerabiania instlacji w samochodzie. I skoro ma to byc urzywane nie za czesto to szkoda inwestowac w droższe przetwrnice. A ryzyko przepalenia sie żarówki jest zasze, czy to bedzie żarówka połaczona w szerg czy to pojeyńcza żarówka. A ryzyko moim zdaniem do przyjęcia. Ale decyzja nie należy do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18
Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

coś mi się wydaje że pomysł z przekażnikami by się sprawdził w stu procentach pytanie czy jak podłączę się pod jeden aku to w momencie kiedy odpalę silnik to napięcia 24v nie wejdzie także na ten przewód 12 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Masę bierzesz z ramy ,a +12V z przewodu łączącego oba akumulatory i nie ma szansy aby pojawiło się tam 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18

Chłopaki już dużo wiem. więc teraz wystarczy wziąść się do roboty i to poskładać Jest to do zrobienia i nie jest aż tak kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zorzyk2    50
No już działa ten wasz pomysł jast tak jak chcieliśmy. dzięki chłopaki! <_<

Gatulacje za szybkie wcielenie racjonalizacji z naszego kącika. Smacznego jajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×