Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Dodatkowe gniazdo przyczepy 12V Star 1142.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy
jktuning    18

Cześć chłopaki szłyszeliście kiedyś o tym że u stara są dwa gniazda świateł na przyczepę w których jodno gniazdo ma napięcie 12v a drugie 24v. więc problem polega na tym czy można to zrobić żeby tak było i jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Podobnie było w pierwszych Kamazach i na pewno nie jest to napięcie wzięte z pomiędzy akumulatorów, bo przy pozycyjnych by działało, a co z kierunkami, stopem. W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia. Jestem pewien, że nie była zdublowana instalacja 12V do zasilania przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia.

czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

model stara 1142 nie ma nic na 12v wszystko na 24v ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Nie wiem jak to było rozwiazane w oryginale, ale ja bym zaproponował tak(teraz trochę zagaję) :(

Aby żarówka 12V mogła świecić w instalacji 24V trzeba jej do towarzystwa zapodać druga żarówkę 12V połączoną szeregowo. No tak ale w przyczepie z instalacja 12V nie bedziemy dokładać żarówek bo mija sie to z celem, łatwiej było by juz założyć żarówki 24V. Więc te żarówki trzeba założyc przed gniazdem przyczepy od strony samochodu. Czyli wpiać szeregowo żarówkę w przewód idący do gniazda.

To taka moja skromna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smiarek    0

@jktuning niewiem jak to w starze zrobione jest ale w najprostszym rozwiązaniu wystarczy źródło napięcia 24v (akumulator, przetwornica) i przekaźnik (ważne aby napięcie znamionowe cewki było takie jak napięcie sterujące).

 

@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Więc zajrzyj jak połączone są silniki wentylatora w modelu 5320 i jak uzyskano dwie prędkości. Miałem takiego i wiem co piszę, miał też gniazdo przyczepy na 12V. Cytuję z instrukcji, str.249 - "zakres pracy na zmniejszonej częstotliwości obrotów uzyskuje się przez zasilanie podawane przez dodatkowe oporniki typu ..." Chyba wiadomym jest, że moc silnika wentylatora jest znacznie wyższa niż pojedynczej żarówki. Znalazłem informację o gnieździe 12V w innej książce, że jest to zespół przekaźnikowy, który zapewnia doprowadzenie napięcia 12V do instalacji przyczepy przy równomiernym wyładowaniu obu akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72
@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Wiem o tym ale to była tylko propozycja i dośc prosty sposób bez przerabiania instlacji w samochodzie. I skoro ma to byc urzywane nie za czesto to szkoda inwestowac w droższe przetwrnice. A ryzyko przepalenia sie żarówki jest zasze, czy to bedzie żarówka połaczona w szerg czy to pojeyńcza żarówka. A ryzyko moim zdaniem do przyjęcia. Ale decyzja nie należy do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

coś mi się wydaje że pomysł z przekażnikami by się sprawdził w stu procentach pytanie czy jak podłączę się pod jeden aku to w momencie kiedy odpalę silnik to napięcia 24v nie wejdzie także na ten przewód 12 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Masę bierzesz z ramy ,a +12V z przewodu łączącego oba akumulatory i nie ma szansy aby pojawiło się tam 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Chłopaki już dużo wiem. więc teraz wystarczy wziąść się do roboty i to poskładać Jest to do zrobienia i nie jest aż tak kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
No już działa ten wasz pomysł jast tak jak chcieliśmy. dzięki chłopaki! <_<

Gatulacje za szybkie wcielenie racjonalizacji z naszego kącika. Smacznego jajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Nie dziala mi 1 kogut z 2 w kombajnie sa zalaczane 1 przyciskiem i bezpiecznik robi sie cieply po wlaczeniu co moze byc przyczyna od czego zaczac sprawdzic?
    • Przez lukus
      Pod koniec ostatniego sezonu przestały mi działać światła(główne reszta wszystko działa) w kombajnie. Sprawdziłem wszystkie kable wszystko i odkryłem ze w momecie kiedy podłączam kable do żarówek zanika prąd w kablach. Wie ktoś jak to rozwiązać lub co sie mogło stać?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.