Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Dodatkowe gniazdo przyczepy 12V Star 1142.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy
jktuning    18

Cześć chłopaki szłyszeliście kiedyś o tym że u stara są dwa gniazda świateł na przyczepę w których jodno gniazdo ma napięcie 12v a drugie 24v. więc problem polega na tym czy można to zrobić żeby tak było i jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Podobnie było w pierwszych Kamazach i na pewno nie jest to napięcie wzięte z pomiędzy akumulatorów, bo przy pozycyjnych by działało, a co z kierunkami, stopem. W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia. Jestem pewien, że nie była zdublowana instalacja 12V do zasilania przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia.

czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

model stara 1142 nie ma nic na 12v wszystko na 24v ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Nie wiem jak to było rozwiazane w oryginale, ale ja bym zaproponował tak(teraz trochę zagaję) :(

Aby żarówka 12V mogła świecić w instalacji 24V trzeba jej do towarzystwa zapodać druga żarówkę 12V połączoną szeregowo. No tak ale w przyczepie z instalacja 12V nie bedziemy dokładać żarówek bo mija sie to z celem, łatwiej było by juz założyć żarówki 24V. Więc te żarówki trzeba założyc przed gniazdem przyczepy od strony samochodu. Czyli wpiać szeregowo żarówkę w przewód idący do gniazda.

To taka moja skromna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smiarek    0

@jktuning niewiem jak to w starze zrobione jest ale w najprostszym rozwiązaniu wystarczy źródło napięcia 24v (akumulator, przetwornica) i przekaźnik (ważne aby napięcie znamionowe cewki było takie jak napięcie sterujące).

 

@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Więc zajrzyj jak połączone są silniki wentylatora w modelu 5320 i jak uzyskano dwie prędkości. Miałem takiego i wiem co piszę, miał też gniazdo przyczepy na 12V. Cytuję z instrukcji, str.249 - "zakres pracy na zmniejszonej częstotliwości obrotów uzyskuje się przez zasilanie podawane przez dodatkowe oporniki typu ..." Chyba wiadomym jest, że moc silnika wentylatora jest znacznie wyższa niż pojedynczej żarówki. Znalazłem informację o gnieździe 12V w innej książce, że jest to zespół przekaźnikowy, który zapewnia doprowadzenie napięcia 12V do instalacji przyczepy przy równomiernym wyładowaniu obu akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72
@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Wiem o tym ale to była tylko propozycja i dośc prosty sposób bez przerabiania instlacji w samochodzie. I skoro ma to byc urzywane nie za czesto to szkoda inwestowac w droższe przetwrnice. A ryzyko przepalenia sie żarówki jest zasze, czy to bedzie żarówka połaczona w szerg czy to pojeyńcza żarówka. A ryzyko moim zdaniem do przyjęcia. Ale decyzja nie należy do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

coś mi się wydaje że pomysł z przekażnikami by się sprawdził w stu procentach pytanie czy jak podłączę się pod jeden aku to w momencie kiedy odpalę silnik to napięcia 24v nie wejdzie także na ten przewód 12 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Masę bierzesz z ramy ,a +12V z przewodu łączącego oba akumulatory i nie ma szansy aby pojawiło się tam 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Chłopaki już dużo wiem. więc teraz wystarczy wziąść się do roboty i to poskładać Jest to do zrobienia i nie jest aż tak kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
No już działa ten wasz pomysł jast tak jak chcieliśmy. dzięki chłopaki! <_<

Gatulacje za szybkie wcielenie racjonalizacji z naszego kącika. Smacznego jajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Kupiłem opryskiwacz z jakimś dziwnym wtykiem do sterownika, Chcę go wywalić i założyć klasyczną wtyczkę trójbiegunową bo takie gniazdo mam w ciągniku.
      Jak to się podłącza? Ma znaczenie na który bolec pójdzie plus a na który minus?
      Mówimy o takiej wtyczce: 
    • Przez TheagroPiotrekLubelskie
      Witajcie ! Wymieniłem przerywacz kierunkowskazu , i gdy włączę obojętnie jakie światła to kierunki przestają mrygać , tylko tam czasem się zdarzy wyjątek ze się załączą , ale gdy wyłaczę światła kierunki działają poprawnie w czym problem ? proszę o pomoc 
    • Przez celeron59
      witam podczas wlaczenia swiatel mijania albo dlugich bezpieczmiki sie grzeja co moze byc
    • Przez Gospopawrol123
      Witam. Czy ktoś wie czy są światła robocze do ciągnika do wtyczki 3 pinowej bądź do tej do świateł od przyczepy itd?  Gdzie bym mógł je kupić?
       
    • Przez adrianeo13
      Dzień dobry, od kilku dni poszukuję odpowiedzi na chyba bardzo skomplikowaną kwestię dotyczącą renault ergos 90. Otóź po załączeniu rewersu silnik charakterystycznie rzęży dodam że, przed zmianą oleju nic takiego nie miało miejsca  co dodaje sprawie zaciekawienia. Wielu już wypowiadało się na ten temat, elektrozawór może a może za gęsty olej a może coś z elektroniką a może komputer wariuje. Nie można dojść do jakiegokolwiek ładu. Powiem Wam więcej, dwa dni temu przyjechał do mnie mechanik i wkuwając się w odpowiedni kabelek sterujący układem który charakterystycznie "rzęzi i wyje" i zakłądając mi mały przycisk wyłącza ten dźwięk  wtedy kiedy załączam rewers już nie rzęzi i nie wyje... Panie i Panowie! o co chodzi?!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.