Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Dodatkowe gniazdo przyczepy 12V Star 1142.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy
jktuning    18

Cześć chłopaki szłyszeliście kiedyś o tym że u stara są dwa gniazda świateł na przyczepę w których jodno gniazdo ma napięcie 12v a drugie 24v. więc problem polega na tym czy można to zrobić żeby tak było i jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Podobnie było w pierwszych Kamazach i na pewno nie jest to napięcie wzięte z pomiędzy akumulatorów, bo przy pozycyjnych by działało, a co z kierunkami, stopem. W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia. Jestem pewien, że nie była zdublowana instalacja 12V do zasilania przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
W/g mnie skorzystano tam z oporników dużej mocy by uzyskać spadek napięcia.

czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
poprostu zasilanie na 12V bierze sie ze srodka odczepu-polaczenie 2x12V aku...

 

wiem ze rozruch jest 24V -a oswietlenie np12V

podaj model stara

model stara 1142 nie ma nic na 12v wszystko na 24v ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Nie wiem jak to było rozwiazane w oryginale, ale ja bym zaproponował tak(teraz trochę zagaję) :(

Aby żarówka 12V mogła świecić w instalacji 24V trzeba jej do towarzystwa zapodać druga żarówkę 12V połączoną szeregowo. No tak ale w przyczepie z instalacja 12V nie bedziemy dokładać żarówek bo mija sie to z celem, łatwiej było by juz założyć żarówki 24V. Więc te żarówki trzeba założyc przed gniazdem przyczepy od strony samochodu. Czyli wpiać szeregowo żarówkę w przewód idący do gniazda.

To taka moja skromna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smiarek    0

@jktuning niewiem jak to w starze zrobione jest ale w najprostszym rozwiązaniu wystarczy źródło napięcia 24v (akumulator, przetwornica) i przekaźnik (ważne aby napięcie znamionowe cewki było takie jak napięcie sterujące).

 

@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
czy ty wiesz co piszesz OPORNIKI??? mógłbys na nich jajecznice smażyć..Kamaz mial instalacje 24V i tak jak i odpalanie i oświetlenie-mam czesci od niego reflektory i zarówki -zaznaczam oswietleniowe

Więc zajrzyj jak połączone są silniki wentylatora w modelu 5320 i jak uzyskano dwie prędkości. Miałem takiego i wiem co piszę, miał też gniazdo przyczepy na 12V. Cytuję z instrukcji, str.249 - "zakres pracy na zmniejszonej częstotliwości obrotów uzyskuje się przez zasilanie podawane przez dodatkowe oporniki typu ..." Chyba wiadomym jest, że moc silnika wentylatora jest znacznie wyższa niż pojedynczej żarówki. Znalazłem informację o gnieździe 12V w innej książce, że jest to zespół przekaźnikowy, który zapewnia doprowadzenie napięcia 12V do instalacji przyczepy przy równomiernym wyładowaniu obu akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
więc z tego wynika że nic nie wiadomo na ten temat i będzie problem z tym bo ten samchód pracuje w gospodarstwie

i czasem musi ciągnąć przyczepę od ciągnika ze względu na cas i odległość

Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72
@mtracz w instalacjach oświetleniowych raczej nie stosuje się szeregowych połączeń żródeł światła (znany wyjątek: oświetlenie choinkowe).

pozdrawiam

Wiem o tym ale to była tylko propozycja i dośc prosty sposób bez przerabiania instlacji w samochodzie. I skoro ma to byc urzywane nie za czesto to szkoda inwestowac w droższe przetwrnice. A ryzyko przepalenia sie żarówki jest zasze, czy to bedzie żarówka połaczona w szerg czy to pojeyńcza żarówka. A ryzyko moim zdaniem do przyjęcia. Ale decyzja nie należy do mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Kiedy nie mamy gotowego zespołu, to weź 4 przekaźniki na 24V, po jednym na pozycje, kierunki i stop. Sterowanie weź z gniazda świateł na 24V, a na styki załączające pociągnij jednym przewodem na wszystkie przekaźniki 12V z pomiędzy akumulatorów i wyprowadź do nowego gniazda 12voltowego. W/g mnie na styk 85 daj mase, na styk 86 z gniazda 24V, na styk 87 pociagnij 12V z akumulatora, ze styku 88a wyprowadź do nowego gniazda 12-to voltowego, pod taki sam numer z jakiego wziąłeś na prąd w gnieździe 24-ro voltowym. Kup jakąś większą puszkę elektryczną , upakuj tam przekaźniki no i przy akumulatorze bezposrednio na przewodzie możesz założyć bezpiecznik 16A. Tak wykombinowałem

coś mi się wydaje że pomysł z przekażnikami by się sprawdził w stu procentach pytanie czy jak podłączę się pod jeden aku to w momencie kiedy odpalę silnik to napięcia 24v nie wejdzie także na ten przewód 12 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Masę bierzesz z ramy ,a +12V z przewodu łączącego oba akumulatory i nie ma szansy aby pojawiło się tam 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Chłopaki już dużo wiem. więc teraz wystarczy wziąść się do roboty i to poskładać Jest to do zrobienia i nie jest aż tak kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
No już działa ten wasz pomysł jast tak jak chcieliśmy. dzięki chłopaki! <_<

Gatulacje za szybkie wcielenie racjonalizacji z naszego kącika. Smacznego jajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez NHCS
      Witam. Przymierzam się do zakupu paru lamp LED do ciągnika- chodzi konkretnie o 1 parę dalekosiężnych na przód oraz po 1 parze (takie same moce) szorokosiężnych na przód i tył oraz na doświetlenie boków maszyny również szerokosiężnych, lecz nieco słabszych. Generalnie rzecz ujmując chodzi o 8 lamp, które oświetlą maszynę dookoła, 360°. I tu pojawia się moje pytanie... Ile na takie lampy naprawdę warto wydać, aby dały porządany, dobry efekt, a jednocześnie nie przesadzić i nie wydać pieniędzy na coś co nie jest tego warte. Mało znam się na markach, specyfikacji technicznej itp. a w kilka dni znawcy z siebie nie zrobię. Tym bardziej, że jedni kupują lampy za 30 PLN i mówią, że nie widza różnicy, inni że poniżej 100 PLN to nie warto kupować LED bo to lipa.
      Znajomy doradził mi taki zestaw, ale nie wiem ile to jest warte:
      Przód i tył szerokosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocza-pro-30w-led-cree-12-24v-kombajn-4x4-i6729634473.html  x4szt 
      Przód dalekosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocze-halogeny-2x45w-led-cree-90w-4x4-6x6-i7030306665.html 
      Na boki: http://allegro.pl/szerokokatna-lampa-robocza-cofania-nxn-led-20w-4x4-i7024288508.html

      Jest to warte swojej ceny, czy może jednak nie warto? Chodzi rzecz jasna o jakość za te pieniądze.
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam, posiada ktoś z was renault 110.54 banalne pytanie, zauważyłem tak jakby mały głośnik pod kierownica tam gdzie bezpieczniki w tym schowku, on powinien działać na zapłonie? 
    • Przez kotwczapce
      Witam. Mam pytanie:jak pozbyć się gryzoni z kombajnu , chodzi przede wszystkim o kabinę. Siedza, gryzą ,srają i sikają . Ma ktoś pomysł i doświadczenie w tym temacie?
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez blachbadylorz
      Witam wszystkich bardzo ciepło:)
      Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:
      Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.
      W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)
      Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.
      Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:
      -przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam
      -przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.
       
×