herbpio

Ursus 1614 koło pasowe nie kręci się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
herbpio    6

Witam, w moim ursusie 1614 mam koło pasowe zamontowane na wale korbowym za pomocą tzw wkłądki frezowej, owy mechanizm się rozsypał tzn. nakrętaka się odkręciła, koło poluzowało, wkładka pękła. Ma ktoś może skan z katalogu jak to wygląda na rysunku, albo jakaś rada jak to poskładać?


  https://www.grene.pl/wkladka-walu-korbowego-stozkowa-pasuje-do-c-385.html


pytam już w różnych wątkach ale nikt nie chce poradzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi-180    0

jechac do agromy kupic nowe kompletne koło pasowe srube podkładke zabezp. i bedzie działac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herbpio    6

kłopot w tym że brak części w sklepach, nigdzie n ie ma takiej nakrętki ani podkładki zaginanej, wszyscy mają śrubę wkręcaną do wału a nie nakrętkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Stefano1    39

Wał masz od "zerówki"(1201/1204). 

 

Wszystko zależy od stopnia  zniszczenie koła pasowego- tzn. stożka w którym osadza się wkładkę.  Jeśli jest mocno sponiewierany- pozostaje nowe (drogie ~ 1000zł) koło, albo regeneracja starego - wytoczenie koła i wprasowanie dotoczonej tulei ze stożkiem.

 

Co do montażu- trzeba zwrócić uwagę, czy nakrętka dociska wkładkę przy dokręcaniu. Często, przy zniszczonym/źle wykonanym kole lub wkładce, wkładka wchodzi za głęboko, i nakrętka jej nie dociska.  Może wystarczyć   zastosowanie podkładki (o ile wkładka nie dojdzie do końca frezu).   Oczywiście,  przydało by się sprawdzić powierzchnię styku: stożek w kole- wkładka i ew. dotrzeć pastą do zaworów.

   

 

 

Aha- i oczywiście  trzeba wyczyścić i odtłuścić powierzchnie styku przed montażem (również frez na wale).   Czeska serwisówka, przewiduje dokręcenie nakrętki siłą 300-350Nm. 

 

Połączenie  jest cholernie mocne- jak się to przyzwoicie poskłada, to przy demontażu bez odpowiedniego ściągacza,   jest istny płacz, rozpacz i zgrzytanie zębów...

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herbpio    6

No witam Stefano 1, zrobiłem tak jak pisałeś: nowe koło, wkładka, podkładka, nakrętka dokręciłem na 25KN tak jak w instrukcji napraw strach było mocniej bo nakrętka nie łapie całym gwintem mimo cienkiej podkładki i co? i wytrzymało jeden dzień siania nawozu. Na drugi dzień odpalam coś zgrzytło chrupło patrzę alternator nie ładuje zgasiłem a tam pełno opiłków koło pasowe się  lużno obraca.

Śruba mocno siedzi dokręcona ale podkładkę zeszlifowało obruciło mimo że była zagięta na śrubie co robić z tym fantem

 


wszystko wyglądało że jest dobrze złożone jestem zrozpaczony bo za części dałem ponad 1000zł

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Sprawdziłeś, czy stożki w kole i   na wkładce są identyczne? Tj. wkładka zaciska się na całej powierzchni styku, a nie tylko jednym końcem?

Sprawdziłeś, czy wkładka nie osiada za głęboko?   

Wyczyściłeś i odtłuściłeś wszystko (no, poza odtłuszczaniem gwintu :) )  przed montażem? 

 

Bez tego, można i przypawać nakrętkę do wału-  koło się obróci, a na krętka  nie drgnie ;)  Jaką podkładkę zastosowałeś pod nakrętkę i czemu? Czy miała średnicę zewnętrzną i wewnętrzną  identyczną jak czoło wkładki?  Wkładka za głęboko osiadała? Nie weszła za głęboko- czy nie doszła do końca frezu na wale?  

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez HornetZnawca
      Witam pytanie które wielu ludzi twierdzi różnie,jedni mówią że tylko do startowania one są i nie wolno długo używać a jedni mówią że można używać cały dzień (ma działać hehe)...Mam 3 biegową skrzynie i z pługiem 2 polowa jest za wolna a 3 za szybka...
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez W1tcher
      Witam mam problem z moją 6 turbo  
      Ciągnik został zakupiony jakieś 2 tygodnie temu , po remoncie silnika blacharce itp 
      I otóż sprzedający zapewnił że ciągnik ma założony nowy wał , pierścienie itp wiadomo mówił że po remoncie nie dotarty  to pochodził trochę na sucho na niskich obrotach później  na troszkę wyższych , pojeździłem nim na sucho i teraz przyszła chwila ogarniałem sobie tereny koło pryzymy agregatem 3 m bomet żeby nie miał ciężko  i teraz sprawa wygląda tak  na zimnym silniku na małych obrotach ciśnienie oleju wskazuje 6  a na temp ok 70-80c przy obciążeniu wiadomo nie katuje go 4,5-5  przy czym z odmy wali biały jakiś dym i ciągnik ogólnie strasznie kopci  jak myślicie kwestia dotarcia? może turbina ? chętnie  czekam na opinie i uwagi użytkowników 1614  
      pozdrawiam
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.