kris148a

Przeróbka WOM w MTZ82

Polecane posty

kris148a    89

Witam, słyszałem że można przerobić WOM w mtz tak żeby skończyły się problemy ze slizgajacymi się opaskami a co za tym idzie poślizgiem wałka. Można przerobić to tak żeby dać opaskę jedną szerszą? Lub jakoś inaczej to przerobić.? Mam dość podciągania opasek i ciągłych problemów z tym przekaźnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2351

mój znajomy właśnie założył szersza taśmę napędzają a hamującel wogóle nie zakładał .nie pytałem się co i jak . lecz gdzieś czytałem że bez hamujące cały czas będzie się wałek kręcił bo do końca go nie wysprzegla. jeśli mylę się proszę mnie poprawić


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nic na tym nie zyskał że nie założył taśmy hamujacej a wręcz przeciwnie utrudnił sobie życie bo np nie wyobrażam sobie pracować bez możliwości wyłączenia WOM lub agregatowac maszynę i za każdym razem gasic ciagnik. Ja pare lat temu zmienilem WOM na szeroka tasme troche pomoglo ale do pelni szczescia jeszcze wiele brakuje. Moj MTZ pracuje z wozem paszowym to tak srednio raz na 3 miesiące muszę zmienić tasme. Dużo zależy od jakości taśmy niektóre wytrzymują dłużej inne krócej. Zauważyłem że taśmy z taką kostką są słabsze od tych jednolitych. Również chciałbym poznać patent żebym chociaż na rok miał spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

On nie założył hamującej. Wom wyłączy normalnie tylko będzie się kręcił z jakimś tam oporem jakim mechanizm "skleja" olej w moście.

Hamująca załóż zawsze możesz ją popuścić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Panowie ale co da założenie szerszej taśmy skoro bęben jest wąski, nic to nie da. Trzeba by było założyć szerszy bęben i taśmę na wlaczaniu a węższym bęben i taśmę na hamowaniu wałka ale czy to się da i czy od jakiego modelu mtz by to pasowało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

No nie wiem czy takie oczywiste! Od nowszego modelu pasują te bębny? Bo jeśli tak to by trzeba zmienić dwa bębny. Może niech wypowie się ktoś kto to robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

A może źle wyregulowany jest ten pas?

U mnie zaduszę na zwykłych pasach silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Mój ciągnik sprowadzony z Niemiec, pracował kilka lat w paszowozie i dawał radę. Na WOM nie narzekam, z glebogryzarką pracuje bez zająknięcia. W sumie w cięższych pracach go nie próbowałem, bo prasy nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ja tam przy sk 82 nie narzekam dopiero po prawie 5 latach podciagałem pasy i to jeszcze ta eska chodzi na 1000 obr co powinna na 540 obr. i traktorowi się nic nie dzieje i tej esce fakt mam jeszcze fabryczne te taśmy bo ich nigdy nie wymieniałem, a jak cos sie psuje to mam dostawce co zawsze mi z rosji albo z ukrainy albo jak sie poszeczesci to jeszcze pisze na pudełkach ussr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2351

A może źle wyregulowany jest ten pas?

U mnie zaduszę na zwykłych pasach silnik.

napewno zadusisz silnika na znamionowych obrotach bo tyle powinien przenieść ten napęd według instrukcji a rzadko się to zdążą

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris148a mówię że robiłem to tylko mam starszego MTZ chyba 85 rok. Oryginalnie była wąska taśma żeby założyć szeroka musiałem zmienić bęben. Nie wiem jak chcesz założyć szeroką taśmę na wąski bęben? Fizycznie jest to nie możliwe. Oryginalne taśmy są bardzo wytrzymale i chodzą długo ale zamienniki to jak się trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Źle mnie zrozumiałeś robi. Rozumie że trzeba zmienić bęben. A wydaje mi się że jeśli zmieniasz jeden to i drugi na wąski. Moje pytanie brzmiało czy to będzie pasować? Bo wtedy nowszych modelach co jest taśma szeroka i wąska może być już coś zmienione. Oto mi chodziło. Ale jeśli kolega mówi ze pasuje to ok. Czyli musze kupić 2 nowe bębny wąski i szeroki i 2 opaski i będzie git?
Sorry to było do marek1mazury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak nie zrozumieliśmy się. Ja ta przeróbkę robiłem jakieś 8 lat temu przez ten czas robiłem WOM wiele razy i juz nie pamiętam dokładnie ale  wydaje mi się, że zmieniłem tylko jeden bęben.  Jeżeli masz wątpliwości to zadzwoń do jakiejś firmy z allegro która sprowadza częsci do MTZ to Ci powiedzą na 100% jak to jest.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Powiedzą ze trzeba dwa wymienić bo inaczej nie będzie grało bla bla bla... jak człowiek nie ryzykuje tylko sie boi wziasc ta 17 czy 19 i nie spróbuje to lepiej żeby w ogóle nie patrzył sie na to, u nas to sie zawsze robiło metodami prób i błedów i jakos nigdy mnie maszyny nie zaskakuja czy to podczas zniw czy przez cały rok. Zawsze w zimie jest przeglad maszyn i po problemie a nie mówie po czasem sie zdazy ze pierdólka wyleci podczas roboty ale nie az tak zeby cala robota siadała w miejscu  a dla handlarzyn czesci zamiennych mało kiedy powiem dobre słowo bo jak sie chce człowiek czegos dowiedziec konkretnego to by by wnet wszystko kazaliby wymieniac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak powie że trzeba wymienić ,,bo tak" to olać takiego sprzedawcę ale jak rzeczowo wytłumaczy co nie będzie pasowało to można to zweryfikować u innego sprzedawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Ja już zastanawiam się nad wymianą całego tego WOM, dzwoniłem do sklepu to ten nowszy typ (czyli szeroka i wąska opaska) kosztuje ok 900zl i aby wkładam w ciągnik i przykrecam a jak zacznę to stare rozbierać to i wszystko łożyska , a i gwint od mocowania zaczepu rolniczego mam uszkodzony w tej pokrywie ze suma wyjdzie podobna jak dam za nowe. A powiedzcie czy te wieniec w który wdzodza satelity ten co jest w środku ciągnika da się wymienić przez to okno co wkładam WOM kompletny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zewnętrzny wieniec w którym krążą satelity wychodzi jako jedna całość z mechanizmem załączania womu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=473

Chodzi  o koło nr35? Jeżeli tak, to blokuje ją śruba z nakrętką 36, 37 wkręcona w korpus tylnego mostu za tymże kołem. Koło wychodzi z wałkiem 38, może stawiać nieznaczny opór na zadziorach spowodowanych wybiciem frezów, ale musi wyjść. Wszystko robisz przez otwór po wyjęciu mechanizmu WOM.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Tak właśnie o to koło 35 mi chodzi. Musze je wymienić bo te mniejsze ząbki już są bardzo wyjechane. Ostatnio za to koło szarpalem bo wydawało mi się że nic je tam nie trzyma a jednak nie zeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

Musisz wykręcić tę śrubę za kołem u góry i uderzasz od tyłu przez otwór po korku spustu oleju lub podważasz np. łapką -łomem od wyciągania gwoździ, a bębny wymienia się obydwa, jeden na szerszy a drugi na węższy. W Pronar Narew w serwisie jest bardzo przyjemny i cierpliwy mechanik , który telefonicznie wiele wyjaśni początkującemu mechanikowi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Ja kolego to jestem taki mechanik tylko od swoich sprzętów. Co trzeba to się robi w miarę możliwości. Chce ten WOM wymienić bo szukam prasy rolki a ten WOM juz sprawiał mi problemy przy kostce i rozrzutniku 3,5t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego, jak będziesz wybijać to włącz napęd zależny WOM i niech ktoś potrzyma kluczem za przełącznik, bo inaczej spadnie ci tuleja i będzie ciężko ją założyć spowrotem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Zbyszek mógł byś rozwinąć myśl albo inaczej mi to wytłumaczyć bo nie rozumie co trzeba przytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tuleja sprzęgła kłowego nr40. Trzeba przebić dźwignią pod siedzeniem z niezależnych na zależne obroty WOM.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj