Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam, nie wiem czy dobry temat czy coś ale pierwszy raz tutaj jestem.

 

Posiadam Zetor Forterra 9641 z 90 konnym silnikiem. Kiedyś jak zawioziłem ''towar'' pod górke zgasła mi kontrolka pierwszego półbiegu, bo był włączony. I jeździłem tak, były obydwa półbiegi lecz ten pierwszy nie świecił się że jest i były sytuacje że na nim się jechało lub i nie.

 

W końcu rozebrałem ''deske rozdzielczą''  cały ten plastik podniosłem kilka centymetrów i odkreciłem 4 śrubki mocujace cały wyswietlacz z kontrolkami, mogłem go odłaczyć lub nie. Nie odłączałem go ponieważ jakoś dziwnie ma kable połączone, na wcisk pomiedzy drucik który przekazuje volty. Do sedna, rozebrałem z tyłu taki dekielek od tego wyswietlacza i okazały mi się takie małe wielkości żaróweczki koreczki pod którymi są żaróweczki. Przekreciłem i wymieniłem obydwa na nowe, sprawdziłem i tu nastał problem, pierwszy półbieg przestał działać, ani się włącza ani wyłącza tylko jest jeden.

Więc szybciutko wyjąłem podłoge wykładzine, i patrze czy czasem znów nie pękła spręzynka ale nie. I siłownik od pierwszego półbiegu był schowany czyli jest włączony cały bieg, Nie miałem juz czasu bo na nastepny dzień musiał isc do pracy ciagnik, wiec złożyłem to wszystko i nadal na rozgrzanym silniku nie ma pierwszego półbiegu. Też ruszałem tymi siłownikami i tak samo się rusza od pierwszegfo jak i drugiego półbiegu lecz gdy załączam to dopiero drugi włacza sie i przesuwa wajhe.

 

Co może być przyczyną? szukałem przewodów dochodzących do tej deski rozdzielczej od drążka półbiegu ale wszystko całe i dobrze pospinane. Nie wiem co zrobić. Mial ktoś taki problem że półbieg mu się świecił a w rzeczywistosci miał zamiast dwóch jeden półbieg?

I ta kontrolka któa cały czas wyswietla komuinikat   że półbieg 1 jest włączony.

 

Doradzcie coś, jeżeli zły temat bardzo proszę o przeniesienie. Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

Wojtek :)   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Witam.
Wszystkie bezpieczniki są ok? Nie podłączyłeś niczego odwrotnie? Włączanie zaworu i wyłączanie działa na zasadzie rozerwania, więc złe połączenie może mieć wpływ na nie włączenie się przekaźnika. Słychać stuknięcie przekaźnika pod deską rozdzielczą?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki są ok, żadnych kabli nie ruszałem, nie rozłączałem. stuknięcie przekaźnika słychać dopiero jak włacze ten drugi półbieg,

 

Na desce rozdzielczej przy ''właczaniu'' silnika zawsze kontrolki od półbiegów sie wyłaczały nawet jak półbieg przed zgaszeniem był włączony,

 

A teraz pierwszy się świeci. I żeby włączyc ten drugi to przyciskam raz tak jakby na ślepo a za drugim razem drugi się załącza. 

Próbowałem przyciskać itp. I tak jak pisałem powyżej, pró bowałem  fizycznie przeciagnąć siłowniczek z zaworkiem i tez nie reagował ten 1, Bo podobnie było jak sie spreżyna odbijaca pękła że nie wyłaczałł sie półbieg lub włączał, to zależy w jakiej pozycji została wajha, ale było wtedy słychać te typowe pSSS (uchodzące ciśnienie) /

 

Jakieś jeszcze pomysły? :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam ponownie, zabrałem się za szukanie przyczyn tegoż nie działania, i znalazłem.   Zepsuł się regulator napięcia ( włącznik i wyłącznik) półbiegów, jest on kwadratowy a znajduje sie za deską rozdzielczą, przy samej szybie, jest tam taka prostokątna obudowa ktora przy to zobaczyc trzeba odkrecić.. l;) 

 

Także do zamknięcia :_)

 

 

A pełna nazwa tego regulatora to --   REGULATOR WZMACNIACZA MOMENTU  :)

Edytowano przez WojciechTrojan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Zetor9540iursusc330M
      Witajcie panowie i panie jestem w trakcie regeneracji ww wzmacniacza chetnie podziele sie informacjami na ten temat oraz zdjeciami 
    • Przez szymek28032001
      Witam
      od pewnego momentu mam problem z hydrauliką w zetorze  forterra objawem jest ciągłe piszczenie podnosić podnosi tylko piszczy cały czas . Myślałem ze to wina oleju ,olej wymieniony i nadal piszczy. Podczas wymiany oleju wypadło cos takiego ,zdjęcie na dole , może miał kto taki problem i mógł by pomóc ,za odpowiedzi z góry dzięki . 
       


    • Przez michal009
      Proszę o uwagę na co zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupem Zetora 8441? 
       
      Planuję zakup tego ciągnika i w najbliższym czasie wybieram się obejrzeć kilka modeli. Z racji, że nie miałem takiego, ani podobnego modelu, zdjęcia ze wskazanymi miejscami do sprawdzenia mile widziane. Pytam co mogę sprawdzić samemu, bo jak już wytypuję konkretny egzemplarz, to zabiorę ze sobą mechanika i niech jeszcze zerknie fachowym okiem. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.