Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam, nie wiem czy dobry temat czy coś ale pierwszy raz tutaj jestem.

 

Posiadam Zetor Forterra 9641 z 90 konnym silnikiem. Kiedyś jak zawioziłem ''towar'' pod górke zgasła mi kontrolka pierwszego półbiegu, bo był włączony. I jeździłem tak, były obydwa półbiegi lecz ten pierwszy nie świecił się że jest i były sytuacje że na nim się jechało lub i nie.

 

W końcu rozebrałem ''deske rozdzielczą''  cały ten plastik podniosłem kilka centymetrów i odkreciłem 4 śrubki mocujace cały wyswietlacz z kontrolkami, mogłem go odłaczyć lub nie. Nie odłączałem go ponieważ jakoś dziwnie ma kable połączone, na wcisk pomiedzy drucik który przekazuje volty. Do sedna, rozebrałem z tyłu taki dekielek od tego wyswietlacza i okazały mi się takie małe wielkości żaróweczki koreczki pod którymi są żaróweczki. Przekreciłem i wymieniłem obydwa na nowe, sprawdziłem i tu nastał problem, pierwszy półbieg przestał działać, ani się włącza ani wyłącza tylko jest jeden.

Więc szybciutko wyjąłem podłoge wykładzine, i patrze czy czasem znów nie pękła spręzynka ale nie. I siłownik od pierwszego półbiegu był schowany czyli jest włączony cały bieg, Nie miałem juz czasu bo na nastepny dzień musiał isc do pracy ciagnik, wiec złożyłem to wszystko i nadal na rozgrzanym silniku nie ma pierwszego półbiegu. Też ruszałem tymi siłownikami i tak samo się rusza od pierwszegfo jak i drugiego półbiegu lecz gdy załączam to dopiero drugi włacza sie i przesuwa wajhe.

 

Co może być przyczyną? szukałem przewodów dochodzących do tej deski rozdzielczej od drążka półbiegu ale wszystko całe i dobrze pospinane. Nie wiem co zrobić. Mial ktoś taki problem że półbieg mu się świecił a w rzeczywistosci miał zamiast dwóch jeden półbieg?

I ta kontrolka któa cały czas wyswietla komuinikat   że półbieg 1 jest włączony.

 

Doradzcie coś, jeżeli zły temat bardzo proszę o przeniesienie. Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

Wojtek :)   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Witam.
Wszystkie bezpieczniki są ok? Nie podłączyłeś niczego odwrotnie? Włączanie zaworu i wyłączanie działa na zasadzie rozerwania, więc złe połączenie może mieć wpływ na nie włączenie się przekaźnika. Słychać stuknięcie przekaźnika pod deską rozdzielczą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki są ok, żadnych kabli nie ruszałem, nie rozłączałem. stuknięcie przekaźnika słychać dopiero jak włacze ten drugi półbieg,

 

Na desce rozdzielczej przy ''właczaniu'' silnika zawsze kontrolki od półbiegów sie wyłaczały nawet jak półbieg przed zgaszeniem był włączony,

 

A teraz pierwszy się świeci. I żeby włączyc ten drugi to przyciskam raz tak jakby na ślepo a za drugim razem drugi się załącza. 

Próbowałem przyciskać itp. I tak jak pisałem powyżej, pró bowałem  fizycznie przeciagnąć siłowniczek z zaworkiem i tez nie reagował ten 1, Bo podobnie było jak sie spreżyna odbijaca pękła że nie wyłaczałł sie półbieg lub włączał, to zależy w jakiej pozycji została wajha, ale było wtedy słychać te typowe pSSS (uchodzące ciśnienie) /

 

Jakieś jeszcze pomysły? :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam ponownie, zabrałem się za szukanie przyczyn tegoż nie działania, i znalazłem.   Zepsuł się regulator napięcia ( włącznik i wyłącznik) półbiegów, jest on kwadratowy a znajduje sie za deską rozdzielczą, przy samej szybie, jest tam taka prostokątna obudowa ktora przy to zobaczyc trzeba odkrecić.. l;) 

 

Także do zamknięcia :_)

 

 

A pełna nazwa tego regulatora to --   REGULATOR WZMACNIACZA MOMENTU  :)

Edytowano przez WojciechTrojan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Gorczyk
      Witam, mam taki problem z przednim napędem w Zetorze proxima 90, a dokładnie z jego wyłączeniem. Ostatnio podczas transportu przy przedni napęd włączył się podczas hamowania a później już nie chciał odbić. Na pewno nie jest to wina bezpiecznika, zajrzeliśmy również do zaworu, wyczyściliśmy go ale to też nic nie pomogło, co jeszcze można zrobić? 
    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
×