Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam, nie wiem czy dobry temat czy coś ale pierwszy raz tutaj jestem.

 

Posiadam Zetor Forterra 9641 z 90 konnym silnikiem. Kiedyś jak zawioziłem ''towar'' pod górke zgasła mi kontrolka pierwszego półbiegu, bo był włączony. I jeździłem tak, były obydwa półbiegi lecz ten pierwszy nie świecił się że jest i były sytuacje że na nim się jechało lub i nie.

 

W końcu rozebrałem ''deske rozdzielczą''  cały ten plastik podniosłem kilka centymetrów i odkreciłem 4 śrubki mocujace cały wyswietlacz z kontrolkami, mogłem go odłaczyć lub nie. Nie odłączałem go ponieważ jakoś dziwnie ma kable połączone, na wcisk pomiedzy drucik który przekazuje volty. Do sedna, rozebrałem z tyłu taki dekielek od tego wyswietlacza i okazały mi się takie małe wielkości żaróweczki koreczki pod którymi są żaróweczki. Przekreciłem i wymieniłem obydwa na nowe, sprawdziłem i tu nastał problem, pierwszy półbieg przestał działać, ani się włącza ani wyłącza tylko jest jeden.

Więc szybciutko wyjąłem podłoge wykładzine, i patrze czy czasem znów nie pękła spręzynka ale nie. I siłownik od pierwszego półbiegu był schowany czyli jest włączony cały bieg, Nie miałem juz czasu bo na nastepny dzień musiał isc do pracy ciagnik, wiec złożyłem to wszystko i nadal na rozgrzanym silniku nie ma pierwszego półbiegu. Też ruszałem tymi siłownikami i tak samo się rusza od pierwszegfo jak i drugiego półbiegu lecz gdy załączam to dopiero drugi włacza sie i przesuwa wajhe.

 

Co może być przyczyną? szukałem przewodów dochodzących do tej deski rozdzielczej od drążka półbiegu ale wszystko całe i dobrze pospinane. Nie wiem co zrobić. Mial ktoś taki problem że półbieg mu się świecił a w rzeczywistosci miał zamiast dwóch jeden półbieg?

I ta kontrolka któa cały czas wyswietla komuinikat   że półbieg 1 jest włączony.

 

Doradzcie coś, jeżeli zły temat bardzo proszę o przeniesienie. Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

Wojtek :)   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Witam.
Wszystkie bezpieczniki są ok? Nie podłączyłeś niczego odwrotnie? Włączanie zaworu i wyłączanie działa na zasadzie rozerwania, więc złe połączenie może mieć wpływ na nie włączenie się przekaźnika. Słychać stuknięcie przekaźnika pod deską rozdzielczą?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki są ok, żadnych kabli nie ruszałem, nie rozłączałem. stuknięcie przekaźnika słychać dopiero jak włacze ten drugi półbieg,

 

Na desce rozdzielczej przy ''właczaniu'' silnika zawsze kontrolki od półbiegów sie wyłaczały nawet jak półbieg przed zgaszeniem był włączony,

 

A teraz pierwszy się świeci. I żeby włączyc ten drugi to przyciskam raz tak jakby na ślepo a za drugim razem drugi się załącza. 

Próbowałem przyciskać itp. I tak jak pisałem powyżej, pró bowałem  fizycznie przeciagnąć siłowniczek z zaworkiem i tez nie reagował ten 1, Bo podobnie było jak sie spreżyna odbijaca pękła że nie wyłaczałł sie półbieg lub włączał, to zależy w jakiej pozycji została wajha, ale było wtedy słychać te typowe pSSS (uchodzące ciśnienie) /

 

Jakieś jeszcze pomysły? :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam ponownie, zabrałem się za szukanie przyczyn tegoż nie działania, i znalazłem.   Zepsuł się regulator napięcia ( włącznik i wyłącznik) półbiegów, jest on kwadratowy a znajduje sie za deską rozdzielczą, przy samej szybie, jest tam taka prostokątna obudowa ktora przy to zobaczyc trzeba odkrecić.. l;) 

 

Także do zamknięcia :_)

 

 

A pełna nazwa tego regulatora to --   REGULATOR WZMACNIACZA MOMENTU  :)

Edytowano przez WojciechTrojan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez slavo666
      Witam
      Spotkaliście się kiedyś z takimi zegarami? Nie mam do tego żadnej instrukcji, w sumie nie wiem nawet gdzie szukać bo to była raczej rzadkość, a mam z tym mały problem.

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.