Skocz do zawartości
lukaszdra

prostownik spalinowy 12V/24V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukaszdra    2

Witam mam pytanie czy opłaca się zrobić prostownik z alternatora od poloneza i silnika spalinowego od kosy spalinowej  wiem że potrzebne było by woltomierz oraz amperomierz oraz co jeszcze potrzebowałbym do tego oraz czy dało by rade odpalić ciągnik tym sposobem jeśli byłby padnięty akumulator oraz czy trzeba było by zastosować jakieś 2 regulatory czy inaczej żeby uzyskać 12V/24V dzięki wielkie za odpowiedzi pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MirekJ    0

Gra nie warta świeczki. By alternator ładował musi mieć wzbudzenie z akumulatora a jak aku padnięty to d*pa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zaq1987    24

Dokładnie, za dużo zachodu, zwłaszcza jeśli za 200 - 300 zł można kupić normalny prostownik 12/24V z funkcją rozruchu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

tak tu się zgodzę że nie będzie wzbudzenia ale jeśli mam akumulator ze skutera i dam go jako wzbudzenie. ale jeśli mam stary silnik z kosy spalinowej oraz alternator to koszty zrobienia już dużo są niższe. tak ale jest to lepsze rozwiązanie niż taszczyć inny akumulator w pole jeśli ciągnik stanie i nie odpali bo padnie aku. oraz można go zastosować do lamp stacjonarnych w polu zastosowań jest dużo tego rozwiązania proszę o rozważenie moich pytań oraz sugestii i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość do mnie;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Do lampy w polu jakiejś tam naprawy można wykorzystać lampy LED, jeżeli ciągnik zgaśnie i akumulator totalnie padnie to z alternatora go nie odpalisz, targanie drugiego akumulatora przecież można podjechać drugim ciągnikiem/samochodem i pożyczyć energii lub powieść akumulator.

 

Lepiej wyposażyć się w dobre przewody rozruchowe (przewody 2*3,5mb o przekroju 25 mm2 nie dały rady odpalić ciągnika MTZ przy temperaturze 0 stopni zaś już o przekroju 32 mm2 poradziły sobie oczywiście ciągnik bez akumulatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6011    0

Tak jak koledzy wyżej piszą nie opłaca sie to, a do odpalenia potrzeba ponad 200A i to na nie do końca rozładowanym aku, a alternator od poloneza ma 70A więc  napewno nie da rady. Wiesz wogule jak działa regulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

ragulator wiem jak działa mniej więcej Ale jeśli ktoś bo mi jego działanie przybliżył dokładnie to wdzięczny byłbym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×