Skocz do zawartości
lukaszdra

prostownik spalinowy 12V/24V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukaszdra    2

Witam mam pytanie czy opłaca się zrobić prostownik z alternatora od poloneza i silnika spalinowego od kosy spalinowej  wiem że potrzebne było by woltomierz oraz amperomierz oraz co jeszcze potrzebowałbym do tego oraz czy dało by rade odpalić ciągnik tym sposobem jeśli byłby padnięty akumulator oraz czy trzeba było by zastosować jakieś 2 regulatory czy inaczej żeby uzyskać 12V/24V dzięki wielkie za odpowiedzi pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MirekJ    0

Gra nie warta świeczki. By alternator ładował musi mieć wzbudzenie z akumulatora a jak aku padnięty to d*pa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zaq1987    24

Dokładnie, za dużo zachodu, zwłaszcza jeśli za 200 - 300 zł można kupić normalny prostownik 12/24V z funkcją rozruchu...


Jest coś takiego jak kłamstwo, jest też podłe kłamstwo a dalej to już tylko statystyka.

 

Panowie i Panie, śmiejmy się z tego szaleństwa abyśmy sami w obłęd nie popadli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    536

Ale "funkcją" rozruchu nie odpali silnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

tak tu się zgodzę że nie będzie wzbudzenia ale jeśli mam akumulator ze skutera i dam go jako wzbudzenie. ale jeśli mam stary silnik z kosy spalinowej oraz alternator to koszty zrobienia już dużo są niższe. tak ale jest to lepsze rozwiązanie niż taszczyć inny akumulator w pole jeśli ciągnik stanie i nie odpali bo padnie aku. oraz można go zastosować do lamp stacjonarnych w polu zastosowań jest dużo tego rozwiązania proszę o rozważenie moich pytań oraz sugestii i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość do mnie;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    536

Do lampy w polu jakiejś tam naprawy można wykorzystać lampy LED, jeżeli ciągnik zgaśnie i akumulator totalnie padnie to z alternatora go nie odpalisz, targanie drugiego akumulatora przecież można podjechać drugim ciągnikiem/samochodem i pożyczyć energii lub powieść akumulator.

 

Lepiej wyposażyć się w dobre przewody rozruchowe (przewody 2*3,5mb o przekroju 25 mm2 nie dały rady odpalić ciągnika MTZ przy temperaturze 0 stopni zaś już o przekroju 32 mm2 poradziły sobie oczywiście ciągnik bez akumulatora).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6011    0

Tak jak koledzy wyżej piszą nie opłaca sie to, a do odpalenia potrzeba ponad 200A i to na nie do końca rozładowanym aku, a alternator od poloneza ma 70A więc  napewno nie da rady. Wiesz wogule jak działa regulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

ragulator wiem jak działa mniej więcej Ale jeśli ktoś bo mi jego działanie przybliżył dokładnie to wdzięczny byłbym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursus-moc
      Witam kupię ładowacz stacjonarny elektryczny do obornika woj małopolskie
    • Przez jejku
      jakie macie patenty na łuskanie kolbach kukurydzy mam tego klatki i nie chce mi się ręcznie a łuskarki nie opłaca się teraz kupować
    • Przez crystal169
      Witam, od poprzedniej wiosny szukam, siłownika do liniowania u dealerów i jak juz znalazłem okazało sie ze kosztuje około 12 tys netto, odrazu cena mnie odrzuciła. Ale tak teraz myślę co by było gdybym zakupił siłownik dwustronnego działania o odpowiedniej długości, podłączył go do kostki od obrotu jak to jest oryginalnie, (zaznaczam tu że w kostce obrotu mam 3 zaslepione śrubą otwory od dołu kostki.
      Teraz takie pytanko, czy ktoś robił taki eksperyment może, albo zna sie lepiej na działaniu takich kostek, czy nie rozreguluje jej jesli tam odkręce te śruby aby sprawdzic czy idzie olej.Pozdrawiam
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.