lukaszdra

prostownik spalinowy 12V/24V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukaszdra    2

Witam mam pytanie czy opłaca się zrobić prostownik z alternatora od poloneza i silnika spalinowego od kosy spalinowej  wiem że potrzebne było by woltomierz oraz amperomierz oraz co jeszcze potrzebowałbym do tego oraz czy dało by rade odpalić ciągnik tym sposobem jeśli byłby padnięty akumulator oraz czy trzeba było by zastosować jakieś 2 regulatory czy inaczej żeby uzyskać 12V/24V dzięki wielkie za odpowiedzi pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MirekJ    0

Gra nie warta świeczki. By alternator ładował musi mieć wzbudzenie z akumulatora a jak aku padnięty to d*pa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zaq1987    24

Dokładnie, za dużo zachodu, zwłaszcza jeśli za 200 - 300 zł można kupić normalny prostownik 12/24V z funkcją rozruchu...


Jest coś takiego jak kłamstwo, jest też podłe kłamstwo a dalej to już tylko statystyka.

 

Panowie i Panie, śmiejmy się z tego szaleństwa abyśmy sami w obłęd nie popadli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    565

Ale "funkcją" rozruchu nie odpali silnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

tak tu się zgodzę że nie będzie wzbudzenia ale jeśli mam akumulator ze skutera i dam go jako wzbudzenie. ale jeśli mam stary silnik z kosy spalinowej oraz alternator to koszty zrobienia już dużo są niższe. tak ale jest to lepsze rozwiązanie niż taszczyć inny akumulator w pole jeśli ciągnik stanie i nie odpali bo padnie aku. oraz można go zastosować do lamp stacjonarnych w polu zastosowań jest dużo tego rozwiązania proszę o rozważenie moich pytań oraz sugestii i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość do mnie;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    565

Do lampy w polu jakiejś tam naprawy można wykorzystać lampy LED, jeżeli ciągnik zgaśnie i akumulator totalnie padnie to z alternatora go nie odpalisz, targanie drugiego akumulatora przecież można podjechać drugim ciągnikiem/samochodem i pożyczyć energii lub powieść akumulator.

 

Lepiej wyposażyć się w dobre przewody rozruchowe (przewody 2*3,5mb o przekroju 25 mm2 nie dały rady odpalić ciągnika MTZ przy temperaturze 0 stopni zaś już o przekroju 32 mm2 poradziły sobie oczywiście ciągnik bez akumulatora).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6011    0

Tak jak koledzy wyżej piszą nie opłaca sie to, a do odpalenia potrzeba ponad 200A i to na nie do końca rozładowanym aku, a alternator od poloneza ma 70A więc  napewno nie da rady. Wiesz wogule jak działa regulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

ragulator wiem jak działa mniej więcej Ale jeśli ktoś bo mi jego działanie przybliżył dokładnie to wdzięczny byłbym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sitnepres
      Cześć. 
      Od jakiegoś czasu przymierzam się do założenia sadu na 1,5h polu, które nie było uprawiane od 30lat . Miałem niby kupować jakiś traktor. Ale z tego względu, że zajmuję się przetwórstwem drewna mam do dyspozycji ładowarkę teleskopową JCB 530-70. Naszła mnie myśl, że może w jakiś sposób można doposażyć ją o tylni TUZ a może i nawet WOM.
      Przesyłam zdjęcie tyłu ładowarki.

    • Przez JurekS
      Witajcie dzielni konstruktorzy sprzętów "made in stodoła" :lol: sami wiecie ze nowy chwytak do bel to spory wydatek, ale odrobina dobrych chęci i troche złomu wystarcza zeby zrobić sobie taki samemu (a przynajmniej taką mam nadzieje:P:P) tak czy inaczej chciałem się za coś takiego wziąć. Przeglądając oferty na allegro widze różne konstrukcje i wyposaazenie ( 1 lub 2 siłowniki) moje pytanie jest takie z czego podpasowac takei siłowniki i która konstrukcja wydaje sie najlepsza?? piszcie co radzicie:)
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam po głowie chodzi mi pomysł na zrobienie mikroładowarki przegubowej z niedużym silnikiem diesela od jakiegoś samochodu (np.golfa 2) i skruconych mostach od poloneza albo żuka. Mosty myślę napędzać napędem hydraulicznym to znaczy do silnika podepnę bezpośrednio pompę hydrauliczną (mam nową o wydajności 90 litrów na minute przy 3000 obrotach myślę że samochodowy silnik tyle rozwinie obrotów)puszczę to przez rożdzielacz i do silników hydraulicznych. I tu pojawia się problem jakie silniki zastosować do tego zeby dały radę napędząć cały pojazd na przykład podczas wypychania obornika czy nabierania ziemi łyżką i zeby osiągnąc chociaż prędkość max 10km/h, jak te silniki połączyc ze sobą równolegle czy moze szeregowe no i jak sterowac pretkościa tego pojazdu.
    • Przez pawcio21
      hej mam małe pytanie może ktoś się orientuje jaki jest materiał dawany w klepisku
      ( zwykły płaskownik czy jakiś specjalnie hartowany )  chodzi o płaskownik ten co ma tak dużo drutów poprzeczny  zaznaczony na czerwono:)

    • Przez pawelk2002
      Dzień dobry chciałbym prosić o pomoc w budowie mojej nowej przyczepki jednoosiowej do C-330 która będzie mi służyła do przywiezienie drzewa,ziemniaków oraz różnorodnych ładunków jak to na wsi wszystko się trafi. Aktualna moja przyczepka ma wymiary szerokość 1m długość 1,75m wysokość 0,6m. Jest to niewielka przyczepka po moim dziadku która służyła mi do końca tego roku i niestety już jej czas minął. Planuję zrobić przyczepkę o wymiarach szerokość 1,5m długość 2,5m wysokość 0,4m. W przyczepce przydały by mi się hamulce na korbkę tzw. hamulec ręczny który będę mógł zaciągnąć podczas zjazdu drogą polną jest niestety u nas dość stromo a drogi zaniedbane i zarośnięte i nie wiem od czego taki układ jezdny zaadoptować. I zastanawiam się od czego mógłbym wykorzystać układ jezdny do mojej przyczepki?? Oraz nie jestem pewien co wybrać na ramę by nie było za dużo ani za mało.  Z góry za pomoc oraz cenne wskazówki byłbym wdzięczny co pomogło by mojemu tacie wykonać taką przyczepkę 
      Dziękuje i pozdrawiam Paweł :) 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.