Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
woj0ciech    0

Witam mam problem w swoim MF 8160 z hamulcem ręcznym, a mianowicie  brak jego. linka wszystko jest, dźwignia (ta co wchodzi do skrzyni) którą pociąga linka kręci sie praktycznie dookoła bez żadnego oporu. Czy ktoś już  to rozbierał ? od czego trzeba zacząć i co zrobić?i czy trzeba skrzynie "rozpoławiać " pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

https://www.google.pl/search?q=tarcza+hamulca+ręcznego+massey&client=opera&hs=kxm&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjUrKqJ6-XKAhWFhywKHTiLDvkQsAQIHg&biw=1366&bih=658#imgrc=8Tk8h117nbQMcM%3A

 

taka tarcza odpowiada za hamulec ręczny. zapewne Ci pękła

jeżeli masz dekiel z boku skrzyni za prawym kołem, z tej strony co się wsiada zazwyczaj i tam jest ten mechanizm hamulca ręcznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616
Napisano (edytowany)

zapewne pękł Ci segier na końcu tego wałka co wchodzi do tylnego mostu, spadła krzywka która napiera na mechanizm zaciskania tarcz no i masz efekt jaki masz...  zdjąc pokrywe i poskładać to do kupy w środku. Napiąć sprężyne, założyc krzywke i zabezpieczyć. Nie wiem ile tam masz miejsca ale ja w 3060 troche tył kabiny podniósł żeby manewrowac tym wałkiem na który zakładasz linke

 

Chyba we wszystkich Mf z tamtych lat jest to podobnie rozwiązane

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

woj0ciech    0

cięzko coś powiedzieć z boku nie widzę żadnej pokrywy od góry też nie widzę żadnej pokrywy chyba że pod plecakiem. cos na pewno w środku poszło tylko jak sie dobrać do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616
Napisano (edytowany)

przecież pokrywa jest z boku... twierdzisz że ten wałek który wchodzi do skrzyni się obraca... więc na pokrywe patrzyłeś bo jest na jego wysokości...

aaaaa.pdf

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woj0ciech    0
Napisano (edytowany)

jest jest tam pokrywa tylko nie zauważylem jej na pierwszy rzut oka, bo znajduje sie na niej "kostka" hydrauliczna ,filtr  i "troche" błota... po niedzieli sie zabiorę do roboty,spuszczę olej, odkęce kostkę  i pokrywę i sie okaże co siedzi w środku.

Edytowano przez woj0ciech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

U mnie w 6255 wystarczyło odkręcić ten dekiel, podregulować rozpierak i ręczny działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Nie trzeba nawet odkręcać dekla. Jest tam śruba rewizyjna do podkręcania tej śruby rozpieraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

śruba jest tyle ze autor nie ma czego regulowac bo zapewne wszystko sie rozpadło jesli wałek sie obraca :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woj0ciech    0

dwignia nie ma żadnego oporu, kreci sie sie leciutko jak "śmigło" wiec na regulacje już chyba za późno. odkręce dekiel i sie musi okazać co tam jest. tylko niestety w tym tygodniu niestety nie dam rady, nagła zmiana planów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Może trochę Ci to ułatwi :)

post-93767-0-33589100-1455087400_thumb.jpg


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Sprawdziłem ale nie ma wielkości tej nakrętki w katalogu. Do garażu nie chce mi się iść :D


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woj0ciech    0

mam problem z biegami szosowe są robocze niema ciągnik stoi  reszte  działa bez zarzutu  8150 dynaszift

ale to ja przełączysz na żółwia to ciagnik nie jedzie, czy po prostu nie da sie przełaczyć na żółwia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woj0ciech    0

Może trochę Ci to ułatwi :)

Witam ponownie.. rozebrałem  i okazało sie ze nakrętka nr 25 poluźniła sie i popychacz przechodził obok elementu nr 15. mam pytanie czy tą nakrętkę można jakoś zabezpieczyć przed wykręcaniem sie?. oraz  brakuje mi elementu oznaczonym, na moim załączniku nr 22. W katalogu jest kilka rodzajów tych wsporników linki. i który byłby właściwy?

post-51655-0-41162500-1458460866_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
    • Przez Trewq
      Witam
       
      Mam następujący problem rozładował mi się akumulator podładowałem go ale teraz cały czas świeci mi się kontrolka ładowania kluczyk w pozycji 0 gdy przekręcę na 1 to kontrolka gaśnie od ładowania a zapałają się te co zawsze czyli od przedniego napędu i te od oleju i hydrauliki  zapalam wszystko gaśnie, sprawdziłem czy podnośnik działa wszystko chodzi. Gasze ciągniki znów to samo  zapala się od oleju i od hydrauliki czyli standard a od ładowanie nie, przekręcam na 0 kluczyk  zapala się ładowanie i już nie gaśnie  podejrzewam ze gdzieś mi ucieka prąd. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się ze jak wyciągnę bezpiecznik nr 3 25A od zapalniczki i przyłącza prądowego  to żaróweczka od ładowani gaśnie(kluczyk pozycja 0) jak przekręcę kluczyk na 1 wszystko wraca do pierwotnego stanu czyli zapala się lampka ładowania,  oleju i hydrauliki zapalam wszystko jak dawniej ale przecież nie będę jeździł bez bezpiecznika.
      a jak wkładam bezpiecznik to słyszę ze w ehr jakiś przekaźnik pyka.
      spotkał się może kto z takim, przypadkiem?
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.