Janek1801

Zetor proxima 6441 - problem z biegami

Polecane posty

Janek1801    9

Witam, posiadam od nowości zetora proxime 6441 z 2006r. Nie mogę wrzucać biegów, gdy chcę zmienić bieg blokuje się. Dopiero zaskakuje za którymś razem. Czasem jest tak, że muszę go zgasić, wrzucić bieg i dopiero zapalić bo szkoda szarpać skrzynią.
Wymieniłem już wysprzęglik i pompkę sprzęgłową i nic nie pomogło. Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. 
Czy to może być wina tarczy sprzęgłowej i trzeba rozpoławiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek82A    3

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Onerif    4

tak jak wspomniałeś " Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. " i ponownie trzeba od powierzyć by chodziło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    31

zobacz czy wszystkie trzy dźwigienki sprzęgła są jednakowo ustawione od łożyska oporowego bo to może być przyczyną nieprawidłowej pracy skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak sie ponownie zapowietrza to w tym chyba trzeba szukać przyczyny a nie w tarczy czy dźwigienkach  ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

To niekoniecznie wina wysprzęglika, gdyby tak było to "za którymś razem" dalej by ci nie wchodził bieg, coś go trzyma, obstawiam synchronizator ....

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

 

J/W Synchronizator .... Typowa zmiana biegów z międzygazem, dawniej tak się jeździło jak skrzynie nie były w niego wyposażone lub był uszkodzony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

naraz mu wszystkie synchronizatory padły? Wysprzeglik nowy, pompka a węże czy rurki które je łączą? Sam piszesz że po odpowietrzeniu jest dobre ale czemu się zapowietrza?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Najlepiej zapiąc bieg i powoli puszczac pedał, jak będzie łapał gdzieś w połowie to ze sprzęgłem wszystko w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Jak dawno temu wymieniałes pompkę  ?Mielismy  kiedys taki problem pompka oryginał padła po miesiącu Po rozebraniu jej  miała uszczelke ze skazą raczej wada fabryczna bo niemozliwe żeby sie tak zużyła , wymieniona na gwarancji i jak narazie wszystko ok .Objawy były takie jak u ciebie po odpowietrzeniu było dobrze tylko że bardzo krótko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janek1801    9

W sumie to pompka wyglądała na dobrą, ale że nie był to duży koszt to kupiłem nową. Niestety ale wymiana nic nie pomogła. Więc to raczej nie wina pompki.
Natomiast wysprzęglik był do wyrzucenia i kupiłem nowy tylko, że zamiennik FRAGOKOV. Może tu leży problem?
Jak odpowietrzam, to dosłownie upuszczam kilka kropel i jest ok. Następnie znowu trzeba odpowietrzać. Dodam, że nie zacinają się ciągle, czasem wchodzą ładnie. A czasem w ogóle. Gdy już kilka razy pod rząd nie idzie wrzucić biegu wtedy odpowietrzam. 
Sprzęgło łapie od połowy. Przewody widać, że są w porządku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Niechce cię smucic ale wygląda na to że problem leży w skrzyni ... Zdemontuj podłogę, i trzeba szukac, może zacina się lewarek na wejściu do skrzyni, może coś się zaciera, trzeba sprawdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janek1801    9

Poprawka, sprzęgło łapie na samej górze. Jeszcze jedno, biegi polowe chodzą dobrze. Problem tyczy się drogowych. Więc już sam nie wiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Jakby łapało na samym dole, to wtedy jest objaw że źle wysprzęgla, na górze to oznacza że przedobrzyłeś z regulacja i może nawet zacząc ślizgac ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Fragokov to jest raczej oryginał , taką wymienialismy . Skoro po odpowietrzeniu działa dobrze to problem jest w zapowietrzaniu sie a nie w skrzyni . Poza tym juz ci pisałem że mieliśmy taki sam problem i objawy .Wyjmij pompke i ją rozbież i obejrzyj dokładnie wszystkie uszczelnienia może masz tą wadliwą  Nie jest to skomplikowane jak dobrze pamietam to jest tylko pierscien segera .Płyn masz odpowiedni zalany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
georgekelok    0

Witam, ja też mam identyczny problem ze zmianą biegów w Zetorze proxima 8441 z 2006 roku, 1600 mth. W zeszłym roku na wiosnę wymieniłem pompkę i cylinderek, była znaczna poprawa lecz czasami trzeba było zrobić odpowietrzanie układu (powietrza nie było ale coś tam pomagało). Zauważyłem że na zimnym ciągniku jest zawsze dobrze, ale wystarczy że trochę popracuje lub przytrzymam na półsprzęgle to pojawaia się problem ze zmianą biegów. Żeby zmienić wtedy bieg nie gaszę silnika tylko ustawiam dźwignię pomiędzy polowymi i szosowymi wtedy biegi się przełączają bez problemu. Ja uważam że przyczyną jest zbyt mała siła wytwarzana przez pompkę i cylinderek. Może trzeba wymienić przewód ciśnieniowy na nowy bo ten się postarzał i się rozszerza przy naciskaniu sprzęgła. Ostatnio zrobiłem regulację na śrubie przy pedale sprzęgła i oczywiście jest pomogło tylko nie widomo na jak długo. Jeżeli problem się ponowi a pewnie tak będzie to wymienię przewód ciśnieniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj