Gość

Kompresja zetor 7245/c-360

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam, gdy ostatnio robilyśmy sprzęgło dało się kręcić kołem zamachowym jedną reką. Dziś sprawdziliśmy kompresje i pokazywało tylko 20 bar. Troche mało i postanowiliśmy sprawdzić jak pokaże w c-360 i o dziwo aż 40 bar... Tu za dużo tam za mało, pomiar na zimnym silniku zegar taki http://abload.de/image.php?img=dsc_0069pipt4.jpg . Ciśnienie ma być na poziomie 28-32 a tu takie cyrki. Ktoś cos doradzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kolego wlej do zetora ze strzykawki trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresje.

Jeśli będzie miał więcej niż 20 bar to oznacza że pierścienie do wymiany masz. 

A czy zawory masz dobrze ustawione.?Bo to też ponoć jest przyczyną złego pomiaru. -_-

 

Edytowano przez David-Rolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

ok to jutro

Tylko że tutaj nim orałem, pod pszenice i jakoś szedł.

Tutaj po remoncie też orka i dawał rade na 2 a z kompresji że silnik złom

Po orce nic już wiecej nie robił

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Co to był za remont? Na drugim filmie normalnie nie ten ciągnik, jak by mu z 15 koni ubyło, nie szukaj tu porad tylko opier.... mechanika niech zrobi jak należy, a jak robiłeś sam to nie rób tego więcej. I przy remoncie nie zauważył że sprzęgło na wykończeniu.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Źle sie wyraziłem, remont był sprzęgła bo wysiadło podczas orki, z silnikiem nic nie było robione. Na obu filmach ten sam stan silnika, tylko że na 1 filmie orka 1 biegiem na 2 drugim biegiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157
Napisano (edytowany)

Pomiar kompresji na zimnym  nic nie daje. 

Musisz nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy.

Wtedy wykrecasz wszystkie wtryskiwacze i mierzysz po kolei ciśnienie. 

Masz w tym mierniku zamontowany zaworek ? 

Rozrusznik musi ładnie krecić i warto  naładować akumulator aby był w pełni naładowany.

Jak ktoś tutaj wspomniał zawory wyreguluj wcześniej  bo moze się zdarzyć ,że się któryś nie domyka i sfałszuje pomiar. 

 

Polecam lekturę ten temat  jak przeprowadzić prawidłowo pomiar i próbę olejową.

 http://www.zss.lublin.pl/html/pliki/motor/13.2.%20Pomiar%20cisnienia%20sprezania.pdf

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zdobądź inny przyrząd do pomiaru i porównaj ze swoim.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zawór mam zamontowany także pomiar zostaje, dzięki za rady jutro się odezwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Edit:
Luzy zaworowe ok, najpierw wykrecilismy jeden wtryskiwacz i zetor odpalił pokazało wtedy 30 bar. Następnie wykrecilismy resztę i na tym cylindrze pokazał 20 na innym 21 25 i 23. Próby z olejem nie robiliśmy bo było już ciemno. I jeszcze pytanie czy dawać podkładki pod wtryswtryskiwacze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157
Napisano (edytowany)

Podkładek  fabrycznie nie było i nie powinno się dawać.   Może być problem ,że będzie dmuchać z pod wtrysku i ja zakładam podkładki  tylko szukaj takich  cienkich.

 

Coś słabe te wyniki. A pod miernik wsadziłeś podkładkę aby uszczelnić gniazdo wtryskiwacza?

 

Widziałeś  mój film jak sprawdzam ciśnienie w c360 ?  Link do kanału w profilu.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Widziałem, wzorowałem sie na nim robiąc miernik. Pod miernikiem miałem, i spod wtryskiwaczy też wyciągłem podkładki gniazda wyglądają na dobre i myśle czy dawać te podkładki, czytałem że może przez tą podkładke wtryskiwacz może nie rozpylać do komory tak jak powinien. Przy okazji sprawdziłem czy nie leją i jeden do roboty. Ale i tak w porównaniu do 6340 wujka to mój zetor był strasznie zamulony, cięzko sie wkręcał a podczas jazdy z przyczepą pod górke redukcja z 5 na 4 nic nie dawała bo nie miał już mocy zaraz na 3 trzeba było i full gaz to jakoś szedł
I teraz mi się przypomniało ze wyciągając wtryskiwacze były one mokre tak ma być?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj