Skocz do zawartości
MarcinNH

Kompresja zetor 7245/c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
MarcinNH    42

Witam, gdy ostatnio robilyśmy sprzęgło dało się kręcić kołem zamachowym jedną reką. Dziś sprawdziliśmy kompresje i pokazywało tylko 20 bar. Troche mało i postanowiliśmy sprawdzić jak pokaże w c-360 i o dziwo aż 40 bar... Tu za dużo tam za mało, pomiar na zimnym silniku zegar taki http://abload.de/image.php?img=dsc_0069pipt4.jpg . Ciśnienie ma być na poziomie 28-32 a tu takie cyrki. Ktoś cos doradzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kolego wlej do zetora ze strzykawki trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresje.

Jeśli będzie miał więcej niż 20 bar to oznacza że pierścienie do wymiany masz. 

A czy zawory masz dobrze ustawione.?Bo to też ponoć jest przyczyną złego pomiaru. -_-

 

Edytowano przez David-Rolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MarcinNH    42
Napisano (edytowany)

ok to jutro

Tylko że tutaj nim orałem, pod pszenice i jakoś szedł.

Tutaj po remoncie też orka i dawał rade na 2 a z kompresji że silnik złom

Po orce nic już wiecej nie robił

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Co to był za remont? Na drugim filmie normalnie nie ten ciągnik, jak by mu z 15 koni ubyło, nie szukaj tu porad tylko opier.... mechanika niech zrobi jak należy, a jak robiłeś sam to nie rób tego więcej. I przy remoncie nie zauważył że sprzęgło na wykończeniu.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Źle sie wyraziłem, remont był sprzęgła bo wysiadło podczas orki, z silnikiem nic nie było robione. Na obu filmach ten sam stan silnika, tylko że na 1 filmie orka 1 biegiem na 2 drugim biegiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154
Napisano (edytowany)

Pomiar kompresji na zimnym  nic nie daje. 

Musisz nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy.

Wtedy wykrecasz wszystkie wtryskiwacze i mierzysz po kolei ciśnienie. 

Masz w tym mierniku zamontowany zaworek ? 

Rozrusznik musi ładnie krecić i warto  naładować akumulator aby był w pełni naładowany.

Jak ktoś tutaj wspomniał zawory wyreguluj wcześniej  bo moze się zdarzyć ,że się któryś nie domyka i sfałszuje pomiar. 

 

Polecam lekturę ten temat  jak przeprowadzić prawidłowo pomiar i próbę olejową.

 http://www.zss.lublin.pl/html/pliki/motor/13.2.%20Pomiar%20cisnienia%20sprezania.pdf

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zdobądź inny przyrząd do pomiaru i porównaj ze swoim.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Zawór mam zamontowany także pomiar zostaje, dzięki za rady jutro się odezwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Edit:
Luzy zaworowe ok, najpierw wykrecilismy jeden wtryskiwacz i zetor odpalił pokazało wtedy 30 bar. Następnie wykrecilismy resztę i na tym cylindrze pokazał 20 na innym 21 25 i 23. Próby z olejem nie robiliśmy bo było już ciemno. I jeszcze pytanie czy dawać podkładki pod wtryswtryskiwacze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154
Napisano (edytowany)

Podkładek  fabrycznie nie było i nie powinno się dawać.   Może być problem ,że będzie dmuchać z pod wtrysku i ja zakładam podkładki  tylko szukaj takich  cienkich.

 

Coś słabe te wyniki. A pod miernik wsadziłeś podkładkę aby uszczelnić gniazdo wtryskiwacza?

 

Widziałeś  mój film jak sprawdzam ciśnienie w c360 ?  Link do kanału w profilu.

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42
Napisano (edytowany)

Widziałem, wzorowałem sie na nim robiąc miernik. Pod miernikiem miałem, i spod wtryskiwaczy też wyciągłem podkładki gniazda wyglądają na dobre i myśle czy dawać te podkładki, czytałem że może przez tą podkładke wtryskiwacz może nie rozpylać do komory tak jak powinien. Przy okazji sprawdziłem czy nie leją i jeden do roboty. Ale i tak w porównaniu do 6340 wujka to mój zetor był strasznie zamulony, cięzko sie wkręcał a podczas jazdy z przyczepą pod górke redukcja z 5 na 4 nic nie dawała bo nie miał już mocy zaraz na 3 trzeba było i full gaz to jakoś szedł
I teraz mi się przypomniało ze wyciągając wtryskiwacze były one mokre tak ma być?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    42

Rozebralismy i jest minimalny rant na tuleji  decyzja taka ze zmieniamy tylko pierścienie. Tłok selekcja B opłacało by sie robić na C czy kupić cały komplet naprawczy w razie czego ? I jeden zawór przepuszcza tam gdzie było najmniejsze ciśnienie .

http://abload.de/image.php?img=dsc_0092okbpp.jpg

http://abload.de/image.php?img=dsc_0091bxai1.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×