Skocz do zawartości
News
MariuszSaby

Fendt 514 grzechotanie wałka tylnego wom po właczączeniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MariuszSaby    0
Napisano (edytowany)

Witam :)
Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .

Edytowano przez MariuszSaby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

chyba tak u mnie występuje to zwłaszcza ma obrotach 540eco na pusto i gdy zchodzi z obrotów lecz nie jest to jakoś głośne lecz da się to usłyszeć gdy się tam bliżej "ucho wsadzi" nie wiem jak to u ciebie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Jeśli na wolnych obrotach lekko słychać to wszystko jest ok,tak powinno być.Gorzej jak na obrotach grzechocze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MariuszSaby    0

mam w planach zakup fendta 514 i cos takiego w usłyszalem na wolnych obrotach. moze te typy juz tak maja lub dużo wałek chodził i wyrobiły się tryby .
czekam na kolejne odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

ten typ tak ma i nie należy na to zwracać uwagi, a przebieg na walku WOM widać po jego zużyciu ile zostało frezu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

u mnie w 512 tez to zauwazyłem. ale łożyska sa niby w porządku bo sprawdzałem. dziwne to jest ale zeby sie tak dopchac trzeba kabine zdejmować i od góry pokrywę odkręcać. wałka tyłem sie nie wyjmie


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Nie szukajcie czegoś,czego nie ma.Delikatne grzechotanie na wolnych obrotach to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wskw    0

Mam podobne dziwne zachowanie w moim 512C. Delikatne stukanie na obrotach i prędkość się się waha o ok 10 obr/min (odczyt z kompa), tak jakby coś delikatnie blokowało ruch. Bardziej widoczne jest jak podłączy się bronę wirnikową na sucho.

Dzisiaj testowałem bronę przed sezonem i myślałem ze coś w bronie blokuje a tu się okazuje, że to z ciągnika. 

Po wybraniu prędkości normalnej lub eco nie idzie już pokręcić wałkiem rękami po przez bronę. Z kolei jak ciągnik jest wyłączony lub nie wybrana jest żadna prędkość (rozsprzęglony wałek) to idzie normalnie kręcić lekko wałkiem WOM. To samo jest niezależne od wybranej prędkości 540 lub 1000 na tej wajchie koło lewarka biegów.

Czy macie podobnie u Was czy powinienem się zacząć martwić ?

Bo trochę mnie to zaniepokoiło, zwłaszcza że czuć trochę po ciągniku jak podpięta jest brona że coś delikatnie blokuje wałek.


Szukasz prawdziwych porad rolniczych? Stwórzmy je sami, skoro ich nie ma... Zapraszam na profil..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

Witam mam pytanko czy fendt 514 c posiada obroty walka wom 1400?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
    • Przez szymek85
      Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??
      Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.