Skocz do zawartości
John6140r

zbiornik na gnojowice czy pod rusztami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
John6140r    2

witam. znajomy prosił mnie o pomoc bo nie ma konta na Af, więc zamierza modernizowac tuczarnie bo ma na ściółce, będzie ruszt i planuje dobudowac dalszą część budynku. suma sumarum chce tam mieć hm coś 800 sztuk na rzut. No i miał już spotkania z projektantem i mu zaproponował rozwiązanie takie że pełny ruszt, (kojce po 60 sztuk chyba ) i 80 cm kanału pod rusztami i zrobić przepompownie i zbiornik na zewnątrz. jeśli dobrze pamiętam ten zbiornik by pomiescil 680m3 cieczy. i co wy na to na takie rozwiazanie ? a i ma być mieszadło pod rusztami. kazał zapytać czy to dobry pomysł ? czy lepiej robić na 2,5 m -3 m wanny i wylać to po rzucie ? a jakby były te 80 cm pod rusztami i by się spuszczalo podczas tuczu jakby to było ze zdrowotnościa trzody ? bo ktoś mówił że jak się ruszy gowno i świnie w oborze to chorują. natomiast projektant twierdzi że te 80 cm będzie lepsze dla zdrowia rucznikow. priorytet to zdrowie zwierząt. zaznaczam że chce budować te obiekty z kasy z uni czy coś takiego i podobno spore zwroty będą. odnośnie wnetrzna, wygrodzenie lepsze z plastiku czy z bloczka ? dezynfekcja? będą tubomaty, ogólnie wyposażenie z wesstron. odnośnie wentylacji to nie pamietam, to może coś od siebie dopowiedzcie, aa i jeszcze projektant zaproponował mu zrobić takie pełne kojce, nie wiem sektory, takie zabudowane od góry do dołu, co o tym myślicie ? on od razu odmówił, ale kazał dopytać czy to ktoś takie coś ma. i to chyba tyle co zapamiętałem. z góry dziękuje za odpowiedzi. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kanały 75 cm i jest spuszczane w ciągu tuczu świne  nie chorują jak masz dobrą wentylację to wszystko będzie ok . co do sektorów to swój budynek  podzieliłem plastikowymi ścianami gr. 5 cm  fajne rozwiązanie i łatwo się  myje a co do wygrodzeń bierz plastikowe z słupkami w pełnej nierdzwce bo ocynk  zaraz złazi  sam zastanawiałem sie nad tą firmą ale ostatecznie wybrałem Hodowcę lepsze wyposażenie w podobnej cenie nawet paszociągi mam w pełnej nierdzewce . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolusw22    5

Ja jestem w fazie pozwoleń, i plan mam taki by zrobić kanały pod rusztami na 1,8m głębokości, zapewni to pojemność na 2 cykle, więc na pół roku, bez żadnych przepompowni, bo to tylko więcej elementów do awaryjności, im mniej tym lepiej, a w chlewni wiadomo jakie są warunki, nie wspominając o agresywności gnojowicy.

w razie pytań -> priv

 

RafaSadowski

 

 

swój budynek  podzieliłem plastikowymi ścianami gr. 5 cm  fajne rozwiązanie i łatwo się  myje a co do wygrodzeń bierz plastikowe z słupkami w pełnej nierdzwce bo ocynk  zaraz złazi  sam zastanawiałem sie nad tą firmą ale ostatecznie wybrałem Hodowcę lepsze wyposażenie w podobnej cenie nawet paszociągi mam w pełnej nierdzewce . 

 

Też początkowo planowałem takie rozwiązanie, ale jest kilka "ale"

 luzowanie się śrub od słupków, nie wierzę, że nie będzie to następować, a dokręcenie takiej śrubki to jest chyba jednak problem bo trzeba przytrzymać z drugiej strony kluczem,

cena takiego rozwiązania- na tuczarnię 600 szt wyliczyli chyba koło 40 tys zł....

zgadzam się, że zaletą jest utrzymanie higieny,  i estetyka, chyba że potraficie mnie przekonać by mimo wszystko postawić na takie rozwiązanie,

 

Jeszcze jedno, jakie automaty paszowe polecacie na kojce około 40 sztuk, najlepiej ze zraszaczami? te lejowe sprawdzają się? ma ktoś z Was jakieś doświadczenie z nimi? jakiej firmy najlepiej?


Jeśli chodzi o Wesstron, to szczerze mówiąc mam 2 paszociągi od nich, sama jakość prefabrykatów jest ok, ale serwis i montażyści - pożal się Boże! nie polecam, nie wiem jak oni chcą zdobyć europejski rynek...

podczas montażu 2 paszociągu pomylili się i zapakowali nie odpowiedni hopper, ekipa montażowa tak dospawała łożysko, że tylko czekam aż skończy się gwarancja by to poprawić, pomimo że spawaczem okrętowym nie jestem, ale zero profesjonalizmu z ich strony, 

po zamontowaniu paszociągu dostałem od nich telefon że : UWAGA: "Montażyści musieli rozciągać kable do zasilania silnika a to nie jest wliczone w cene i muszę dopłacić 200 czy ileś tam złotych za usługe montażu"  załamałem się.... w takim razie już nie wiem co oznacza MONTAŻ w ich wykonaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

no a te kable musisz kupić  sam przedstawiciel mi to mówił   na przepompownie nie narzekam  jest bezawaryjna  a deski sie nie rozkręcą bo są na nakrętki samozabezpieczające 

 osobiście mam turbomaty Blue hox od roxela  straty paszy bardzo niskie mam wersje dla tucznika i warchlaka jakość powala  miska z polimerobetonu ma troszkę zakamarków które trudniej mujką wymyć ale straty paszy na bardzo niskim poziomie   z hodowcą sie dogadasz przedstawiciel super gość a kable masz wliczone w cenę . ukrytych kosztów zero jeszcze na koniec rozliczenie wyszło 12tys mniej to domówiliśmy linię z stali nierdzewnej do mycia  jedyne co troszeczkę przeszkadza to dość odległe terminy realizacji ponieważ firma ma masę pracy .    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wl_master    7

z tubamatami sie zgadzam sam na tych pracuje troche sie miske zle myje ale praktycznie nie ma strat paszy na wysokiej misce tylko prosiak musi miec min 25 kg na wejsciu bo właża do misek i spią tam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lazik11441    17

pod rusztami kanal jak bedzie 1.8 metra to przed wybranuem musisz mieszac bo pol roku to dlugooo.. bedzie kożuch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ShunDevil
      Witam chciałbym się zapytać ile by kosztowało tak na oko budowa chlewni na rusztach na 70 loch w cyklu zamkniętym(od poczatku do końca)
      Dla :
      200 warchlaków
      70 loch 
      500 tucznikow
       
       
    • Przez ShunDevil
      Witam chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje chlewnia na rusztach.Chodzi mi głowie o taką chlewnie gdzie będzie około 70sztuk macior i 500 sztuk tuczu końcowego. Czy istnieje taka możliwość od narodzin prosiakow do końca tluczu.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam serdecznie
      Mam pytanie odnośnie ilości gromadzenia się spalin w pomieszczeniu ponieważ chciałbym postawić taką nagrzewnicę w chlewni i boję się ze mi podusi trzodę. Można to zastosować w budynku ze zwierzętami czy konieczny jest system odprowadzania spalin ??? interesuje mnie nagrzewnica 20 kw.
    • Przez Albert12
      Witam,
       
      proszę o ?Wasze opinie i pomysły dotyczące prowadzenia instalacji wodnej w chlewni. Mam wykonane wygrodzenia z deski plastikowej (wys. 1 m) częściowym rusztem (szer. 2 m pod ścianą zewnętrzną). Jak najlepiej poprowadzić instalację wody? Mój pomysł jest następujący:
      - plastikowa rura PE 25 podwieszona do sufitu i zejście w dół do 6 poideł (po 3 na kojec);
      - dalej ocynk na desce plastikowej do 6 poideł;
      - poidła mocowane do siebie po obu stronach deski;
       
      Moje obawy to:
      - deska plastikowa "pracuje" więc boję się, że skręcenia w ocynku mogą "puścić",
      - nie wiem jak wykonać "zejście" z plastiku do poideł (przypominam jest ich 6),
      - na 6 poideł chciałbym zamontować zawór odcinający, aby w razie awarii nieodcinać wody w całej chlewni.
       
      Prosze o pomysły,
       
      z poważaniem
    • Przez RoRo
      Witam chcialem przebudowac stodole na chlewnie. Miala to byc porodowka z odchowalnia na rusztach. Wymiary to 7 x 13 dach dwuspadowy wysokosc szczyty 5,5m posadzka nie wylana. orientuje sie ktos kto zna firme ktora takie cos by przerobila w woj opolskie,wielkopolskie.
       
      Nie mam pojecia jak sie za to zabrac jakie globokie wanny zrobic zeby nie robic dodatkowego zbiornika ani jak to by mialo wygladac.
      Z czego zrobic sufit??
       
      Jaki by byl orientacyjny koszt takiej przebudowy. 
       
      Sciany sa solidne z bloczkow betonowych z tym nie bedzie problemu
       
×