MarcinJvD

Przeróbki w Bizonach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MarcinJvD    8

K1ROVEZ- mi nie chodzi tylko o predkosć ale też o jakość i komfort ktorego ten e 517 na pewno nie dawał jak moje jelenie na ktorych teraz bazujemy.przy takim hederze i takiej powierzchni sit jaka teraz jest zbędna jest jeszcze szersza młocarnia tylko trzeba to z głową wykorzystać. a czy by nie nadąrzył nie wiem raczej dał bym mu rade jak daje rade 6 klawiszowemu jeleniowi to pewnie i jemu tez by dal....pzdr

P.S. tak tylko od siebie dodam, że forschnita za sam wygląd nie chcialbym nawet za darmo :/ a już nie mowiąc o jego awaryjności..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Jeśli chodzi o awaryjność to po prostu trzeba znaleźć zadbany egzemplarz (a to dziś już coraz trudniejsze), a nie taki po dziesięciu 'gastarbeiterach'.

A wygląd to kwestia gustu...

Jeżeli Twój Rekord robi hektar w mniej niż 25 minut to musisz naprawdę szybko jechać (dlatego pytałem czy nie utrwaliłeś tego gdzieś na filmiku, chętnie bym to zobaczył, bo widziałem już różne kombajny podczas pracy i wiem, że żeby robić 2,5 na godzinę to przy 4,2 m szerokości musisz zapier... zdrowo), taką wydajność osiągasz chyba tylko na naprawdę dużych polach, bo jak odejmiesz to co tracisz na nawroty to rzadko kiedy będziesz miał taki wynik.

Dużo zależy też od zboża. Widziałem taką pszenicę w której nie przekroczyłbyś hektara na godzinę, bo tam BS miał max. 1,5 ha/godz. i to na wielkim polu, a Dom 108 tylko trochę więcej.

Jeśli chodzi o komfort, to akurat MDW E 517 jest całkiem niezły jak na swoje lata, tam nie ma takich wibracji jak w Bizonie, a i jego jakość omłotu też jest zadowalająca, o ile tylko operator się na tym zna i potrafi go wyregulować odpowiednio do warunków.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: po co przerobiliście tylny wózek? Z tego co widzę to mieszkasz na równinach, ja raczej mam już niezłe pagórki miejscami i akurat na stabilność Rekorda nie narzekam, więc co ma tak naprawdę dawać ten szerszy rozstaw kół? To jest Wasza własna konstrukcja czy przeszczepiliście to z jakiegoś zagranicznego kombajnu? Tak na pierwszy rzut oka to nabrał on dzięki temu konkretniejszego wyglądu, ale czy też czegoś poza tym?


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Rekordem z hederem 4.2m za nic w świecie nie zrobisz 2.5ha/h zebym nie wiem cos zrobil z nim albo zapchniesz maszyne albo silnik nie wydoli. Co do zdania z @K1ROVEZ tez sie zgadzam, ze troche szkoda ladowac kasy w rekorda. Nie lepiej jakos uzbierac kasy na jakas mege 204 niz pchac kasy w maly kombajn o troszeczkę większej wydajnosci niz super. Jak mozesz ale tak szczerze to podaj kwote ile wsadziles do niego? Nie chcesz nie mow ale pewnie za to i za kombajn bys kupil claasa 204.

 

@K1ROVEZ powiedz mi jakie sa wibracje w bizonie? Ja dokladnie jak @MarcinJvD za sam wygląd nie chciałbym go. Kabina jak szklarnia a cala maszyna jak lokomotywa, co innego Ernte Meister ale nie te potopy z lat 70' 80'. Zgodze sie, ze jest wydajniejszy od supra ale wyglad ODSTRASZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Mówiłem o wibracjach w Rekordach/Superach. Tam sita 'chodzą' w tą samą stronę i to powoduje, że zwłaszcza po wyjechaniu z łanu i wyrzuceniu masy, która częściowo te drgania tłumi podczas pracy kombajn wpada w dość silne wibracje. Da się z tym żyć, nie powiem, ale mogłoby ich jednak nie być. Każdy kto jeździ tymi kombajnami Ci to powie. To nie jest niewyważenie, tylko po prostu specyfika tej maszyny. W nowszych konstrukcjach sita na ogół pracują 'przeciwstawnie' do siebie nawzajem i dlatego nie ma tam takich drgań.

 

Co Wy macie z tym wyglądem?! Może się Wam podobać albo nie, ale z kombajnem się nie chodzi na randki tylko się nim pracuje. Ma być wydajny, dokładny i w miarę oszczędny. Piękny być nie musi. Akurat E 516-517 to jeszcze jakoś tam wyglądają, przynajmniej jak dla mnie.

To tak jakbym ja się czepiał BS-a, że z tą przykrótką 'd*pą' wygląda tak jakby ktoś walnął nim przy cofaniu i tak już zostawił...

 

PS. W 'beesie' to jest dopiero pudło a nie kabina, wielka i ciężka, miała chyba zapewnić bezpieczeństwo w razie gdyby ktoś chciał nim walnąć 'dacha'... :D


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

No widzisz... tak to juz jest, ze jedni to a inni zas tamto tylko, ze większośc polskich "tamtych" wola polskiego bizona niz NRD'owski potop. Co do kabiny w BS to nie wiem o co Ci chodzi? Mowisz o ciezarze... dzwigales ja? zdaniem wielu uzytkownikow jest bardzo dobrze urzadzona, mała i wygodna a nie jak bunkier hitlera. Porownaj wnetrze 512, 514 a BS'a zreszta jak wolisz, klocic sie nie bede :D co do tej "d*py" o ktorej piszesz to nie wiem czemu tak mowisz, ze jest taka i sraka tylko po co mieli robic dlugą komorę skoro wszystkie 5 separatorów mieszcza sie w maszynie... wiec?

 

Tylko prosze Cie, nie porownuj wydajnosci i komfortu Fortschritta 512 514 do Bs'a

 

 

Aaaaa @K1ROVEZ jaki masz kombajn w gospodarstwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deutzfahr92    0

Może ktoś wie czy jest możliwość założenia do bizona zo56 komputera? Chodzi mi tu głównie o pomiar skoszonych ha. Czy można coś takiego przełożyć z innego kombajnu? Może ktoś już praktykował taką przeróbkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1
No widzisz... tak to juz jest, ze jedni to a inni zas tamto tylko, ze większośc polskich "tamtych" wola polskiego bizona niz NRD'owski potop. Co do kabiny w BS to nie wiem o co Ci chodzi? Mowisz o ciezarze... dzwigales ja? zdaniem wielu uzytkownikow jest bardzo dobrze urzadzona, mała i wygodna a nie jak bunkier hitlera. Porownaj wnetrze 512, 514 a BS'a zreszta jak wolisz, klocic sie nie bede :D co do tej "d*py" o ktorej piszesz to nie wiem czemu tak mowisz, ze jest taka i sraka tylko po co mieli robic dlugą komorę skoro wszystkie 5 separatorów mieszcza sie w maszynie... wiec?

 

Tylko prosze Cie, nie porownuj wydajnosci i komfortu Fortschritta 512 514 do Bs'a

 

 

Aaaaa @K1ROVEZ jaki masz kombajn w gospodarstwie?

Nie, ja się nie czepiałem, tak tylko napisałem, nie mam nic do BS-a, zetknąłem się z nim w firmie gdzie pracowałem, tak jak już gdzieś pisałem, oceniali go tam średnio dobrze, a u siebie mam Rekorda, to też już pisałem.

 

Ja mówiłem o Fortschricie E 517. To co innego niż E 512/514, ich nie da się porównywać z BS-em, to oczywiste, ale E 517 to zupełnie co innego, to już jest kawał maszyny: hedery do 6,7m, silnik V8 ponad 13 litrów pojemności i 240 koni, hydrostat, często coś w rodzaju komputera i takie tam. Produkowali je bodajże do '92 roku.

 

Ja ogólnie jestem zdania, że F-ritty są gorsze od Bizonów: E512 od Supera, E514 od Rekorda, choćby pod względem silników zdecydowanie wygrywają Bizony. Tylko E516/517 jest dużo lepszy gdy porównamy go z Gigantem, bo jak sam wiesz 'Giga' to była ślepa uliczka.

 

Nie twierdzę też, że kabina BS-a jest zła. Po prostu to zupełnie inne podejście do tematu. W Fortschricie kabina jest raczej mała, więc nie wiem skąd to porównanie do bunkra Hitlera, bo kuloodporna to też na pewno nie jest, a mówiłem, że w 'beesie' jest ciężka bo przy takiej powierzchni szyb i konstrukcji z profili blaszanych to zbyt lekka nie będzie. Zobacz choćby jak masywne są same drzwi, albo to otwierane okienko, ale to akurat dobrze, bo dzięki temu dość dużo to jest w stanie wytrzymać (byle gałąź nie wygnie ramki, nawet gdy ta będzie otwarta).


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Mam Rekorda i chcialbym sie dowiedziec czy sie bedzie cos dzialo gdy wyjme turbine??

Bo podobno Turbina skraca zywotnosc silnika o 50% i pali wiecej paliwa ??

Czy to prawda??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Nie, to nie jest to do końca prawda w tym przypadku. Silniki z turbo są co prawda ogólnie bardziej wysilone co zmniejsza trwałość, ale akurat w Bizonie Rekordzie to turbo dodaje tylko 20 KM, tak więc stosunkowo niewiele. Nie wystarczy po prostu zdjąć turbosprężarkę, trzeba też inaczej wyregulować pompę wtryskową i cały rozrząd. To nie jest tak 'hop siup'.

Gdybyś tak po prostu wyjął turbosprężarkę, to to by Ci dopiero skróciło żywotność tego silnika i zwiększyło spalanie...

 

Mi kiedyś padło turbo w sezonie, i musiałem dokończyć żniwa bez wymieniania. Objawy były takie, że nie miał mocy, strasznie kopcił na czarno (a w nocy było widać płomienie i cały kolektor świecił w komorze na czerwono), więcej spalał i się grzał.

Szczerzę Ci odradzam takie kroki, nawet jeśli wszystko poprzestawiasz i wrócisz do mocy 100 KM jak w Superze to zapewniam Cię, że będzie ci mocno brakować tych 20 KM i tych paru jednostek momentu obrotowego.

 

Pamiętaj, na podwórku, lub w garażu na ogół ciężko jest poprawić biura konstrukcyjne fabryki...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

@deutzfahr92 jasne, ze mozesz takie cos zainstalowac tylko potrzebujesz 2 czujniki no i komputer LH AGRO 965. Jeden czujnik musi byc na kole natomiast drugi na gardzielu w kombajnie. Jakbys sie pobawil za cala instalacja to mozna zrobic tylko czy jest w tym sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8

Jezeli chodzi o koszty to nawet nie licze bo jest to robine u nas i przes nas dorabiane wiec nie ma tego aż tak dużo..Jeśli chodzi o belke to po to jest przerobiona żeby kombajn nie wpadał na mokrych terenach a nie chodzi tu o stabilnosc. po co na robić 4 ślady jak może robić jak wszystkie inne marki kombajnów 2?to było nie przemyślane przez konstruktorów. poza tym jeżeli bym miał coś kupować to na pewno nie z claasa no chyba ze jakiś lexion czy tucano. jeśli coś to tylko JD. ale ten kombajn ma już tyle z sobie że szkoda go komuś kolwiek powierzać tylko po to żeby ktoś taki jak przecietny rolnik nie wiedzieł sie za co ma łapac...może nie ma nie wiadomo jakiej wydajnosci ale nie ma co porównywać do orginału.. bo to już nie jest to samo.. jest tak doprowadzony ze przy predkości 6-8 km/h wcale nie gubi zboża i nic sie nie grzeje a przy tej predkosci zrobie ponad 2 ha/h ale po co tak szaleć na zarobku? to tylko wykorzystuje przy koszeniu na umowe ale tam raczej wysyłamy jd.a jeśli chodzi o zapychanie to też już w tym egzęplazu nie ma problemu.. no może jeden który bedzie usuniety za rok..

a jeśli chopdzi o twierdzenie że bizonem trzesie to chyba soebie kolego cepów nie wyzyłeś bo już tyle lat jeżdzę i nie pamietam kiedy mi trzesło kombajnem do tego jeszcze od kosza sitowego..

Nie bede sie tu sprzeczał bo nie po to jest tu ten post. jeli chodzi ze to sie moze nie oplacać..szczerze to jak dla kogo bo porownujac ceny czesci bizona a claasa to wole go troche uleprzyć bedzie mlucil i bedzie mial wydajnośc jak mega 204 a jest oszczedniejszy i tanszy w obsłudze i nie mam dudniacego silnika za plecami ktory podczas pożaru od razu pali calą kabine.pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

No właśnie. 6 do 8 km/h na godzinę to jest już duża prędkość jeśli chodzi o koszenie. Dlatego właśnie fajnie by było, gdybyś to nagrał i wrzucił np. na YT, albo chociaż tu na Agrofoto.

Wtedy wszystko byłoby dokładnie widać.

 

Możesz być spokojny, bęben mam wyważony, z kombajnami mam do czynienia nie od dziś, poza tym gdyby bęben był niewyważony to mój grat już dawno by się rozleciał. Popatrz tylko na to, że w środku Bizona masz wielki agregat jakim jest kosz sitowy z sitami połączony z podsiewaczem. Daj pełny gaz na postoju z włączoną młócarnią i zobacz z zewnątrz czy się nie buja...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

@Krystianoo92 - mój wujek mechanik nie bawił się w zdejmowanie turbo, tylko wyciągał silnik, a na jego miejsce wkładał SW 400 - wyciągał bo "za dużo paliły, i kopciły"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8

w kazdym kombajnie tak masz ze kosz jest połączony z podsiewaczem.w jd np też tak jest tyle ze gorne sito chodzi przeciwnie do dolnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

MarcinJvD uchyl rąbka tajemnicy co to za przeróbki że masz taką wydajność i nie gubi ci zboża?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1
w kazdym kombajnie tak masz ze kosz jest połączony z podsiewaczem.w jd np też tak jest tyle ze gorne sito chodzi przeciwnie do dolnego.

No i właśnie o to chodzi. To minimalizuje drgania, i o tym też wcześniej pisałem.

 

Tomek7G, gdzie Twój wujek zamieniał te silniki? W Rekordach? Po co? Turbo w Rekordzie wcale nie pali więcej niż zwykły Bizon, zwłaszcza, że ten zwykły się ślimaczy.

Przecież Rekord to potrzebował by tak z co najmniej 150KM, wtedy by miał 'zapas' a tak to ten silnik musi pracować cały czas na granicy dymienia.

Ja mam włożony silnik 137 koni z sieczkarni i dalej twierdzę, że mogłoby (powinno!) być ich więcej.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8
MarcinJvD uchyl rąbka tajemnicy co to za przeróbki że masz taką wydajność i nie gubi ci zboża?

jest wieksze sito i inaczej skierowany wiatr..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

@MarcinJvD wszystko ładnie pięknie ale ja w tym momencie nie wierze w to co mowisz ze zwyklym rekordem walniesz 2ha/h a masz sita z BS'a i jeszcze jakies pierdolki zmienione i nagle 2ha. Jak sie uda to 1.5 i w to moze uwierze. Piszesz ze jedziesz 8km/h... czym? rekordem? Nie obraz sie ale w tym momencie nie uwierze, ze tak on jedzie. Duzo szperalem w necie i ani jednego Twojego filmu z koszenia tylko same foty. Gdy zobacze film i udowodnisz to to ok, bede mial pewien podziw ale teraz za nic w swiecie.

 

Piszesz, ze nie szkoda Ci kasy i ok, laduj ile pasuje ale rowniez pisales cyt "bedzie mial wydajnośc jak mega 204" no chłopie, nie rozśmieszaj mnie!!!!!!! 204 ma wydajnosc do prawie 16-17 ton a Ty chcesz polskim rekordem tyle wyciagnac? no bez jaj.

 

Po uzytkowniku @K1ROVEZ tez widze, ze nie wierzy bo prosi o film itp. Rowniez prosze o film (dowód) to wtedy naprawde uwierze. Gubienie moze wyeliminowales ale nie 2ha/ha i 8km/h. Z ta predkoscia moze uwierze ale w strasznie zadkiej pszeniczce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

No właśnie. Powierzchnia czyszcząca to jedno, ale jeszcze trzeba zapewnić odbiór tego ziarna od młócarni gdy jest dobre zboże.

Czy na przykład przerabiałeś podajnik ziarnowy? Jeśli tak to jak to zrobiłeś? Mi się on potrafił zapychać nawet w owsie, to było 'wąskie gardło', wszystko dawało radę, nie gubił ziarna, ale mimo to nie mogłem jechać szybciej, bo podajnik ziarnowy się zapychał...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8

hehe nie wierzysz to trudno.. nie kazy rolnik w polsce ma gospodare zeby dawalo taki plon.. zazwyczaj kosze na polach o niskej klasie wiec co ty bedziesz mu tu porównywał.to nie jest post do tego typu dyskusji.filmu nie bylo bo nie ma na to u mnie czasu zeby super ekstra film nakrecic ale ok postaram sie w tym sezonie. a jeli chodzi o predkość to podalem graniczne bo na zarobku kosze raczej 4-5 bo by mi sie to nie oplacalo podalem w jakich ten kombajn jest w stanie teraz kosic.a 1,5 ha to drugim rekordem pykamy bez zadnych przerobek.jd wali 3 ha/h bez problemu.przy predkosciu 5 km/h walne hekrat w 45 min to jak troche przyspiesze to nie skosze?zastanow sie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13
jest wieksze sito i inaczej skierowany wiatr..

no to żeś się spisał a wiatry będą wiały skąd będą chciały :D a coś więcej które sito oile większe i co dokładnie z tymi wiatrami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8

oba sita są od bs-a.wiec dużo wieksze.wiatr jest wyrównany na całej szerokości po równo i zmniejsza sie w kierunku do tyłu..w orginale było tak ze po bokach był najwiekszy w srodku bardzo mały i na srodko i przy koncu sita najwiekszy gdzie powinien sie zmnieszac dlatego w orginale lubi ziarno wyleciec.zastosowane zostały porzeczne przysłony przy wylocie z wentylatora i inne kierowniche wzdłużne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Ja sie mam zastanowic? no nie wiem... pierdu pierdu kazdy moze pchac innym:P jezeli tak sadzisz, ze zwykly tyle wyciagnie to wytlumacz mi tylko to... dlaczego wszyscy narzekaja na niego i wymieniaja na zachdnie a Twoim zdaniem ma taka wydajnosc??? Chłopie!

 

A wytlumaczysz mi co miales na mysli, ze Twoj rekord ma wydajnosc jak Mega 204? to byla metafora czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinJvD    8

wiesz czemu wymieniaja?bo kazdy mysli ze jak wymieni to nie bedzie musial przy niem robic i od razu bedzie lepiej.a duzo zalezy od ustawienia i operatora.nie bede sie z toba sprzeczał bo kazdy bedzie zawsze mial inne zdanie.chcesz przyjedz perzekonasz sie.a z ta moga to moze troche przesadzilem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

K1ROVEZ - mój wujek jest mechanikiem z wieloletnim stażem, nie ma chyba miejscowości w powiecie, w której by nie pracował.

Nie ma swojego sprzętu, pracuje w różnych gospodarstwach, remontuje wszystko, co stare - Ursusy, Zetory, Bizony...itd

On robi to, co mu każą, nie pyta po co, tylko robi, zrobi, weźmie kasę, i jedzie do domu...

Odnośnie silnika - zmieniał on silniki z oryginalnych rekordowskich, na SW-400, a właściciele mówili, że SW-400 "nie kopci, i mniej pali"

 

Mój ojciec (kombajnista z 10-letnim stażem) też ma takie "zboczenie" - mówi że Rekord oczywiście lepszy, ale woli Supera, bo nie kopci, i mniej pali.

 

Ja również przyłączam się do prośby o filmik, bynajmniej nie dlatego, że nie wieżę w to co pisze MarcinJvD, ale z czystej ciekawości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez MarcinZt
      Witam. Mam pytanie odnośnie Massey Ferguson 3085. Czy jest mi ktos wskazac co trzeba zamienić w koszu polbiegu by ciagnik jechał 40km/h . Skrzynia 16x16 z jednym polbiegiem bez AB. Ciagnik mam rozjechany i mechanik mówił ze jest mozliwosc odwrócić o 180stopni taka "choinke". Jest ktos w stanie pomoc lub pokazac schemat .
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj