wz19

Skoki ciśnienia w skrzyni biegów Belarus/Pronar 1221

Polecane posty

wz19    0

Witam.Mam problem z moim Pronarem 1221 - od pewnego czasu jak się rozgrzeje olej w skrzyni biegów to skacze ciśnienie na wskażniku - jak zjeżdżam z góry to jest w porządku ale jak jadę pod górkę to spada i rośnie i tak cały czas i jeszcze jak stanę na równym terenie to podczas ruszania do przodu też spada a jak ruszam do tyłu to jest dobrze.

Jak go zgaszę i postoi trochę - ostygnie to trzyma ciśnienie równo dopóki się nie rozgrzeje. Olej mam zalany HIPOL 15F 80W90.

Może ktoś miał taki problem - to był bym wdzięczny za podpowiedż co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź poziom oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wlałem 20 litrów więcej ponad poziom i jest to samo - myślałem że może rurka ssąca od pompy pękła ale olej jest dużo wyżej od pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

W miejsce czujnika wkręć manometr na przewodzie hydraulicznym i sprawdź wskazania , jak będzie dobrze to elektryka , jak nie to musisz robić  smarowanie skrzyni . Ps. filtr i smok  czyściłeś ?

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Edytowano przez adiss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Filtr te krążki małe czyściłem parę razy już na nich nic nie ma - bąka też czyściłem był prawie czysty. Jeżeli chodzi o ciśnienie to jak zaczynam orkę lub uprawę to ono jest trzyma równo 8 atmosfer aż do momentu jak olej się zagrzeje czyli mniej więcej 2 godziny pracy - od tego momentu zaczyna skakać - spada do zera i znowu do 8 atm. Najgorzej jest jak jadę pod górkę lub ruszam do przodu - jak zjeżdżam z górki to trzyma równo te 8 atm.  Jak go zgaszę i postoi tylko np. godzinkę - zapalam i zaczynam uprawiać to trzyma równo 8 atmosfer ale zaraz się olej zagrzeje i znowu skacze. Myślałem z początku że oleju za mało ( chociaż poziom był ) i dolałem 20 litrów ponad poziom i to samo się dzieje - olej się rozgrzewa i ciśnienie zaczyna skakać. Nie mam pojęcia co jest.

fezoi   pisze że czujnik może być - tylko to mi zostało do sprawdzenia - może faktycznie olej sie zagrzeje i czujnik wariuje  ale dlaczego z górki jak zjeżdżam to jest dobrze ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

U mnie w 1025 tak skakały wskazania temp. płynu chłodzącego , ten panel wskaźników nie budzi zaufania , kontrolki się żarzą bez sensu i dodatkowo mam w jednej wiązce w słupku kabiny zwarcie . Bym obstawił elektrykę , ale u Ciebie jest ścisły zwiazek z temp. i przechyłem . Musisz sprawdzić ciśnienie zanim rozbierzesz pół ciągnika .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Sprawdzę ciśnienie innym zegarem ale teraz i tak nie ma możliwości rozgrzać olej , dopiero na wiosnę. Może ktoś jeszcze napisze coś o tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeśli wskaźnik by szalał to tak samo w jeździe pod górkę , czy z górki. Gdzieś chyba musi zasysać powietrze przy jeździe pod górę i ruszaniu do przodu , chociaż z drugiej strony został dolany olej. Może jest gdzieś niewielkie pęknięcie i pod wpływem temperatury się powiększa i przy przelaniu się oleju do tyłu ciągnika zasysa przez nie powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Masz rację z tym wskażnikiem z góry czy pod górę powinno być tak samo chyba. Mogę dolać jeszcze z 20 litrów hipolu na próbę tylko czy nic się nie stanie w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Dolewanie oleju powyżej stanu bez końca może być tak samo szkodliwe jak zbyt niski poziom.


Jeszcze przyszło mi do głowy coś takiego ; sprawdź dźwignie przełączania pompy ( napęd z silnika/ napęd od kół) może tam się poluzowało i nie zazębia cały czas. To jest już gdybanie , ale może coś pomoże :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wiem że jest szkodliwe ale w tej chwili razem z tym co wlałem jest około 70 l - jak bym dolał jeszcze 20 litrów to myślę że była by połowa pojemności skrzyni,czyli 50% zapełnienia - może na próbę by się nic nie stało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327

na próbę to nie ma takiej możliwości żeby coś stało się przeciesz to wszystko może pracować w oleju


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarus1221    0

kolego nie wiem czy dobrze kumam ale jerzeli ginie ci ciśnienie w skrzyni to mysle że zauwarzyłbyś to po rozłaczaniu przednigo napedu w trakcie pracy ( cisnienie jest naped ciagnie cisnienie spada naped nieciagnie) jerzeli tak sie dzieje to prawdobodobnie zaworek(cisnieniowy) z jakiegos powodu wariuje ja jak dobrze pamietam cos pod sprerzynke podłorzyłem i po kłopocie, a jak naped ciagnie cały czas to byc może czujnik ,zegar ,lub kabelki płataja figla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W 1221.3 mam odwrotnie... Normalnie wskaźnik pokazuje ok 10 bar podczas roboty czy nawet jazdy drogą wskażnik lata od tych 10 do zamknięcia skali czyli ponad 18. Wymieniałem olej, czyściłem tarczki, bąk za każdym razem przy wymianie oleju w silniku i dalej to samo :P  Gdzieś na filmiku widziałem że u kogoś też tak było, widać ten typ tak ma.  Zrobione prawie 1800 h i na razie nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

To ciśnienie to mi skacze jak się olej rozgrzeje od 0 do 8 atm.jak jadę pod górkę lub jak ruszam do przodu.  Ale przedni napęd ciągnie cały czas.

Podłożyłem już podkładkę pod zaworek i się zwiększyło na około 10 atm.  sprawdzę jak wyjadę uprawiać pod buraki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    33

Czegoś tu nie rozumiem co w tym ciągniku jest wskaźnik ciśnienia oleju hydraulicznego? wiem że w MTZ 82 był wskaźnik tylko ciśnienia oleju silnikowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Hydraulika to osoby zbiornik i olej . Chodzi o olej w skrzyni biegów która jest smarowana pompą pod ciśnieniem i o skoki tego ciśnienia właśnie . Przyznam że użytkuje 1221 I już 12 lat i się z tym nie spotkałem . Przeważnie wskazówka zegara leżakuje sobie gdzieś w dolnych granicach zakresu ciśnienia . Raz tylko regulowałem zaworki podkładkami i dwa razy wymiana oleju i mycie filtrów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Muszę zwiększyć ciśnienie w MTZ1025.3 ,od nowości wskazuje niecałe 8.Napiszcie,gdzie dokładnie jest ten zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

W moim 1025 od 11 lat też tyle wskazuje  , to jakie ma być ciśnienie oleju , żeby kilka trybów nasmarować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

U mnie już jest w porządku okazało się że kabelki dotykaly kabiny (robiło się zwarcie). Ciśnienie skakalo.
Do henes
Jeżeli masz taką samą skrzynie biegów jak u mnie w 1222 to :
8 atm. wystarczy, ale możesz troszkę zwiększyć. Z prawej strony skrzyni jest filter (Bąk) poniżej są 3 zawory. Pierwszy od góry to jest właśnie od tego ciśnienia, dajesz cienką podkładkę i masz większe ciśnienie.
A pierwszy zawór od dołu jest od smarowania skrzyni ma być ustawiony na około 2 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj