Skocz do zawartości
News
wz19

Skoki ciśnienia w skrzyni biegów Belarus/Pronar 1221

Polecane posty

wz19    0

Witam.Mam problem z moim Pronarem 1221 - od pewnego czasu jak się rozgrzeje olej w skrzyni biegów to skacze ciśnienie na wskażniku - jak zjeżdżam z góry to jest w porządku ale jak jadę pod górkę to spada i rośnie i tak cały czas i jeszcze jak stanę na równym terenie to podczas ruszania do przodu też spada a jak ruszam do tyłu to jest dobrze.

Jak go zgaszę i postoi trochę - ostygnie to trzyma ciśnienie równo dopóki się nie rozgrzeje. Olej mam zalany HIPOL 15F 80W90.

Może ktoś miał taki problem - to był bym wdzięczny za podpowiedż co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź poziom oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wlałem 20 litrów więcej ponad poziom i jest to samo - myślałem że może rurka ssąca od pompy pękła ale olej jest dużo wyżej od pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fezoi    63

W miejsce czujnika wkręć manometr na przewodzie hydraulicznym i sprawdź wskazania , jak będzie dobrze to elektryka , jak nie to musisz robić  smarowanie skrzyni . Ps. filtr i smok  czyściłeś ?

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Edytowano przez adiss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Filtr te krążki małe czyściłem parę razy już na nich nic nie ma - bąka też czyściłem był prawie czysty. Jeżeli chodzi o ciśnienie to jak zaczynam orkę lub uprawę to ono jest trzyma równo 8 atmosfer aż do momentu jak olej się zagrzeje czyli mniej więcej 2 godziny pracy - od tego momentu zaczyna skakać - spada do zera i znowu do 8 atm. Najgorzej jest jak jadę pod górkę lub ruszam do przodu - jak zjeżdżam z górki to trzyma równo te 8 atm.  Jak go zgaszę i postoi tylko np. godzinkę - zapalam i zaczynam uprawiać to trzyma równo 8 atmosfer ale zaraz się olej zagrzeje i znowu skacze. Myślałem z początku że oleju za mało ( chociaż poziom był ) i dolałem 20 litrów ponad poziom i to samo się dzieje - olej się rozgrzewa i ciśnienie zaczyna skakać. Nie mam pojęcia co jest.

fezoi   pisze że czujnik może być - tylko to mi zostało do sprawdzenia - może faktycznie olej sie zagrzeje i czujnik wariuje  ale dlaczego z górki jak zjeżdżam to jest dobrze ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    63

U mnie w 1025 tak skakały wskazania temp. płynu chłodzącego , ten panel wskaźników nie budzi zaufania , kontrolki się żarzą bez sensu i dodatkowo mam w jednej wiązce w słupku kabiny zwarcie . Bym obstawił elektrykę , ale u Ciebie jest ścisły zwiazek z temp. i przechyłem . Musisz sprawdzić ciśnienie zanim rozbierzesz pół ciągnika .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Sprawdzę ciśnienie innym zegarem ale teraz i tak nie ma możliwości rozgrzać olej , dopiero na wiosnę. Może ktoś jeszcze napisze coś o tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Jeśli wskaźnik by szalał to tak samo w jeździe pod górkę , czy z górki. Gdzieś chyba musi zasysać powietrze przy jeździe pod górę i ruszaniu do przodu , chociaż z drugiej strony został dolany olej. Może jest gdzieś niewielkie pęknięcie i pod wpływem temperatury się powiększa i przy przelaniu się oleju do tyłu ciągnika zasysa przez nie powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Masz rację z tym wskażnikiem z góry czy pod górę powinno być tak samo chyba. Mogę dolać jeszcze z 20 litrów hipolu na próbę tylko czy nic się nie stanie w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Dolewanie oleju powyżej stanu bez końca może być tak samo szkodliwe jak zbyt niski poziom.


Jeszcze przyszło mi do głowy coś takiego ; sprawdź dźwignie przełączania pompy ( napęd z silnika/ napęd od kół) może tam się poluzowało i nie zazębia cały czas. To jest już gdybanie , ale może coś pomoże :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wiem że jest szkodliwe ale w tej chwili razem z tym co wlałem jest około 70 l - jak bym dolał jeszcze 20 litrów to myślę że była by połowa pojemności skrzyni,czyli 50% zapełnienia - może na próbę by się nic nie stało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    208

na próbę to nie ma takiej możliwości żeby coś stało się przeciesz to wszystko może pracować w oleju


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarus1221    0

kolego nie wiem czy dobrze kumam ale jerzeli ginie ci ciśnienie w skrzyni to mysle że zauwarzyłbyś to po rozłaczaniu przednigo napedu w trakcie pracy ( cisnienie jest naped ciagnie cisnienie spada naped nieciagnie) jerzeli tak sie dzieje to prawdobodobnie zaworek(cisnieniowy) z jakiegos powodu wariuje ja jak dobrze pamietam cos pod sprerzynke podłorzyłem i po kłopocie, a jak naped ciagnie cały czas to byc może czujnik ,zegar ,lub kabelki płataja figla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W 1221.3 mam odwrotnie... Normalnie wskaźnik pokazuje ok 10 bar podczas roboty czy nawet jazdy drogą wskażnik lata od tych 10 do zamknięcia skali czyli ponad 18. Wymieniałem olej, czyściłem tarczki, bąk za każdym razem przy wymianie oleju w silniku i dalej to samo :P  Gdzieś na filmiku widziałem że u kogoś też tak było, widać ten typ tak ma.  Zrobione prawie 1800 h i na razie nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

To ciśnienie to mi skacze jak się olej rozgrzeje od 0 do 8 atm.jak jadę pod górkę lub jak ruszam do przodu.  Ale przedni napęd ciągnie cały czas.

Podłożyłem już podkładkę pod zaworek i się zwiększyło na około 10 atm.  sprawdzę jak wyjadę uprawiać pod buraki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Czegoś tu nie rozumiem co w tym ciągniku jest wskaźnik ciśnienia oleju hydraulicznego? wiem że w MTZ 82 był wskaźnik tylko ciśnienia oleju silnikowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Hydraulika to osoby zbiornik i olej . Chodzi o olej w skrzyni biegów która jest smarowana pompą pod ciśnieniem i o skoki tego ciśnienia właśnie . Przyznam że użytkuje 1221 I już 12 lat i się z tym nie spotkałem . Przeważnie wskazówka zegara leżakuje sobie gdzieś w dolnych granicach zakresu ciśnienia . Raz tylko regulowałem zaworki podkładkami i dwa razy wymiana oleju i mycie filtrów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Muszę zwiększyć ciśnienie w MTZ1025.3 ,od nowości wskazuje niecałe 8.Napiszcie,gdzie dokładnie jest ten zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    63

W moim 1025 od 11 lat też tyle wskazuje  , to jakie ma być ciśnienie oleju , żeby kilka trybów nasmarować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

U mnie już jest w porządku okazało się że kabelki dotykaly kabiny (robiło się zwarcie). Ciśnienie skakalo.
Do henes
Jeżeli masz taką samą skrzynie biegów jak u mnie w 1222 to :
8 atm. wystarczy, ale możesz troszkę zwiększyć. Z prawej strony skrzyni jest filter (Bąk) poniżej są 3 zawory. Pierwszy od góry to jest właśnie od tego ciśnienia, dajesz cienką podkładkę i masz większe ciśnienie.
A pierwszy zawór od dołu jest od smarowania skrzyni ma być ustawiony na około 2 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.