News
wz19

Skoki ciśnienia w skrzyni biegów Belarus/Pronar 1221

Polecane posty

wz19    0

Witam.Mam problem z moim Pronarem 1221 - od pewnego czasu jak się rozgrzeje olej w skrzyni biegów to skacze ciśnienie na wskażniku - jak zjeżdżam z góry to jest w porządku ale jak jadę pod górkę to spada i rośnie i tak cały czas i jeszcze jak stanę na równym terenie to podczas ruszania do przodu też spada a jak ruszam do tyłu to jest dobrze.

Jak go zgaszę i postoi trochę - ostygnie to trzyma ciśnienie równo dopóki się nie rozgrzeje. Olej mam zalany HIPOL 15F 80W90.

Może ktoś miał taki problem - to był bym wdzięczny za podpowiedż co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź poziom oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wlałem 20 litrów więcej ponad poziom i jest to samo - myślałem że może rurka ssąca od pompy pękła ale olej jest dużo wyżej od pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fezoi    79

W miejsce czujnika wkręć manometr na przewodzie hydraulicznym i sprawdź wskazania , jak będzie dobrze to elektryka , jak nie to musisz robić  smarowanie skrzyni . Ps. filtr i smok  czyściłeś ?

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Edytowano przez adiss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Filtr te krążki małe czyściłem parę razy już na nich nic nie ma - bąka też czyściłem był prawie czysty. Jeżeli chodzi o ciśnienie to jak zaczynam orkę lub uprawę to ono jest trzyma równo 8 atmosfer aż do momentu jak olej się zagrzeje czyli mniej więcej 2 godziny pracy - od tego momentu zaczyna skakać - spada do zera i znowu do 8 atm. Najgorzej jest jak jadę pod górkę lub ruszam do przodu - jak zjeżdżam z górki to trzyma równo te 8 atm.  Jak go zgaszę i postoi tylko np. godzinkę - zapalam i zaczynam uprawiać to trzyma równo 8 atmosfer ale zaraz się olej zagrzeje i znowu skacze. Myślałem z początku że oleju za mało ( chociaż poziom był ) i dolałem 20 litrów ponad poziom i to samo się dzieje - olej się rozgrzewa i ciśnienie zaczyna skakać. Nie mam pojęcia co jest.

fezoi   pisze że czujnik może być - tylko to mi zostało do sprawdzenia - może faktycznie olej sie zagrzeje i czujnik wariuje  ale dlaczego z górki jak zjeżdżam to jest dobrze ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    79

U mnie w 1025 tak skakały wskazania temp. płynu chłodzącego , ten panel wskaźników nie budzi zaufania , kontrolki się żarzą bez sensu i dodatkowo mam w jednej wiązce w słupku kabiny zwarcie . Bym obstawił elektrykę , ale u Ciebie jest ścisły zwiazek z temp. i przechyłem . Musisz sprawdzić ciśnienie zanim rozbierzesz pół ciągnika .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Sprawdzę ciśnienie innym zegarem ale teraz i tak nie ma możliwości rozgrzać olej , dopiero na wiosnę. Może ktoś jeszcze napisze coś o tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Jeśli wskaźnik by szalał to tak samo w jeździe pod górkę , czy z górki. Gdzieś chyba musi zasysać powietrze przy jeździe pod górę i ruszaniu do przodu , chociaż z drugiej strony został dolany olej. Może jest gdzieś niewielkie pęknięcie i pod wpływem temperatury się powiększa i przy przelaniu się oleju do tyłu ciągnika zasysa przez nie powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Masz rację z tym wskażnikiem z góry czy pod górę powinno być tak samo chyba. Mogę dolać jeszcze z 20 litrów hipolu na próbę tylko czy nic się nie stanie w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Dolewanie oleju powyżej stanu bez końca może być tak samo szkodliwe jak zbyt niski poziom.


Jeszcze przyszło mi do głowy coś takiego ; sprawdź dźwignie przełączania pompy ( napęd z silnika/ napęd od kół) może tam się poluzowało i nie zazębia cały czas. To jest już gdybanie , ale może coś pomoże :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Wiem że jest szkodliwe ale w tej chwili razem z tym co wlałem jest około 70 l - jak bym dolał jeszcze 20 litrów to myślę że była by połowa pojemności skrzyni,czyli 50% zapełnienia - może na próbę by się nic nie stało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    419

na próbę to nie ma takiej możliwości żeby coś stało się przeciesz to wszystko może pracować w oleju


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarus1221    0

kolego nie wiem czy dobrze kumam ale jerzeli ginie ci ciśnienie w skrzyni to mysle że zauwarzyłbyś to po rozłaczaniu przednigo napedu w trakcie pracy ( cisnienie jest naped ciagnie cisnienie spada naped nieciagnie) jerzeli tak sie dzieje to prawdobodobnie zaworek(cisnieniowy) z jakiegos powodu wariuje ja jak dobrze pamietam cos pod sprerzynke podłorzyłem i po kłopocie, a jak naped ciagnie cały czas to byc może czujnik ,zegar ,lub kabelki płataja figla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W 1221.3 mam odwrotnie... Normalnie wskaźnik pokazuje ok 10 bar podczas roboty czy nawet jazdy drogą wskażnik lata od tych 10 do zamknięcia skali czyli ponad 18. Wymieniałem olej, czyściłem tarczki, bąk za każdym razem przy wymianie oleju w silniku i dalej to samo :P  Gdzieś na filmiku widziałem że u kogoś też tak było, widać ten typ tak ma.  Zrobione prawie 1800 h i na razie nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

To ciśnienie to mi skacze jak się olej rozgrzeje od 0 do 8 atm.jak jadę pod górkę lub jak ruszam do przodu.  Ale przedni napęd ciągnie cały czas.

Podłożyłem już podkładkę pod zaworek i się zwiększyło na około 10 atm.  sprawdzę jak wyjadę uprawiać pod buraki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Czegoś tu nie rozumiem co w tym ciągniku jest wskaźnik ciśnienia oleju hydraulicznego? wiem że w MTZ 82 był wskaźnik tylko ciśnienia oleju silnikowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Hydraulika to osoby zbiornik i olej . Chodzi o olej w skrzyni biegów która jest smarowana pompą pod ciśnieniem i o skoki tego ciśnienia właśnie . Przyznam że użytkuje 1221 I już 12 lat i się z tym nie spotkałem . Przeważnie wskazówka zegara leżakuje sobie gdzieś w dolnych granicach zakresu ciśnienia . Raz tylko regulowałem zaworki podkładkami i dwa razy wymiana oleju i mycie filtrów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Wyczyść filtr te talerzyki z siateczki , bączka też nie zaszkodzi ciśnienie reguluje się zwykłą podkładką pod sprężynę zaworu  dziwne tylko te różnice na przechyłach ? ?? Dodaj podkładkę na początek pod sprężynę i zobacz czy nadal są takie rozbieżności . Mam też takiego z pierwszej serii i nie było problemów . Jak to wygląda u Ciebie ? 

Muszę zwiększyć ciśnienie w MTZ1025.3 ,od nowości wskazuje niecałe 8.Napiszcie,gdzie dokładnie jest ten zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    79

W moim 1025 od 11 lat też tyle wskazuje  , to jakie ma być ciśnienie oleju , żeby kilka trybów nasmarować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

U mnie już jest w porządku okazało się że kabelki dotykaly kabiny (robiło się zwarcie). Ciśnienie skakalo.
Do henes
Jeżeli masz taką samą skrzynie biegów jak u mnie w 1222 to :
8 atm. wystarczy, ale możesz troszkę zwiększyć. Z prawej strony skrzyni jest filter (Bąk) poniżej są 3 zawory. Pierwszy od góry to jest właśnie od tego ciśnienia, dajesz cienką podkładkę i masz większe ciśnienie.
A pierwszy zawór od dołu jest od smarowania skrzyni ma być ustawiony na około 2 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbyszekbrzuze
      Dzisiaj przeglądając internet trafiłem na coś ciekawego.
      REWERS DO MTZ!!
      Kiedyś o tym wspominałem, ale teraz zakłądam specjalny temat.
      **Zwykły rewers zastępujący nasz reduktor:.
      Oczywiście synchroniazowany.


      zestaw kpl Р70-1721020

      Do tego dochodzi wałek wejściowy do skrzyni Р70-1701032:

      Dochodzi parę innych elementów, na dole załączam link do katalogu
       
      **Jest też wersja Rewers + Reduktor. Piszą, że to pasuje również do mechanicznej niesynchronzowanej skrzyni:
      Przeróbka polega na wmontowaniu kompletnego zestawu, dzięki któremu mamy rewers i jeszcze dodatkowo synchronizowany reduktor. W połączeniu z normalną skrzynią daje to 22 biegi do przodu (jeśli nie wyjmiemy zębatki biegu wstecznego).
      Dla chętnych linki.
      Sam rewers:
      http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/mtz/mtz-570/87/
      http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
      Rewers z reduktorem:
      http://mytraktor.by/Pages/Kombinirovany.html
      http://mytraktor.by/Pages/Korpysa.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakombpr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/Remont_B-923_part-3.html
      Fajna strona, pokazują nawet jak wzmocnic ruska żeby nie pękał:
      http://mytraktor.by/Pages/Treschina.html
      Więcej mi się nie chce szukać, jeśli ktoś coś znajdzie, to zapraszam do dyskusji.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marcin974
      Jest temat ,,Co byscie zmienili w Pronarach" ale nie ma ,,Co przerobiliście w nich"
      Wiec Panowie -co przerobiliście w Swoich zemstach Stalina?
      Prosiłbym o jakieś zdjęcia i krótkie opisy Waszych wynalazków
       
      Ja zacznę:
      Posiadam Pronara z 2004r narazie ma około 1550mth
      a przerobiłem/zamontowałem w nim:
       
      kogut kogut 2
      Prąd wzięty z oświetlenia kabiny, kogut na gumowej podstawie, mocowany na sztycy
       
      prędkościomierz
      Rowerowy(sr. predkosc, ilosc przebytych km itd), dwa magnesy są na przedniej feldze.
       
       
      głośniki
      prawy i
      lewy
      Zmiana radia na inne pozwoliła podlączyc mi dodatkowe głośniki -teraz mam 2X55W i 2X60 -jak by nie patrzył to 230W
       
      Włączanie przedniego napędu:
      1 2 3 4
      Dźwignia zastosowana od malucha od ręcznego, założony czujnik od stopu pod dźwignią który sygnalizuje na desce rozdzielczej włączenie napędu (by nie kombinować z instalacją elektryczną podlączylem go pod kontrolkę od sygnalizacji wyczyszczenia filtra powietrza -nie potrzebna bo i tak sie regularnie czyści)
       
       
      zarówki imitujące efekt xenonu zarówki imitujące efekt xenonu 2
      halogenowe (H3) kupiłem w supermarkecie Real po 15zł za 2szt i H4 z trzonkiem na R2 okazyjnie na allegro za 10zł
      Efekt super (na zdjęciach za bardzo nie widać tego)
       
      Klakson pneumatyczny
      Klakson pneumatyczny 2
      Kupiony na Allegro za 69zł z własnym kompresorem, obecnie podłączone jest pod kable od tego starego, instalacja do niego poprowadzona jest w Słupku kabiny
       
      To tyle z grubszych przeróbek a po za tym to jeszcze:
      przeniesione przednie dwa wyjscia hydrauliki na tył, zbiorniczek od spryskiwaczy z nad rozrusznika został usunięty, założony jest od malucha pod kabiną, radio blaupunkt kasetowe zalodzone jest,
      I Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę
       
      Mam zamiast przerobić filtr powietrza przy Słupku kabiny, zamontowałbym go na takiej wysokości by po zdjęciu grzybka spokojnie było można złozyc lusterko
      To tylko zamiary a chęci brak
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.