czarek1107

John Deere 5090R nie chce zapalić

Polecane posty

czarek1107    0

nie kreci,nie dochodzi prad do niej


miernik mam ale rowniez nie bardzo wiem jak to sprawdzic bo pozyczylem go tylko po to zeby sprawdzic ladowanie w c-360


w pinie 2 żarówka nie gaśnie po kilku sekundach tylko świeci cały czas, natomiast z tą ciągłością obwodu: po podłączeniu + do żarówki i pinu 1 świeci się żarówka, ale po podłączeniu 5 do + pompa się nie włącza niestety. jaki z tego wniosek??
Nie pisz posta pod postem!

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

To zostaje sprawdzić połączenie od pin 5 do kostki pompki - pewnie przerwany obwód.

Ile styków jest w kostce pompki? Pewnie dwa: przewód plusowy od pinu 5 gniazda do kostki pompki a drugi to masa (-). Jak masz miernik ustaw go na pomiar ciągłości obwodu- po zetknięciu dwóch przewodów miernika powinien zapiszczeć

Jeśli to już ogarnąłeś to jeden koniec miernika do pin 5 a drugi na jednej z wsuwek w kostce pompki powinien zapiszczeć -jak nie to kabel albo przełamany albo przepalony. Tak samo w kostce do jednej wsuwki jeden koniec miernika i drugi koniec do masy gdzieś z bloku skrzyni czy silnika, ma zapiszczeć jak nie brak masowania pompki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

masz racje,sa dwa styki na pompce.dzieki wielkie za wszeslkie wskazówki i za poswiecony czas.a czy moze byc tak ze komputer w jakims celu odłącza prąd?bo np zlapal jakis bląd?czy to usterka mechaniczna.staram sie samemu zblizyc do wykrycia przyczyny problemu gdyz obawiam sie ze serwis skasuje mnie za cos co jest dobre a juz 2 razy sie naciąłem niestety co mnie drogo kosztowało.

Edytowano przez czarek1107

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Jeżeli do pinu 5 w przekaźniku dochodzi prąd po przekręceniu kluczyków pozycje zapłonu to jeżeli jest pin 5 połączony bezpośrednio z kostką pompki (nie ma po drodze na tym kablu innych ustrojstw jak przekaźniki itd.) to elektronika steruje tylko tym przekaźnikiem o ile jest to przekaźnik od pompki paliwa i czy podczas "badań" tego układu nie popełniłeś błędu bo nie jestem wróżką i przez monitor nie widzę  :D  a staram się teoretycznie nakreślić drogę prądu do tej piekielnej pompki

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

ja bym wsadził nowy kabel w ten pin 5 i połączy z pompką - jak zadziała to na pewno przewód uszkodzony albo przetarty  

bo tam nic nie ma po drodze do pompki  


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

robilem wszystko jak kazales.a upewnij mnie w którym momencie sprawdzalismy czy jest prad w pinie 5?prosze o cierpliwosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Jak sprawdzałeś przekaźnik, po prostu z pinu 3 prąd przechodzi za pomocą przekaźnika do pinu 5 jeżeli do pinu 2 dojdzie prąd i cewka przyciągnie styk- twój oryginalny widocznie jest walnięty bo może być że przewód od pinu 5 do kostki się przetarł i dotknął masy przepalając się sam a przy okazji spalił przekaźnik (ten przekaźnik po symbolach to chyba ma cewkę zabezpieczoną wbudowanym bezpiecznikiem) a jak masz pecha to ten co podmieniłeś na chwile też mógł wysiąść bo z mojej winy za szybko w jednym poście przekazałem ci co masz zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

rozumiem dzialanie przekaznika..a od czego jest pin 1 i 4? bo ten przekaznik jest rowniez od podgrzewacza chyba.to te pozostale piny moglyby byc od podgrzewacza?czemu nie poszly najpierw bezpieczniki?to prad idzie od akumulatora do bezpiecznikow pozniej na pin 3,przekaznik za pomoca pinu 2 daje prad dalej na pin 5 i na pompke.to jakies zwarcie mogloby byc miedzy pinem 5 a kostka pompki i dlatego bezpieczniki sa cale,dobrze mysle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

na moje oko to bezpieczniki są za przekaźnikiem i powinny być spalone jeżeli kabel do pompki  by zmasował  

jest to dziwne że bezpieczniki całe 

być może że tu zespół sterujący odcina ten prąd 

tu kody błędu pokarzą tylko trzeba uruchomić tryb diagnostyczny a to robota dla fachowca 

 

 

odłączałeś klemę od akumulatora na parę minut? 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

w pinie 3 jest prad wiec daje kabelkiem na pin 5.i sa dalej dwa bezpieczniki i dopiero przewod ktory idzie na pompke.ale juz na bezpiecznikach nie ma prądu.czy na tej drodze miedzy przekaznikiem a bezpiecznikami moze cos odcinac prąd?czy cos się z tylu wypięło?bo zespoł sterujacy steruje chyba przekaznikiem a jezeli połączyłem to kablem bez przekaznika to chyba nie ma jak odciac pradu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

 cała ta skrzynka  mocno drży jak silnik chodzi ,więc możliwe że coś się wypięło albo po prostu pękło 

 wyjmij bezpiecznik i daj  tam prąd bezpośrednio na pompkę, jak pójdzie to rozbieraj ta skrzynkę bo masz  przerwany obwód 

 może faktycznie coś się przełamało albo wypięło 

 

 gdyby było zwarcie to waliło by bezpieczniki a tu raczej masz tylko przerwę w obwodzie 

   

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

dzieki wszystkim za pomoc.pękł jeden kabelek (pewnie na mrozie) ktory dochodzi do gniazda przekaznika.wymienilem przekaznik poprawilem przewody i pomka dziala.pojawil sie drugi problem ,traktor ciezko zapala.a pierwszym razem jak go odpalalem to byl chyba zapowietrzony.czy moglo sie cofnac paliwo?przedtem latwo palil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek1107    0

no nie.ciezko pali wlasnie.i przypuszczam ze jak jutro bede próbowal go uruchomic to znow bedzie wielki problem.gdzies czytalem o zaworkach zwrotnych tylko nie wiem gdzie gdzie go zalozyc i czy jeden wystarczy bo duzo rozgalezien jest.dwa filtry chłodnica od paliwa i nie wiem jak to paliwo biegnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A przekręć stacyjkę, niech ze 30-40s pompka pompuje paliwo i wtedy odpal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

powinien sam się odpowietrzyć 

żadne zaworki zwrotne nie są potrzebne w tym układzie 

pytanie jakie miałeś paliwo zalane , bo coś tam pisałeś że biały syf się zebrał - czyli parafina 

pilnuj paliwa bo jak przytka go parafiną to będzie boleć ;)  

podładuj akumulator i dobre paliwo i powinno być git 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

przy takiej temepraturze    powinien zapalić ale podstawa to  paliwo zimowe  z  sprawdzonej stacji    i  podgrzewanie  świecy żarowej  sprawne.  

 

może być tak że ci zamarzło w wężykach  Po czyszczeniu filtra powinno się go odpowietrzyć . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

zapewne kolega miał na myśli - oczyszczenie, a dokładnie o spuszczenie wody(syfu) z odstojnika  ;)

 


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40
Napisano (edytowany)

dokładnie  to mialem  na myśli   i wymianę wkładu ewentualnie jeśli jest potrzeba   a druga sprawa że niektóre   ciągniki  mają jeszcze sróbkę do odpowietrzenia układu  Nie wiem jak ma twój  JD  ale w starszych coś takiego było. 

Edytowano przez soltys13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj