czareczek85

Jakie stosujecie oleje w Kubocie. Wasze opinie i spostrzeżenia

Polecane posty

czareczek85    411

Użytkownicy Kubot ja do tej pory jeździłem na oryginalnych olejach najpierw od Repsola potem od Valvoline, teraz szukam zamiennika w rozsądnej cenie co polecicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

jak kolega chce oszczędzać na oleju to powodzenia życzę. po za tym mówisz o silniku czy też o hydraulice ? bez obrazy ale takie rozumowanie to dla mnie ..... taka rimula olej z górnej półki za 20 l. 275 zł. to dużo. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Chodzi mi o olej hydrauliczno-przekładnowy oraz do silnika. Kto tu mówi o oszczędzaniu rePsola oryginał norma udt w granicach 13zł dostanę z valvolin mam wycenę za 14zł oczywiście podane ceny przy zakupie 209l czyli całej beczki zreszto ja tylko tak kupuję bo jednak dużo taniej. 

Kolego iron dealer za beczkę oryginalnego kubotowskiego valvoline śpiewa ponad 3500zł a ja go mogę kupić w valvoline za 2800zł to chyba opłaca się szukać oszczędmości 700 zł piechotą nie chodzi.

Wiem że dużo osób jeździ na Platinum agro utto 10W30 też ten olej ma normę udt od kuboty a jest do kupienia za 1800zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

odrazu było pisać tak a nie.oleje schell to górna półka i tak jak pisałem rimula r4 za nawet 270 przy 20l. jeśli dodatkowo weźmiesz parę innych rzeczy. także czy to valvoline schell czy Castrol to będzie dobrze aby nie od dilera bo skroji zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Ciekawe jak cenowo wychodzi Shell spirax s4 TXM? W USA jeżdżą na Shell Donax TD (to samo co Spirax s4 txm) temperatura płynięcia tego oleju to -42 więc jest bardzo dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

nie wiem musiałbym sprawdzić. do skrzyni wystarczy gl4 10w30 .a do zwolnic 80w140 idzie ale gl5 .przeważnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

jeśli producent tak zaleca.to tak ale przeważnie jest tak jak pisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie;

czy oleje UDT od Repsola i UDT od Valvoline różnią się czymś? No bo niby jeden i drugi UDT lub Super UDT.

Mam informację ,że dla Kuboty oleje robi właśnie  Repsol albo Valvoline. W Polsce podobno wszystko idzie od Repsola bo Valvoline nie ma autoryzowanego przedstawicielstwa .

 

Czy moglibyście zweryfikować te informacje?

 

 

Informacja od firmy Kubota Polska : "Kubota nikomu nie udzieliła żadnego dopuszczenia na olej".

Przedstawiciel Fuscha przed sprawdzeniem u źródła był na 100% był pewien ,że Fusch takie dopuszczenia ma.

 

Kolejna informacja od Kubota Polska jest taka ,że jeżeli ktoś mając przedłużoną gwarancję pozwolił serwisowi na przeglądzie nalać inny olej niż Kuboty to stracił w tym momencie 3 letnią gwarancję. Ot co.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coni77    0

mam pytanie;

czy oleje UDT od Repsola i UDT od Valvoline różnią się czymś? No bo niby jeden i drugi UDT lub Super UDT.

Mam informację ,że dla Kuboty oleje robi właśnie  Repsol albo Valvoline. W Polsce podobno wszystko idzie od Repsola bo Valvoline nie ma autoryzowanego przedstawicielstwa .

 

Czy moglibyście zweryfikować te informacje?

 

 

Informacja od firmy Kubota Polska : "Kubota nikomu nie udzieliła żadnego dopuszczenia na olej".

Przedstawiciel Fuscha przed sprawdzeniem u źródła był na 100% był pewien ,że Fusch takie dopuszczenia ma.

 

Kolejna informacja od Kubota Polska jest taka ,że jeżeli ktoś mając przedłużoną gwarancję pozwolił serwisowi na przeglądzie nalać inny olej niż Kuboty to stracił w tym momencie 3 letnią gwarancję. Ot co.

 

Oleje dla Kuboty dostarcza od jakiegoś czasu tylko Valvoline.

 

Jeśli chodzi o 3letnią gwarancję to jest zapis w książce gwarancyjnej że pod warunkiem stosowania oryginalnych środków smarnych. Żaden Shell czy Fusch nie jest akceptowany przez Kubotę. Kiedyś usłyszałem że Fuscha można stosować podczas gwarancji, ale nie było to prawdą.

 

Silnikowy 10W40 kupowałem ostatnio po 20,40 brutto za 1 litr (opakowanie 20), nie oceniam czy to dużo czy to mało - śpię spokojnie :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do Repsola i twierdzą , że oni również produkują olej dla Kuboty i mają w sprzedaży Kubota UDT I Super UDT

Mam zamiar u nich kupić ten olej . To jak to w sumie jest , olej od Repsola jest poświęcony przez Kubotę czy nie jest?

 

Różnica w cenie miedzy Repsolem a serwisem Kuboty bardzo duża.

 

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coni77    0

To zapytaj się na jakie kraje aktualnie Repsol dostarcza dla Kuboty.

 

jaką cenę dostałeś w serwisie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Aldo w Myszyńcu:

Kubota Super UDT - 20L - 486 zł brutto - czyli nieco ponad 24 zł / litr

Kubota Ultractive LE 10W40 - 20L - 399 zł brutto - czyli ~ 20 zł / litr

 

Producentem oleju na Polskę z tego co się dowiedziałem jest Valvoline.

 

Mogę dopytać jeszcze o olej rozlewny z beczek jeśli kogoś interesuje :)

Edytowano przez AgroInspektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Ja do skrzyni planuje Platinum Agro Utto, ma specyfikacje,kosztuje 10zł, w małej prostej 5040 wchodzi 45 litr to piernicze oryginały. Wole trochę czesciej a tanszy. Pytałem u dealera McCormicka to oni po gwarancji wszystkim leją ten Agro Utto. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coni77    0

Ja do skrzyni planuje Platinum Agro Utto, ma specyfikacje,kosztuje 10zł, w małej prostej 5040 wchodzi 45 litr to piernicze oryginały. Wole trochę czesciej a tanszy. Pytałem u dealera McCormicka to oni po gwarancji wszystkim leją ten Agro Utto. 

 

witaj, nie do końca rozumiem, wolisz częściej a taniej ? co za różnica drożej a rzadziej ? suma powinna wyjść taka sama.

specyfikacja Utto to jedno a tzw "łyżka dziekciu" to drugie. Ja wolę brendowany olej i śpię spokojnie.

Dostałem 10% upustu na całe zakupy bo miałem kupon ze strony kuboty.

 

po gwarancji leja cokolwiek, licząc że wrócisz i zostawisz monetę na serwisie.  zero sentymentów - biznes jest biznes

Edytowano przez Coni77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Kupowałem olej silnikowy do Forda tuz po gwarancji ze strony zmienolej.pl Z setek opini, artykułów porównań wybrałem Millers,a, angielski dość drogi olej. Ten Ford ma wymiane co 50tyś lub 2 lata i pytam Pana z tego sklepu jak to jest, powiedział że pracuje też w jakimś laboratorium i żaden olej nie trzyma parametrów dłużej niż rok. A z hydraulicznymi to pewnie inna bajka, bo np. Kubota zwiększył interwał do 800h. A stare Zetory miały aż 1200mth, to moja kubota 1200mth to będzie miała przy 2200h w jej liczniku co w moim przypadku wychodzi z 10lat. Skoro Zetor miał tak dużo, to ja co 4lata i 900h zmienie na Agro Utto i bede zadowolony, 5040 to prostsza konstrukcja niż ten zetor. Filtr silnikowego kosztuje kilkadziesiąt złotych to sprytni ludzie stwierdzili że pasuje od żuka i ktoś pewnie zakłada taki, w sumie sam nie wiem czy Kuboty lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ainat    10

Odgrzebuję temat olei do Kuboty.

Mam M7040 , jeszcze manualny bez komputera i DPF. Jestem po gwarancji i muszę zmienić olej w silniku. Serwis lał mi Fusha TITAN Cargo 15W40  (ACAE E9/E7, API CJ-4/CI4 PLUS/CI-4, CAT ECF-2/ECF-3) notabene nie zgodnie z warunkami 3 letniej gwarancji Kuboty.  Wiem  że dla Kuboty oleje robi Valvoline, nie mogę nigdzie znaleźć info który olej Valvoline jest odpowiednikiem oleju Kuboty?

W instrukcji ciągnika pisze, że olej ma być klasy CF lub CI-4 w/g API do silników typu EGR (z zewnętrzną recyrkulacją spalin)

musi posiadać wymaganą klasę jakości w/g API oraz lepkości w/g SAE, w instrukcji jest podany min. SAE15W40

Nie wolno stosować oleju klasy CJ-4, CF-4, CG-4, CH-4.

Znalazłem olej Valvoline ALL FLEET EXTRA SAE 15W40 w załączniku specyfikacja producenta. Po rozmowie z przedstawicielem Valvoline padło na wymieniony wyżej olej.

Wygląda na to, że to będzie dobry wybór, ale na 100% pewny nie jestem, w tym załączniku Valvoline nie ma informacji, że ten olej ma aprobatę dla Kuboty. Pewnie wynika to z polityki biznesowej Kuboty, która nikomu nie daje takiej aprobaty.  Czy ktoś z kolegów obeznany w niuansach olejowych mógł by się wypowiedzieć? Jestem prawie zdecydowany kupić ten olej Valvoline ale wcześniej chciałbym poznać zdanie innych.

Mam też problem z olejem przekładniowo/hydraulicznym; pękł mi 800mg temu wąż i wywaliło 50 litrów fabrycznego UDT , zalałem Jasol z planem wymiany potem na coś lepszego (filtry wymieniłem oryginalne) , UDT Kuboty za drogi, więc szukam czegoś w rozsądnej cenie. Też mam info, że UDT robi dla Kuboty Valvoline, tylko, który to będzie olej? A jeszcze zapytam o filtry do silnika ; oleju i paliwa jakie zamienniki nie będą ustępowały jakością od Kubotowskich? Olejowy nie jest drogi ale paliwowe już tak

Valvoline_All-FleetExtra-15W-40_101-17a_PL.pdf

Edytowano przez Ainat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam m8540 do silnika leje oryginał. Do hydrauliki idzie platinum Agro utto 10w30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Leje ktoś jeszcze Platinum Agro Utto 10w30 do hydrauliki w ciągnikach po 2010 roku? Ja mam Kubote L5040 2012 rok, prosty ciągnik to powinien wystarczyć. A taki znajomy z serwisu Kuboty po cichu mi powiedział,  że zmień tylko filter po co olej (mam 1000 h) Na logike to może ma racje, bo Zetor ma 1200 mth wymiana oleju czyli tych godzin zegarowych by wyszło może 2000. Kolega ma 5340 to 1200mth mu się zbliżało dopiero w tamtym roku i szykował się do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras07    6

Dokładnie napiszę jaki mam jak przyjadą na serwis po niedzieli,wiem że po gwarancji idzie fusch utto Kubota 8560

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Ja ponawiam moje pytania, czy Platinum Agro Utto przekładniowo-hydrauliczny nadaje się do nowszych ciągników? Dealer Mcornick taki właśnie leje po gwarancji. Na zdjęciu podane specyfikacje

20180327_120305.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj