mustafakali

Podnośnik problem

Polecane posty

mustafakali    3

Witam posiadam mtz82 i mój problem jest taki że gdy wezwę wajchę regulatora siłowego(tego obok siedzenia) do tyłu to podnośnik podnosi natomiast gdy ją puszcze opada, gdy zgasze ciągnik tak samo opada. Wymieniłem zawór w rozdzielaczu ale to nic nie dało. Proszę o pomoc bo jest to uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Kolego szukanie nie boli, tematów już kilka było. A tu przykład http://www.agrofoto.pl/forum/topic/68836-hydraulika-mtz-82/page-2?hl=%2Bpodno%C5%9Bnik+%2Bmtz&do=findComment&comment=1313968

Post numer 26 chyba rozwiąże Twój problem.

 

Reasumując- Też tak miałem, problem polegał na tym że wyrobił mi się wspornik od wałka regulatora siłowego. Kupiłem nowy, wyregulowałem cięgno idące od wałka regulatora siłowego do kabiny łączące się z dźwignią przy siedzeniu i wszystko gra. U Ciebie może nic się nie wyrobiło, a wystarczy podciągnąć owe cięgno. 

Co według Ciebie jeszcze oznacza wezmę wajchę do tyłu? Czyli jak? W pozycję tak, że ta tulejka spada poza półksiężyc i następuje zatrzymanie dźwigni ? Czy może pchasz ją jeszcze dalej do tyłu, a jak puścisz rękę i trochę dźwignia się cofnie to maszyna opada? Sprecyzuj to, bo jeśli pchasz ją jeszcze dalej niż sama się zatrzymuje i wtedy jest dobrze, a po jej delikatnym cofnięciu opada to trzeba podciągnąć cięgno lub sprawdzić jak ma się tulejka we wsporniku pod kabiną. Takie moje zdanie.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tam powinieneś mieć wyskalowane na obudowie tej dźwigni i ma się ona zatrzymywać na literze "N". Jeśli zatrzymuje w tej pozycji to trzeba wyregulować cięgno , a jeżeli dźwignia zatrzymuję się jeszcze dalej ( w przód ciągnika) to masz wyrobioną gumową rolkę i ona nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustafakali    3

Na obudowie widać że coś był ale pozdzierane wszystko i nie można odczytać. Dodam jeszcze że dopiero zaczynam przygode z tym ciagnikiem.
Zobacze czy to było to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustafakali    3

A czy w waszych modelach używacie do podnoszenia tej wajchy co są trzy koło siebie tak przy kierownicy pierwsza od prawej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Tak ja uzywam działa jak dodatkowe wspomaganie ,unosi bez problemu ,lecz to i tak nie rozwiązuje problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

To nie jest żadne wspomaganie. Są dwa obwody sterowania podnośnikiem albo właśnie za pomocą rozdzielacza głównego , albo za pomocą regulatora siłowego.  Te dwa obwody są połączone razem i jeśli jeden niedomaga to drugi też nie działa poprawnie.


Kolego mustafakali ściąg sobie instrukcje obsługi mtz-ta z neta i poczytaj , a później jak będzie coś niezrozumiałe to pytaj na forum , bo wszystkiego tu się nie da wytłumaczyć i nie ma sensu pisać na forum instrukcji użytkowania owego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj