Skocz do zawartości
News
marcin974

Wasze przeróbki i udoskonalenia w Pronarach/Belarusach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przeróbki
marcin974    25

Jest temat ,,Co byscie zmienili w Pronarach" ale nie ma ,,Co przerobiliście w nich" :(

Wiec Panowie -co przerobiliście w Swoich zemstach Stalina? :(

Prosiłbym o jakieś zdjęcia i krótkie opisy Waszych wynalazków

 

Ja zacznę:

Posiadam Pronara z 2004r narazie ma około 1550mth

a przerobiłem/zamontowałem w nim:

 

kogut kogut 2

Prąd wzięty z oświetlenia kabiny, kogut na gumowej podstawie, mocowany na sztycy

 

prędkościomierz

Rowerowy(sr. predkosc, ilosc przebytych km itd), dwa magnesy są na przedniej feldze.

 

 

głośniki

prawy i

lewy

Zmiana radia na inne pozwoliła podlączyc mi dodatkowe głośniki -teraz mam 2X55W i 2X60 -jak by nie patrzył to 230W :(

 

Włączanie przedniego napędu:

1 2 3 4

Dźwignia zastosowana od malucha od ręcznego, założony czujnik od stopu pod dźwignią który sygnalizuje na desce rozdzielczej włączenie napędu (by nie kombinować z instalacją elektryczną podlączylem go pod kontrolkę od sygnalizacji wyczyszczenia filtra powietrza -nie potrzebna bo i tak sie regularnie czyści)

 

 

zarówki imitujące efekt xenonu zarówki imitujące efekt xenonu 2

halogenowe (H3) kupiłem w supermarkecie Real po 15zł za 2szt i H4 z trzonkiem na R2 okazyjnie na allegro za 10zł :P

Efekt super (na zdjęciach za bardzo nie widać tego)

 

Klakson pneumatyczny

Klakson pneumatyczny 2

Kupiony na Allegro za 69zł z własnym kompresorem, obecnie podłączone jest pod kable od tego starego, instalacja do niego poprowadzona jest w Słupku kabiny

 

To tyle z grubszych przeróbek a po za tym to jeszcze:

przeniesione przednie dwa wyjscia hydrauliki na tył, zbiorniczek od spryskiwaczy z nad rozrusznika został usunięty, założony jest od malucha pod kabiną, radio blaupunkt kasetowe zalodzone jest,

I Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę :(

 

Mam zamiast przerobić filtr powietrza przy Słupku kabiny, zamontowałbym go na takiej wysokości by po zdjęciu grzybka spokojnie było można złozyc lusterko

To tylko zamiary a chęci brak :(


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

To wszystko gadżety a gdzie efektywne udoskonalenia takie jak w moim 820. :P


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

No racja -jak na moje 16lat to starczą takie przeróbki :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radek269    0

Ja w swoim mtz82 z 1990 przerabiałem instalicje elektryczną. Tak dokładniej to rozprowadzałęm drugą i na niej jest podłączone tak- nawiem, halogeny tylnie, radio razem ze wzmacniaczem, dodatkowe dwa halogeny z tyłu na błotnikach, halogeny z przodu nad kierunkami i jeszcze na dachu mam dwa dalekosiężne halogeny(szperacze o średnicy 18cm) do wszystkiego doprowarzałęm grube kable razem z kablem od masy a mie gdzieś pod śrube. przy filtrze powietrza są do wszystkiego oddzielne bezpieczniki, przekażniki by włączniki się nie paliły. jeszcze myśle o lepszym ładowaniu bo ten alternatro to daje 500W więc nie daje rady ładować akumulatora gdy wszystko włącze. Zdjęcia pokaże jak się naucze je przeżucać na AF hi hi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

wchodzisz w kategorie w której chcesz dodać fotę i klikasz ,,new image" -pamiętaj ze w tytule musi być model i typ traktora oraz tytuł z wielkiej litery musi sie zaczynać :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

I koła nie dotykają?

Ile za szt placiłes bo kumpel chce takie na siłke sobie kupić :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Witam. Czy próbował ktoś z was zakładać dodatkową chłodnicę do oleju hydraulicznego? Jeśli ktoś coś wie na ten temat to będę wdzięczny za info.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

moje udoskonalenia:

-przedłużyłem 1 rączkę od hydrauliki żeby nie trzeba było sięgać ( przydatne przy pracy z agregatem i siewnikiem na hydropaku)

-przełożyłem wyjscia od hydrauliki nad podnosnik, bo były obok i niedostępne.

-założyłem dodatkowe obciążniki (założyłem cały przód od t-25 i założyłem 8 obciazników 20kg od t-25

-założyłem gałke do kierownicy

 

niedługo dam fotke

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

ja na razie nie grzebię w MTZcie ale po gwarancji:

 

- szukam rozwiązania z PRONARA jak sterować TUZem będąc z tyłu ciągnika - ponoć jest ale nie widziałem,

- radio będę przerabiał tak aby chodziło z drugiego akumulatora podłączone zawsze żeby nie traciło pamięci stacji a to gdzie jest teraz podpięte będzie gniazdem dla koguta z włącznikiem obok halogenów plus popierdółki takiej jak dodatkowy halogen do oświetlania TUZu i narzędzia roboczego, oczywiście lampy po przekaźnikach, wszystko leży i czeka na montaż,

- opisany wyżej klakson zamontuję ale pod maską, żeby nie było go widać i oczywiście oddzielny przycisk przy zegarach,

 

 

To wszystko gadżety a gdzie efektywne udoskonalenia takie jak w moim 820. :P

napisz mi jak możesz o co biega z czujnikiem oleju hydraulicznego - bo go nie ma fabrycznie a wyczytałem że montowałeś - chodzi mi gdzie go wkręciłeś + gdzie w kabinie masz wskaźnik od niego.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

w Pronarze 1221 założyłem chłodnicę oleju hydraulicznego i dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego, jak dla mnie hydraulika jest najsłabszą stroną tego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Napisz kolego redek coś więcej o tej chłodnicy np. od czego ona jest czy może oryginalna od oleju silnika , jak możesz to wstaw zdjęcie.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No ja też zamontowałem i już przetestowałem chłodnicę oleju hydraulicznego :) Chłodnica z Ursusa (od oleju przekładniowego) w sumie prawie 6m przewodów kilka redukcji i działa:)

A zapytam przy okazji, jak macie poprowadzone przewody od wspomagania? czy jako dwie metalowe rurki biegnące przez środek silnika i chłodnic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

wspomaganie tak jak mówiłeś 2 rurki metalowe


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Ja zamontowałem i już przetestowałem chłodnicę oleju hydraulicznego :) a montując ją musiałem przesunąć te rurki, wiec 4 redukcje 2 przewody i już chłodnice odsłonięte i przy okazji okazało się że o wiele lżej się kręci kierownicą :0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Servio    2

Witam, w pronarze 82 TSA przedłużyłem ,,wajche" od zmiany biegów oraz domontowałem pedał od rowerka do dźwigni włączania wom-u, podkręciłem obroty silnika na ok 750 gdyż na 500 nie dość,że cały trzeszczał to podczas ciężkich prac ciśnienie oleju spadało poniżej dopuszczalnej normy, podczas montażu miałem na uwadze fakt, ze w razie niewypału można szybko wrócić do stanu pierwotnego elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam mam pytanie czy ma ktoś styczność z mtz 82 ok 96r. który pracuje z wozem paszowym,najlepiej z kuhn euromix I 870

i czy WOM daje rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ktoś zakładał czujnik temperatury oleju w silniku, gdzie taki czujnik wkręcić?


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

W T25 jest w obudowie filtra oleju tylko po co Ci to w MTZ. Tam to jedyna informacja o temperaturze silnika a w MTZ masz przecież wskaźnik temperatury płynu i wskaźnik ciśnienia oleju, nie wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez panmino
      Podczas pracy na pełnym gazie i dużym obciążeniu silnik furkocze, praca jest nierówna, ale są to "nierówności" o dużym natężeniu i na obrotomierzu tego nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem drożność przewodów paliwowych. Co to może być?
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.