Skocz do zawartości
marcin974

Wasze przeróbki i udoskonalenia w Pronarach/Belarusach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przeróbki
marcin974    25

Jest temat ,,Co byscie zmienili w Pronarach" ale nie ma ,,Co przerobiliście w nich" :(

Wiec Panowie -co przerobiliście w Swoich zemstach Stalina? :(

Prosiłbym o jakieś zdjęcia i krótkie opisy Waszych wynalazków

 

Ja zacznę:

Posiadam Pronara z 2004r narazie ma około 1550mth

a przerobiłem/zamontowałem w nim:

 

kogut kogut 2

Prąd wzięty z oświetlenia kabiny, kogut na gumowej podstawie, mocowany na sztycy

 

prędkościomierz

Rowerowy(sr. predkosc, ilosc przebytych km itd), dwa magnesy są na przedniej feldze.

 

 

głośniki

prawy i

lewy

Zmiana radia na inne pozwoliła podlączyc mi dodatkowe głośniki -teraz mam 2X55W i 2X60 -jak by nie patrzył to 230W :(

 

Włączanie przedniego napędu:

1 2 3 4

Dźwignia zastosowana od malucha od ręcznego, założony czujnik od stopu pod dźwignią który sygnalizuje na desce rozdzielczej włączenie napędu (by nie kombinować z instalacją elektryczną podlączylem go pod kontrolkę od sygnalizacji wyczyszczenia filtra powietrza -nie potrzebna bo i tak sie regularnie czyści)

 

 

zarówki imitujące efekt xenonu zarówki imitujące efekt xenonu 2

halogenowe (H3) kupiłem w supermarkecie Real po 15zł za 2szt i H4 z trzonkiem na R2 okazyjnie na allegro za 10zł :P

Efekt super (na zdjęciach za bardzo nie widać tego)

 

Klakson pneumatyczny

Klakson pneumatyczny 2

Kupiony na Allegro za 69zł z własnym kompresorem, obecnie podłączone jest pod kable od tego starego, instalacja do niego poprowadzona jest w Słupku kabiny

 

To tyle z grubszych przeróbek a po za tym to jeszcze:

przeniesione przednie dwa wyjscia hydrauliki na tył, zbiorniczek od spryskiwaczy z nad rozrusznika został usunięty, założony jest od malucha pod kabiną, radio blaupunkt kasetowe zalodzone jest,

I Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę :(

 

Mam zamiast przerobić filtr powietrza przy Słupku kabiny, zamontowałbym go na takiej wysokości by po zdjęciu grzybka spokojnie było można złozyc lusterko

To tylko zamiary a chęci brak :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radek269    0

Ja w swoim mtz82 z 1990 przerabiałem instalicje elektryczną. Tak dokładniej to rozprowadzałęm drugą i na niej jest podłączone tak- nawiem, halogeny tylnie, radio razem ze wzmacniaczem, dodatkowe dwa halogeny z tyłu na błotnikach, halogeny z przodu nad kierunkami i jeszcze na dachu mam dwa dalekosiężne halogeny(szperacze o średnicy 18cm) do wszystkiego doprowarzałęm grube kable razem z kablem od masy a mie gdzieś pod śrube. przy filtrze powietrza są do wszystkiego oddzielne bezpieczniki, przekażniki by włączniki się nie paliły. jeszcze myśle o lepszym ładowaniu bo ten alternatro to daje 500W więc nie daje rady ładować akumulatora gdy wszystko włącze. Zdjęcia pokaże jak się naucze je przeżucać na AF hi hi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

wchodzisz w kategorie w której chcesz dodać fotę i klikasz ,,new image" -pamiętaj ze w tytule musi być model i typ traktora oraz tytuł z wielkiej litery musi sie zaczynać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Witam. Czy próbował ktoś z was zakładać dodatkową chłodnicę do oleju hydraulicznego? Jeśli ktoś coś wie na ten temat to będę wdzięczny za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

moje udoskonalenia:

-przedłużyłem 1 rączkę od hydrauliki żeby nie trzeba było sięgać ( przydatne przy pracy z agregatem i siewnikiem na hydropaku)

-przełożyłem wyjscia od hydrauliki nad podnosnik, bo były obok i niedostępne.

-założyłem dodatkowe obciążniki (założyłem cały przód od t-25 i założyłem 8 obciazników 20kg od t-25

-założyłem gałke do kierownicy

 

niedługo dam fotke

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ja na razie nie grzebię w MTZcie ale po gwarancji:

 

- szukam rozwiązania z PRONARA jak sterować TUZem będąc z tyłu ciągnika - ponoć jest ale nie widziałem,

- radio będę przerabiał tak aby chodziło z drugiego akumulatora podłączone zawsze żeby nie traciło pamięci stacji a to gdzie jest teraz podpięte będzie gniazdem dla koguta z włącznikiem obok halogenów plus popierdółki takiej jak dodatkowy halogen do oświetlania TUZu i narzędzia roboczego, oczywiście lampy po przekaźnikach, wszystko leży i czeka na montaż,

- opisany wyżej klakson zamontuję ale pod maską, żeby nie było go widać i oczywiście oddzielny przycisk przy zegarach,

 

 

To wszystko gadżety a gdzie efektywne udoskonalenia takie jak w moim 820. :P

napisz mi jak możesz o co biega z czujnikiem oleju hydraulicznego - bo go nie ma fabrycznie a wyczytałem że montowałeś - chodzi mi gdzie go wkręciłeś + gdzie w kabinie masz wskaźnik od niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

w Pronarze 1221 założyłem chłodnicę oleju hydraulicznego i dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego, jak dla mnie hydraulika jest najsłabszą stroną tego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Napisz kolego redek coś więcej o tej chłodnicy np. od czego ona jest czy może oryginalna od oleju silnika , jak możesz to wstaw zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No ja też zamontowałem i już przetestowałem chłodnicę oleju hydraulicznego :) Chłodnica z Ursusa (od oleju przekładniowego) w sumie prawie 6m przewodów kilka redukcji i działa:)

A zapytam przy okazji, jak macie poprowadzone przewody od wspomagania? czy jako dwie metalowe rurki biegnące przez środek silnika i chłodnic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Ja zamontowałem i już przetestowałem chłodnicę oleju hydraulicznego :) a montując ją musiałem przesunąć te rurki, wiec 4 redukcje 2 przewody i już chłodnice odsłonięte i przy okazji okazało się że o wiele lżej się kręci kierownicą :0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Servio    2

Witam, w pronarze 82 TSA przedłużyłem ,,wajche" od zmiany biegów oraz domontowałem pedał od rowerka do dźwigni włączania wom-u, podkręciłem obroty silnika na ok 750 gdyż na 500 nie dość,że cały trzeszczał to podczas ciężkich prac ciśnienie oleju spadało poniżej dopuszczalnej normy, podczas montażu miałem na uwadze fakt, ze w razie niewypału można szybko wrócić do stanu pierwotnego elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam mam pytanie czy ma ktoś styczność z mtz 82 ok 96r. który pracuje z wozem paszowym,najlepiej z kuhn euromix I 870

i czy WOM daje rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

W T25 jest w obudowie filtra oleju tylko po co Ci to w MTZ. Tam to jedyna informacja o temperaturze silnika a w MTZ masz przecież wskaźnik temperatury płynu i wskaźnik ciśnienia oleju, nie wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×