cover

budowa chlewni, pomocy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Budowa
cover    8

Panowie w tym roku staje przed przebudową części stodoły na budynek chlewni. Planował em zalać strop ,ale PAN, który zajmuje się papierami od radził mi ze względu na koszt. I teraz moje pytanie, czy pianka poliuretanowa natryśnieta na drewnianą konstrukcję dachu od izoluje ją od działania agresywnego środowiska panującego w chlewni? Tzn czy para nie będzie się przedostawać na więźbę ? Ten projektant mówił ze obory tak projektował ,ale musi się zorientować jak to jest w chlewni. Bo gdzieś wyczytalem ze ta pianka jest paroprzepuszczalna.
Może ktoś z was stosował ta pianke u siebie i podzieli się opiniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendreks    0

Taka pianke stosuje sie w komorach chlodniczych na owoce.Bardzo dobrze izoluje termicznie.Jesli chodzi o wilgoc to z moich obserwacji napewno nie wicagnie wiecej niz zwykly mur czy tynk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cover    8

Z tego co się orientuje to są chyba kilka rodzaji tej pianki bo raz pisze ze jest paroprzepuszczalna a raz hydroizolacyjna. Tylko czy to się sprawdzi w chlewni natrysniete na krokowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cover    8

Tak tylko ze w środku chce jak najmniej słupów ponieważ będzie to głęboką sciółka a poza tym mam już blache na pokrycie i część więźby dachowej. To by był budynek 8x13, i muszę puścić spadek wody na krótsza ścianę. Tak to zrobię zrobilbym dach dwuspadowy i doszla by krokwa koszowa przy połączeniu ze starym budynkiem chlewni. Wiec z płyta warstwowa byłby problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_aisak_    4

Konstrukcja dachu nie ma wpływu na montaż tych płyt. Jeśli nie ma słupów to lepiej, bo wygodniej będzie montować te płyty. One mają właściwości ochronne i izolacyjne, więc cała konstrukcja będzie chroniona. Wstawiam link jak te płyty wyglądają:

 

http://alfapanel24.pl/plyty-izolacyjne/#prettyphoto[group]/4/

 

To plyty typowe do montażu w chlewniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczypka    169

do samej pianki może ci się weterynaria przyczepić- nie jest to powierzchnia równa 

znajomy miał tak w kurniku to musiał blachą obić bo mu weterynarze żyć nie dali 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denzel    15

Konstrukcja dachu nie ma wpływu na montaż tych płyt. Jeśli nie ma słupów to lepiej, bo wygodniej będzie montować te płyty. One mają właściwości ochronne i izolacyjne, więc cała konstrukcja będzie chroniona. Wstawiam link jak te płyty wyglądają:

 

http://alfapanel24.pl/plyty-izolacyjne/#prettyphoto[group]/4/

 

To plyty typowe do montażu w chlewniach.

zrobiłem kilka ociepleni chlewni tymi płytami bardzo dobrze izoluje jest oporna na wilgoć sufit jest ładny i głatki jedno ale jest to materiał łatwo palny. dwa miesiące temu prawie nowa (2letnia chlewnia) spłonęła. 

Przyczyną było zatarcie łożysk w jednym z wentylatorów wentylator sie zapalił i całe ocieplenie w 20min sie spaliło płomienie ognia sięgały kilku metrów. koźlina się nadpaliła i ale się nie zawaliła szkielet budynku przetrwał ale 1000 tucznika w średniej wadze 115kg nie. w nowym buynku inwestor dmucha na zimne dzieli budynek ,,Scianą ogniową" i na ocieplenie idzie tradycyjna wata mineralna folia paroizolacyjna i płyta MDF odporna na wilgoć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elrond    12

Z tego co wiem raczej powoli hodowcy/fermy odchodzą od pianek poliuretanowych właśnie ze względu na skrajną łatwopalność. Z tego co słyszałem na chlewnie 100 m wystarczy 10 min, i po obiekcie, dym widać pewnie z kosmosu. Dlatego jestem zwolennikiem starej dobre wełny mineralnej lub silikonowej na sufity Diff Air.

Dużo także obiektów pali się od promienników dla prosiąt dlatego, trzeba dobrze zamontować oraz konkretnie elektrykę zrobić dobrze zabezpieczoną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    117

do samej pianki może ci się weterynaria przyczepić- nie jest to powierzchnia równa 

znajomy miał tak w kurniku to musiał blachą obić bo mu weterynarze żyć nie dali 

 

ja mam natryśnięte w kurnikach i problemu nie ma

 

a pianka zamknięto komórkowa wody nie puszcza

Edytowano przez saszeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczypka    169

każdy weterynarz inaczej patrzy u nas  kiedyś doczepili się do kojców bo są z pełnego muru musiałem wykuć okienka aby się widziały na wzajem a jak je budowałem to inny weterynarz mówił że mogą być z pełnego muru 

 

a co do tej wełny mineralnej musiała by być bardzo dobrze odizolowana od wilgoci przecież ona potrafi wciągnąć wodę a wtedy traci właściwości izolujące 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Roman2
      Gdzie dostać lub jak zrobić mocowania pomiędzy wygrodzeniem, a rusztami betonowymi?
      Dodatkowo, czy znacie firmy, które się tym zajmują w miarę tanio? Da się to zrobić samodzielnie?
       
    • Przez patrykfor
      Witam koledzy którą firmę polecacie do wyposażenia tuczarni   Zootech ,wesstron czy hog slat
    • Przez rafal2511
      Witam Wszystkich
       
      Posiadam oborę przejazdową o wymiarach wewnętrznych 18x8 metrów pośrodku jest korytarz przejazdowy około 2 metrów wiec po bokach zostaje mi miejsca z jednej strony 18x2,9 metra a z drugiej 11x3,3 metra( z tej strony znajdują się dwa pomieszczenia na pozostałych metrach),
      głębokość kojców to około 1 metra. Korytarz można by było trochę zwęzić o jakieś 80 cm. Pod korytarzem jest wykopany kanał lecz nie pamiętam dokładnych wymiarów ale ma coś około 90 cm szerokości i chyba 120 cm głębokości i jest przez całą długość obory. I tu moje pytanie jak by to wyglądało przerobić na ruszta? Wystarczyła by taka głębokość kojców żeby pomieścić gnojowice przez cały rzut i ewentualnie jaki zbiornik musiałbym dobudować? Jaki jest przelicznik metrów który powinien przypadać na jedną sztukę świń( chodzi o duże powyżej 100 kilo). Ile gnojowicy produkuje jedna sztuka? I ile kosztują teraz ruszta? Nowe czy używane? Szukałem trochę o tym i niestety nic nie znalazłem konkretnego (nie wiem może i kiepsko szukałem dlatego nie znalazłem ). Wiec jeśli ktoś posiada taką wiedzę to prosiłbym o porady.
       
      Z góry dziękuję za pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez kaszmir25
      Pasza sypka zawiesza się w "bucie" silosu, szukam na to jakiegoś patentu więc wszelkie podpowiedzi mile widziane .
    • Przez kot090
      Witam. Jestem na etapie planowania nowej chlewni na 120 loch. Jednym z nurtujących pytań jest sprawa przechowywania gnojowicy.
      Jaki sposób polecacie: budowę oddzielnego zbiornika na gnojowicę czy przechowywanie gnojowicy w głębokich wannach pod chlewnią? Słyszałem o systemie budowy głębokich wanien pod chlewnią, bez mieszadeł, bezpośrednio z których wypompowuje się  gnojowicę szambowozem. 
       
      Jakie są wasze opinie i doświadczenia?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.