MarcinRabuski

renault 90-34, olej tryska z wskźnika

Polecane posty

Witam wszystkich , jestem tutaj nowy , ale także jestem od bardzo krótkiego czasu posiadaczem tegoż traktoru..do rzeczy otóż chciałem się was zapytać czy tak powinno być gdy na zapalonym silniku wyciągnę bagnet pomiaru oleju to właśnie stamtąd tryska olej. Czy to  coś się dzieję , uszcelka ? może mi coś doradzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

nie wyciągaj bagnetu na załączonym silniku. Pewnie nie masz prawa jazdy bo tego uczą nawet na kursie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

To tylko świadczy o twoim marnym pojęciu o podstawowej obsłudze silnika, odpowiedziałem ci na pytanie , ale jeśli jeszcze do mechaniki dochodzą trudności z zrozumieniem to masz poważniejszy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie powinien pojawić się olej a już z całą pewnością tryskać. Świadczy to o tym, że do miski olejowej przedostaje się sprężanie.

Jest to prosty sposób na sprawdzenie stanu silnika.

Do wymiany uszczelka, albo pierścienie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , to już sam nie wiem bo rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i on własnie stwierdził że tak jakieś cisnienie się wytwarza i że tak powinno być. To już sam nie wiem, zobaczymy po dłuższym użytkowaniu czy będzie brał olej , jak to bedzie się sprawowało bo mowiec dla mnie to zupełnie nowy ciągniczek , wczesniej miałem zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Takich mamy mechaników. :D

Żadne ciśnienie nie wytworzy się przy w pełni sprawnym silniku. Podczas pracy silnika tłoki wykonują ruch posuwisto zwrotny, ale w każdej chwili jeśli jeden tłok chowa się to inny w tym samym czasie wysuwa się i suma sumarum pojemność dołu silnika nie ulega żadnej zmianie. Następuje jedynie pewien stały ruch powietrza wytwarzany przez poruszające się szczególnie tłoki oraz korbowody, wał korbowy, przeciwwagi...

Jeśli w silnikach stosuje się odmę to po to, aby przy niesprawnym silniku (przedmuchy) nie wytworzyło się niebezpiecznie wysokie ciśnienie, które w skrajnym przypadku spowodowałoby uszkodzenie silnika poprzez wybuch nagromadzonych gazów. Jednakże mało prawdopodobne, gdyż wcześniej wysadzi miarkę oleju lub korek wlewu.

 

Jeśli chcesz się przekonać, w jakim stanie masz silnik to sprawdź ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Będziesz wiedział na czym stoisz i który z nich jest wadliwy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    1

W skrzyni korbowej zawsze wytwarza się pewne ciśnienie spowodowane różnymi czynnikami. po pierwsze nie ma idealnego silnika ( nawet nowy ma pewne "przedmuchy") po za tym koledze AlaCapone proponuje żeby sobie podgrzał jakiś płyn w 100% szczelnym naczyniu i sprawdził jakie będzie tam panować ciśnienie, olej się nagrzewa i stygnie po to między innymi jest odma aby niwelować te zmiany ciśnienia. 

Olej może lecieć po wyjęciu miarki z bardzo prozaicznej przyczyny, a mianowicie może go wychlapywać wał korbowy, lub wałek wyważający. Tak dla pewności że z silnikiem jest wszystko OK sprawdź sobie kolego drożność przewodu odmy, bardzo często handlarz szykujący traktor z przedmuchami  na sprzedaż zaślepia odmę aby nie wydostawał się z niej dym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj